Wout Poels: “In de ploeg hebben we een plan, daar houden we aan vast”

zaterdag 6 juli 2019 om 09:20

Wout Poels houdt er geen rekening mee dat hij een plekje opschuift in de pikorde bij zijn ploeg Ineos als kopmannen Geraint Thomas en Egan Bernal iets overkomt. Hoewel de Nederlander onlangs nog vierde was in de Dauphiné, heeft hij opnieuw een dienende rol.


Voor het eerst sinds zijn drie eerdere Tourdeelnames met Team Sky (nu Ineos) staat Wout Poels aan de start zonder kopman Chris Froome. “Wel een beetje apart, maar je verandert er niks aan”, vertelt Poels voor de camera van WielerFlits. “Mijn rol blijft dezelfde: werken voor de mannen en ze goed afzetten.”

Mocht kopmannen Geraint Thomas en Egan Bernal onverhoopt iets overkomen, houdt de Nederlander er geen rekening mee dat hij opschuift in de hiërarchie. “In de ploeg hebben we een plan en daar houden we aan vast”, verklaart hij. “Enige nadeel is dat als het plan niet lukt, je met lege handen kunt staan.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

9 Reacties

Emergo 6 juli 2019 om 09:48

Een ploeg met afstandsbediening.

Scibby 6 juli 2019 om 10:01

Het is knap dat hij zichzelf altijd as dienende rol opstelt maar bij mij zou het toch een keer gaan jeuken als je zo goed bent

zipp404 6 juli 2019 om 11:03

Tussen jeuken en met een gebolde vuist op de tafel slaan, zit een groot verschil.

debarreman 6 juli 2019 om 10:14

“Enige nadeel is dat als het plan niet lukt, je met lege handen kunt staan.”

Altijd jammer als je als professional niet op je volledige potentieel wordt aangesproken.

Bij Sky/Ineos werken heel veel zeer getalenteerde renners die er aan het eind van hun loopbaan niet achter zijn gekomen wat er eigenlijk mogelijk zou zijn geweest.

Maar natuurlijk hoop ik dat Wout 1 keer helemaal loos mag gaan en berg op een super dag mag beleven.

LaLaternaRossa 6 juli 2019 om 10:18

Bernal gaat de Tour winnen!

Jungle Man 6 juli 2019 om 10:28

Hoewel ik Poels wel begrijp Dai ie bij ineos zijn salaris verdient, blijft het jammer dat ie niet echt in een grandtour heeft mogen laten zien hoe ver ie zelf kan geraken

vanSpringel 6 juli 2019 om 11:14

Vasthouden aan ’t plan ? Zou toch alternatieve route kiezen, mocht blijken dat je uren in een file komt te staan.

koos verrek 6 juli 2019 om 11:17

Die ’s einde contract, maar zal wel blijven als ie kan..