EK 2017: Volg hier de wegrit voor de mannen
zondag 6 augustus 2017 om 10:45 Volg in Google

EK 2017: Volg hier de wegrit voor de mannen

Het EK Wielrennen wordt vandaag afgesloten met de wegrit voor de mannen. In en rond het Deense Herning krijgen de renners een wedstrijd van 241,2 kilometer voorgeschoteld.

De twaalf rondjes van 20,1 kilometer gaan over een zo goed als vlak parcours. Wordt het een massasprint, of kunnen er door het weer waaiers gevormd worden?

Het Europees kampioenschap is zondag vanaf 15:00 te volgen op Sporza. Het commentaar is van Renaat Schotte. Eurosport 2 start om 15:00 met de live-uitzending. De NOS zal om 19:00 een samenvatting uitzenden. De start is om 11:00, de aankomst wordt verwacht rond kwart voor vijf. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links
Website EK Wielrennen
Voorbeschouwing: EK Wielrennen 2017
Deelnemerslijst

Het weer in Herning

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
75 Reacties
06-08-2017 11:39
Deze wordt voor Wippert!
06-08-2017 11:44
IJsland heeft nu al zijn publiciteit.
06-08-2017 11:51
Als het nu opeens heel hard gaat sneeuwen zie ik Spengler, Elfarssonen en Sjumov wel op het podium eindigen ook. Slimme zet van Zwitserland, IJsland en Wit-Rusland.
06-08-2017 11:53
Verwacht niet te veel van de samenvatting bij de NOS. De overwinning van Vos duurde welgeteld anderhalve minuut.
06-08-2017 11:59
Lol, die IJslander schijnt de zoon van Miss World 1985 te zijn.
06-08-2017 12:31
GVA exact één jaar geleden Olympisch kampioen, en zo ontdekte ik - dankzij de instant GVA-haat die online opwelde - Wielerflits! Een geluk bij een ongeluk, zeg maar. Sturen jullie geen felicitaties bij één jaar geëngageerd lidmaatschap?
O ja, nog even on topic: vandaag wint die onbekende Let: Laatmikout
06-08-2017 13:35
gefeliciteerd nederbelg!
dat je ons nog vele jaren mag vervelen met je overpeinzingen. ;)
06-08-2017 13:41
Nederbelg, je bent een aanwinst voor WF - bijna net zoveel als GVA een aanwinst is voor het peloton! :-)
Ik vond GVA voornamelijk een dommige loser die aantrekkelijk koerste. Totdat ie de OS won, dat was voor mij 1 van de sterkste staaltjes wielrennen die ik ooit had gezien. Sindsdien veel respect voor GVA, ik wil nu alleen dat ie minder wint en wat over laat voor de anderen. ;-)
06-08-2017 13:43
Heeft die gestolen overwinning van GVA toch iets moois opgeleverd. Gefeliciteerd nederbelg!
(uit verveling even wat wind zaaien)

Laatmikout is wel een grote gok. Ik schat Dumynič hoger in.
06-08-2017 13:45
@Assen
Sterkste staaltje wielrennen wat je ooit gezien hebt?
Ben je vergeten dat GVA kansloos was totdat Nibali en Henao in gewonnen positie onderuit gingen in de afdaling?
GVA heeft veel mooie koersen gereden en gewonnen. Olympische spelen zit niet in zijn top 5. Voor mij dan.
06-08-2017 13:55
En 1 jaar na datum zijn de gemoederen hier nog steeds niet bedaard, bedankt voor de herinnering Nederbelg.
On: weet iemand hoe Stroetinga zich voelde vanochtend?
06-08-2017 14:01
@Mario
Dat een paar klasbakken vielen in de OS doet niets af aan de prestatie van GVA toen. Wat ie daar deed kon eigenlijk niet, die bergen zijn te zwaar voor hem, met zijn gewicht. Wat een prestatie!
Dat GVA een sprintje wint van Sagan of in Parijs-Roubaix harder rijdt dan anderen is lang niet zo bijzonder, dat is zijn specialiteit.
06-08-2017 14:06
@Mooie Mario
Daar mag nog aan worden toegevoegd dat na die valpartij veel renners in GVA's groep een medaille roken. In een normale eendagskoers met vlakke aankomst zou Majka in gewonnen positie rijden, want de achtervolgende groep werd lamgelegd door de aanwezigheid van de snelle Belg. Doordat dit echter Olympisch is krijg je dus renners(zoals Fuglsang) die niet koersen om te winnen. Desondanks verdiende GVA het natuurlijk helemaal doordat hij daar nog zat na al die bergjes.
06-08-2017 14:07
Komt het gewoon op één op de Belg? Of bij Canvas?
06-08-2017 14:12
De Belgen willen natuurlijk Thiam zien, en de Nederlanders Vetter. Thiam gaat goud winnen en Vetter kan nog brons halen!
Belachelijk, dat gebrek aan aandacht voor de 7kamp op de Nederlandse tv.
Gelukkig hebben we de Belgen nog.
06-08-2017 14:13
Ik gok op Mezgec en Keukeleire. Kristoff ziet een vrouw topless langs de kant staan op 2,7 kilometer van de finish, kijkt onbewust even opzij, sleurt Viviani en zijn sprintloods en beste vriend pour toujours Boassen Hagen mee in zijn val (want als hij niet mag winnen, dan zijn BFF ook niet) waardoor Mezgec en Keukeire het in een spannend duel uitmaken. De finishfoto toont aan dat er geen wezenlijk verschil is en beiden komen op het hoogste schavot. Mark my words!
06-08-2017 14:24
De Belg zal het wel op één uitzenden.
De snelle Belg is hier niet aanwezig.
Nederbelg zal het allemaal wel via het volgtopic volgen met een stukje taart.
06-08-2017 14:24
@assen: Mja, maar nu hebben beide Belgische hoofdkanalen allebei dezelfde atletiek-uitzending draaien. Dat hoeft van mij nu ook weer niet... Maar wellicht zijn er sowieso nog geen beelden van het EK.
06-08-2017 14:26
In het Lets eindigt elke achternaam op een -s, de naam die jij opnoemt klinkt eerder Ests
06-08-2017 14:29
Vette worp hoor van Vetter.
06-08-2017 14:35
De belgen zenden op 1 en canvas precies hetzelfde uit, waarom?
06-08-2017 14:38
Alleen een noorse stream die werkt momenteel, of heeft iemand wat anders gevonden ?
06-08-2017 14:40
Omdat Thiam een gouden medaille aan het winnen is en van het wielrennen nog geen livebeelden zijn. Waarom twee zenders het zelfde dan? Het blijven Belgen.
06-08-2017 14:42
Ik dacht vanaf 15u op één, op canvas atletiek.
06-08-2017 14:43
Goed van Vetter! Mooi meid!
Voor wie het goed wil volgen, zie
http://www.ten7events.com/eng/2017-wc-london-heptathlon-home/2017-wc-london-heptathlon-results-points-ranks/

Wielrennen is op dit moment waarschijnlijk toch niet veel aan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.