Weening over mogelijke hongerklop Van der Poel: “Geen beginnersfout”

zondag 29 september 2019 om 18:07

Pieter Weening reed de hele dag in functie van Mathieu van der Poel, maar die laatste kende een inzinking in de slotronde. “Ik denk dat hij iets te weinig eten heeft gehad. Dat is geen beginnersfout, want het is echt een godsgruwelijk koude dag geweest. Je kunt opeens de klap krijgen”, zo vertelt Weening in gesprek met WielerFlits.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

16 Reacties

Baik-Baik 29 september 2019 om 18:09

Geef die man een WT of Corendon contract! Wat een baas.

koos1 29 september 2019 om 18:17

Als je Weening vandaag weer zag rijden zou het heel jammer zijn als hij moet stoppen omdat hij geen nieuwe ploeg vind. In deze rol knecht/aanvaller kan hij voor veel ploegen een heel nuttige renner zijn.
Corendon zou een ploeg zijn die dan heel goed bij hem past. Knechten voor Van der Poel en lekker aanvallen in de zwaardere klim koersen.

doorak 29 september 2019 om 22:45

Indeedaad, een voorbeeld prof en nog eens een hele degelijke sterke ook waar veel ploegen kunnen profiteren van zijn ervaring.

Tuubke 29 september 2019 om 18:11

Een van m’n favoriete coureurs. Een voorbeeldige prof die je een mooie ploeg gunt om zijn carrière een waardig staartje te geven.

Andreotti 29 september 2019 om 18:15

Absoluut ! Zou zonde zijn als wij hem de bergjes niet meer op de 53×11 op zien stoempen

Joachim Agostinho 29 september 2019 om 18:20

Eens met alle bovenstaande reacties!

josemanuelfuente 29 september 2019 om 18:25

Eens!

Simon1 29 september 2019 om 18:26

ik ben ook eens!

Scott Sunderland 29 september 2019 om 18:28

Wat heeft Weening weer geweldig gereden. Zou voor elke ploeg nog waardevol zijn. En ik denk dat hij door vandaag weer bij sommige ploegen op de radar komt. Als enige renner van Roompot geselecteerd hier.

skylimit 29 september 2019 om 18:30

Weening op zijn oude dag is een van de weinige teamplayers die je er wel bij kunt hebben in zo’n koers. Heb je meer aan dan de “einzelgangers” Mollema en Terpstra.
Terpstra wordt dan nog wel 20ste.

GekkeHenkie 29 september 2019 om 19:58

Mollema heeft dan niet op kop gereden, maar ik heb hem meerdere keren met Van der Poel of een van de andere Nederlanders in het wiel naar de voorkant van het peloton zien rijden. Dat Terpstra op dit parkoers als een soort back-up kopman uitgespeeld wordt lijkt me ook terecht.

sooike 29 september 2019 om 18:35

Complimenten voor Pieter, ook vandaag. Trouwens voor de gehele Nederlandse ploeg. Koos Moerenhout mag terecht tevreden zijn, ondanks de anti-climax met Mathieu. Volgend jaar beter !

Scott Sunderland 29 september 2019 om 21:23

Zeker weten. Iedereen heeft prima gereden in dienst van MvdP. Dat hij het niet heeft afgemaakt is gewoon pech. Maar ze hebben weinig verkeerd gedaan.

Jasper11 29 september 2019 om 20:57

"Als je je werk goed doet in een koers, dan kan je hem ook niet uitrijden."

Die moet op een tegeltje aan de muur. Wat een held.

Samlambeej 29 september 2019 om 21:47

haha +1

kamiclan1 29 september 2019 om 21:53

Beste heren Cor en Don, ( of michel cornelisse, gebroeders roodhooft.

Geef die man een contract, vandaag was hij voorbeeldig. Verder bij roompot een vaandeldrager! Man met ervaring en echt een teamplayer! Zie deze uitspraken

Daarnaast heeft deze man een prachtige staat van dienst en na het tijdperk boogerd/dekker heeft hij een mooi palmares opgebouwd.