WielerFlits mediapartner NK Wielrennen Goeree-Overflakkee
donderdag 19 mei 2016 om 10:43

WielerFlits mediapartner NK Wielrennen Goeree-Overflakkee

Met trots kunnen we melden dat WielerFlits officieel mediapartner is geworden van het NK Wielrennen Goeree-Overflakkee 2016. Door de samenwerking kunnen wij onze berichtgeving over de strijd om de nationale titels verder verbeteren en onze lezers een nog completer nieuwsaanbod bieden.

In aanloop naar het NK, dat tussen 18 en 25 juni zal plaatsvinden op het Zuid-Hollandse eiland, organiseert WielerFlits verschillende winacties voor onze lezers. Zo zijn er een aantal officiële NK wielertenues te winnen en we gaan ook VIP-kaarten verloten. Kans maken op deze prijzen? Hou dan de Facebookpagina’s van WielerFlits en de NK-organisatie in de gaten.

Historie NK Wielrennen
Het Nederlands Kampioenschap wielrennen vindt jaarlijks plaats in het weekeinde vóór de start van de Ronde van Frankrijk. Sinds 2009 wordt het NK wielrennen in opdracht van de KNWU georganiseerd door de Stichting NK Wielrennen. Tot 1927 was het NK voor alle categorieën toegankelijk, sindsdien is de titelstrijd voor beroepsrenners. Recordhouder is Jorinus van der Wiel met vijf zeges. Recente winnaars van het NK voor heren (profs) zijn Niki Terpstra in 2012, Johnny Hoogerland in 2013, Sebastian Langeveld in 2014 en opnieuw Niki Terpstra in 2015.

Nieuwe opzet: NK Wielersportweken
De Nederlandse kampioenschappen wegwielrennen kennen sinds 2015 een nieuwe opzet. Voorheen werden het NK tijdrijden en het NK op de weg doorgaans op diverse locaties in het land verreden. In 2015 vonden de nationale kampioenschappen plaats in en rondom één stad: Emmen. Deze plaats stond twee weken volledig in het teken van de wielersport. De overkoepelende naam van deze reeks NK’s, is de ‘NK Wielersportweken’. Dit jaar is Goeree-Overflakkee gastheer van de NK Wielersportweken.

UPDATE:
De wedstrijdorganisatie is hard opzoek naar vrijwilligers. Wie onderdeel wil uitmaken van dit wielerspektakel kan voor meer informatie terecht op de website. Liever zelf fietsen? Schrijf je dan in voor de NK-toertocht.

RIDE Magazine
44 Reacties
19-05-2016 14:45
@ Hakkie:
kom op zeg. de NOS kan dus wel bij ik weet niet hoeveel voetbalwedstrijden tegelijkertijd uitzending verzorgen, maar niet bij een TT en een NK wielrennen tegelijk? gelul van de bovenste plank!
verder bestaat de publieke omroep uit 3 netten, ik vind dat ze best twee sportevenementen tegelijk kunnen uitzenden. maar om de een of andere reden willen ze daar niet aan. je moet eens kijken wat er tijdens de TT aan bagger op de andere 2 netten wordt uitgezonden waar toch geen hond naar kijkt.
19-05-2016 15:27
@achtpuntzes: de camera's van de stadions staan er altijd al, daarbij verzorgen ze volgens mij van geen enkele voetbalwedstrijd de uitzending bij de NOS, volgens mij.

Het gaat om de apparatuur en de technici die nodig zijn voor het maken van een liveuitzending, zo maakte de KNWU bekend toen ze de verplaatsing naar de zaterdag bekend maakten. Dus de camera's en alle andere randapparatuur.

Het gaat dus niet om het aantal netten of weet ik het wat, gewoon praktisch om het feit dat de NOS technisch niet beide uitzendingen tegelijk kan maken. Er is voor zowel het NK als de TT een hoop apparatuur nodig.

[url=http://www.nu.nl/wielrennen/4124500/wegwedstrijd-nk-wielrennen-in-2016-verreden-zaterdag.html]Overal kan je lezen dat de TT de reden is[/url]. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het NK vanaf nu elk jaar op zaterdag is, omdat het volgens mij elk jaar in het TT weekend is.


En ik wil best toegeven dat ze in Goeree liever geen heli's boven de kerkdienst hebben (heb ik liever ook niet), maar dat is in deze zaak gewoon echt de reden niet.
19-05-2016 15:36
Daarbij vraag ik me af wat voor fans jullie zijn, je wil toch het beste voor je sport? En gezien de enorme populariteit van de TT en van het EK voetbal, is het organiseren van een wedstrijd tijdens één van die evenementen toch per definitie slecht voor de sport? Minder kijkers, minder toeschouwers langs de kant, minder exposure voor de sponsors...

Echt, dat zou beleidstechnisch juist een drama zijn, om te beslissen het gewoon te doen tijdens het voetbal (of de TT, als dat technisch dus al kon).
19-05-2016 16:05
@ hakkie2:
[quote]Daarbij vraag ik me af wat voor fans jullie zijn[/quote]
tja, met zo'n opmerking sla je de boel dood. en wat heb ik met jouw kerkdienst te maken? in ieder geval lijkt het me einde discussie op zo'n manier.
19-05-2016 16:09
@8.6: dat bedoel ik helemaal niet. Ik vraag me gewoon echt af waarom jullie niet ook gewoon blij zijn dat het niet tijdens andere populaire evenementen is. Aangezien dat altijd slecht zou zijn voor de sport, toch?

Je zag het afgelopen zondag al, dat veel sportliefhebbers voor de GP van Verstappen gingen. Als je zo'n botsing kunt voorkomen en daardoor meer publiek hebt is dat toch alleen maar positief?
19-05-2016 16:23
als wielerliefhebber baal ik er van dat het juist het wielrennen is dat zich moet aanpassen. ze gaan toch ook geen voetbalwedstijd inkorten, of de TT van Assen? maar bij wielrennen is het dan weer best.
maar goed, ik ben klaar met deze discussie. je verkondigd jouw mening als zijnde de waarheid. je kan lullen wat je wil, maar ik blijf toch bij mijn standpunten.
19-05-2016 16:31
Twee wereldwijd uitgezonden evenementen en een NK... Dan is de vraag wie zich aanpast toch niet reëel?

En het enige wat ik als feit presenteer is het FEIT dat de wedstrijd niet op zondag kan omdat de NOS heeft aangegeven dat ze dan de uitzending niet kunnen verzorgen. Dat kan je leuk vinden, dat kun je minder leuk vinden, maar het is niet anders. Het is een feit, geen mening.
19-05-2016 16:40
@ Hakkie2:
nog steeds jouw mening, want ik geloof echt niet dat ze dusdanig hebben bezuinigd bij de NOS dat het nog maar zo'n armoedig clubje is geworden die geen twee evenementen tegelijk meer kunnen doen.
als de NOS niet meer in staat is hun zaakjes te regelen moeten ze maar eens kijken of de commerciele zenders interesse hebben om wielrennen uit te gaan zenden. bij de NOS nemen ze het allang niet meer serieus, op de Tour en een handvol klassiekers na dan.
19-05-2016 16:51
@8.6: [url=https://twitter.com/horssels/status/642684375256178688]Misschien vind jij deze bron geloofwaardiger[/url].
19-05-2016 16:52
Wij, de junioren, moeten gewoon 140km. Waarom de elite niet de normale klassiekerafstand
19-05-2016 16:56
@ hakkie2:
nee, nog steeds niet overtuigd. net zoiets dat als je met een discussie over of God bestaat aan komt zetten met de bijbel want kijk daar staat het in dat ie bestaat.

@ lutsenkofan:
vraag maar aan Hakkie2, die schijnt het te weten.
19-05-2016 16:59
Hakkie, ten eerste gaat het vooral om de dag, en niet om het tijdstip. Dus het EK kunnen we er wat mij betreft buiten laten.

Waarschijnlijk is zaterdag ook de beste oplossing, maar het ligt meer voor de hand dat het vanwege de zondagsrust is, dan vanwege problemen ivm de TT (die beelden krijgt de NOS aangeleverd en ze hebben de rechten om deze uit te zenden, dus geen technisch gedoe, alleen een reporter ter plaatse).

Ik begrijp niet waarom je zo hard verdedigt dat het NIETS met de zondagrust te maken heeft en waarom je deze ene keer de officiële persverklaring als keiharde waarheid aanneemt. Officiële persverklaringen zijn altijd doorspekt van politieke correctheid (en terecht). Als ik verantwoordelijk was zou ik het ook aan de TT toeschrijven en niet aan de zondagsrust, daar kan alleen maar onnodig gedoe van komen.

Verder worden er op zaterdag ook gewoon kwalificaties verreden op de TT, die zullen ook wel worden uitgezonden door de NOS, al dan niet via hun website en anders wel via Eurosport.
Daarnaast is de kans groot dat er zaterdag meer mensen langs het parcours staan (veel omwonenden) die er op zondag vanuit principe niet zouden staan.

Wat betreft het aantal supporters vind ik je argumenten erg zwak, dat is een beetje breien om maar zo veel mogelijk dingen te verzinnen om het niet aan zondagsrust te kunnen relateren. Een MotoGP liefhebber gaat ook naar de kwalificatie op zaterdag kijken, en niet naar het NK-wielrennen.

De beslissing is in mijn ogen vooral begrijpelijk als je rekening houdt met de zondagsrust van hen die rondom het parcours wonen, tav de TT vind ik het minder begrijpelijk. We zullen het nooit weten, maar zo zeker als jij weet dat het NIETS met de zondagsrust te maken heeft gaat mij veel te ver.
19-05-2016 17:46
@achtpuntzes,
Het inkorten van het NK heeft wel degelijk te maken met de NOS. Lees mijn stuk van 11 januari. [url=http://www.wielerflits.nl/nieuws/132783/brouwersdam-centraal-punt-nk-wielrennen.html/comment-page-1]Brouwersdam centraal punt NK Wielrennen[/url]. De KNWU wil koste wat het kost het NK live op tv hebben en heeft daarom ingestemd met deze wijziging. Zonder livebeelden is het quasi onmogelijk grote sponsors te binden.

Overigens ben ik van mening dat dit NK van 200 km. helemaal niet zo'n slecht idee. Dinsdag in [i]WielerFlits Live[/i] zal ik uitleggen waarom. ;)
19-05-2016 17:49
Mooi logo zeg.
19-05-2016 17:55
Als niet SGP-er maar wel woonachtig op Flakkee kan ik bevestigen dat de medewerking van de gemeente voor de zondag niet onmogelijk maar wel lastiger is. Zijn echter genoeg evenementen op zondag. Ook de tour doorkomsten van de afgelopen jaren. En ja, ook daar was niet iedereen het op dit Zuid Hollandse eiland mee eens.
19-05-2016 18:06
@Maxim Horssels - 19 mei 2016 om 17:46
Reuze benieuwd, nog vijf nachtjes slapen, kan niet wachten....
19-05-2016 18:14
Jij noemt die reden zelf verzonnen. Ik kijk wat verder dan mijn neus lang is. En media neem ik met een korrelzout.

Alleen het simpele feit dat er Door de *** zondagsrust een stuk minder vrijwilligers beschikbaar zullen zijn.
[i]edit redactie: let op je taalgebruik[/i]

Het verhaal heeft meerdere kanten.
Dus Hakkie2 geloof nu niet direct alles wat media beweren. Logisch nadenken en je weet dat dit zeker een bepaalde invloed heeft.
20-05-2016 00:47
[i]edit redactie: gedraag je. onze reacties zijn niet bedoeld om je af te reageren[/i]
20-05-2016 00:51
Bovendien waar bemoeit een reformatorische calvinistische partij zich mee?

De koers is nog altijd zo katholiek als de pest.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine