Giro 2016: Volg hier de klimtijdrit naar Alpe di Siusi
zondag 22 mei 2016 om 13:15 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de klimtijdrit naar Alpe di Siusi

Steven Kruijswijk in het roze, het zal voor hem en voor ons kijkers even wennen zijn. Nog een week tot Turijn en deze klimtijdrit zal het klassement nog meer door elkaar gooien na dit man-tegen-man-gevecht. Is Kruijswijk in staat om zijn voorsprong uit te bouwen op zijn concurrenten? In 2013 en 2014 lukte het de rozetruidrager op de klimtijdrit te winnen; zij wonnen later ook het eindklassement. Hoe staat de LottoNL-Jumbo-kopman er na vandaag voor? Volg het verloop hier op WielerFlits.

De renners wacht een 10,8 kilometer lange strijd tegen de klok. Vanaf de start in Castelrotto is het niet direct vanaf het begin klimmen geblazen, de eerste 1800 meter zijn vals plat. Hierna begint een negen kilometer lange klim met een gemiddeld stijgingspercentage van 8,3%. Het steilste stuk ligt twee kilometer voor het einde. Het loopt daar op tot elf procent.

Jack Bobridge start als eerste om 13.30 uur. Steven Kruijswijk is natuurlijk als laatste aan de beurt: 16.46 uur.

De NOS zal vanaf 14.40 uur een livestream hebben op de website, rond 15.30 uur gaan zij live op NPO1. Sporza zal om 14.40 uur beginnen met de live-uitzending. Eurosport heeft na de MotoGP van Italië om 15.00 uur tijd ingeruimd op het hoofdkanaal voor wielrennen.

Voorbeschouwing: Klimtijdrit Alpe di Siusi

T15_AlpeSiusi_alt

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 14

Starttijden- en volgorde

Liveticker (Organisatie0
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS) 
Liveticker (SpazioCiclismo, Italiaans)

Livestream (NOS.nl) 

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
1 8 9 10 11 12 21
22-05-2016 16:15
Poeh, die auto van Tinkoff bij Firsanov, dat heeft wel wat tijd gekost!
22-05-2016 16:16
Firsanov trekt zelfs de auto's er uit.
22-05-2016 16:17
Wat is het nou de hele tijd met die obsessie tov Kruijswijk's postuur , aub zeg , get a room !
22-05-2016 16:17
Even een vraagje tussendoor: wat heeft jullie voorkeur? Soms zie je bij een tijdrit een 'live-gps', continue het tijdsverschil dat er is tussen favorieten. Zien jullie liever steeds het verschil tussen Nibali en Kruijswijk in beeld, of liever 1 tussentijd en dan maar in spanning blijven?
Mijn voorkeur gaat uit naar 1 tijdsmeting. Hopen dus dat de RAI er niet aan doet vandaag ;)
22-05-2016 16:17
Beterschap heeft een beetje hetzelfde postuur. Groot kaske. Zo noemen ze het ooit bij sporza. Smalle heupen groot bovenlichaam.
22-05-2016 16:18
hahahahaha, ik hoop dat Tinkov hier lekker op afgestraft wordt, zat zelf in die wagen en was aan het filmen.
22-05-2016 16:20
@RV
Wil je liever dat we het over jouw postuur gaan hebben?

@Puffin
Helemaal mee eens laat me maar lekker in spanning :D!
22-05-2016 16:21
Ulissi op z'n gemakkie naar plek 4.. Er rijden heel weinig renners vol tot nu toe. Alleen de Russen, Dombrowski, Wellens, Taaramae en Boswell heb ik vol zien rijden.
22-05-2016 16:23
@Oscarito
Beterschap? Betancur?

Jungles gaat nog ff laten zien dat hij best aardig kan klimmen !
22-05-2016 16:23
Beterschap moet bertje zijn. Klote autocorrect.
22-05-2016 16:24
Esteban trouwens maar zo'n 55 kg. Au
22-05-2016 16:27
@ Laatste Man, en Petilli, die zag ik zwoegend aankomen met z'n tong op z'n kader. :)
22-05-2016 16:29
Camera bij vertrek van Zakarin had het even moeilijk.
22-05-2016 16:30
Als Krijswijk vertrekt op een schema van 30.00 .
22-05-2016 16:30
Mijn voorkeur gaat uit naar standaard meelopende klokken en 3/4 tussenpunten.
22-05-2016 16:30
Heb toch mijn bedenkingen over die 2 Gazprom renners die nu 1 en 2 staan...
22-05-2016 16:32
Visconti behoorlijk diep gegaan. Wat zegt dat?
22-05-2016 16:33
Is Kruijswijk overigens de eerste roodharige rozetrui-drager sinds Jan Ullrich ? Volgens mij heeft Ricco m nooit gehad toch ?

Ik dacht, ik vraag het maar even.
22-05-2016 16:33
Kruijswijk met een tijd rond de 28:00? Of toch iets sneller/langzamer?
22-05-2016 16:34
Die russen zijn aardig hard gegaan
22-05-2016 16:35
Uran langzaam
22-05-2016 16:36
Uran zeer matig zeg... gisteren te diep gegaan zeker..
22-05-2016 16:36
@Romans
Paolini's baard is in elk geval wel enigszins rossig te noemen, al had hij die in die tijd nog niet. En zijn haar is dan weer donker.
22-05-2016 16:36
Haha, De Cauwer blijkt gewoon Nederlands Nederlands te kunnen praten.
22-05-2016 16:37
Vandaag rusdag, morgen rustdag
1 8 9 10 11 12 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.