Vreemde situatie in Circuit de Charleroi Wallonie: koers lag meer dan uur stil
foto: Cor Vos
donderdag 18 mei 2023 om 16:47

Vreemde situatie in Circuit de Charleroi Wallonie: koers lag meer dan uur stil

Update In het Circuit de Charleroi Wallonie hebben de renners zeer lang stil gestaan. De oorzaak: een ongeval op het parcours – buiten koers weliswaar -, waardoor een aantal voertuigen het parcours moesten betreden. Het peloton stond van 15.20 tot en met 16.45 uur stil.

De vroege vlucht, met daarin onder meer Filippo Conca en Maurice Ballerstedt, moest als eerste halt houden. Vervolgens moest ook het peloton stoppen. De situatie geraakte echter niet snel opgelost, waardoor de aanvallers en het peloton zeer lang stil stonden.

Uiteindelijk begonnen de renners weer met rijden om 16.45 uur. Ze stonden met andere woorden ruimschoots meer dan een uur stil. De organisatie besloot daarom om de koers in te korten en een lokale ronde in plaats van drie lokale lussen in te lassen.

RIDE Magazine
7 Reacties
18-05-2023 16:40
Bijzonder vreemde situatie dit. Waarom stappen de renners niet massaal uit de koers?
    18-05-2023 17:23
    Waarom wel?
    18-05-2023 18:30
    Wat verwacht je dan? Er was een ongeluk met 2 zwaargewonde motards. Moeten ze dan met die zwaargewonden gaan slepen zodat de koers er langs kan gaan, lijkt me toch niet. Bovendien hebben de motards ook een functie in koers die ze niet meer kunnen uitoefenen.
18-05-2023 16:38
Onlangs nog doorheen moeten ploeteren na een vakantie in Frankrijk, chaos daar qua doorstroming.
    18-05-2023 17:00
    Dus jij rijdt via lokale wegen in de buurt van Charleroi naar Frankrijk? Bijzonder. En wat heeft dat precies te maken met het feit dat er een zwaar ongeval is gebeurd met een seingever?
    18-05-2023 17:43
    Gelukkig ben jij echt overal expert in
    18-05-2023 22:48
    @Deef, de Belgische N5/E420 gevolgd door de Franse A304 is een prima alternatief om Parijs of Metz/Nancy te omzeilen. Tenzij die route vastloopt, dan is het lokaal chaotisch doorsteken geblazen.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine