Giro 2016: Volg hier de tijdrit door Chianti
zondag 15 mei 2016 om 12:25 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tijdrit door Chianti

Lukt het Tom Dumoulin om zijn inzinking van gisteren binnen 24 uur te boven te komen? Dat is de vraag die iedereen zich stelt. Het geaccidenteerde parcours van deze 40,5 kilometer lange individuele tijdrit is op het lijf geschreven van de Limburger, die zichzelf hier als grootste kanshebber ziet. “Dat hoeft nog niet te betekenen dat ik hem dan win, maar daar ben ik wel de grootste kanshebber”, vertelde hij voor de Giro aan WielerFlits. Kan hij zijn woorden waarmaken en de tijdrit naar zijn hand zetten? Is dat dan ook genoeg voor een nieuwe roze trui? Volg het hier op WielerFlits.

Dumoulins ploeggenoot Cheng Ji, breakaway killer van beroep, is de eerste starter vandaag. Hij vertrekt om 12.40 uur. Gianluca Brambilla, die gisteren de roze trui veroverde na zijn solozege in Arezzo, mag als laatste van het startpodium om 16.16 uur. Dumoulin start een halfuur voor de Italiaan. De nummer drie in het algemeen klassement – Steven Kruijswijk – is om 16.10 uur aan de beurt.

Het weer zou vandaag een grote invloed kunnen hebben op de wedstrijd. Weeronline geeft namelijk tachtig procent kans op neerslag. De koers is in Nederland op drie kanalen te bekijken. De NOS en Eurosport laten vanaf 14.15 uur beelden zien, terwijl Sporza een kwartiertje later begint.

Voorbeschouwing: Tijdrit door Chianti

T09_Chianti_alt-PRE

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Parcours

Startvolgorde en -tijden (WielerFlits)

Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (SBS Cyclingcentral)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
645 Reacties
15-05-2016 16:16
Nouja Roglic heeft het wel verdiend na die 2 honderdste
15-05-2016 16:16
Jammer dat het weer zoveel invloed heeft op de uitslag
15-05-2016 16:16
Dubbele gevoelens slaat nergens op winnen is winnen. De ene keer heeft die pech gehad (proloog) en nu zit het mee, gewoon verdiend!!!
15-05-2016 16:16
Jammer die regen.
15-05-2016 16:16
Roze trui blijft denk ik bij Etixx (Jungels)
15-05-2016 16:16
Tom wat gebeurt er?!
15-05-2016 16:17
Is Uran het tijdrijden verleerd?
15-05-2016 16:17
Huuhhh Uran?! En Landa zoveel sneller!?

What the ....
15-05-2016 16:17
Lekkere regie zeg, go Steven!!
15-05-2016 16:17
Jungels heeft iedereen al ingehaald voor m... Jungels pakt roze, ongelooflijk
15-05-2016 16:17
@Troma: Waarom dubbele gevoelens voor TLJ? Nu zijn de weersomstandigheden een keer in je eigen voordeel. Vaak genoeg ook in het nadeel geweest.
15-05-2016 16:17
Ik bedoel dat TLJ baalt van de regen voor Kruijswijk.
15-05-2016 16:18
Haha zelfs de Belgen teasen al voor de F1 na de Giro!! :D
15-05-2016 16:18
Roglic kan de winst niet meer ontgaan, denk ik. En hij verdient het ook wel, na de proloog en die valpartij. Eindelijk zit het eens mee voor LJ. Mooi!
15-05-2016 16:18
Landa heeft weinig schrik, die doet het formidabel.
15-05-2016 16:18
Landa super goed!!!!
15-05-2016 16:18
Hup Kruijswijk, we zien je niet maar we juichen wel voor je ;)
15-05-2016 16:18
alle klassementsrenner in de regen, dus niet echt groot nadeel
15-05-2016 16:18
Kangert ook matig zeg..
15-05-2016 16:19
Ach die Jungels, die kan echt niet mee in het hooggebergte, Kruijswijk heeft op dit moment helemaal niets aan het rose, laat em allereerst Landa, Nibali, Valverde en Zak-erin voor proberen te blijven, dan zien we vanaf a.s. zaterdag echt hoe de zaken ervoor staan.
15-05-2016 16:19
Die regen is niet zo erg voor de klassementrijders, die rijden in dezelfde omstandigheden. Maar t is wel mooi voor Roglic, die gaat hier gewoon winnen als t zo doorgaat
15-05-2016 16:19
Uran bakt er niks van met tijdrijden. Zonde zeg. Kangert ook matig (het weer). Kruijswijk schade beperken hopelijk. Weerbericht klopt trouwens niet. Zou vanaf 3 droog worden..
15-05-2016 16:19
Sommige mensen hier hebben moeite met begrijpend lezen...
15-05-2016 16:19
@assen
Wacht nog maar op Zakarin, Valverde en Nibali
15-05-2016 16:19
vol verwachting naar een mooie tijdrit heeft roglic zo'n mazzel met dit weer.
balen dit

Reacties zijn gesloten.