Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Polen 2015
maandag 3 augustus 2015 om 14:55 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Polen 2015

De eerste leider in de Ronde van Polen is Marcel Kittel. De Duitser van Giant-Alpecin won gisteren overtuigend de openingsetappe. In de tweede etappe is hij opnieuw kanshebber voor de ritzege. Volg op WielerFlits het verloop van de openingsrit.

De rit leidt het peloton van Częstochowa – Dąbrowa Górnicza en telt 146 kilometer. Het slot van de etappe is net als gisteren een plaatselijke ronde met een lengte vijf kilometer dat tien keer moet worden afgelegd. De laatste drie kilometers zijn vlak en recht. Op iets minder dan twee kilometer wacht de renners een haarspeldbocht waarna de sprint kan worden ingezet in een licht afbuigende weg naar de finishlijn.

Het startschot klinkt om 15.10 uur. Tussen 18.34 uur en 18.49 uur wordt de aankomst verwacht.

Eurosport2 zal vanaf 17.30 uur live verslag doen van de tweede etappe.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Polen 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Naszosie.pl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
35 Reacties
03-08-2015 15:27
Burghardt, Keizer, Kurek, Gradek en Armée in de ontsnapping: 1'05 voorsprong
03-08-2015 15:29
Goed van Keizer, je weet maar nooit...
03-08-2015 15:41
Als ik het zo lees is dit een 'echte' sprint test voor Kittel. Gisteren toch vooral goed de laatste bocht door en daarom van Ewan gewonnen. Klopt dit of heeft iemand een andere kijk op deze finale?
03-08-2015 15:50
@Dr. Ferrari
Bwah, ze knalden bijna op elkaar in de bocht. Kittel zette Ewan daarna op een korte afstand heel snel op een lengte.
03-08-2015 15:55
De wattages van zo'n jump zou ik graag willen inzien... Wat 'duwen' die gasten eigenlijk weg per kg in een échte sprint?
03-08-2015 15:57
@Dr. Ferrari

Eens met Tokstar. Juist op het 'echte' sprint gedeelte zette Kittel Ewan op een fietslengte. Verder ligt Ewan in theorie een bochtige finish beter doordat hij zo klein is, dit terwijl Kittel veel groter en breder is. Ik ga er dan ook vanuit dat een straat van 1700 meter die licht daalt Kittel veel en veel beter ligt, waardoor hij vandaag met gemak gaat winnen.
03-08-2015 16:05
Ok bedankt! Ik ging er ook wel van uit dat de echte sprint meer voor Kittel zou zijn. Deze lijkt mij zeker voor Kittel dan.
03-08-2015 16:12
Het laatste deel van het parkoers ziet er uit als een pumptrack
03-08-2015 16:38
Heeft er iemand een stream?
03-08-2015 16:42
Straks mooi ff het slot bekijken op Eurosport2. Zal toch wel sprinten worden.
03-08-2015 17:03
laatste 3 km zijn vlak maar dan klopt het kaartje niet echt vind ik.
03-08-2015 17:08
Er staat ook 10x een rondje van 5km, maar uit dat profiel zou ik eerder opmaken 5x een rondje van 10km
03-08-2015 17:34
Dit is tenminste een normale aankomst. Het laatste stuk van 300 meter (?) is recht en de honderden meters daarvoor is het een hele lange flauwe bocht. Kan een hele mooie sprint gaan worden.

48 Km 2 go!
03-08-2015 17:34
Celab moest remmen dus de sprintsnelheid was niet meer te vergelijken.
03-08-2015 18:08
Ewan gisteren vol risico gesprint, mag daar best een waarschuwing voor krijgen. Hij is het ook gewend om tweede te worden. Ook heute Kittel.
03-08-2015 18:11
5 ronden van 10 km ipv 10 ronden van 5 km, nee ?
03-08-2015 18:13
Bij mij staat gewoon 5 ronden van 10km hoor.
03-08-2015 18:15
link?
03-08-2015 18:16
@Rondo
Met risico gesprint of had de bouwer van het parcours misschien beter ergens anders de finish moeten leggen? Ik moet het nog zien als ze de finale van te voren niet negen keer konden verkennen.

Edit: Volgens mij staat er duidelijk 5 rondes van 10 km op het profiel.
03-08-2015 18:16
De tekst verschilt met wat er in het plaatje staat. Het staat er dus allebei.
03-08-2015 18:23
@kooltje : http://weeb.tv/mini-channel/tvp_sporthd

Wanneer gaan die andere ploegen eens leren om Giant het werk te laten doen ?
03-08-2015 18:31
Zonder valpartijen wordt dit zo een mooie sprint...
03-08-2015 18:35
@hf2013 helaas
03-08-2015 18:35
Kittel wijst meteen bij het finishen naar Pelucchi als schuldige van de valpartij?

Duidelijk geen Pelucchi... ontsnapt net ook maar ternauwernood.
03-08-2015 18:35
Tankink zag het aankomen haha wat een baas zie hem staan

Reacties zijn gesloten.