‘Wout van Aert rijdt Giro d’Italia in 2024, Jumbo-Visma gelooft in top-vijfklassering’
foto: Cor Vos
dinsdag 31 oktober 2023 om 18:15

‘Wout van Aert rijdt Giro d’Italia in 2024, Jumbo-Visma gelooft in top-vijfklassering’

Volgens La Gazzetta dello Sport zal Wout van Aert volgend jaar zijn debuut maken in de Giro d’Italia. De Italiaanse sportkrant schrijft dat men bij Jumbo-Visma gelooft dat de Belg top-vijf kan rijden in de grote ronde. Mogelijk zou Van Aert de Tour de France overslaan.

De 29-jarige Van Aert stond al vijf keer aan de start van de Ronde van Frankrijk, maar betwistte nog nooit een andere grote ronde. Ook de Giro d’Italia reed hij nog nooit. La Gazzetta dello Sport is er echter zeker van dat de alleskunner er op 4 mei 2024 bij zal zijn tijdens de Grande Partenza in Venaria Reale, en wel als klassementskopman van Jumbo-Visma. De Nederlandse ploeg gelooft volgens de Italiaanse sportkrant in een top-vijfklassering voor Van Aert.

La Gazzetta dello Sport wijst erop dat de route Van Aert moet liggen. De Giro bevat volgend jaar relatief weinig hooggebergte en juist veel tijdritkilometers, 68 in totaal. In het verleden heeft Van Aert zich bij vlagen ook zijn klimcapaciteiten getoond. Vaak als helper, maar in de Tour de France van 2021 won hij ook de rit met een dubbele beklimming van de Mont Ventoux. Eerder dat jaar eindigde hij achter Tadej Pogacar als tweede in Tirreno-Adriatico na een negende plaats in de koninginnenrit naar Prati di Tivo.

Voordat de Belg naar de Giro d’Italia trekt, zal hij in het voorjaar jagen op een overwinning in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Na de Ronde van Italië slaat hij de Tour de France mogelijk over, aldus La Gazzetta dello Sport. Hij zou zich zo optimaal kunnen voorbereiden op de Olympische Spelen.

RIDE Magazine
74 Reacties
31-10-2023 10:43
Als Wout daar zin in heeft dan kan ik het alleen maar toejuichen en er verwachtingsvol naar uitzien. Verandering van spijs is altijd lekker.
    31-10-2023 11:29
    Wout heeft een fenomenale mentaliteit, een ongeëvenaarde veelzijdigheid en een beestachtig herstelvermogen dag na dag.

    Zijn 'zwakte' is dat hij het op alle terreinen moet afleggen tegen de killers en hyperspecialisten.

    Maar in de Giro zijn die afwezig. Dat maakt hem bij voorbaat al een serieuze kanshebber voor ritwinst in bijna alle etappes.

    Als hij bovendien in de bergen lang kan aanklampen bij types als Yates, Vlasov en Hindley; als hij boniseconden kan sprokkelen in 5-10 ritten; als hij minuten kan pakken in de tijdritten; als hij voor vuurwerk kan zorgen in de gravelrit....dan is er echt heel veel mogelijk.

    Ik ben alvast voor Wout.
    31-10-2023 12:20
    Ik ben fan van Van Aert, maar in Gran Piemonte lag hij er af toen ze even goed gas gaven. Ik zie hem graag voor etappes gaan (en wellicht de roze trui pakken in de eerste etappe), zodat hij gewoon op gewicht kan blijven voor het voorjaar.
    31-10-2023 13:01
    Allucard , als hij tweede, derde, vierde of vijfde wordt heeft hij het ook moeten afleggen tegen een specialist (of isten). Dus wat wint hij met een klassement nastreven in de Giro is me ook een raadsel. Hij zou beter pieken naar zijn doelen in plaats van alles qua conditie over een heel jaar uit te smeren, maar dat vind ik en enkel wat hij wil telt natuurlijk.
    31-10-2023 13:21
    @Groetjes
    In een eendagsrace kan hij zeker niet op tegen lichtere klimmers. Maar na 2.5 week harde koers kan dat heel anders zijn gezien zijn grotere reserves. Hebben we in de Tour ook al vaak gezien.

    31-10-2023 19:12
    Ik denk het ook dat hij gewoon eens iets anders wil na 5 jaar zelfde voorjaar en zomer. Gewoon het koppie lekker fris houden. Tour kan altijd nog en wellicht nog even Vuelta meepakken. Ik ken renners die dit best goed deden dit jaar ;-)
31-10-2023 09:50
Het lijkt me volstrekt onmogelijk om eerst een goed voorjaar te rijden, en vervolgens in recordtempo af te vallen en jezelf te transformeren naar klassementrenner.

En stel dat het wel lukt, wat hebben van Aert en Jumbo aan een top 5 of top 10 klassering? Daar doen ze het inmiddels niet meer voor.

Wout moet gewoon lekker alles op de klassiekers zetten en dan naar de Giro voor etappezeges en als leadout voor Kooij. Liever een paar klimtalenten laten vrijbuiten in de Giro dan dat ze moeten knechten bergop voor Wout.
    31-10-2023 10:33
    Ik snap dat Van Aert een keer zichzelf wil testen als klassementsrenner, maar in een Olympisch jaar? Dan moet hij twee keer de omschakeling maken van klassiekers naar Giro en weer terug naar de OS.
    31-10-2023 11:08
    Was exact hetzelfde aan het denken toen bekend werd dat hij aan de Giro dacht: ideale editie om z'n klassementsmogelijkheden af te tasten, maar anderzijds de kans op nogmaals een net-niet-jaar. Overal "goed" maar nergens optimaal aan de start want de body voor Roubaix, klimbenen in de Giro en terug body voor de OS lijkt me moeilijk. Dat dan in een Olympisch jaar en met nog steeds geen rvv of roubaix op het palmares.
    31-10-2023 13:14
    Ik denk dat jullie overschatten hoeveel kilo wout kwijt kan raken. Hij zat al echt op het randje momenteel. Meer dan 2 kilo eraf zal niet mogelijk zijn denk ik
    31-10-2023 13:46
    Na Roubaix heeft hij normaal 3 maand om op dat klimgewicht te komen voor de Tour, nu zou het op een maand moeten.
    Ik geloof ook nooit dat je in 4 maand tijd 3x kan pieken.
    Ik zou het wél begrijpen als hij WK CX zou schrappen (toch niks te doen aan mvdp) en misschien zelfs op 90% naar RVV (toch niks te doen aan mvdp en pogi) en Roubaix (waar het verschil tussen winst en verlies vaak meer van geluk/pech afhangt dan van de topconditie), maar of hij daar twee kansen wil laten liggen om eindelijk die grote zege binnen te halen?

    Combo Luik-Giro is natuurlijk wel meer haalbaar...
    31-10-2023 16:54
    Ik hoop dat hij vol focust op het voorjaar, met al in de benen een veldritseizoen (met WK, hij heeft in mijn ogen een vrij grote kans op winst als hij de vorm van afgelopen jaar te pakken kan hebben) en vervolgens naar de Giro gaat als rittenkaper. Dan heeft hij nog zo'n 2 maanden om zich klaar te stomen voor de OS, wat ruim voldoende zou moeten zijn. De Tour zou ik skippen als ik hem was, want daar komt hij vrijwel altijd heel vermoeid uit.
31-10-2023 11:06
Zoals ik het oorspronkelijke Gazzetta artikel lees in mijn steenkolenitaliaans, is het gewoon wat redactionele vrijheid die de schrijver van dienst op zich neemt. Elke Tour reed hij rond de twintigste plaats, dus hij kan vast zoals Foss ooit deed per ongeluk in de toptien struikelen in de Giro. Of het gaat gebeuren is een tweede.
31-10-2023 10:35
Geweldig als hij het probeert.

In de Tour heeft hij het vaak genoeg laten zien, dus als iemand het volste recht heeft om zich op een nieuwe uitdaging te storten is het Wout.

Benieuwd of ie dan werkelijk voor het klassement gaat of in een vrije rol 4 a 5 etappes gaat proberen te winnen.
    31-10-2023 13:51
    Ik wil hier nog wat aan toevoegen. In Vlaanderen maakt hij gewoon weinig kans tegen VdP en Pogacar, weten we inmiddels. Dat betekent dat bij een 'standaard' programma eigenlijk heel feb-jun valt of staat bij Roubaix, want om GW en dergelijke geeft hij niet meer. Voor iemand die ook op wereldniveau kan tijdrijden, klimmen en sprinten is dat eigenlijk waanzin. Zeker als je bedenkt dat hij in die ene race ook nog serieus risico loopt op een lekke band of een ongenaakbare Mathieu, waarna dus gelijk een half jaar van zijn carriere naar de filistijnen is. Gezien deze feiten voegt de Giro een geweldige dimensie toe aan zijn seizoen, waar hij zijn allround kwaliteiten perfect kan uitspelen.
    31-10-2023 19:11
    Alles in functie voor de O S in Parijs ,want dat is een van de vetste prijzen .
    01-11-2023 12:09
    @Alucard
    (weet niet of hier nog iemand meeleest, maar de reacties waren voor mij - en anderen? - meer dan 24u lang niet te raadplegen, laat staan erop te kunnen reageren)
    En wat dacht je van LBL als hij daar al met een lager competitiegewicht aan de start komt?
31-10-2023 11:11
Geweldig dat hij als kopman naar de Giro mag, maar onrustwekkend dat ze een klassement willen rijden met hem. Dan moet hij zijn voorjaarsambities dit jaar toch ook gewoon opbergen om dan als alles goed gaat misschien net top 5 te rijden. Dan kan hij beter als rittenkaper gaan en 3-5 ritten winnen dan elke dag met dat klassement bezig te zijn.
    31-10-2023 11:54
    Er staat dat hij mogelijk top 5 kan rijden, er staat niet dat hij als kopman gaat. Een team als Visma gaat niet met de ambitie om top 5 te rijden naar een grote ronde als je net het jaar ervoor alle GT's gewonnen hebt.
    31-10-2023 12:01
    Er staat letterlijk dat hij als klassementskopman gaat? Maar hij gaat niet als kopman? Ik begrijp het niet meer.
    31-10-2023 12:40
    Pardon, ik neem mijn woorden terug. Dan beperk ik me tot smalend lachen ten aanzien van de kopmankeuze terwijl je meerdere bewezen GT-winnaars binnen je gelederen hebt.
31-10-2023 10:04
Lijkt me flauwekul. Je kunt onmogelijk een klassiek voorjaar rijden en dan binnen een paar weken op adem komen en jezelf gelijk ook even omvormen tot een klassementsrenner voor een grote ronde. Dat Van Aert de Giro graag eens wil proberen is wel duidelijk, maar dat hij daar volgende jaar als klassementsman aan de start staat... het lijkt me niet.
31-10-2023 10:47
Mooi dat Wout zich eens wil testen als klassementsman, maar ik stel me toch vragen over het jaar waarin hij dat probeert. Ik zou focussen op die grote vis in het voorjaar en daarna een ideale voorbereiding naar de Spelen met een parcours dat hem toch uitstekend past.
31-10-2023 12:24
Snap dat van dat gewicht niet zo goed. Pogacar won toch ook Parijs-Nice; erna de Ronde en dan toch weer de Waalse Pijl. Alsof zijn gewicht een jo-jo was om in Vlaanderen goed te presteren. Zo'n Jorgenson was ook goed in de kasseiklassiekers en weegt ook maar 65 kg.

Na Parijs-Roubaix via hoogtestage opbouwen naar de Giro kan toch perfect? Misschien wel de crossen skippen om echt pas later op gang te komen maar verder zie ik niet in waarom het niet kan. Kan me wel voorstellen dat je achteraf commentaar krijgt als je geen grote vis pakt maar goed; als hij zich 100% voorbereid is dat ook heel moeilijk tegen een VDP in Vlaanderen of Roubaix en zeggen mensen ook dat hij "faalt".
    31-10-2023 12:57
    Gewicht lijkt mij inderdaad geen issue voor de klassiekers. Iets lichter lijkt mij zelfs beter voor Van Aert, zie 2020.

    Wel moet hij dan het crossen overslaan, want zijn entourage heeft in het verleden aangegeven dat hij snel spiermassa en dus gewicht pakt door te crossen.

    Het veldrijden gaat hij in ieder geval niet helemaal skippen komende winter, want er zijn al geruchten dat hij nog meer startgeld vraagt dan vorig jaar. Hopelijk wel zo slim om het WK over te slaan, zodat hij genoeg tijd heeft om top te zijn in het voorjaar. Dat blijft toch de belangrijkste periode voor een renner als Van Aert.

    Zijn gewicht lijkt mij overigens wel een probleem voor de Giro. Zelfs al krijgt hij het naar 72-73 kg, zie ik hem nog steeds niet meedoen voor een top-5 notering tegen mannetjes van 60 kg.
    31-10-2023 13:01
    Het verschil is dat Pogacar van nature die lichaamsbouw heeft en is qua gestalte ook maar 1m75 of iets dergelijks. 65 of 67 kg zal ook geen drama zijn bij hem dat is in absoluut gewicht altijd vrij laag. Ik denk dat gewicht op zich niet meer zo'n issue is voor vlaamse klassiekers, maar zo'n beer (in koerstermen) als wva kan gewoon niet veel massa verliezen zonder in te boeten op krachtontwikkeling lijkt mij, die kan maximaal zakken tot ongeveer het gewicht van Thomas maar die heeft ook moeten inboeten op veel domeinen om een deftige klassementsman te kunnen worden. In deze tijden lijkt het mij (buiten vlakke tijdritten en massasprints dan) zeker geen voordeel om groot van gestalte te zijn en een fel mesomorf type te zijn, en al zeker niet als klassementsman. Geen idee waarom ze bij JV geloof hebben in Wout als een klassementsman.
    31-10-2023 13:08
    Pogacar heeft dan wel niet genoeg gewicht om te kunnen meedoen in Roubaix en net daar wil Van Aert ook schitteren.
    31-10-2023 13:18
    Ik denk dat Van Aert heel bewust met zijn gewicht bezig moet zijn in functie van zijn doelen. Zijn "natuurlijke" bouw leunt volgens mij het dichtst aan tegen crossen, sprinten, tijdrijden en kasseiklassiekers betwisten. Wil hij ook succesvol zijn bergop (richting LBL of zelfs echte bergritten) dan zal hij moeten gaan schaven. Zoals Thomas. Maar ik geloof niet dat hij dan nog in staat is om ook met de besten mee te sprinten, klassiekers te betwisten of te winnen tegen de klok. Hij gaat dan op "zijn" terrein echt wel beter zijn dan de pure klassementsrenners, maar niet meer kunnen opboksen tegen de specialisten.

    Als je zoiets wilt, dan denk ik dat je eerder heel specifiek met dat doel in je hoofd aan een seizoen moet beginnen. En dan de rest ook laten voor wat het is. Zoals Thomas eigenlijk ook heeft gedaan.
    31-10-2023 14:50
    @Wouter, misschien benoem je het probleem van Wout waarom hij misschien dat tikkeltje te kort komt ten opzichte van een Mathieu. Bij Jumbo-Visma gaat hij als meesterknecht mee naar de tdf dus hij moet en drie weken meegaan en hij moet in het gebergte deels mee aan de slag om de kopman bij te staan. En daarom tunen ze een klassieke eendaagse renner qua fysiologie deels om naar een renner die in grote rondes vlot meedraait. Maar daar betaalt hij dan de prijs voor door iets minder te zijn in het voorjaar omdat je niet enenen kan trainen en ze kiezen dat de tdf het belangrijkste is voor de ploeg. Wat mag natuurlijk, want daardoor kan hij in de tdf ritten scoren en groene truien en zo....
31-10-2023 17:46
Zal hij niet eerst 1 van zn doelen halen. Zo vist hij straks overal weer achter t net
31-10-2023 10:03
Hmmm, vreemd plan want zo gaat hij weer niets van monumenten scoren in 'zijn' voorjaar en is er weer een seizoen voorbij voor de RvV of Roubaix.
31-10-2023 10:05
Ik weet niet wat ik van dit nieuws moet vinden. Ergens vind ik het mooi om een renner als Van Aert het te zien proberen, a la Dumoulin. Heb in 2021 ook genoten van zijn Tirreno. Maar als dat dan weer ten koste zal gaan van het aanvallend en aantrekkelijk rijden in de voorjaarskoersen zou hrt ook op z'n minst sonde zijn
31-10-2023 19:16
Als belg verschiet ik mij een breuk. Naast Remco blijken we plots over een bijkomende ronderenner te hebben. Eentje van 76kg die vlotjes de klimgeiten gaat volgen.
Als hij eindelijk RVV en PR wil afvinken, wanneer gaat hij dan op hoogtestage ? En wat met de broodnodige voorbereidingskoersen als Tour de Romandie of Tour of Alps ? Klimritme kan je niet trainen op onze Kwaremont of Koppenberg.
31-10-2023 09:49
Wow! Als ik eerlijk ben denk ik zelfs wel dat hij podium kan rijden.. Met klassementsambitie in de Giro ben ik echter wel benieuwd wat hij in het voorjaar gaat doen, ook qua voeding en gewicht..
    31-10-2023 13:12
    Dat zal krap worden! Vooral rit 20 is op het randje voor zijn kunnen. Als Jumbo-Visma hun tijdrit set-up weer tiptop krijgen voor volgend jaar zit een top 5 er absoluut in. Vooral als renners als vlasov, carapaz, uijtdebroeks en yates de tegenstanders zullen zijn. Hopen voor van aert dat Thomas niet start. Hij is de enige van de potentiële starters die in de buurt van van aert komt in de tijdritten
31-10-2023 10:06
Ik geloof dat Wout in een grote ronde als hij er zijn seizoen op afstemt en het wat meezit top-5 kan rijden.
Maar dat valt niet te rijmen met de Ronde van Vlaanderen en Roubaix.
Als je eerst moet pieken naar die klassiekers, daarna nog een paar kilo moet afvallen, op hoogtestage en dat op 4weken tijd, no way José!
    31-10-2023 11:07
    Inderdaad. Parijs Roubaix is op 7 april. Giro begint 4 mei. Dat betekend dat er nauwelijks ruimte is voor een hoogtestage van 3 weken.
31-10-2023 10:12
Benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken. In mijn ogen zou de prio van Wout moeten liggen op het Vlaamse voorjaar, aangezien daar nog een paar hele dikke vissen rondzwemmen die hij nog niet in zijn netje heeft liggen (PR en RVV). En dat vraagt fysiek totaal iets anders dan met de besten bergop mee fietsen lijkt me. Dan heb je 4 weken de tijd om hem om te bouwen.

Maar ze zullen bij TJV wel gezien hebben wat mogelijk is met Wout. Al hoop ik niet dat hij weer dezelfde fout maakt als dit seizoen: door te veel te willen overal goed zijn, maar ook overal tegen iemand opbotsen die zich WEL specialiseert in iets.
    31-10-2023 10:42
    Wout zal beseffen dat hij in principe in Vlaanderen kansloos is tegen Pogi en Van der Poel. Mist in het laatse uur de punch op de hellingen. Wellicht dat een lager gewicht hem daar juist zou helpen.
31-10-2023 10:50
Voor wielerfan natuurlijk het leukste wanneer Ganna met eenzelfde instelling de Giro invliegt. Zou ik wel een leuke strijd vinden. Alleen jammer dat Ineos daar weinig voor zal voelen, hoewel hij natuurlijk best een keer als schaduwkopman kan worden uitgespeeld.
    31-10-2023 10:52
    Ganna is nog een stuk zwaarder en heeft ambities voor de baan op de OS. Dat gaat dus zeker niet gebeuren.
31-10-2023 10:56
Gezien de historie (Touretappes, groen, meesterknecht voor geel) en Giro-parcours een voor de hand liggend plan. Top 5 is geen rondewinst. Mooie en reële uitdaging.
31-10-2023 11:01
Ik geloof wel dat hij naar de Giro gaat. Het zou me wel verbazen dat hij voor een klassement gaat. Ik denk dat hij voor ontsnappingen in (berg/heuvel)etappes, de tijdritten en als sprintaantrekker voor Kooij gaat. Misschien ook nog een paars en/of blauw truitje mee naar huis nemen. En mocht het in de ontsnappingen goed gaan dan komt misschien zelfs de top 10 per ongeluk nog in de buurt. Maar dat laatste zal zeker geen doel zijn.
31-10-2023 12:20
Afvallen hoeft niet slecht te zijn voor zijn voorjaar. Die weken tussen Roubaix en de Giro is krap. Maar Kuss heeft bewezen dat hoogtestages niet zaligmakend zijn. Ik hoop dat de Gazet gelijk heeft, maar ik betwijfel het zeker.
Als hij namelijk niet voor het klassement gaat, dan is hij favoriet voor elke 'etappe. Een renner die meer dan 6 etappes wint in een ronde lijkt mij ook legendarisch. Maar dan moeten ze Kooij misschien toch maar naar de Tour sturen.
31-10-2023 16:22
Als ik het goed heb zijn de renners van TJV nog gewoon op vakantie en zijn de sessies die worden gebruikt om het programma te bepalen nog niet geweest. Ben dus wel benieuwd waar ze dit vandaan hebben en hoe het precies gezegd is.
31-10-2023 16:35
Leuk plan, voor over 4 jaar, nu graag nog de volle focus op het eendagswerk, en dus de monumenten, het wk en olympisch goud, en dus nog wat meer trainen op explosiviteit...en proberen tegen het voorjaar de "spaarmodus-knop" te vinden.
31-10-2023 17:26
Ik denk dat als Van Aert de ambitie heeft om zich tot een klassementsrenner te ontwikkelen dit niet per se ten koste hoeft te gaan van zijn ambitie om monumenten te winnen. Alleen voor Parijs-Roubaix zal het een negatief effect hebben. Voor de Ronde van Vlaanderen is het misschien juist wel goed als hij wat lichter wordt.
31-10-2023 18:51
Als fan kan ik dit alleen maar als een mooi project zien, zeer benieuwd hoe ver hij kan komen! Voor Wout zelf vrees ik een beetje dat het weer een jaar van ereplaatsen gaat worden zo.
31-10-2023 09:48
Lachwekkend. Als hij mee zou doen.... puur als voorbereidingskoers. Wout niet naar Tour. Allez..komaan Wout... serieus?
    31-10-2023 09:57
    wat heeft Wout nog te winnen in de tour?

    een 3e zege voor Vingegard? 14 ipv 10 etappe zeges?

    Ik vind het gezien het parcours een intressant idee om te onderzoeken hoe ver Wout kan komen.
    Eerst alle peilen op Roubaix en dan de giro va banque rijden.
    31-10-2023 10:00
    De Tour skippen zou ik begrijpen, al blijft dat een koers die hem uitermate goed ligt en waar hij ook zelf altijd kans heeft op eigen succes in ritten. Daarmee kan je toch je seizoen opleuken als het in het grote eendagswerk weer niet lukt.

    Via een stage top proberen zijn op de OS en zo wellicht ook nog wat frisser zijn voor het WK in het najaar, zou evenwel ook een prima piste zijn.

    Maar wat de Giro hier bij komt doen? Eventueel meepeddelen voor een ritzege, maar een eindklassement…? Daarvoor moet hij zich toch echt specifiek voorbereiden, en dan nog lijkt hij mij qua bouw te veel tijd te verliezen in het hooggebergte.

    Lijkt bijna alsof ze niet meer weten wat aan te vangen met Van Aert, als… áls dit zou kloppen.
    31-10-2023 12:49
    In de giro krijgen top renners, zoals in het verleden MVP en Tom, flink wat startgeld. Als dit ook met Wout het geval is kan het zijn dat zijn motivatie financieel gedreven is. Wat natuurlijk goed te begrijpen is. Daarnaast kan hij zijn andere doel in de giro uitvinden namelijk als kopman in een grote ronde. Ik zal er ook niet gek van staan te kijken als Pogi dit ook doet en de Tour overslaat. Mede omdat het financieel gewoon heel interessant is.
    31-10-2023 12:52
    Financieel interessant, dat moet toch geen drijfveer zijn voor renners die als basissalaris al miljoenen verdienen? Zo’n Pogacar vangt 8 miljoen euro per jaar, dan is wat zakgeld van Vegni toch niet waarvoor je het doet?
    31-10-2023 13:17
    Volgens mij zijn de renners in dienst van de ploeg, dus het startgeld gaat dan ook naar de ploeg, de Giro organisator onderhandelt met de ploeg en de renner-ploeg moeten onderling bespreken hoe dat geld tussen hen verdeeld wordt (mits het niet contractueel is vastgelegd).
31-10-2023 10:01
Het lijkt me sterk dat hij het Vlaamse voorjaar zal rijden én voor het klassement wil gaan in de Giro. Dan wordt het afvallen en bijvoorbeeld Strade Bianche-Tirreno-Sanremo als voorbereiding doen of voor de Vlaamse klassiekers gaan en dan in een vrije rol naar de Giro.
    31-10-2023 11:12
    Hij kan toch van te voren al wat beter op gewicht zitten? Zo ver ik weet heeft Pogacar geen aankom-afslank-programma gevolgd in zijn succesvolle voorjaar van 2023 waar hij als 'lichtgewicht' prima voor de dag kwam in o.a. De Ronde. Die gewichtsfactor in de kasseienklassiekers lijkt mij iets uit het verleden, toen zware mannen in die koersen de dienst uit maakten. Er zijn meer vlieggewichten die laten zien dat je geen 75 kilo hoeft te wegen voor het Vlaamse voorjaar, zie Powless en Jorgenson.
    31-10-2023 15:30
    De door jou genoemde namen hebben allemaal geen ambitie om Parijs-Roubaix te winnen.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine