WK 2018: BMC mikt met Rohan Dennis op goud in WK ploegentijdrit

Door , woensdag 19 september 2018 om 13:36
WK 2018: BMC mikt met Rohan Dennis op goud in WK ploegentijdrit

foto: ASO

BMC heeft zijn selectie op papier voor het aankomende WK ploegentijdrit. De Amerikaanse formatie start met een ijzersterk zestal, aangevoerd door Rohan Dennis. Vorig jaar greep de ploeg in het Noorse Bergen net naast het goud.


Stefan Küng, Tejay van Garderen, Greg Van Avermaet, Damiano Caruso en Patrick Bevin hopen samen met Dennis wereldkampioen te worden. BMC greep eerder in 2014 én 2015 al het goud in deze discipline. In 2012, 2016 en dus vorig jaar veroverden ze het zilver.

Het WK ploegentijdrit zal op zondag 23 september worden verreden. De mannen krijgen een parcours van maar liefst 62,8 kilometer voorgeschoteld, met in de tweede helft van de tijdrit een pittige klim.

Selectie flag-us BMC voor WK ploegentijdrit in flag-at Innsbruck 
flag-nz Patrick Bevin
flag-it Damiano Caruso
flag-au Rohan Dennis
flag-ch Stefan Küng
flag-be Greg Van Avermaet
flag-us Tejay van Garderen

Dit artikel delen:

20 Reacties

miguelon 19 september 2018 om 13:40

De winnaar is gekend

Poeksel 19 september 2018 om 13:42

Lijkt een sterker team dan vorig jaar: Caruso, TJ en GvA in plaats van Scotson, Oss en Dillier.

Samlambeej 19 september 2018 om 13:45

Op geaccidenteerd terrein uiteraard.

josi 19 september 2018 om 13:44

Lijkt me op papier de grote favoriet. Ervan uitgaan dat Küng het beter doet dan in de ploegentijdrit van de Tour of Britain.

jvh93 19 september 2018 om 13:54

Oss mis je wel hoor. Dat is echt een beest in de ploegentijdrit

Stenalic 19 september 2018 om 14:20

Greg? Really?

Marcel1112 19 september 2018 om 15:04

Hoezo? Prima TTT rijder toch?

Stenalic 19 september 2018 om 17:08

BMC heeft betere tijdrijders voor dit terrein.

Marcel1112 19 september 2018 om 17:19

Wie dan? Van Avermaet kan een klimmetje best wel aan, en ik kan me niet herinneren hem ooit te zien lossen in een TTT.

appiett 19 september 2018 om 14:21

Mwoah kun minder…

Geit in mijn Kelderman 19 september 2018 om 14:58

Dit parcours is minder geaccidenteerd terrein dan vorig jaar. Toen ging het meer constant op en af, nu heb je een klim erin zitten en daarvoor rij je in het dal bergafwaarts, waar de grote motoren het moeten gaan doen. Daarom verbaast me de keuze voor Caruso wel. Maar alsnog reken ik ze als topfavoriet met Dennis en Kung als twee wereldtoppers.

jp.vanoosterhout 19 september 2018 om 15:31

bmc tegen sunweb
dennis-dumoulin
kung-kelderman
bevin-matthews
v.garderen-kragh andersen
caruso-oomen
v.avermaet-haga
in mijn ogen gelijkwaardig,dus de vorm van de dag gaat beslissen !

Bazzz 19 september 2018 om 15:43

De tijdrit is 20km langer als vorig jaar, benieuwd voor wie dat in het voordeel is.

mackie 19 september 2018 om 18:11

BMC zal met een voorsprong aan de klim beginnen, maar verwacht dat ze daar 30 tot 60 sec op sunweb verliezen. de klim tijdrit capaciteit van Sunweb schat ik toch wel een niveau hoger dan BMC.

borg 19 september 2018 om 20:21

Zal toch voornamelijk gaan tussen Sunweb en BMC. Quick step, afhankelijk van hun selectie, zal hen vermoedelijk wel het dichtste benaderen. Zal Jungels op de klim wel wat moeten inhouden, gelet op het verloop in de tour. Leuke vergelijking van JP. Caruso de meest verrassende keuze voor mij bij BMC, maar misschien dat hij de klim grotendeels voor zijn rekening neemt en ergens onderweg ingecalculeerd zal lossen. GVA heeft toch al wel wat ploegentijdritten met BMC beslecht en gewonnen. Ik kan mij niet herinneren dat hij werd gelost.

Romāns Vainšteins 19 september 2018 om 21:56

Die TTT is wel megalang he, vraag me toch af of iedereen zich daar helemaal de blafgaggel wil rijden met nog de TT en wegkoers vd boeg.

Mwielerfan 21 september 2018 om 23:48

Blafgaggel!

Bartman 19 september 2018 om 22:03

Inderdaad samen met Sunweb favoriet. Maar wat denken jullie dat de kansen zijn voor Lotto-Jumbo ? In Engeland onverwacht gewonnen kort geleden terwijl Kruissie en Bennet toen in Spanje waren.

Viktrodriguez 20 september 2018 om 01:40

Schat de selectie van TLJ eerlijk gezegd niet hoog in, zonder o.a. Roglic en Gesink. Daarnaast is Bennett toch niet zo heel bijzondere tijdrijder?

Jean Dumas 20 september 2018 om 03:51

BMC is een mooie ploeg, maar heb het idee dat Sunweb meer gepiekt heeft.