Giro 2016: Volg hier de zesde etappe
De eerste afspraak voor de klassementsmannen vandaag, want van Ponte naar Rocarraso staat de eerste bergetappe op het programma. Het is slechts een ‘light’-variant met twee beklimmingen van de tweede categorie, maar verstoppertje spelen gaat vandaag niet langer.
Met zijn 157 kilometer is deze bergetappe vrij kort, waardoor de mindere goden vandaag een strijd met de tijdslimiet zullen uitvechten. Voor de renners met klassementsambities is het vandaag een eerste meetpunt om te kijken hoe het er met hun vorm voorstaat en welke concurrenten zij alvast kunnen doorstrepen. Met Tom Dumoulin in de roze leiderstrui en Steven Kruijswijk op plek vijf in het algemeen klassement, mag Nederland hopen op een goed resultaat vandaag. Bij de start in Ponte was het bovendien typisch Hollands weer, daar het met bakken uit de hemel kwam.
De koers is vanaf de start om 12.50 te volgen op Eurosport 1, terwijl Sporza er om 13.30 aan begint. De organisatie heeft uitgerekend dat de finish ligt tussen 16.57 en 17.29. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de eerste bergetappe in deze Giro d’Italia.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 6
Liveticker (website organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)
Ik ben heel benieuwd of er klassementsmannen doorheen gaan zakken. Je weet het toch maar nooit met die eerste bergrit in een grote ronde.
Oh en FORZA KRUISWIJK, top 5?
Enige verklaring is toch dat er blijkbaar veel mensen zijn (ook bij de ploegleiders) die denken dat Dumoulin een spelletje speelt met zijn uitspraken en stiekem wel degelijk een klassement wil rijden.
On: Hup Tom en Steven!
Zo zeg jij denkt in oplossingen! Al aan een baan als consultant gedacht?
Ik zit op werk en daar moet ik het nou eenmaal met wat ik heb. Trage servers.
Nog een C64 staan?
C
C:
C:/
C:/LOAD
****
Valverde
***
Ulissi – Zakarin
**
Nibali – Chaves – Brambilla
*
Dumoulin – Firsanov – Fuglang – Kruijswijk
Begrijp nog steeds niet echt dat Ulissi en Brambilla niet genoemd werden in de voorbeschouwing.
Hè leuk dat je weer terug bent Schippie, ik snap meteen al weer niks van je posts! :D
Of bestaat je werk uit reageren op WF? ;)
Jij zit op je werk te wielerflitsen? Tijd om te gaan werken voor je centen! ;)
................................
Ik zal er even een knipoog bijzetten, anders denken mensen weer in termen als "narcisme" enzo.
Komt ie:
;)
Overigens, is de rest van wielerflits werkloos ofzo? Iedereen kan toch gewoon doen op zijn computer wat ie wil? Behalve streamen dan, dat kan ik soms (zoals vandaag) lekker op mijn telefoon erbij doen.
On: wellicht klimmers aan de bak of een uithaal van Ulissi,Visconti,Brambilla,Battaglin? :)