Giro 2016: Volg hier de tijdrit door Chianti
zondag 15 mei 2016 om 12:25 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tijdrit door Chianti

Lukt het Tom Dumoulin om zijn inzinking van gisteren binnen 24 uur te boven te komen? Dat is de vraag die iedereen zich stelt. Het geaccidenteerde parcours van deze 40,5 kilometer lange individuele tijdrit is op het lijf geschreven van de Limburger, die zichzelf hier als grootste kanshebber ziet. “Dat hoeft nog niet te betekenen dat ik hem dan win, maar daar ben ik wel de grootste kanshebber”, vertelde hij voor de Giro aan WielerFlits. Kan hij zijn woorden waarmaken en de tijdrit naar zijn hand zetten? Is dat dan ook genoeg voor een nieuwe roze trui? Volg het hier op WielerFlits.

Dumoulins ploeggenoot Cheng Ji, breakaway killer van beroep, is de eerste starter vandaag. Hij vertrekt om 12.40 uur. Gianluca Brambilla, die gisteren de roze trui veroverde na zijn solozege in Arezzo, mag als laatste van het startpodium om 16.16 uur. Dumoulin start een halfuur voor de Italiaan. De nummer drie in het algemeen klassement – Steven Kruijswijk – is om 16.10 uur aan de beurt.

Het weer zou vandaag een grote invloed kunnen hebben op de wedstrijd. Weeronline geeft namelijk tachtig procent kans op neerslag. De koers is in Nederland op drie kanalen te bekijken. De NOS en Eurosport laten vanaf 14.15 uur beelden zien, terwijl Sporza een kwartiertje later begint.

Voorbeschouwing: Tijdrit door Chianti

T09_Chianti_alt-PRE

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Parcours

Startvolgorde en -tijden (WielerFlits)

Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (SBS Cyclingcentral)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
645 Reacties
15-05-2016 15:24
Tsatevich missed the memo...
15-05-2016 15:24
hoe staat het met de regen is het nog steeds bezig iemand een update?
15-05-2016 15:24
Die Rus wordt neem ik aan uit koers gehaald?
15-05-2016 15:25
Lekker in het wiel hangen.
15-05-2016 15:25
Ja het regent zeker nog steeds, de meeste wegen zijn nat. Paar stukken zijn droog maar de afdaling is nat.. Regen speelt een grote rol in deze tijdrit, dus grote kans dat Roglic deze tijdrit gaat winnen.
15-05-2016 15:25
@ wceendt

Ja keurig verwijt voor iemand die zelf de discussie die kant op stuurde met deze opmerking:

[quote]WCEendT - 15 mei 2016 om 15:03 - Bewerkt op 15 mei 2016 om 15:05
@dekker
LL is nieuw en volgt het wielrennen nog niet lang genoeg om te begrijpen in hoeverre het een teamsport is… vergeef hem/haar.[/quote]

@ gekkehenkie

Ja prima vergelijking. Maar sterker nog, bij F1 is het team nóg veel belangrijker. Dat komt uiteraard door het materiaal, maar toch. In het wielrennen wordt een ploeg goed/beter of slecht/slechter door de kopman die het aantrekt. In de Formule 1 is een team, de auto, al waanzinnig of niet en maakt de juiste coereur het laatste verschil.
15-05-2016 15:25
@Nasibal
Wat heeft die arme Ludvigsson misdaan tijdens de bingo, dat hij die Tsatevich naar de meet moet sleuren?
15-05-2016 15:25
Bij Sporza gaan ze ook steeds off-topic over een of andere voetbalmatch. Hinderlijk.
15-05-2016 15:26
Dit bericht is verwijderd
15-05-2016 15:26
Tsatevich is gewoon bezig te bewijzen dat zelfs tijdrijden niet een puur individuele discipline is ;)
15-05-2016 15:26
@8.6: begin dan in het topic overige sport eerst maar eens de discussie of F1 uberhaupt wel een sport is, voor je gaat kijken of het een teamsport is...
15-05-2016 15:27
Zou wel leuk zijn voor Lotto Jumbo.
15-05-2016 15:27
@achtpuntzes

Kan Verstappen zijn eigen banden wisselen? Zijn eigen motor afstellen? Zijn eigen eten prepareren? Zijn eigen fitness programma's opstellen? Zijn eigen vrachtwagen met spullen rondrijden? Zijn eigen pr doen? Als een van die vragen met nee kan worden beantwoord, dan is het antwoord op jouw vraag "ja"
15-05-2016 15:28
@LL
Maar wielrennen is geen teamsport toch? Thanks for the laugh!
15-05-2016 15:28
Wie had dat gedacht in een volg topic van een tijdrit waar nog niks gebeurt al 13 pagina's(onzin).

Kung gaat ook niet in de buurt komen van Roglic.
15-05-2016 15:29
@Kennedy
Helemaal prima, maar haal het woordje sport weg. Overigens ben ik benieuwd of jij wielrennen als teamsport ziet of niet...
15-05-2016 15:30
Ha Ludvigsson raapt er nog eentje op. Polonaise!
15-05-2016 15:30
@ hakkie

Die vraag is toch als grapje neem ik aan? Je kan niet serieus je afvragen of formule 1 wel een sport is, dan ben je wel héél erg opgegaan in het wielerwereldje en het besef van de intensiteit van andere sporten kwijt.

Zou Roglic hier trouwens echt de tijdrit kunnen winnen? Dat blijft een nadeel van tijdritten, dat het weer zo veel invloed op de uitslag heeft. Je hebt te vaak geen eerlijke strijd tussen de toppers.
15-05-2016 15:32
Ludvigsson heeft bijna zijn kwartet compleet
15-05-2016 15:32
@WCeendt

Ik vind het zonder meer een teamsport ja. Chris Froome zou in dienst van Roompot toch nooit de tour winnen?
15-05-2016 15:32
Agnoli joins the fissa. :p
15-05-2016 15:32
Agnoli komt er ook nog bij, gezellig.
15-05-2016 15:32
Als Roglic wint dan is het eerste doel van TLJ al gehaald. Dat is wel lekker voor de team spirit.
15-05-2016 15:33
Kung valt ook wat tegen.
15-05-2016 15:33
Ach jongens, alsof er maar één soort teamsport bestaat. Appels, peren, bananen... Ik kan uren discussieren over de verschillen, maar het is allemaal fruit en daarmee dus geen groente.

Wielrennen en Voetbal zijn allemaal fruit. Alleen is wielrennen een appel en voetbal een peer. Net als hockey en volleybal. Schaken, Schoonspringen en polsstokhoogpiktrekken zijn dan weer groente.

snap je?

Reacties zijn gesloten.