Wout Poels maakt debuut in Tour Down Under

maandag 8 oktober 2018 om 14:22
Wout Poels maakt debuut in Tour Down Under

foto: SWPix.com

Wout Poels begint 2019 in Australië. De klimmer van Sky zal voor het eerst zijn opwachting maken in de Tour Down Under, die van 15-20 januari verreden wordt. Dat heeft Poels volgens 1Limburg verteld op zijn fandag in Blitterswijck.


De laatste drie jaar opende Poels zijn seizoen altijd in de Ronde van Valencia, die eind januari en begin februari verreden wordt. In 2016 wist de Limburger daar zelfs het eindklassement te winnen.

Voor Poels zit het seizoen 2018, waarin hij de heuvelklassiekers, de Giro d’Italia én de Tour de France reed, er bijna op. Eind deze maand zal hij in Japan aan de start staan van het ASO-criterium in Saitama.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Brummel 8 oktober 2018 om 14:43

wat leuk dat die jongen eindelijk zijn debuut maakt.

jvh93 8 oktober 2018 om 14:44

Opbouw richting de Giro??

ChefSpijker 8 oktober 2018 om 15:12

Neem aan dat hij volgend jaar gewoon weer Froomes handje vasthoudt in Tour en Vuelta.

Marcel1112 8 oktober 2018 om 15:48

Waarschijnlijk wel, als knecht voor Thomas. Bernal, Moscon, en Castroviejo zullen het voor Froome moeten doen in de Tour.

Scott Sunderland 8 oktober 2018 om 14:59

Nooit te veel verwachten van een debuut.

Uitrijden zou al mooi zijn de eerste keer.

Romāns Vainšteins 8 oktober 2018 om 15:18

Dit is een eigen artikel waard ?

ghostwriter 8 oktober 2018 om 15:45

Maakt dat iets uit?

Scott Sunderland 8 oktober 2018 om 17:30

Geen artikel waard nee.

Marcel1112 8 oktober 2018 om 18:11

Waarom verbaast het mij niet dat figuren die onder nicknames als Romāns Vainšteins en Scott Sunderland posten, die toch allebei als wielrenners grote losers waren, elkaar zo goed kunnen vinden?

Kelder is de Man 8 oktober 2018 om 18:27

Marcel112

Waarom verbaast het mij niet dat er een reactie van jou staat onder iedere van RV.
Ga fietsen, boeken lezen, kijk voor mijn part boer zoekt vrouw.. alles is zinvoller dan die onzin neer te typen.

Djoop 8 oktober 2018 om 15:35

Blijkbaar. Als je nu ook af en toe wat koopt via de gepersonaliseerde reclame – dan houden ze er naast alle goede tips misschien nog wat aan over!

ghostwriter 8 oktober 2018 om 15:45

Hopelijk wordt 2019 zijn laatste jaar bij Sky en vertrekt hij daarna naar een ploeg waar hij de vrijheid krijgt om in grote rondes voor etappeoverwinningen en bergklassementen te gaan.

Marcel1112 8 oktober 2018 om 16:58

Etappeoverwinningen, Ja. Maar bergklassementen; ik ben nu al bijna vergeten wie ze dit jaar in de grote rondes heeft gewonnen, laat staan in de voorgaande jaren.

LB117 8 oktober 2018 om 15:58

Zo.. Wout daar is dan je eerste en enigste kopmanschap in 2019.. VLAMMEN !

marehoek 8 oktober 2018 om 18:23

Wout blijf dan wel op de fiets zitten en geen Kangoroesprongen.