Giro 2016: Volg hier de openingstijdrit door Apeldoorn
vrijdag 6 mei 2016 om 13:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de openingstijdrit door Apeldoorn

Om 13.45 uur is het zover, dan vertrekt Fabio Sabatini van Etixx-Quick-Step als eerste renner van het startpodium in het Omnisport en is de 99e Giro d’Italia officieel begonnen. De tijdrit is 9,8 kilometer lang. Er is al lang over gesproken: wie pakt de eerste roze trui in Apeldoorn? Volg het Giro-spektakel hier op WielerFlits.

De grote Nederlandse favoriet, Tom Dumoulin, rolt om 16.47 uur van het startpodium. Zijn grootste tegenstrever is Fabian Cancellara, die om 17.01 uur start.

Ben je er niet live bij? Vanaf 14.15 uur is de NOS er live bij op NPO1 en nos.nl. Eurosport volgt dat voorbeeld. Op Sporza kan je terecht vanaf 15.45 uur.

Hoe ligt het parcours erbij? We vroegen het Tom Stamsnijder vlak voor zijn start.
Hoe staat Fabian Cancellara ervoor? Boy van Poppel vertelt.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links
Giro 2016: Voorbeschouwing tijdrit Apeldoorn (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 1

Starttijden Nederlanders, favorieten, prominenten

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Tussentijden en eindtijden)

Live timing (Organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
360 Reacties
06-05-2016 16:43
Toch zichzelf teveel druk opgelegd, van Emden de Pemden.
06-05-2016 16:44
De Tsaar onderwef
06-05-2016 16:46
Van Emden heeft zichzelf geen druk opgelegd dat doen andere. Hij heeft zelf steeds gezegd het niet te weten want hij start gewoon vollebak en hoopt dat vol te houden tot de finish.
06-05-2016 16:47
Daar gaat tom
06-05-2016 16:47
Keizer en van Emden staan er toch niet op het moment supreme. Gelukkig dat Roglic zo sterk fietst dat het resultaat voor de ploeg er vooralsnog goed uitziet

Nu toch wel benieuwd wat Steven zo kan, maar eerst genieten van Tom
06-05-2016 16:47
Come on Tom!
06-05-2016 16:50
Zo, nu komen er toch een heel aantal interessante namen aan.

GO TOM!
06-05-2016 16:50
bij Dumoulin heb je altijd zo'n 8-baan gevoel ...
06-05-2016 16:52
snelste tijd, yes!
06-05-2016 16:53
2 sec sneller
06-05-2016 16:53
Goed begin van Tom, benieuwd wat Cancellara kan
06-05-2016 16:53
Ben ik de enige die hoopt dat Roglic hem pakt?
06-05-2016 16:53
Jaaaa, come on Dumoulin!
06-05-2016 16:53
Leuk dagje voor mij o.a. dumoulin keizer roglic kittel jungels en zakarin in mijn team
06-05-2016 16:54
@ RV: hij zit zo krankjorem mooi op z'n fiets.
06-05-2016 16:54
@jerteg
Ja.

Sporza loopt trouwens een vijftal seconden achter op de NOS hier.
06-05-2016 16:54
Pff keizer was een outsider en heeft nog steeds een behoorlijke goede tijd gereden, van emden puur pech. Om ze nu daarom ze te gaan bashen ipv enkel roglic te loven is een beetje treurig.

dat gezegd: go roglic en go tom!
06-05-2016 16:55
Jerteg, hier nog iemand. Alleen al voor het verhaal dat hij schrijft. Maar gun het dumoulin ook, moet hem vertrouwen geven voor later dit jaar.
06-05-2016 16:55
Op een of andere manier denk ik dat Cancellera deze rit gewoon gaat pakken...
06-05-2016 16:55
@jerteg zeker niet, ik zou het ook zeer mooi vinden. Tom Dumoulin zou natuurlijk ook schitterend zijn.
06-05-2016 16:55
Die gaat Landa gewoon inhalen hoor.
06-05-2016 16:57
Ik zou het wel wat opmerkelijk vinden als Roglic wint van mannen als Dumoulin en Cancellara.

"opmerkelijk"

Maar aan de andere kant: HUP TEAM LOTTO JUMBO (EN DUMOULIN) !!
06-05-2016 16:58
Pfff
06-05-2016 16:58
Ze zijn precies net zo snel
06-05-2016 16:58
Tom heeft gedaan wat ie moest doen. Zij het nipt :p.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.