Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 15:51
Aru al op 1:40... Als je dit gisteren had gezegd...
26-05-2015 15:52
[i]edit redactie: Geen onnodige beschuldigingen a.u.b.[/i]
26-05-2015 15:52
Trofimov ook erg sterk, jammer dat Hesjedal ook veel pech heeft gehad in het begin van de ronde en zondag. Anders misschien wel 1 van de grootste kanshebbers podium.
26-05-2015 15:52
Ach, ook al gaat Kruijswijk die top 5 niet halen, pakt hij die bergtrui niet en wint hij geen etappe... Voor mij is hij nu al wel een held! Wat een baas, gewoon even samen met Contador en Landa tot de beste klimmers van de Giro behoren.
26-05-2015 15:52
@Nick: Contador heeft meer belangen dan Kruijswijk momenteel, mag best handje toesteken. En die vervelende Landa krijg je helemaal niet eraf.
26-05-2015 15:53
De klasse druipt er vanaf hoor bij kruijswijk
26-05-2015 15:53
@malheur
Ga ff lekker op de prikpagina trollen, wil je?
26-05-2015 15:53
RV, ik denk dat Kruiswijk wel graag wil blijven. Altijd de steun gehad vd ploeg, ook in de probleemjaren.
26-05-2015 15:53
Genieten dit! Een Nederlander in zo'n positie...man, wat was ik daar aan toe. Ongeacht de afloop is het een waar genot.
26-05-2015 15:53
Aru ziet asgrauw trouwens, ziet er niet goed uit
26-05-2015 15:53
http://www.cyclinghub.tv/livestream
26-05-2015 15:53
Op een gegeven moment zal Landa wel aanzetten.
26-05-2015 15:54
Ik blijf elke dag verbaasd over de reacties op wielerflits. De ene dat wordt er met dopingbeschuldigingen gesmeten de andere dag zijn er enkel lovende woorden.
26-05-2015 15:54
@mus van de maasstad: Nuenen!
26-05-2015 15:54
@Timocycling
Op deze manier kan Kruijswijk zijn eigen tempo rijden, boven de 10% heb je toch nauwelijks voordeel van in een wiel zitten.
26-05-2015 15:54
Hoeveel bergpunten verdien je hier?
26-05-2015 15:54
Nou wordt het echt opletten, want Contador is een goede daler. Bijblijven zonder al te gekke risico's te nemen dus.
26-05-2015 15:54
Qua koersontwikkeling niet meer ideaal voor Kruijswijk. Contador zal wel willen helpen maar Landa doet natuurlijk geen trap teveel.
26-05-2015 15:54
Steun is mooi maar nu gaan ook de dikke euro's rollen.
26-05-2015 15:54
Denk dat hesjedal nog wel een gevaar gaat worden voor de ritzege..
26-05-2015 15:54
waarom laat kruiswijk de contador niet rijden
26-05-2015 15:55
Fabio "hongerklopje" Aru...
26-05-2015 15:55
Geweldige giro... Het houdt niet op...
En naast goede zaken voor het klassement en een eventuele ritzege doet Kruijswijk ook zeer goede zaken voor de bergtrui!
26-05-2015 15:55
Mollema is officieel niet meer de grootste harker van de WT, dat is Aru.
26-05-2015 15:55
@Kobe
Een Nederlander rijdt goed de dag na de rustdag, niks raars aan de hand dus ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.