Giro 2016: Volg hier de openingstijdrit door Apeldoorn
vrijdag 6 mei 2016 om 13:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de openingstijdrit door Apeldoorn

Om 13.45 uur is het zover, dan vertrekt Fabio Sabatini van Etixx-Quick-Step als eerste renner van het startpodium in het Omnisport en is de 99e Giro d’Italia officieel begonnen. De tijdrit is 9,8 kilometer lang. Er is al lang over gesproken: wie pakt de eerste roze trui in Apeldoorn? Volg het Giro-spektakel hier op WielerFlits.

De grote Nederlandse favoriet, Tom Dumoulin, rolt om 16.47 uur van het startpodium. Zijn grootste tegenstrever is Fabian Cancellara, die om 17.01 uur start.

Ben je er niet live bij? Vanaf 14.15 uur is de NOS er live bij op NPO1 en nos.nl. Eurosport volgt dat voorbeeld. Op Sporza kan je terecht vanaf 15.45 uur.

Hoe ligt het parcours erbij? We vroegen het Tom Stamsnijder vlak voor zijn start.
Hoe staat Fabian Cancellara ervoor? Boy van Poppel vertelt.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links
Giro 2016: Voorbeschouwing tijdrit Apeldoorn (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 1

Starttijden Nederlanders, favorieten, prominenten

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Tussentijden en eindtijden)

Live timing (Organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
360 Reacties
06-05-2016 14:52
@ Nairo Ik Hoorde het ook
De grappen hier op wf miste ik in de uitzending.
Badr Hari vs Boerebach
Of etixx die naast vloeren ook trappen zou doen ?
06-05-2016 14:54
heel mooi in mijn geboorte plaats
06-05-2016 14:56
Zou Vorobyev een bocht hebben gemist? Hij heeft de snelste tussentijd, maar verliest aan het eindpunt 27 seconden.
06-05-2016 14:56
Ji Cheng!! Kom op!!
06-05-2016 15:02
Tankink bij de NOS: "Dumoulin ziet er altijd goed uit." Lol :)

Van Emden is gigantisch zenuwachtig, hopelijk bezwijkt hij niet onder de druk.
06-05-2016 15:03
@chrys, inderdaad, hoop dat hij goed gaat rijden
06-05-2016 15:04
Gaat de startvolgorde vandaag nog uitmaken? Van Emden (Berlato), Dumoulin (Landa) en Cancellara (Ulissi) starten allemaal na matige tijdrijders, en met starttijden één minuut uit elkaar kan ik me voorstellen dat dat wellicht wel in te lopen is, of dat ze er op zijn minst in de buurt kunnen komen.
06-05-2016 15:05
Ducrot: "als je op sprintsnelheid uit de blokken komt en dat volhoudt tot aan de streep, dan gooi je hoge ogen"...

Commentaar overbodig

ON: Castelijns ook een nette (tiende) tijd
06-05-2016 15:06
En de ticker hangt weer vast :). Ik heb te vroeg gejuicht...
06-05-2016 15:07
@ tobsodan

Ulissi is zeker geen matige tijdrijder, zie zijn uitslagen in Tirreno en Giro. En die zal vast voluit gaan want maakt kans op roze eind deze week.
06-05-2016 15:07
@Tobsodan Tankink zei dat de wind naar het eind toe gaat afnemen, deze staat gunstig in de rug. Dus dit zou mogelijkerwijs nadelig kunnen zijn voor de late starters.
06-05-2016 15:09
Tanking, castelijns en hofland alle drie toch mooie tijden hoor. Leggen er al veel rijders op.
06-05-2016 15:09
@Tobsodan: Als Landa hier een minuut verliest op Dumoulin dan kan Landa zijn klassementsambities wel overboord gooien.

In het algemeen verwacht ik geen verlies van 9% ten opzichte van de winnende tijd. En dus ook geen renners die (bijna) worden ingehaald.
06-05-2016 15:10
@Tobsodan: haha, dat zou een bak zijn, als Landa en Dumoulin (bijna) tegelijk aankomen.
06-05-2016 15:12
Ben erg benieuwd naar Küng. hoop dat hij zich mooi doorontwikkeld
06-05-2016 15:15
je hoort toch een paar renners die zich al opblazen in het eerste gedeelte, blijkbaar is 10km toch net lang genoeg om ze pijn te gaan doen.
06-05-2016 15:16
Lijkt mij zeer stug als Tommès 1 minuut pakt op Landa, dat betekent dat hij meer dan 4 km/h harder moet rijden dan Mikel. Hij zal sneller zijn, maar dit is een erg groot gat.
06-05-2016 15:16
Wat een niveau bij de nos.....
06-05-2016 15:18
@LyndaLid: Twee jaar geleden een keer 16e in de Tirreno, maar dit jaar 51ste, en in Baskenland 61ste. Vorig jaar 36ste in de Giro. Ik zeg niet dat hij slecht is, maar matig lijkt me toch geen incorrecte omschrijving?
06-05-2016 15:21
@ Tobsodan

Maar als je ingehaald wil worden hier moet je ronduit slecht zijn ;)
06-05-2016 15:21
Geniez bevestigt zijn goede tijdritten.
06-05-2016 15:22
Volgens mij was Ulissi ook al eens 2e in een knotsgekke giro-chrono
06-05-2016 15:22
Geniez heeft zich ook een beetje opgeblazen.. Was bij het tussenpunt even snel en verliest toch 13 seconden.
06-05-2016 15:25
Tjallingii kan ook wel hard fietsen
06-05-2016 15:25
Prachtig de hele zaal telde voor hem af

Om te reageren moet je ingelogd zijn.