EK 2016: Volg hier wegwedstrijd voor de mannen
zondag 18 september 2016 om 10:35 Volg in Google

EK 2016: Volg hier wegwedstrijd voor de mannen

Vandaag is Bretagne het decor van de eerste titelstrijd in het Europees kampioenschap voor profs. In Plumelec krijgen de renners 17 rondes van 13,7 kilometer voorgeschoteld. Scherprechter is de Côte de Cadoudal (1,8 km aan 7,8%). De namen van onder meer Peter Sagan, Philippe Gilbert, Rui Costa en Julian Alaphilippe prijken op de deelnemerslijst. Wout Poels is kopman van de Nederlandse selectie.

EK Wielrennen 2016

De start is om 10:50 en de aankomst wordt verwacht rond half vijf.
Vanaf 14.20 uur zendt Sporza de koers uit op één, Eurosport schakelt tien minuten later in. France 3 heeft de beelden vanaf 15.15 uur. De NOS mag de wedstrijd live uitzenden in de uitzending van 13.10 uur, maar hoe laat ze overschakelen naar de koers is niet bekend. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links
Website organisatie
Voorbeschouwing EK Wielrennen 2016
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Direct Velo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
55 Reacties
18-09-2016 15:24
Tactiek...
18-09-2016 15:25
Iemand die het gedrag van de Belgen kan uitleggen?
Wel een interessante koers, maar ik vind het jammer dat de Belgen vinden dat ze moeten werken nu..
18-09-2016 15:26
En vooraan willen de belgen ook ronddraaien.. Geen oortjes
18-09-2016 15:29
Zou me niets verbazen mocht Gilbert de woorden van De Weert 'jij bent de enige kopman' weer iets te veel opvat als 'jij bent de enige van ons die mag winnen'.
18-09-2016 15:31
Is het weer "alles voor Gilbert" deze tactiek?
Maar waarom sloot Gilbert vorige ronde dan niet aan, toen hij aanging?
18-09-2016 15:32
Sagan, Ulissi en Costa glimlachend in het wiel van de Belgen
18-09-2016 15:32
Er zijn toch wel oortje vandaag?
18-09-2016 15:33
Ik denk eerder dat Meersman de kopman is.
18-09-2016 15:35
De Belgen rijden voor Sagan?
18-09-2016 15:39
Waarom rijdt Sagan niet in zijn WK-trui?
18-09-2016 15:46
Hopelijk wordt het zo nog opengebroken en wordt er niet met een grote groep naar de streep gereden.
18-09-2016 15:46
Omdat bij een WK ook geen renners in hun kampioenstruien rijden? Ook niet de landenkampioenen.
18-09-2016 15:50
Nederlanders nu wel alert vooraan met Oomen, Poels en De Kort bij de eerste twintig over de streep.
18-09-2016 15:51
Wat een regie...
18-09-2016 15:51
Oomen rijdt heel sterk de laatste tijd. Vandaag erg goed en ook in Canada liet hij zich vaak zien.
18-09-2016 15:53
Daardoor zitten ze nu mee in een hele mooie groep.
18-09-2016 15:54
Behalve Poels. Vreemd.

Misschien last gehad van de valpartij van Moscon, Hernandez en Geniez.
18-09-2016 15:56
Hermans, Benoot, Gilbert, Oomen, De Kort, Aru, Visconti, Moser, Gautier, Frank, Martens, Voss, Rubio, enz...

Fransen in het peloton genoodzaakt te rijden.
18-09-2016 15:59
Goede tactiek van de Belgen. Toch?
18-09-2016 16:01
Lijkt het maar zo, of zijn de motoren echt bezig om het (Franse) peloton een beetje op sleeptouw te nemen?
18-09-2016 16:08
De motoren lijken allerlei renners op sleeptouw te nemen. Niet alleen de Fransen.
18-09-2016 16:15
Italianen spelen 't weer briljant.
18-09-2016 16:18
Lijkt mij binnen voor Moser... Heeft ook de Strade gewonnen dus kan wel een heuveltje over.
18-09-2016 16:18
Moser had 31s, had hij een beetje kans?
Maar de Franse regie heeft een motor voor het peloton gezet: even later 25s.
18-09-2016 16:19
Wordt een sprint in een groepje van 5 man oid.

Reacties zijn gesloten.