Wout van Aert verliest leiderstrui Tirreno-Adriatico aan Tadej Pogacar
foto: Cor Vos
zaterdag 13 maart 2021 om 15:55

Wout van Aert verliest leiderstrui Tirreno-Adriatico aan Tadej Pogacar

Tadej Pogačar heeft de macht gegrepen in Tirreno-Adriatico. De regerend Tourwinnaar nam op Prati di Tivo de leiderstrui over van Wout van Aert. De Belg van Jumbo-Visma verweerde zich kranig op de slotklim, maar kon niet voorkomen dat Pogačar van hem wegreed. Pogačar hield een sterke Simon Yates nipt af voor de ritzege.

De zwaarste etappe in deze Tirreno-Adriatico leidde over de Sella di Como, de Passo Capannelle alvorens uit te komen bij de slotklim van Prati di Tivo. Benjamin Thomas (Groupama-FDJ), Marco Canola (Gazprom-Rusvelo), Mads Würtz Schmidt (Israel Start-Up Nation), Mattia Bais (Androni Giocattoli-Sidermec) en Emil Vinjebo (Qhubeka ASSOS) maakten in de openingsuren van de wedstrijd het mooie weer.

Van Aert sterk
Het vijftal ging gestaag vooruit, want ze verzamelden al snel een voorsprong van negen minuten. Het teken voor het peloton en met name UAE Emirates om eraan te gaan trekken. Vinjebo was de eerste van de koplopers die zijn inspanningen moest bekopen. Ook voor Canola duurde het avontuur in de spits van de wedstrijd niet zo lang als misschien gehoopt. Vooraan toonde Würtz Schmidt zich de sterkste. Hij hield het lange tijd vol, maar op de slotklim moest ook hij het hoofd buigen voor de grote tenoren.

Aan de voet van de slotklim liet Mathieu van der Poel zoals verwacht de boel lopen. INEOS Grenadiers was intussen begonnen de meute te mennen, maar het was Giulio Ciccone die als eerste vanuit het peloton de knuppel in het hoenderhok gooide. Het luidde het begin in van een reeks demarrages van onder meer Pogačar, Nairo Quintana en Egan Bernal. Van Aert reed echter rond als een echte klassementsleider en hij wist telkens het gat keurig te dichten.

Pogačar houdt Yates af
Maar op de versnelling van de Tourwinnaar op goed 5,5 kilometer van het einde had de maglia azzurra geen antwoord meer. Sterker nog: niemand kon mee met een ontketende Pogačar. Van Aert zou stug door blijven rijden, maar hij zou uiteindelijk 45 seconden moeten prijsgeven. Dit betekent dat na de vierde etappe Pogačar een voorsprong van 35 seconden heeft op Van Aert. In de drie resterende ritten kan er nog veel gebeuren, dus de Belg heeft de eindzege allerminst uit het zicht verloren.

Van Aert zag op de slotklim Pogačar echter wel uit het zicht verdwijnen. Dat geldt ook voor Simon Yates, die op zoek ging naar Pogačar. Tevergeefs, want de 22-jarige Sloveen hield zes seconden over aan de finish. In de groep daarachter snelde Sergio Higuita namens EF Education-Nippo naar een derde plaats. Dat was echter al op een halve minuut van Pogačar, die maar weer eens een onvervalste dubbelslag sloeg.

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een uitgebreid interview met wereldkampioen Tadej Pogačar. De Sloveen kwam spontaan naar de Alpecin Barbershop voor een knipbeurt en dat draaide uit op een interessant interview. Pogačar praat over het pakken van KOM's en het nastreven van nieuwe doelen. Bestel jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
159 Reacties
13-03-2021 16:26
Howla, beleefd blijven aub jonge.
13-03-2021 16:31
Had hier eigenlijk geen extra jumbo moeten bijzitten als de klim begon? Ik zag heel de klim WVA kop trekken..
    13-03-2021 16:37
    Ik zag toch duidelijk Tobias Foss op de laatste klim voor hem uitrijden gedurende een kilometer of 7 a 8 dus misschien hebben mensen dat gemist?
    13-03-2021 17:18
    14,7km voor de finish
    Begin van de slotklim voor de kopgroep. In het peloton op 4 minuten rijdt UAE op kop. Daarachter Wout met twee ploegmaats voor zich en twee ploegmaats achter zich.

    12km voor de finish
    7 man van Ineos op kop. Wout heeft nog 2 man bij zich.

    7,9km voor de finish
    Castroviejo op kop voor Bernal en Thomas. Daarachter Foss met Wout in zijn wiel. De groep is 30 man sterk.

    7,8km voor de finish
    Bernal demarreert, Pogacar volgt. Ze krijgen wat ruimte, maar de helft van de groep komt terug op hun wiel.

    7,2km voor de finish
    Foss (die toevalstreffer) dreigt terug aan te sluiten bij de voorste groep van nog 15 kopmannen. Thomas voorkomt dit met een demarrage, waar Pogacar later naar toe en voorbij rijdt. Wout rijdt vanaf daar in zijn eigen tempo naar de streep.
    14-03-2021 06:55
    Foss is geen toevalstreffer. Hij zou vorig jaar niet voor niets meegaan als knecht naar de Giro. JV weet heus wel wat Foss kan. Vorig jaar reed hij in de 1e week als knecht voor Kruijswijk ook prima.
13-03-2021 16:36
Top 3 (of eigenlijk top 2) in Eindklassement lijkt wel een zekerheidje voor Van Aert nu. Nog een klein kansje op eindwinst, maar dan moet wel alles mee zitten en/of Pogacar moet een inzinking krijgen. Best indrukwekkend in je eerste meerdaagse ronde (met een aankomst bergop) waar je voor het eindklassement gaat.
13-03-2021 16:36
Dat horen ze niet graag wielerbier.. Liever zeuren over schrijffout... Maar gelijk heb je
13-03-2021 16:41
Dat had TJV denk ook wel verwacht van oa Gesink maar die is nog niet op zijn TdF niveau .. de rest is natuurlijk vooral goed voor de vlakke/heuvelachtige ritten. Denk dat dit gewoon goed is doorgesproken met van Aert.

Stel hij wint ook nog de tijdrit en eindigt top5 dan heeft TJV 2 overwinningen een paar podiumplaatsen en dus prima gedaan met dit team. Voor de toekomst weten ze dan wat ze zouden kunnen met van Aert als kopman. Vergeet ook niet dat hij zo de klassiekers nog moet gaan rijden. Heeft geen zin je hier helemaal kapot te rijden alleen voor een klassement. Voorlopig gaat zijn eigen voorkeur toch nog steeds uit naar het winnen van klassiekers.
    13-03-2021 17:29
    Tijdrit winnen gaat moeilijk worden met ganna
13-03-2021 16:49
Goh dat "inhouden" dat WvA gisteren deed zogenaamd volgens zijn fanboys om vandaag een poging te doen om met de klimmers mee te gaan en zo wellicht Tirenno te winnen heeft dus niet helemaal gewerkt.....
    13-03-2021 16:53
    wacht, want hij ging niét mee met de klimmers of zo? Hij eindigde in de bus of zo? altijd dat zure, triestig hoor ;)
    13-03-2021 17:07
    Triest als een klasse prestatie op zo'n manier naar beneden wordt gehaald. Over fanboys gesproken.
    13-03-2021 17:26
    Vrij zeldzaam. Achteraf praten, wat volgens het spreekwoord makkelijk is, en alsnog de plank volledig misslaan.
    13-03-2021 18:59
    Heeft zich inderdaad straal belachelijk gemaakt. Kan beter stoppen met koersen.
    13-03-2021 19:11
    Kijk, dit zijn dus die overduidelijke kleutergedrag gevallen die je gewoon moet verwijderen en bannen. Nx geen vrijheid van meningsuiting en discussie moet mogelijk zijn ook al ben je het er niet mee eens. Overduidelijk...
    14-03-2021 00:21
    Haha, wie zei er iets over inhouden? Wat kan jij een potje zeveren zeg... Inderdaad, barslechte prestatie van Van Aert vandaag zeg, wat een tweederangscoureur!
13-03-2021 16:53
Morgen wordt het genieten, met tig keer de muur van Castelfidardo. Dat wordt echt niet wachten tot de sprint en Van Aert moet altijd mee voor de boni's, ook als Poel gaat.
    13-03-2021 16:57
    Ik hoop dat de drie musketiers er samen tussenuit muizen, en dat VDP en Alaflip Van Aert op die manier aan voorsprong op Pogacar helpen. Dromen mag altijd.
    13-03-2021 17:15
    Ik hoop dat we morgen het WvA-MvdP-JA scenario te zien krijgen, maar sluit niet uit dat Pogacar uiteindelijk beter uit de verf komt dan Wout in dat steil-explosieve werk.
13-03-2021 16:56
Gisteren hadden we het over de grote drie, en nu de grote vier dus he. Als je als rittenkoers deze vier namen als ritwinnaars hebt, en deze 1 en 2 in het eindklassement, zalig toch? En dan is de strijd dus nog niet gedaan.
en Wout is gewoon de meest complete van alle renners he op dit moment: spurt, heuvels, kasseien, zand, bergen, klassementen. Dit profiel is uniek, prachtig toch.

(en verder winnen we Remco, die ik toch eens echt de degsn wil zien kruisen met Tadej)
13-03-2021 16:59
Pogacar reed ruim 2 minuten sneller dan Froome in 2013
Van Aert reed 1.15 minuut sneller dan Froome. En Carr/Fabbro dus ook.

Bijzonder hoe de sport in 8 jaar geëvolueerd is
    13-03-2021 17:07
    Dat kun je alleen maar stellen als je weet hoe Froome toen naar boven reed, vandaag was het vanaf beneden vol tempo.
    14-03-2021 07:21
    Wind mee, Wind tegen? Spelen nogal wat factoren mee die je in kaart moet brengen
13-03-2021 17:17
Als je ziet wat er nog komt, zou Van Aert wel in staat moeten zijn om relatief vlot zijn 2e plek te behouden.

Heeft meer kans op bonificaties dan de rest van de top 10 en in de tijdrit gaat ook niemand het beter doen. Heel misschien Almeida, maar ik betwijfel het, zeker in zo'n korte, vlakke tijdrit.
13-03-2021 17:22
Wout had weinig vrienden vandaag.. Die lichtgewicht klimmertjes snap ik wel, die koersen gewoon heel anders.. Maar zo'n Fuglsang die dan bijna de hele klim op het plekje van Roglic gaat zitten.. mwoah..
    13-03-2021 17:30
    Die kon ook niet beter dan dat. Heeft even geprobeerd mee te glippen met Landa achter Bernal en Pogacar, daarna was de koek op. Komt ook in het wiel van Wout over de streep.
13-03-2021 17:31
4 etappes en 4 van de 5 grote mannen van het peloton pakken een overwinning. Roglic de 5e van het stel pakt even 3 overwinningen in Parijs Nice
13-03-2021 17:34
Ik denk dat dit het maximaal haalbare was voor Wout. Zeer goede klim gereden (kijk wie er om hem heen fietsten), en ook bij wijze van spreken de eerste keer dat hij voor het klassement tegen de klimmers moest knokken.

Wel zie je dat hij niet tot de absolute wereldtop hoort als het op klimmen aan komt. Wat hij vandaag liet zien ligt aan de rand van zijn mogelijkheden.

Het mag duidelijk zijn dat hij in deze vorm voor dit soort rondjes een podiumkandidaat is. Maar ik vraag me ook af of dit uiteindelijk ook ergens "ten koste van gaat". Want het gaat m.i. ook lastig zijn om dergelijke rondjes te winnen. Want daarvoor klimt hij m.i. net niet goed genoeg. Ik ben benieuwd als er morgen nog zo'n dag zou zijn: blaast hij zich dan niet helemaal op? En wat doet dit met zijn explosiviteit?

Ik hoop dat Wout "focus" blijft houden, en niet wil gaan proberen om in alles goed te zijn. Want dan kan het resultaat wel eens zijn dat je overal dichtbij bent, maar tegelijkertijd ook overal net naast pakt.
    13-03-2021 18:08
    Als je wereldtop definieert als Poga en Roglic heb je gelijk maar het blijft grappig om te zien hoe iemand met dit gewicht op een lange klim verbazend weinig verliest op renners als Landa en co. Lamberts die ook de man is achter het succes van Primoz doet niet aan gokjes. De strategie is duidelijk niet om een puncher/klimmer te worden wat alleen maar kan met gewichtsverlies maar juist Wout zijn mogelijkheden verder te ontdekken. De focus op het voorjaar blijft maar de trainingen zijn erop gericht om al zijn talent aan te spreken. Zijn tijdrit kan bv profiteren worden als hij beter gaat klimmen. Bij de OS zal deze zeer geaccidenteerd zijn rond de Fuji Speedway. Dit past allemaal perfect in de aanloop daar naar toe. En tenslotte is er zijn plezier en ambitie om uit te vogelen wat er mogelijk is. De focus verdwijnt niet maar er wordt juist voorkomen dat hij alleen maar in 1 onderdeel van het wegwielrennen zijn deuntje kan meeblazen. Nu al is het mooi om te constateren dat de winnaar van de massasprint in etappe 1 in de top 10 eindigt van de Koninginnenrit.
    14-03-2021 07:20
    Deze Tirreno is dan ook een test waar Wout eens zelf volledig voor zichzelf mag gaan als klassementsrenner. Buiten Roglic en Evenepoel rijdt hier echt de wereldtop mee, die misschien niet allemaal top zijn maar dat is hun probleem. Als je Bernal en co bergop er afrijdt, zelf ritten kan winnen, en 2de in het AK staat, dan ben je in staat om zo'n rittenkoers te winnen. "Als alles meezit" geldt evenzeer voor Pogacar en co, je kan verwachten dat die een goeie tijdrit neerzet, maar evengoed is dat niet het geval. Top 10 hoogst haalbare? Dat is beetje afbreuk doen aan zijn prestaties, hij staat 2e op 35 seconden van de Tourwinnaar 2020.
13-03-2021 17:34
Van Aert lijkt me a la Dumoulin best nog eens vrij ver in een ronde te kunnen geraken, het is precies dezelfde stijl en aanpak.
    13-03-2021 17:38
    Mja, dan wordt het wel hopen op een ronde die zo zwak bezet is als de Giro van vorig jaar en dan moet hij het wel 3 weken volhouden. Vooral dat eerste verwacht ik niet.
    13-03-2021 17:39
    Met het verschil dat Van Aert een stuk explosiever is, zijn goede klassement hier heeft ie mede dankzij de boni's.
    13-03-2021 17:54
    Ik vraag me dat af: Dumoulin is toch meer klimmer / tijdrijder, en zit op een klim als deze niet zo ver buiten zijn comfortzone.

    Wout moet wat extra watten duwen. Maar kan dat ook ongestraft een paar dagen achter elkaar? Zeker een grote ronde is meer dan "1 dag alles geven op een slotklim".
    14-03-2021 07:30
    Wil iemand eens checken welke tijd Wout vorig jaar neerzette op die beruchte klimtijdrit, na 3 weken koers? Vierde plaats op amper 10 sec van Dumoulin, op een tijdrit van 1u. Wout heeft als helper die Tour heel wat meer werk verricht als Tom, dus als Wout zich op momenten ook kan "sparen", wil ik nog wel eens zien waar hij eindigt. Desalniettemin denk ik niet dat hij een grote ronde zou kunnen winnen, maar dat hij zijn focus beter legt op dit soort rittenkoersen en klassiekers, die hij beide wél kan winnen.
13-03-2021 17:44
Lijkt me lastig voor Van Aert om te kiezen waar de focus moet liggen. Veldrijden loopt hij tegen een betere Van der Poel aan. In de klassiekers weer Van der Poel en ook Alaphilippe en tzt Hirschi. Klassement Pogacar, Roglic, Bernal, Evenepoel , Yates etc. Tijdrijden Ganna.
    13-03-2021 17:47
    Kan beter stoppen inderdaad.
    13-03-2021 17:55
    Dat was ook mijn gedachte, morgenstern.

    Wordt straks de nieuwe eeuwige tweede. Een beetje zoals de ouwe VDP, of zijn schoonvader. Zie het al helemaal voor me!
    14-03-2021 00:23
    Stoppen lijkt me ook de beste oplossing inderdaad. En vanaf heden ook elke koers best schriftelijk afwerken.
    14-03-2021 07:41
    Eeuwige tweede? Lachertje. Strade Bianche en MSR gewonnen vorig jaar, net tegen Ala en MvdP, enkele tourritten en daarnaast ook nog veel tweede plaatsen, oa in beide disciplines wereldkampioenschappen. Beste renner in 2020. Er is er maar één in het peloton met de genen van Poulidor, al gun ik die veel overwinningen hoor, want een klasbak, maar om nu WvA als eeuwige tweede te gaan bestempelen, da's er een beetje over he... gelukkig zei je het om te lachen.
13-03-2021 17:53
Ik bemerk overigens wel dat dit type etappes zoals vandaag me steeds minder beginnen te boeien. Naar de eindklim en op de wetenschap kort van elkaar naar boven toe hijgen, ... zojuist even PN en TA achter elkaar, tja, doe mij maar de eendaagse koersen, als ik kiezen moet.
    13-03-2021 18:45
    Er zit in tal van sporten iets teveel van het ‘lab’ op de achtergrond. Om vooruitgang te boeken vaak noodzakelijk maar de charme gaat er wel wat vanaf. Zie liever minder berekende en voorgeprogrammeerde atleten. Het is helaas wel steeds meer de realiteit.
    13-03-2021 18:58
    Mede daardoor zie ik toch wat meer toekomst voor nieuwe eendaagse koersen in de lijn Strade, waar ook geluk, lef en toeval meer een rol spelen. Eerder dan de geijkte disciplines tijdrit en eendimensionale aankomsten bergop die zich bij uitstek lenen voor deze aanpak. In de rondes moeten ze ook dringend eens wat meer klassieke, onverharde en lastig controleerbare ritten gaan opnemen ten koste van deze.
    13-03-2021 19:03
    Correct, eigelijk is er geen flikker aan :)
    Maar laten we alsjeblieft niet, zoals sommigen, pleiten voor een Cycling Champions League...Dat zou dan spectaculairder zijn en meer (jongere) kijkers trekken.
    Dankjedekoekoek... Allemaal leuk en aardig hoor dat de wedstrijden van barcelona of psg zo goed bekeke worde, maar niet door mij in ieder geval. En laat me maar lekker egoistisch zijn, ik wil niet dat mijn kijkplezier en emotie moet wijken...
    13-03-2021 19:11
    Die gravelstrook tegen de top van een col vorig jaar was wel wat, maar stop dat dan 2 lastige passages ergens op 30 en 75 km van het eind. Echt dicht tegen het eind minder geslaagd.
    13-03-2021 19:20
    Ik zie wel wat in regelmatigheids klassementen. Zoals de oude wereldbeker voor klassiekers. Doe je de WB op basis van punten voor de gekende grote koersen. Maak je voor tours ook iets, maar dan wel eentje met puntenverdeling dat als je de TDF wint en podium Dauphine altijd nog 8ste ofzo in de eindrangschikking. En voor niveau onder de grote koersen een x2o concept met echte tijdsverschillen. Moet er wel wat prijzengeld voor de eindwinnaars en ereplaatsen klaarliggen wil het slagen maar wie weet zie je dan minder mensen zich terugtrekken op de berg voor weer een stage.
    13-03-2021 19:52
    Ik heb wel eens dom lopen mijmeren over een tour waarin met uitstapjes alle 5 monumenten worden gereden (RvV in de tm 2011 vorm, Luik op het oude parcours en Lombardije in Bergamo finishend) en verder vooral veel waaier en heuvelritten zonder de Alpen of Pyreneeën aan te doen doen maar met bergritten in het central massief en de Ardèche.. zou dat niet leuker zijn om eens te doen ipv

    Turijn - Milaan / rvl / MSR / San Remo - Nice

    kronkelen door het middengebergte zonder idiote aankomsten bergop Aantal ritten langs de Atlantische kust met extra aandacht voor Bretagne en Normandië

    België binnen naar Brugge

    RvV met start in Brugge / Geraardsbergen-Luik / Luik Bastenaken Luik

    Van Luik in 2 dagen naar Paris en dan het klapstuk

    Paris Roubaix en de volgende dag Roubaix Paris, enkele aankomst op de CE, meteen klaar.

    Voila

    Een tour met weliswaar veel ritten buiten de grenzen maar wel in wielerwalhalla, ik denk dat je zowel een grandioze tour als maximale aandacht ermee creëert.
    13-03-2021 20:04
    RV
    Ongeacht of het haalbaar is.. Nice.
13-03-2021 18:01
Nog geen klassieker gereden, en spreken over eeuwige 2e. Respectloos en dom, waar zat matje vorig jaar bij de start dan wel niet.
    13-03-2021 18:14
    denk dat michelangelo gewoon ironisch was hoor ;)
    13-03-2021 19:22
    Verbazingwekkend inderdaad dat ironie blijkbaar niet door iedereen wordt gesnapt
13-03-2021 18:02
Als WvA fan en belg zeg ik dit, deze WvA mag gewoon niet zijn eigen kansen gaan in de sprints in de tour, deze is gewoon te goed in het gebergte en zou Roglic perfect aan de gele trui kunnen helpen.

Zou daar deal maken bij Jumbo Visma, proberen eerste dagen het geel te bemachtigen, vanaf hij dit kwijt is volledig de focus op zijn helpersstatus in de bergen..

Er gaan sowieso nog enkele kg af denk ik tegen de toer, toprenner!
    13-03-2021 18:37
    Ik zou hem gewoon enkel laten starten in de Tour, eventueel met de Dauphiné als voorbereiding. Dan kan hij zich jaarlijks elf maanden sparen voor Primoz!
13-03-2021 18:03
Van Aert doet het hier gewoon boven verwachting, heel knap dat hij het verschil binnen de minuut weet te houden op zo'n buitencategorie col. De komende ritten kan hij misschien iets dichter bij Pogacar komen, het gat is nu te groot voor die tijdrit om de Tirreno nog te winnen. José De Cauwer verwachtte dat Van Aert hier wel even ging aanhaken, maar dat was natuurlijk bizar geweest.

Ineos komt hier met z'n sterrenteam en wordt compleet de vernieling in gereden... auw.
    13-03-2021 18:36
    Ja, maar in die uitzending met De Cauwer werd hem ook verteld dat het over een klim ging van gemiddeld 4%.
13-03-2021 18:13
Wat WVA hier doet is niet ideaal als voorbereiding op de MS en andere klassiekers die volgen. VDP en Alaph pakken het slimmer aan.
13-03-2021 18:16
Zit iets in gala, maar toch knap dat hij zichzelf wil ontdekken.. Misschien ten koste van msr ja ..
13-03-2021 18:44
Wat was er met Bernal aan de hand? Wilde nacht doorgebracht bij een lokaal schatje uit zijn Androni-tijd?

Lijkt niet de robotische, Sky-eske betrouwbaarheid te hebben als kopman die Roglic en Pogi wel aan de dag leggen.
13-03-2021 18:48
Weer genoten, wat is wielrennen toch een mooie sport!

Het commentaar geven op TJV vind ik wat goedkoop. De ploeg doet het in deze ronde heel goed, en ik denk dat de ploeg voor de komende dagen ook heel goed voldoet. Dit is ook de ploeg die in MSR gaan rijden toch, min of meer?
En als je kijkt hoe weinig renners er VOOR WvA eindigen, dan moet je comcluderen dat WVA het super heeft gedaan en dat anderen echt niet harder konden.

INEOS in beide rondjes tegenvallend. Van Baarle wel erg knap. Schrijf m maar op voor de RVV.

Komende dagen lekker taktisch rijden in de TA. De ploeg van Pogacar gaat NIET de kopgroep terugpakken ivm bonis. Wie dan wel? DQS, TJV, Alpecin? DQS zal iemand meesturen vermoed ik, Alpecin ook, dan moet TJV het dus morgen doen...
    13-03-2021 18:59
    Alpecin heeft morgen de topfavoriet in huis. Die hebben er niets aan om op iets anders in te zetten, dan op controleren voor hun kopman.
    13-03-2021 19:24
    Mathieu mee in de ontsnapping morgen?
13-03-2021 18:56
Echt heel raar clubje dat Ineos, altijd al geweest natuurlijk, maar nu op een andere manier
    13-03-2021 19:23
    Als ze goed zijn deugt het niet en als niet domineren ook niet. Rare volgers zijn er toch.
    13-03-2021 19:35
    Voor mensen als Thomas, Kwiat, Porte en Poels waren dit soort rondjes hun kans op de mooie kruimels. De echte kopmannen, waar Thomas toe is getreden, rijden dit met andere motivatie rond tenzij het heel dicht op hun hoofddoel zit.

    Bernal is wel een vreemde eend in de bijt. Die ging na de Tourwinst nog lekker succes zoeken in het Italiaanse najaar. Is dat z’n passie voor koersen die hij kan afdwingen. Of hangt hij nu ergens in een fase tussen kopman en meesterknecht in na de blessure vorig jaar. Sowieso ongewoon zijn start van het seizoen.
13-03-2021 19:22
Knappe rit van Van Aert. Ik heb ervan genoten. Net als van Parijs-Nice.
Als Van Aert tweede wordt in dit deelnemersveld is dat een wereldprestatie.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine