Giro 2016: Volg hier de openingstijdrit door Apeldoorn
vrijdag 6 mei 2016 om 13:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de openingstijdrit door Apeldoorn

Om 13.45 uur is het zover, dan vertrekt Fabio Sabatini van Etixx-Quick-Step als eerste renner van het startpodium in het Omnisport en is de 99e Giro d’Italia officieel begonnen. De tijdrit is 9,8 kilometer lang. Er is al lang over gesproken: wie pakt de eerste roze trui in Apeldoorn? Volg het Giro-spektakel hier op WielerFlits.

De grote Nederlandse favoriet, Tom Dumoulin, rolt om 16.47 uur van het startpodium. Zijn grootste tegenstrever is Fabian Cancellara, die om 17.01 uur start.

Ben je er niet live bij? Vanaf 14.15 uur is de NOS er live bij op NPO1 en nos.nl. Eurosport volgt dat voorbeeld. Op Sporza kan je terecht vanaf 15.45 uur.

Hoe ligt het parcours erbij? We vroegen het Tom Stamsnijder vlak voor zijn start.
Hoe staat Fabian Cancellara ervoor? Boy van Poppel vertelt.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links
Giro 2016: Voorbeschouwing tijdrit Apeldoorn (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 1

Starttijden Nederlanders, favorieten, prominenten

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Tussentijden en eindtijden)

Live timing (Organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
360 Reacties
1 13 14 15
06-05-2016 17:11
Ik vind dit zo jammer..
06-05-2016 17:11
@jochemajax

Amador zal gewoon moeten knechten.
06-05-2016 17:11
Kittel staat toch op meer dan 10 seconden?
06-05-2016 17:11
'Die bocht nekt toch 2 schaduwfavorieten'

Neen , de schaduwfavorieten nekken zichzelf met veel te hard die bocht in vliegen, laten we nou niet de bocht de schuld gaan geven he...
06-05-2016 17:12
NOS zit Cancellera wel erg te onderschatten, ze trekken wel voorbarige conclusies...
06-05-2016 17:13
Tom in het roze! Lekker!
06-05-2016 17:14
Mooi voor Tom, nu hopen dat het niet bij 1 zege blijft voor Nederland.
06-05-2016 17:14
Oprecht, ik denk dat Van Emden het roze had gepakt wanneer hij niet was gevallen.
06-05-2016 17:14
Dumoulin: fantastisch!

Roglic: helaas, had hem het zeker gegund. Heel goed gereden.

Wat een feest!

Wat een heer die Dumoulin. Weigert nog even de felicitaties van de koning, omdat er nog twee binnen moeten komen!!
06-05-2016 17:20
@irriducibili: een nul teveel, maar blijft weinig ;-)
1 13 14 15

Om te reageren moet je ingelogd zijn.