dinsdag 14 januari 2025 om 12:00

Wout van Aert deelt plannen voor 2025: “Het zal een druk jaar worden”

Wout van Aert gaat dit voorjaar weer vol voor de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Daarna betwist hij zowel de Giro d’Italia als Tour de France. Dat vertelde de Belg tijdens de teampresentatie van Visma | Lease a Bike.

“Ik wil weer proberen om de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix te winnen. Dit wordt mijn voornaamste doel in het voorjaar. Daarna ga ik zowel de Giro d’Italia als de Tour de France doen. Ik hoop succesvol te zijn in beide rondes, ik hoop in beide rondes ritten te winnen. Het zal een druk jaar worden voor mij.”

In de Giro en Tour wil Van Aert ook zijn ploeggenoten bij te staan. “Uiteraard. We gaan naar beide wedstrijden met een sterke ploeg. Vooral in de Tour, waar we opnieuw met Jonas naartoe gaan. Hij wil echt weer op zijn beste niveau komen en weer vechten voor de overwinning. Het is altijd een genoegen om onderdeel te zijn van die winnaarsmentaliteit en vechtersmentaliteit.”

Weinig tijd tussen Roubaix en de Giro
Van Aert gaat het voorjaar op ‘min of meer’ dezelfde manier aanvatten als het vorig jaar, toen een val in Dwars door Vlaanderen roet in het eten gooide, gepland was. “We beginnen met een paar wedstrijd en dan doe ik het Openingsweekend. Later volgt een hoogtestage richting de grote doelen, Vlaanderen en Roubaix.”

“Vervolgens is er niet heel veel tijd om me voor te bereiden op de Giro. Er zal één groot blok zijn met een korte periode van training. Tussen de Giro en de Tour is nog een hoogtestage gepland.”

RIDE Magazine
33 Reacties
14-01-2025 13:28
Wout wint just niks.
    14-01-2025 14:50
    Als je jezelf fan noemt van iemand moet je dan persé een ander niets gunnen? Dat begrijp ik niet. MvdP zelf is gelukkig sportiever.
    14-01-2025 14:57
    Je lijkt Roger wel met altijd diezelfde (vervelende) quotes.
    14-01-2025 15:02
    lol grapjas ...maar als je niet start in grote ronde's win je sowieso ook just niks (MVDP) hahahahah
    14-01-2025 16:32
    DJEEUW:….Geeuw….
    14-01-2025 20:46
    Doe niet zo zielig!
14-01-2025 14:01
Wva en/of Visma al 4,5 jaar geen monument of wk gewonnen!4,5 jaar
    14-01-2025 14:35
    In die zin is het jammer dat Van Aert Milaan-Sanremo niet belangrijk meer vindt.
    14-01-2025 15:01
    Een WK niet winnen kan je moeilijk aan een ploeg toeschrijven dacht ik. Wat wva betreft kan je het ook omdraaien, zonder wva had visma enkel een monument gewonnen met Roglic en ook dat was gewoon een gelukje normaal wordt Roglic daar altijd 4e ofzo zonder al dat tumult, ik weet dus niet of je wva veel kan verwijten op dat vlak binnen die ploeg.
    14-01-2025 15:20
    Tobias Foss WK tijdrijden 2022. 2 jaar en een beetje.
14-01-2025 15:42
Enerzijds opvallend dat hij San Remo, Strade en Gent - Wevelgem laat lopen, anderzijds... hoe groter de kans dat hij fit op de grootste afspraken komt.

Als ik één wens in vervulling mag laten gaan voor 2025, is het Van Aert die De Ronde of Roubaix wint. Al rijdt Visma verder geen deuk in een pakje boter, dat zou mijn seizoen al maken. Ik gun het hem zooo erg.
    14-01-2025 15:48
    Ik zou het hem pas gunnen als hij eindelijk een keertje laat zien dat hij het ook verdient om zo'n koersen te winnen. Zolang hij in het voorjaar als een passieve MVDP-schaduw blijft koersen, vind ik het eerder een blamage dat zo iemand zo'n prachtige koersen zou winnen.
    14-01-2025 15:49
    Ik heb er 2 Wim: Wout de ronde, Roglic de tour.
    14-01-2025 16:18
    Wout wint eerder Roubaix dan de Ronde, zeker met Pogi aan de start in de laatste klassieker.
    14-01-2025 16:40
    blix als hij de rvv zou kunnen winnen door passief te rijden zal hij meteen tekenen hoor, actief koersen is enkel als je overschot hebt of dom bent en dus ook de koers gaat verliezen in dat geval. Ik denk dat wva heeft gemerkt dat als hij actief koerst (eigenlijk is hij van nature zo) tegen een mvdp of Pogacar met een goede dag dat hij op het einde iets mist om het nog af te kunnen maken (of hij wordt gelost als ze nog eens poefen en hij het niet meer kan), ik zou niet weten waarom je dan actief moet blijven koersen tegen die mannen. Uiteindelijk rijdt 160 man in het peloton passief op zo'n dag, maar enkel bij wva lijken ze er een probleem mee te hebben omdat hij zogezegd een verheven statuut heeft. Neem die 2 weg en plots is wva diegene die actief koerst, omdat hij dan weer overschot heeft op de rest.
    14-01-2025 16:47
    @blix, ik vind het wel wat kort door de bocht wat je beweerd, hij heeft zijn tactiek aangepast omdat Mathieu enkele keren flink voordeel heeft gehaald de keren dat Wout als een werkbeest te keer ging. Als Wout weet dat Mathieu een betere punch heeft dan kan hij het ook niet maken om te hard samen te werken, dat is in zjin nadeel in in Mahtieus voordeel. Dus ja de laatste confrontatie in het voorjaar RVV/PR was hij wat passiever maarvoor eigenlijk evengoed niet...
14-01-2025 12:05
Top 10 in de Giro moet haalbaar zijn.
    14-01-2025 12:13
    Niet na een klassieke campagne en met Yates als kopman. Totaal onrealistisch Vlaanderen en Roubaix te combineren met een klassement in de Giro. Zou zelfs voor Pogacar teveel zijn.
    14-01-2025 12:46
    Moet hij ook helemaal niet naar streven. Wat voegt een top 8e plaats in de giro toe voor hem? Kan beter focussen op ritten en her en der in de bus plaats nemen.
    14-01-2025 12:56
    Als ie er voor gaat ligt het absoluut in zijn mogelijkheden, maar hij vertelde vorig jaar al dat ie puur voor dagzeges en ondersteunend werk wilde gaan. Zal dit jaar niet anders zijn.
    14-01-2025 15:38
    Precies Gibo, een top 10 in de Giro voegt werkelijk niets toe. Dan kan hij beter wat ritten pakken en voor maglia ciclamino gaan. Hij won al het groen en had het puntenklassement van de Vuelta gewonnen, als die berg niet zo dicht op de kant stond.

    In elke grote ronde het puntenklassement lijkt mij veel mooier dan een top 10 in de Giro. En dan kan hij in bergritten gewoon in de bus vertoeven.
14-01-2025 13:02
Respect voor dit programma. Tuurlijk kun je focussen op al dat hij niet rijdt - kerstcrosses, WK CX, Strade, MSR, GW - maar wat hij wél rijdt is toch indrukwekkend in dit tijdperk.

Van Aert en Van der Poel kiezen elk nadrukkelijk voor een programma dat aansluit op hun eigen fortes en voorkeuren. Dat we daardoor niet het potentieel maximaal aantal duels te zien krijgen blijft jammer voor ons, maar vanuit hun bekeken is het begrijpelijk.
14-01-2025 15:56
Vlaanderen wordt een lastige klus met veelvraat Pogi aan de start en dan is er ook nog een MvdP. Roubaix zeker topfavoriet samen met dezelfde MvdP. Even wel de pechvogel wegjagen. Ben een fan van MvdP en Pogi heeft ook mij voorkeur, maar gun het Wout ook heel erg. Dus hup Wout!
14-01-2025 21:21
Het wordt tijd dat Woutje weer aan de bak gaat. Ge kunt niet het hele jaar in de ziektewet zitten hey.
14-01-2025 13:01
O o, Wout gaat weer voor twee zware rondes. Dat gaat ten koste van het pieken.
    14-01-2025 14:33
    Waar moet hij dan nog op pieken na die twee zware rondes? Het WK is normaliter geen parcours voor hem.
    14-01-2025 15:04
    Pieken moet hij enkel voor de rvv en PR, het WK moet hij gewoon benaderen als underdog (of gelooft iemand echt dat hij daar favoriet zal zijn) en met 2 grote rondes in de benen werkt dat eerder positief dan negatief voor een type wva. Als hij daar dan nog top 10 zou rijden is het al zeer geslaagd lijkt mij.
    14-01-2025 16:01
    Het klopt idd wel dat zijn pieken voor de grote rondes liggen, voor een grote klassiekerrenner is er weinig meer te halen na april, zeker met zo'n WK in Rwanda.
14-01-2025 15:53
Prima programma.. als het maar niet weer een groot deel revalideren wordt..
    14-01-2025 17:00
    hopelijk gaat hij niet met zijn verstand op nul rijden en blijft hij recht hahhahahah
14-01-2025 16:43
Ik lees net op PCS dat Wout GW & Amstel liet vallen ?
    14-01-2025 19:01
    Heeft hij zelf ook gezegd ja. In GW krijgt Kooij het absolute kopmanschap, dat zal ook meegespeeld hebben waarom wva daar niet zal starten.
15-01-2025 09:38
Zou mooi zijn als ie de hoogmis een keer pakt. Zou alleen m’n geld er niet op zetten.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine