Demi Vollering en sportmerk Nike slaan handen ineen
zondag 28 april 2024 om 08:39

Demi Vollering en sportmerk Nike slaan handen ineen

Demi Vollering heeft een deal gesloten met sportmerk Nike. Dat laat de Nederlandse renster van SD Worx-Protime weten via sociale media. “Met de steun van Nike zal ik de dromen en doelen die ik mij voor de komende jaren heb gesteld, nastreven.”

“Bovendien ben ik me bewust van mijn rol binnen het vrouwenwielrennen en de vrouwensport in het algemeen. Dat biedt ook kansen. Samen met Nike kan ik gemeenschappelijke doelen bereiken en mijn boodschap effectief uitdragen. We willen veel mensen inspireren om in beweging te komen. Samen maken we dromen waar”, schrijft ze op Instagram.

Het is een opvallende deal, aangezien Nike geen al te grote geschiedenis heeft in de wielersport. De bekendste wielersponsordeal van het sportmerk was uiteraard die met Lance Armstrong, die abrupt stopte na zijn dopingbekentenis. Ook de Britse sprintlegende Mark Cavendish rijdt met schoenen van Nike.

De 27-jarige Vollering begint vandaag als favoriet aan de tiende editie van La Vuelta Femenina. In de achtdaagse rittenkoers door Spanje gaat ze op jacht naar de eindzege, maar dan zal ze wel eerst moeten afrekenen met toppers als Elisa Longo Borghini, Katarzyna Niewiadoma en Gaia Realini.

Geplaatst als onderdeel van: Babynieuws uit België: Tom Boonen wordt opnieuw vader


(Advertorial)

Demi Vollering en Polestar bundelen de krachten. Als topsporter staat Demi voor focus, balans en duurzame prestaties, net als Polestar. Samen laten ze zien dat performance en verantwoordelijkheid perfect samenkomen. Schrijf je in en ontvang persoonlijke berichten van Demi en een tot nu toe onverteld verhaal. Over haar weg naar de top, haar keuzes buiten de koers en haar visie op vooruitgang die verder gaat dan snelheid alleen. Ook deelt ze waarom de Polestar 3 haar inspireert in vorm, functie en filosofie.
RIDE Magazine
1 Reacties
02-05-2024 21:54
Nieuwe slogan: "Nike, het was al niks, maar nu écht om te janken"

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine