Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 27 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe

De dag van de waarheid is aangebroken voor Steven Kruijswijk. De rit van vandaag voert de Giro-caravaan over 162 kilometer van Pinerolo naar het Franse skioord Risoul. Voor de klassementsrenners is het de voorlaatste kans om een aanval op het roze te doen, want het is klimmen geblazen!

Vandaag ligt namelijk de Colle del’Angello op het peloton te wachten. Die klim is met z’n 2744 meter boven zeeniveau de hoogte bergtop in deze Giro d’Italia en daarom door de organisatie bestempeld als de Cima Coppi. De aankomst ligt vervolgens op de slotklim naar Risoul, van de eerste categorie. Poetst Kruijswijk zijn leiderstrui extra op met een ritzege, of maken zijn concurrenten de strijd om het roze nog spannend?

De start is vandaag om 12.35, terwijl het routeboek de finish voorziet tussen 16.59 en 17.32. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending, terwijl Sporza na de Ronde van België om 16.00 overschakelt. NOS gaat om 15.30 live op NPO1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Spaziociclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1204 Reacties
27-05-2016 16:12
Als hij 1 minuut of meer overhoudt en dan niet teveel last heeft dan kan het nog morgen
27-05-2016 16:12
Kom op Kruijswijk!!

Als dit nog goedkomt... ik weet nog wel waar ik was!
27-05-2016 16:12
Pirazzi doet financieel goeie zaken vandaag...
27-05-2016 16:12
Hopen dat hij niet te veel een oplawaai heeft gekregen, elleboog en zij zagen er gehavend uit.
27-05-2016 16:12
Toch schade bij Kruijswijk. Voelt volgens mij ook allemaal niet zo goed meer.
27-05-2016 16:12
[quote]Hoe verzin je dit?

100% zeker dat ze in de Tour echt wel gewacht hadden na een valpartij van de gele trui.
[/quote]

Haha grapje toch?
27-05-2016 16:13
Dan heeft Steven dus een waanzinnige afdaling gereden, val en fietswissel buiten beschouwing gelaten ;)
27-05-2016 16:13
Kut pirazzi
27-05-2016 16:13
TeamNL, helemaal niet. In de Tour hadden ze ook niet gewacht. Dit is onzinnig gelul. Sorry dat ik het zeg.
27-05-2016 16:13
Wat een totale bagger aan informatie. Plots denk je dat het gat 2'10" is, zit ie maar op 50".
27-05-2016 16:13
Kruijswijk á la Contador vorig jaar? Wat is dit verschrikkelijk spannend...
27-05-2016 16:13
Welke ploeg rijdt er nu heel de tijd op kop in de groep Kruijswijk? Zal toch niet het onnoemelijk laffe Etixx zijn?
27-05-2016 16:13
Onze held kan nu herstellen en dadelijk met Jungels wat renners terughalen. Het zou toch wat zijn mocht hij nog de etappe winnen ;)
27-05-2016 16:13
Wat een zeikerds hier op nibali en chaves. Die doen helemaal niks verkeerd. Kruijswijk valt zelf. Als chaves of nibali een nederlander was, zeurden jullie niet.
27-05-2016 16:13
als valverde nou wacht en met nog 3 teammaats het gat dicht maak...het gaat om zijn podium :) Dan komt kruijswijk ook terug
27-05-2016 16:13
Lijkt problemen met fiets te hebben en heeft veel meer gegeven dan Nibali/Chaves in het stuk afdaling tot volgende klim.
27-05-2016 16:14
Als Valverde bij Nibali komt is dat weer niet gunstig want die gaan dan nog een schepje erbij doen.
27-05-2016 16:14
Dag sympathie voor Bardiani. laat die Battaglin zijn oude makkers eens even bellen.
27-05-2016 16:14
@ Iedereen die het erover heeft

TUURLIJK wacht je niet na een valpartij en helemaal niet wanneer je eigenlijk al verloren hebt, duh, uiteraard rammen de 'likable' Chaves en held Nibali keihard door.
27-05-2016 16:14
Pirazzi rijdt vol mee. Plaza pal achter de motor. Bij Valverdes groepje de motor erachter.
27-05-2016 16:14
Ik ga dus NOOIT Italiaanse GPS kopen, man man...
27-05-2016 16:14
Het verschil groeit nog gewoon hoor.

Jungels doet zelf helemaal geen reet, alleen Verona helpt een beetje.

KOOP DIE JONGEN OM!
27-05-2016 16:14
Mensen doen nu wel heel zielig! Oke, Kruijs is gevallen. We zijn allemaal voor Steven, maar blijf wel realistisch. Chaves en Nibali de zwarte piet toespelen omdat ze logischerwijs doorrijden. Kom op nou.
27-05-2016 16:14
De eerste keer dat je de missen eens niet wilt zien....
27-05-2016 16:14
Nee hoor, een val als deze van Steven is absoluut geen reden om op elkaar te wachten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.