WK 2022: Annemiek van Vleuten ondanks breukje in elleboog aan start wegrit

vrijdag 23 september 2022 om 13:24
WK 2022: Annemiek van Vleuten ondanks breukje in elleboog aan start wegrit

foto: Cor Vos

Annemiek van Vleuten gaat zaterdag van start in de wegwedstrijd van het WK wielrennen. Dat meldt de KNWU. De Nederlandse kopvrouw kwam woensdag nog hard ten val in de Mixed Relay en liep daarbij een stabiele breuk op in haar elleboog.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

“Heel fijn nieuws uit Wollongong: Annemiek van Vleuten rijdt zaterdag de wegwedstrijd op het WK. Bij een laatste test vandaag bleek het herstel voldoende om deel te kunnen nemen”, schrijft de Nederlandse wielerunie op sociale media.

Woensdagavond (lokale tijd) werd bekend dat de renster van Movistar een breukje had in haar elleboog. Omdat het een stabiele breuk was, gaven de artsen groen licht om te koersen. Mits Van Vleuten de pijn aan zou kunnen.

Donderdag en vrijdag zat Van Vleuten alweer op de fiets. “Ze heeft een paar keer kunnen staan, het ziet er positief uit”, zei bondscoach Loes Gunnewijk eerder vandaag. “Deze situatie heeft zich voorgedaan en we moeten er het beste van maken.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Bimbo Visma 23 september 2022 om 13:37

Benieuwd hoe WF denkt over het veiligheidsargument van Kopecky. Moet je iemand met zo’n blessure toelaten?

-1
Limal 23 september 2022 om 13:51

Onmogelijk om dat vanaf de zijlijn te beoordelen lijkt me, want je zou moeten weten of AvV op enige wijze gehinderd wordt bij het remmen en sturen.

1
platteprijs 23 september 2022 om 17:55

Dat was gisteren al het eerste wat ze tegen de NOS zie, dat het beheersen van de fiets geen probleem was. Kopecky zou Van Vleuten toch voldoende moeten kennen om te weten dat ze niet onverantwoord gaat rondrijden. Ze heeft de 3 grote rondes gewonnen en heeft dit WK absoluut niet nodig. Maar het is natuurlijk Sporza die het onderwerp weer groot maakt, veel groter dan Kopecky waarschijnlijk bedoeld heeft.

0
Pietspeed 23 september 2022 om 13:37

Neem aan dat dat met pijnstillers gaat? Mag dat en zo ja, welke?

-1
Polleke 23 september 2022 om 16:18

Tramadol, nog 2 jaar… dan is het officieel doping…

0
NiM 23 september 2022 om 19:08

Tramadol is al een jaar verboden in competitieverband. Zie Quintana-gate

0
Hans Baas 23 september 2022 om 13:56

Heeft Nederland ook een reserverenster meegenomen? Het lijkt me verstandiger die in te zetten dan een geblesseerde Van Vleuten, maar als er geen reserve is, dan kan ik begrijpen dat ze het op hoop van zegen proberen.

-1
Natte spons 23 september 2022 om 14:07

Een geblesseerde van Vleuten is natuurlijk nog altijd meer een bliksemafleider dan welke reserve dan ook.

3
Wheely 23 september 2022 om 14:00

Ik heb een déjà vu.

0
Limal 23 september 2022 om 14:16

Ik nog een belle-vue (in de koelkast), dus ik win!

0
Wheely 23 september 2022 om 14:52

Jij weet niet wat er in mijn koelkast ligt. ;-)

0
Dikke Vrouw 23 september 2022 om 14:36

Heel fijn nieuws

0
Het Belgische Jachtluipaard 23 september 2022 om 14:43

Wat een bikkel

0
Het Belgische Jachtluipaard 23 september 2022 om 14:44

Ik weet voor wie ik supporter! Hup Annemiek

2
Romāns Vainšteins 23 september 2022 om 14:47

Oh, die zal dan wel weer winnen en zo.

2
TourdeTour 24 september 2022 om 00:41

Ik denk dat Annemiek van Vleuten zelf heel goed weet of het verantwoord is om te fietsen. Als ze het vermoeden zou hebben dat ze de andere rensters in gevaar zou brengen, dan zou ze niet starten. Daar is ze professioneel genoeg voor. Maar ik denk ook dat er genoeg rensters zijn die blij zouden zijn als van Vleuten niet zou starten. Dat zou een hele goeie concurrent minder zijn‍♂️

0