Volg hier de derde etappe in de Ronde van Romandië 2015
donderdag 30 april 2015 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Ronde van Romandië 2015

Vandaag is de derde rit in de Ronde van Romandië. De etappe voert de renners over 172,5 kilometer van Moutier naar Porrentruy. Op de route liggen een aantal verraderlijk beklimmingen, waarvan sommige kuitenbijters niet eens als officiële klim zijn aangemerkt. De top van de laatste gecategoriseerde klim ligt echter op grote afstand van de finish. De laatste kilometers zijn zelfs in dalende lijn.

Het is vooraf dan ook moeilijk te voorspellen wie er vandaag met de zege gaat lopen. Laat het peloton een vluchtersgroep lopen die in het zware middenstuk van de etappe het hazenpad kiezen of houdt Orica-GreenEDGE, de ploeg van leider Michael Albasini, de rangen gesloten en gaan we naar een groepssprint?

In de Tour de France van 2012 was het Tibaut Pinot die in Porrentruy de achtste etappe winnend wist af te sluiten. Volg hier op Wielerflits wie vandaag zijn gloriemoment gaat beleven in dit Franse stadje. De etappe is vanaf 16:15 uur live te volgen via Sporza.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
103 Reacties
30-04-2015 16:22
Gaat erg hard zeg, Thomas en Zoidl al gelost en kopgroep al ingerekend. Waar zijn die blauwe mannetjes mee bezig?
30-04-2015 16:26
Haha gekke Jose, Koningsdag bespreken.
30-04-2015 16:26
@123poetertjes: Denkelijk met flink doorfietsen ;)
30-04-2015 16:26
Dat gekeuvel over koningsdag op Sporza is best hilarisch.
30-04-2015 16:28
wel pijnlijk als ik het goed heb gezien, op mijn streampje Gesink nu al helemaal alleen.
30-04-2015 16:32
Er zullen toch ook nog wel wat aanvallen komen net als gister. Toen was het ook echt koers in het laatste uur.
30-04-2015 16:33
Terechte opmerking van de commentatoren, voor wie wordt er hier gereden. Of gunt het hele peloton Albasini zijn ritje.
30-04-2015 16:38
@piet

Lotto moet volgend jaar met minimaal 3 echt goede renners versterken willen ze enorm sterk hebben. Het is niet te ontkennen dat ze veel pech hebben dit jaar zowel de kopmannen als degene iets eronder. Maar er rijden ook een paar renners die niet World Tour waardig zijn.
Gisteren zat Gesink als enige in het eerste peloton van ruim 50 man. Schandalig natuurlijk!
30-04-2015 16:39
alleen nog Gesink in het peloton voor Lotto/Jumbo?
30-04-2015 16:41
Toch te zwaar voor de rappe mannen dus?
Keep me posted!
30-04-2015 16:41
Peloton is in de afdaling iets groter geworden
30-04-2015 16:42
o nee, ik zie er nu nog een...
30-04-2015 16:42
Een tweede Lotto-Jumbo erbij, Bulgac die in de afdaling is teruggekomen?

Ten Dam inderdaad.
30-04-2015 16:43
@Mollema
ze moeten zeker 3 goede knechten en nog een echte kopman, maar dromen zijn bedrog denk ik. Ik vind het erg jammer dat de lotto zo matig is, maar niet alleen de kopmannen zijn niet goed genoeg maar ook de jongens die knechten hebben niet het juiste niveau
30-04-2015 16:43
ten dam zit er ook nog bij volgens mij, 2 man in het peloton
30-04-2015 16:44
Volgens mij is het Laurens ten Dam die teruggekomen is in het peloton
30-04-2015 16:46
Iig goed voor gesink om er nu bij te zitten en koershardheid op te doen.
30-04-2015 16:46
Dit bericht is verwijderd
30-04-2015 16:47
Ten dam idd met gesink
30-04-2015 16:48
Jongens jongens, we moeten nog 25 kilometers! Dit wordt spektakel :)
30-04-2015 16:48
Nou er zullen nu toch wel aanvallen komen
30-04-2015 16:48
Hoeveel man nog in de voorste groep?

Edit: Daan, waar zit je?
30-04-2015 16:49
Dit bericht is verwijderd
30-04-2015 16:49
Dit bericht is verwijderd
30-04-2015 16:50
Willem ze zich versterken dan zal het van buitenlanders moeten komen. Nee, dan zie ik liever dit team een beetje in de marge aanrommelen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.