Wout Poels: “Egan Bernal gaan we nog wel een jaar of tien zien”

zaterdag 27 juli 2019 om 17:38

Wout Poels stelde vandaag met zijn ploeg Ineos de gele trui veilig van zijn kopman Egan Bernal. Normaal gezien had hij opnieuw voor Chris Froome gereden, maar de geblesseerde Brit moest de Tour links laten liggen. “Nu reden we met G en Egan, maar het ging allemaal goed. Heel speciaal om met drie verschillende renners grote rondes te winnen.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

23 Reacties

Jungle Man 27 juli 2019 om 17:47

Froome is -denk ik- bij deze voorgoed afgelost als tourwinnaar. Op naar de Vuelta.

peervaneynthoven 27 juli 2019 om 17:56

Ik denk het niet Wout. De meeste Columbianen komen snel en verdwijnen ook weer snel.Althans op het allerhoogste niveau en zeker als ze zo jong aan de top staan. Nog vol met rode bloedlichaampjes van "thuis". Een 2e Froome periode, nee! Geloof er niets van

schlunzi 27 juli 2019 om 18:02

mee eens. Dit is een ‘tussentour’. Als we geluk hebben, is Bernal van het niveau Fignon, het kan ook een Ullrich worden. We zullen het zien!

vevie 27 juli 2019 om 18:08

Wie van Ineos gaat dan winnen de komende jaren? Want dat er een renner van Ineos de Tour wint staat wel vast.

Franco Ballerini 27 juli 2019 om 18:18

@vevie: Carapaz?

vevie 27 juli 2019 om 18:41

@Franco: laten we eerst nog maar zien of hij wel voor zichzelf mag rijden. Voorlopig ziet het er namelijk uit dat een Giro-winnaar gwn in het treintje gaat plaatsnemen.

Arema Pro Cycling Team 27 juli 2019 om 18:12

Zou mooi zijn als Bernal het record van Merkcx, Hinault en Armstrong gaat verbreken!

lucas14 27 juli 2019 om 19:03

Welk record van Armstrong?

Wielert 27 juli 2019 om 19:12

Meeste kwijtgeraakte tourzeges

assen 28 juli 2019 om 07:46

Ha ha Wielert!

john 28 juli 2019 om 08:53

Best gebruiker ever, maar wordt waarschijnlijk geklopt door een Engelsman

Sonsbach Allstars 27 juli 2019 om 19:12

Froome is inderdaad afgelost. Volgend jaar mag Bernal tegen Dumoulin en een nog sterker Jumbo Visma. Nu al zin in

FrankyCerami 27 juli 2019 om 19:22

Dumoulin gaat Bernal ook niet lossen ben ik bang. Dus nee: geen in.

ChefSpijker 27 juli 2019 om 20:26

Bernal zal Dumoulin moeten lossen.

Panter 27 juli 2019 om 19:21

Vind bernal een topper MAAR een ronde zonder froome, dumoulin en roglic betekent niet dat hij de volgende tien jaar er 3 of 4 maal gaat winnen. Er is ook nog een fenomeen Evenepoel op komst!!! De wattage die evenepoel trapt komen al in zijn buurt en als zijn vo2 max ook verhoogd dan wil ik het eens zien. Gezien de omstandigheden heeft hij gewonnen dit jaar. Nibali won hem ook bij afwezigheid van …

vevie 27 juli 2019 om 19:37

Uhm, ik wil niet vervelend zijn maar Dumoulin en Roglic kunnen niks beginnen tegen Bernal bergop. Er zullen dus echt de nodige tijdrit kilometers in moeten zitten, anders gaat het ‘em niet worden. Ik hoop wel net als jij dat Evenepoel (of wie dan ook) idd opstaat en het Ineos moeilijk maakt in de Tour. Dat zal elke wielerliefhebber wel hopen.

krypton 27 juli 2019 om 19:41

Er was ook een Tour waar Quintana bergop extreem sterk was in de laatste week en nog dichtbij Froome kwam. Nu is daar geen sprake meer van. Er is gewoon nog hoop op spanning in de bergen de komende jaren.

utryuloose 27 juli 2019 om 19:53

Maaarrr, dan koopt Ineos Evenepoel toch ook gewoon?

Spurter 27 juli 2019 om 20:12

Zal zonder Poels zijn dan. Wat een matige Tour van hem.

girardengo 27 juli 2019 om 20:12

Tien jaar lijkt me heel lang voor Bernal om aan de top te staan en Tours te winnen. Dat zou veel langer zijn dan de meervoudige winnaars (minimaal 5 keer), Anquetil (van 1957 tot en met 1964), Merckx (69-74), Hinault (78-85), Indurain (91-95) en zelfs Armstrong (99-05, al zijn die overwinningen hem ontnomen). Ik zie dat niet zo gauw gebeuren. Hij krijgt bovendien aanzienlijke concurrentie (Pogacar, Evenepoel), het is de vraag of hij atletisch sterk genoeg is daarvoor en het is de vraag of hij het lot ontloopt van zijn voorgangers zoals Quintana, die niet of niet veel beter werden. Felice Gimondi werden indertijd ook meer overwinningen in de Tour toegedacht. Het bleef bij een zege (1965). Hij stuitte op Merckx.

StonedCamel 27 juli 2019 om 20:15

Mooie teksten hier weer, de komende Tours hoeven we niet te kijken want Bernal is toch sterker dan wie ook bergop… Het is niet alsof hij de Tour van begin tot eind bergop heeft gedomineerd, in de Pyreneeen heeft hij iedere etappe tijd verloren op 1 of meerdere concurrenten.

Bernal is nu natuurlijk grote favoriet voor de komende 10 jaar (leeftijd+dominantie), maar volgend jaar moet hij aan de top blijven, dat is meestal lastiger dan er komen. En Colombianen hebben wat dat betreft geen goede staat van dienst.

Spurter 27 juli 2019 om 22:49

Kans is groot dat als gisteren gewoon een volledige etappe was hij nog flink wat tijd in had kunnen leveren tijdens die 39 km.

assen 28 juli 2019 om 07:47

Bernal was uit vorm, als je kijkt naar he hij normaal rijdt. Dat heeft Wuyts goed gezien.