Giro-organisatie onthult roze trui met ‘moderne en digitale stijl’ voor komende editie
De organisatie van de Giro d’Italia, RCS Sport, heeft de roze trui voor de komende editie van de Italiaanse ronde gepresenteerd. In 2023 zal de klassementsleider rondfietsen in een tricot dat gekarakteriseerd wordt door een ‘moderne en digitale’ stijl, valt te lezen in een persbericht.
“De trui representeert de technologisch ontwikkelde tijd waarin we leven, een tijd die gekenmerkt wordt door snelheid – een eigenschap die ook terugkeert in de Corsa Rosa”, schrijft de organisatie over het door Castelli ontworpen tenue. Dit bedrijf heeft zijn verbintenis met de Ronde van Italië tot en met 2026 verlengd. Enel blijft titelsponsor van de Maglia Rosa, dat al tien jaar wordt geproduceerd door stoffenfabrikant Sitip.
Naast fysieke exemplaren, komt er ook een NFT (non-fungible token) van de roze trui van 2023. De unieke, gedigitaliseerde versie van de iconische trui zal geveild worden als onderdeel van een collectie van ItaliaNFT, de grootste Italiaanse aanbieder van NFT’s.
Geplaatst als onderdeel van: WielerFlits Kort: Een opvallende deelnemer tijdens wielerkoers in Costa Rica
Om te reageren moet je ingelogd zijn.