Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 29 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het wordt vandaag (opnieuw) een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Italië. Het peloton krijgt drie bergen van eerste categorie voor de kiezen. Wie beschikt vandaag over de beste klimmersbenen?

Tussen Gravellona Toce en Cervinia moeten de renners maar liefst 236 kilometer afleggen. Daarom vertrekken ze al vroeg: het startschot zal om 10:30 klinken. De eerste 150 kilometer zijn relatief vlak, maar daarna doemen de beklimmingen op. De aankomststreep ligt getrokken op de slotklim naar wintersportoord Cervinia. Naar verwachting zal de eerste renner rond vijf uur de top bereiken.

Sporza zendt eerst de Ronde van België uit en begint daarna – rond vier uur – met de Giro d’Italia. Eurosport start de rechtstreekse uitzending om 14:34. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
526 Reacties
1 5 6 7 8 9 22
29-05-2015 13:43
@ MDKPIDW, bergtrui levert 0 punten op en 8e plek in klassement 70 (die 70 las ik ergens, zelf niet nagezocht).
Voorstel van RV om WT-punten te koppelen aan de berg-, sprint- en jongerentrui lijkt mij prima! Nevenklassementen worden dan serieuzer genomen en je krijgt nog meer 'koers binnen de koers'
29-05-2015 13:47
Een bergtrui, een plek bij de eerste 10, erg veel in beeld gereden, Contador die je een dag de sterkste in koers noemt en hoop op een toekomst waar misschien nog meer kan zijn heel erg mooi. Rijden voor zijn klassement en hopen op de opportuniteit zo genoeg bergpunten mee te pakken. Einde discussie, 't is mooi geweest.
29-05-2015 13:49
Heeft iemand toevallig al een streampje voor me?
29-05-2015 13:49
Na die hele discussie, ik hoop gewoon dat Kruijswijk de etappe pakt. Dat is goed voor zowel zijn bergtrui als het klassement.
29-05-2015 13:50
#17, geen speld tussen te krijgen. Discussie gesloten, op naar de koers :-)
29-05-2015 13:52
Als de winter er weer aankomt heb je toch meer aan een trui.
29-05-2015 13:53
@irriducibili
Berg en puntentrui is terecht inderdaad. jongerentrui zou niet eerlijk zijn omdat niet iedereen daaraan mee kan doen en je ook al punten krijgt voor het ak
29-05-2015 13:53
Mooi. Voorsprong koplopers zakt ook onder de 4 minuten dus dat is alvast een goed teken.
Even een andere vraag, ze moeten nog 90KM. Halen ze dat voor 5 uur?
29-05-2015 13:53
ik denk dat als kruijswijk de zelfde vorm heeft als van de morterolo dat hij gewoon bij de voet van de tweede klim moet ontsnappen en in zijn eigen harde tempo omhoog fietsen. zijn concurenten in het klassement(caruso en konig) kunnen dan niet volgen en contador en landa zullen hopelijk de kat uit de boom kijken. samen met hesjedal zou die mooi wat tijd kunnen goedmaken dan. en boven aangekomen toevallig nog wat punten oprapen
29-05-2015 13:54
De beklimming van de Saint-Barthélemy is al begonnen. Bij Sporza gaan ze alleen de slotklim in de tv-uitzending kunnen meenemen als ze rond vier uur live gaan.
29-05-2015 13:55
@jacques,
Als dat zou kunnen zou het geweldig zijn!

Maar ik vrees dat dat het niet gaat worden
29-05-2015 13:55
Ik denk dat Kruijswijk eerder moet oppassen voor Hesjedal achter zich, dan een paar plaatjes naar voren te kijken.
29-05-2015 13:58
@52x11
Lijkt me meer een doel voor in de Vuelta dan of de ronde van Peking.
29-05-2015 14:00
Pingdo ik geef je zeker gelijk. Hesjedal is extreem sterk de afgelopen ritten.
29-05-2015 14:03
livestream: http://www.cyclinghub.tv/livestream4
29-05-2015 14:07
Betancur niet mee met Chaves en Visconti
29-05-2015 14:10
Betancur nu in het 2e groepje samen met Van der Lijke. Dat is mooi nieuws!
29-05-2015 14:10
gunstig voor de puntentrui van Kruijswijk, hoewel het beter was geweest zonder visconti
29-05-2015 14:10
Peloton heeft het gat verkleind tot 3 minuten. Hopelijk kan Kruijswijk bij de volgende klim de volle punten pakken. Deze klim kan hij misschien ook nog een paar punten pakken.
29-05-2015 14:10
Het komt dus vanzelf goed :)
Op de tweede klim is het bal, gegarandeerd. Daar moet Kruijswijk mee kunnen, wie dan ook gaat.
29-05-2015 14:11
van der lijke toch voor ullisi en montaguti uit, verrasend goed dus voor een puncher/sprinter
29-05-2015 14:11
Kruijswijk gewoon samen met Hesjedal gaan. Flink doorrijden schuiven ze allebei op door Caruso voorbij te gaan en misschien König ook nog wel
29-05-2015 14:12
Ergens beelden?
29-05-2015 14:12
Niet druk maken over Visconti, op de tweede klim rijdt hij echt niet eerder dan Steven over de top. Betancur ook niet, komt wel goed, ook met Inxausti. Morgen heb ik zelfs nog meer vertrouwen in, ik gok op de 5e plaats in het AK en toch ook de bergtrui voor Kruissie!!
29-05-2015 14:13
zijn toch weer 35 punten de eerste die boven op 1e categorie komt toch
1 5 6 7 8 9 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.