Wout van Aert: “Moet nog beter worden”

zaterdag 29 februari 2020 om 18:22

Wout van Aert heeft in de Omloop Het Nieuwsblad genoegen moeten nemen met een elfde plaats. De kopman van Jumbo-Visma kon zich het gros van de koers in het peloton gedeisd houden dankzij Mike Teunissen die in de kopgroep zat. Maar toen de Limburger, met nog dertig kilometer te gaan, aangaf niet meer goed te zijn, bleek de achterstand te groot om te overbruggen.

Desondanks kijkt Van Aert tevreden terug. “Ik had gehoopt goed te zijn en dat is gebeurd. Op deze koers kunnen we verder bouwen”, zei hij na afloop.

Van Aert probeerde twee keer ten aanval te trekken, op de kasseien van de Paddestraat (met Sep Vanmarcke) en op Berendries (met Tiesj Benoot), maar beide keren kregen ze onvoldoende steun om serieus te achtervolgen. “Ik denk dat er veel schrik hadden om vroeg te koersen dus zo kon de kopgroep vooruit blijven”, blikt hij terug.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

12 Reacties

FFD 29 februari 2020 om 18:26

Van de absolute kleppers vond ik hem de beste indruk geven. Maar het is nog vroeg in het seizoen. Jammer dat hij en Benoot toch niet echt samenwerkte. Wel aardig knap wat Asgreen daar deed overigens.

kelderfan 29 februari 2020 om 18:30

Ja want het was Asgreen, die er een stokje voor stak.

Marik 29 februari 2020 om 18:31

Die gaat de komende weken nog genoeg goede uitslagen rijden. Welkom terug Wout.

Franco Ballerini 29 februari 2020 om 18:40

Fijn dat hij terug is. De sterkste in koers was hij niet (Ik zag hem op één van de klimmetjes met moeite aanklampen), maar toch zeker boven verwachting. Mooie onconventionele renner, net als zijn veldritmaatje…

boenk 1 maart 2020 om 01:16

Ik zag dat ook. Je hebt het over een helicoptershot toch? Maar op het einde zag je hem nog snel een stuk dichtknallen. Ik dacht ook eerst dat hij niet vlot meekon, maar in tweede instantie dacht ik dat hij gewoon een gat liet om anderen uit hun kot te lokken. Misschien is het de moeite om dat nog eens te herbekijken.

Franco Ballerini 1 maart 2020 om 03:18

Ja, helicoptershot.

nyons 29 februari 2020 om 18:59

Jumbo deed het goed met Mike en Pascal. Wout je bent een topper, daar wil ik het bij laten.

Samlambeej 29 februari 2020 om 21:00

Heb me de ogen uitgekeken hoe hij schijnbaar moeiteloos een enorm gat sloeg op de Paddestraat en later opnieuw op de Berendries.

zet dit om

Gilberto 29 februari 2020 om 23:29

Ongelooflijk sterk teruggekomen alweer

GazzaBoss 1 maart 2020 om 11:36

Van Aert is een groot talent voor de toekomst.

horsm 1 maart 2020 om 12:13

Ik vond Van Aert echt fantastisch gisteren. Ik had na die afschuwelijke klap tijdens de tour en de verhalen over het revalidatieproces echt even getwijfeld of hij ooit weer op zijn oude niveau zou komen, en ook daarna (toen het er goed uit leek te zien) steeds gedacht dat het voorjaar niet haalbaar zou zijn.

ghostwriter 1 maart 2020 om 12:30

Ik had niet verwacht dat Van Aert voor de Tour de France van dit jaar al terug op niveau zou zijn maar het lijkt er nu op dat hij dit voorjaar al zijn normale niveau kan halen. Als Van Aert dit voorjaar (net als vorig jaar) bij de wereldtop hoort heeft Jumbo-Visma met verder Wynants, Teunissen, Roosen, Vd Hoorn, Jansen (als die gisteren niet ernstig geblesseerd is geraakt) en Eenkhoorn een geweldige ploeg voor de klassiekers.