Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 16:00
Tis weer van wat een boer niet kent, eet ie niet. Wat is er in hemelsnaam mis met het commentaar op Rai?
26-05-2015 16:00
Ik werk bij jumbo
26-05-2015 16:00
Contador lijkt me geen weggever en lands helemaal niet
26-05-2015 16:00
och sneeuw dat kan er ook nog wel bie
26-05-2015 16:00
Wat een bestentempo van Kruijswijk
26-05-2015 16:01
Wel wat angst voor Hesjedal, die kan dalen niet normaal.
26-05-2015 16:01
Aru rijdt niks beter dan vorig jaar. Alleen Landa is geweldig.
26-05-2015 16:01
@schipperaar
Wat wordt er gezegd?
26-05-2015 16:01
Rik1994.
Dan doet er is wat aan !
26-05-2015 16:01
Kopwerk maakt niet extreem veel uit hier.
26-05-2015 16:01
ikbenprocycling: AC heeft al een paar keer ritwinsten weggegeven. Landa weet ikniet.
26-05-2015 16:02
Kadootjes worden normaal niet gegeven, maar Kruijswijk zou wel een kadootje verdienen voor al dat werk.
26-05-2015 16:02
Amador komt bij Aru, rijdt toch ook sterk.
26-05-2015 16:02
vanSpringel wat moet ik doen dan
26-05-2015 16:02
@Poetertjes > Ik heb helemaal niemand meer verdacht dan eenander en ben nu ook wel klaar met de steekjes. T'was idd maar om het even gezegd te hebben.
26-05-2015 16:02
Die klim lijkt niet op te houden
26-05-2015 16:02
Ik denk wel dat Contador er alles aan gaat doen dat Lada niet wint, na die putch van Astana. Daar kan Kruijswijk misschien van profiteren.
26-05-2015 16:03
Amador bij Aru, blijft die vermaledijde Costa Ricaan dan toch nog in de top drie?
26-05-2015 16:03
eigenlijk wel jammer voor kruijswijk dat de Giro niet twee weken langer duurt. :)
26-05-2015 16:03
Bram Tankink @bramtankink

Contador die kilometers afziet in het wiel van @s_kruijswijk. Mooier gaat t wielrennen niet worden. @LottoJumbo_road
26-05-2015 16:03
@Alberto > Dan maar betalen!
26-05-2015 16:03
Alleen het eerste deel van de afdaling is nat.
26-05-2015 16:03
Amador rijdt Aru eraf. Hahahaha Contador mooi. Gunt Kruijswijk die bergtrui.
26-05-2015 16:03
Amador denkt nu natuurlijk: Hé dat is Aru, dan kan ik nooit ver achter liggen.
26-05-2015 16:04
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.