Voorzichtige hoop bij Soudal Quick-Step door nieuwe wending: “Beter een afgeslankt team dan niets”
foto: Cor Vos
donderdag 5 oktober 2023 om 18:04

Voorzichtige hoop bij Soudal Quick-Step door nieuwe wending: “Beter een afgeslankt team dan niets”

Het is nog niet bevestigd, maar vanochtend meldde Het Laatste Nieuws dat Patrick Lefevere bezig is met een doorstart van het huidige Soudal Quick-Step. De renners die niet mee kunnen naar de fusieploeg van Soudal Quick-Step en Jumbo-Visma zouden bij dit ‘restantteam’ alsnog onderdak kunnen krijgen. “Moest dat scenario waar zijn, dan mag iedereen Patrick opnieuw wreed dankbaar zijn”, heeft Pieter Serry inmiddels gereageerd bij Het Nieuwsblad.

“De ploeg zou blijven bestaan, het personeel zou zijn job kunnen blijven doen. Want ook voor hen is het laat op het seizoen om een andere ploeg te zoeken”, aldus de 34-jarige renner, die al sinds 2013 voor de ploeg van Patrick Lefevere rijdt. “Dit nieuws is een lichtpuntje voor ons maar zolang er geen officiële bevestiging is van Patrick, blijft het ook niet meer dan een lichtpuntje.”

De carrière van Dries Devenyns zit erop na de Gran Piemonte, maar hij leeft wel mee met zijn ploeggenoten en de stafleden van het huidige Soudal Quick-Step. “Ik voel bij mijn ploegmaats een zekere gelatenheid”, vertelt hij. “Dat gevoel van onzekerheid is voor niemand leuk. Die laatste wending – eventueel een afgeslankt team – ervaar ik als positief. Beter een afgeslankt team dan niets.”

Steven Bex, die sinds twee jaar aan de ploeg is verbonden als teamdokter, hoopt ook dat er een doorstart komt. “Het zou mooi zijn om wat overblijft van deze groep bij elkaar te kunnen houden”, klinkt het. “We zijn een familie, een vriendengroep. Jullie spreken van een ‘light’ versie, een soort OCMW-ploeg. Maar ik geloof dat er iets moois uit deze groep kan komen. Er blijven toch nog heel wat mooie renners aan boord. Met hen moeten we terug kunnen gaan naar ons DNA van een aantal jaar geleden, een klassieke ploeg die gaat voor zeges in eendagswedstrijden.”

RIDE Magazine
55 Reacties
05-10-2023 18:24
Vooral die laatste woorden van Steven Bex dat zegt het helemaal. Evenepoel binnenhalen was een sterke zet maar eigenlijk ging het volledig in tegen het DNA van die ploeg. En werd er geforceerd geprobeerd om te schakelen naar een klassementsploeg. Ik hoop inderdaad dat het Lefevre lukt en gewoon weer terug te gaan naar de roots wat deze ploeg heeft groot gemaakt. Want deze ploeg hoort gewoon thuis in de WT.
    05-10-2023 19:36
    Dat deze ploeg zijn lang gekoesterde DNA wijzigde te kostte van het klassieker palmares is juist. Echter men was nog in opbouw tbv GT koersen zoals een TJV in 2017, 2018. De klimkeen heeft sterk rijden laten zien dit jaar. En wellicht was REV niet de bottleneck maar het gedoe afgelopen zomer waar Patrick Evenpoel eea teweeg heeft gebracht met negatieve opmerkingen tav de ploeg en het wetenschappelijk deel. Vooral bij Bakala die zelfs investeerde in een wetenschappelijk centrum aan KU Leuven, https://nieuws.kuleuven.be/nl/2013/ku-leuven-opent-hoogtechnologisch-onderzoeks--en-testcentrum-voor-topsport. > > > Dit deed Bakala uitzien naar een oplossing voor zijn investering van 80% in DecoLef en ondertussen jaarlijks al 8 jaar circa 10 miljoen bijleggen, dus ca € 80 miljoen nu totaal. Krijgt er gezeik voorkeur en ipv aandelen meer waard worden daalde de waarde flink. Patrick Evenepoel was de druppel die hem zich in kleine kring deed uitspreken en Plugge nam hier notie van. Oorzaak en gevolg.
    05-10-2023 20:07
    En grappig genoeg viel de klassiekerkern wat tegen de afgelopen jaren en was het notabene Evenepoel die het deed in de klassiekers.
    05-10-2023 20:27
    Ik ben het toch niet eens met de dokter. Wie van de huidige kern min Evenepoel & Lampaert gaat er voor klassieke zeges zorgen? Die worden tegenwoordig ook weggekaapt door Pogacar, Evenepoel, van Aert & Van der Poel. In theorie kunnen Asgreen & Alaphilippe daarmee concurreren maar dat is de voorbije 2 jaar toch niet gebeurd. Ze hebben wel een aantal leuke jonge renners, ik zou die zichzelf laten ontdekken. En verder voor ritten gaan in grote rondes en eventueel een top-5 in Giro & Vuelta met Van Wilder & Landa.
    05-10-2023 21:47
    Kernachtig Thorsen, bullseye. En verder wat StevenE schrijft, geef aantal jonge gasten een kans en Landa als die nog komt. Valt de ploeg dan op is er wellicht een investeerder die wil dokken en is PL zijn missie afgerond.
05-10-2023 18:38
Zelf maar matige fan van QS in al zijn edities maar uit de grond van mijn hart hopend dat een doorstart, in welke vorm dan ook, gaat slagen. In de eerste plaats voor de hele staff en de renners uit de tweede/derde rij… de grootverdieners vinden automatisch hun weg maar voor de minder zichtbaren zou dat niet meer of minder een levenslijn zijn…
    05-10-2023 18:48
    op zich hebben ze wel wat tijd om terug te bouwen, want dit jaar haalden ze genoeg punten om met 2 "astana"-jaren nog probleemloos top 18 te blijven wanneer in 2025 terug licenties worden uitgedeeld, dus moeten ze maar tegen 2026 een solide wt-ploeg hebben.
    05-10-2023 19:39
    Wanneer het PL lukt de ploeg te behouden in welke vorm dan ook met toekomstperspectief al is het met rijke kandidaat tbv overname dan is dat het beste lijkt mij. Zonde wanneer dit "team" verloren gaat en zeker in Belt met dit rijk verleden.
05-10-2023 19:58
Eigenlijk komt het er dadelijk gewoon op neer dat Visma heeft geprobeerd de sponsor en beste renner van een concurrerende ploeg in the pikken. Beetje als er met de vrouw van een collega vandoor gaan. Nu was het natuurlijk ook zo dat die collega in eerste instantie niet de beste bedoelingen had en meer van geld dan van zijn vrouw hield, maar je kweekt er geen sympathie mee.
    05-10-2023 20:33
    Mja, ik vind toch dat Soudal en Bakala met voorsprong de minst sympathieke zet doen. Op zich logisch dat je wil switchen indien je een betere investering ziet, maar dan kan je je oude verhaal nog altijd netjes afsluiten voor je aan het nieuwe begint. Hier is 't gewoon opportunistisch winst- en succesbejag, waarbij het hen echt geen hol uitmaakt wat er met het oude team gebeurt. Verder vrij normaal dat Plugge en co de gevolgen voor de staf van SQS niet als hun probleem zien. Daarnaast wil ik nog wel even melden dat het feit dat je nog steeds geen alinea's (of enters) kan gebruiken, stilaan vervelend wordt.
    05-10-2023 20:51
    Het is vooral niet netjes door het lekken en media aandacht. Niet een heel raar verhaal denk ik. Als we het proces niet hadden meegekregen hadden we de uitkomst die uiteindelijk op tafel zal liggen, prima kunnen hebben. Het proces kleurt echter negatief in.
    05-10-2023 22:22
    Gemakkelijke opmerking Gebruikersnaam. Bakala investeerde in dat wetenschappelijk centrum the Bakala Academy aan KU Leuven. En heeft 8 jaar lang ongeveer 10 mm € p.jr bij moeten storten. Dat houdt een keer op,.. en zeker wanneer dan een blaaskaak als de zaakwaarnemer van REV alles afkraakt, geen loyaliteit-geduld toont dan is er een bekende druppel. Daaraan zomaar voorbij gaan klopt niet. Had Bakala nooit bij hoeven lappen, (de 80% aan waarde had hij bij aanvang betaald in 2010) had hij mogelijk of meer geduld opgebracht. Aan Bakala lag het nu juist niet.
    05-10-2023 22:32
    Vincent, Visma doet niets. Die betalen alleen aan TJV zijnde Blanco Pro Cycling BV. Sterker ook Blanco deed niets, die war n bezig met Amazon en nog een partij. Het was Patrick Evenepoel die Bakala op zijn ziel trapte die toen besloot verder te gaan kijken wat in de or n van Plugge en vd Wallen gehoor vond. En toen is het gaan rollen. Strategisch een buitenkans die goed past in lange termijn plan van Blanco. Het feit dat het triest is dat zo'n roemrijke ploeg afbrokkelt, uitelkaar valt spijtig is dat zonder meer maar dat kun je niet afwenden op Blanco. Die hadden geen plan om Soudal binnen te trekken en beste renner binnen te trekken. Het werd ze aangeboden en ze zijn erop ingegaan. Wat jij ook zou doen moest jende lange termijn voor jouw ploeg verzekeren door voor jaren dekking van het nodige budget nu al vast te leggen. Toch?
    05-10-2023 23:01
    @KopOverKop Ik ziet niet in wat dat verandert aan mijn stelling, namelijk dat zijn beslissing vooral en bijna uitsluitend degenen raakt die er niets aan kunnen doen, dat dat voor hem irrelevant lijkt en hij daardoor weinig sympathie verdient. Dat papa Evenepoel ook een klier is, ja, zal dan wel, maar die heeft dit niet beslist. En als zo'n miljardair zijn beslissingen laat beïnvloeden door het geblaat van een wielervadertje en er een ego-dingetje van maakt, dan mag ook dat hem worden aangerekend.
    05-10-2023 23:18
    Gebruikersnaam, je hebt een punt dat Bakala een beslissing nam die uiteraard gevolgen heeft. Maarrrr, je stapt er erg vlot overheen dat Bakala al 8 jaar ca 10 miljoen p.jr bij moet storten uit eigen vermogen. Na eerst voor miljoenen in 2010 die 80% gekocht te hebben was plan dat ploeg zou groeien (waarde) en sponsors dekken de begroting. Gebeurde niet maar werd al snel een bodemloze put. Dat is een nogal zwaarwegend verschil,manders dan zo jij het stelt want dan lijkt het dat zomaar de stekker eruit trekt.
    06-10-2023 09:24
    Eenvoudige oplossing: "Ik ben het beu, ik blijf dit niet doen, eind 2024 stop ik hiermee, los het op of ik ben weg".
05-10-2023 20:52
Ik zou QuickStep volgend jaar wel graag eens als kleine aanvallende guerillaploeg zien koersen. Beetje zoals ADR in 1988-89...
Wat ik me afvraag: als dit doorgaat, betekent dat dan niet sowieso dat PatLef zich persoonlijk uit het hele overnameverhaal terugtrekt en DecoLef niet verkoopt? Anders is hij toch niet langer eigenaar van de licentie en heeft hij er niet méér recht op dan eender welke andere ploeg? Vraag is wie de andere 80% van DecoLef dan heeft, want Bakala mag niet in 2 ploegen aandelen/belangen hebben?
    05-10-2023 21:02
    Goed punt. Hij zal die 80% niet kunnen overnemen zonder sterke nieuwe sponsor. Zal hij dan misschien verder gaan als proconti team met focus op noord-west europees circuit?
    05-10-2023 21:47
    Het verhaal is expliciet dat hij met die WT licentie verder wil. Benieuwd dus naar de constructie en of die de toets van de UCI doorstaat.
    05-10-2023 22:03
    Sorry heren maar wanneer je alles en niet alleen op WF had gevolgd dan weet je dat alle aandelen DecoLef verkocht worden aan Blanco wat ook voor PL beter is ivm bestaande verplichtingen, contracten personeel. Bakala wil, juist helemaal uit DecoLef weg en krijgt uitbetaald in aandelen Blanco en PL casht omdat hij naar pensioen wil werken. DecoLef verdwijnt en hij richt nieuwe BV waaraan ook de licentie wordt geleverd of DecoLef wordt een lege BV die PL " gratis" overneemt van Blanco. Daarna is hij 100% aandeelhouder van de doorstart ploeg. Wie weet wil,een sponsor nog participeren. DecoLef is nu een Luxemburgse rechtspersoon. PL heeft een BV. Holding die Advipat heet en die wordt de aandeelhouder van de nieuwe paying agent die DecoLef heet of vervangt. https://derijkstebelgen.be/nieuws/miljonair-patrick-lefevre-trekt-zich-operationeel-terug-uit-wielersport-die-meer-en-meer-voor-miljardairs-is. PL en Bakala trekken zich dus formeel geheel terug uit het huidige DecoLef wat ook zo moet fiscaal gezien om alles zuiver te scheiden. Hoe het daarna verder gaat is afwachten want maar net wat uit de onderhandelingen komt.
    05-10-2023 22:39
    Bedankt KopOverKop, ik lees zeker niet alles over deze zaak en ben ook allerminst specialist in dit soort zaken.
    De informatie in het artikel dat je deelt had ik wel grotendeels meegekregen. Maar dat is de omschrijving van het initiële plan, wat voor zover wij weten nog steeds niet rond is. En volgens mij deels achterhaald: zo kan Lefevere volgens mij nooit een plek in de Raad van Commissarissen krijgen als hij tegelijk eigenaar is van een ander team. Licentie toewijzen aan een andere BV dan DecoLef kan volgens de UCI regels niet in het 2de jaar van de licentie. Je scenario met een lege BV DecoLef die Blanco aan PatLef teruggeeft misschien wel. Maar of de UCI een lege huls accepteert als paying agent? Hoogst twijfelachtig
    05-10-2023 23:10
    Maillot, ik heb de mogelijke scenario's in vorige artikelen hierover uitvoerig omschreven. Uiteraard ken ik niet de exacte oplossing waarmee ze komen. Wie weet vinden ze nog andere trucjes. Ben bij nogal wat overnames, fusies en liquidaties betrokken geweest na eigen sportcarrière. Houd dat ook beter verder anoniem. Ook binnen de sport. Helaas kunnen lieden die hier de meest onwaarschijnlijke zaken roepen er niet tegen wanneer ze uitgelegd krijgen hoe de vork in de steel zit. Net zoals bij complot gekkies kunnen die er ook niet tegen wanneer hun wilde wensfantasie wordt onderuit gehaald. . . . Technisch kan PL ook commersaris worden bij Blanco. Veel bestuurders, CEO, CIO,,COO etc. hebben commissariaten bij andere bedrijven. Alleen niet bij de concurrent, dat is ongebruikelijk. Was alles volgens intentie gegaan was hij waarschijnlijk bij Blanco toezichthouder geworden, nu niet lijkt mij. Mbt de licentie ben ik niet in alles up to date.
    De truc hier kan zijn dat DecoLef een "lege BV" wordt met nieuwe aandeelhouder ADVIPAT, dus PL. Formeel is dan de aandeelhouder niet PL maar de bv ADVIPAT. We moeten rechtspersonen scheiden ook ivm aansprakelijkheid. In de truc kan DecoLef leeggekocht worden met nog enkele assets zoals de licentie overgedaan worden naar "PL". Dan kan het wel. Dat ze het later simpeler uitleggen betekent niet dat het de werkelijke structuur is. PS dan kan per 01-01-2025 ploeg en licentie verkocht worden. Maar ook eerder hoor door een afnamecontract tekenen met partij die wil overnemen wat ingaat per 1 januari 2025. Ofwel PL vind komende week al gegadigde en kan feitelijk al gelijk verkopen zodra eea rond is met Blanco. Dus wat jij zegt dat hij spoedig ermee kapot,meind 2024 dus dat kan zomaar gebeuren.
    Zie hier het stuk mbt overname CCC licentie.
    https://www.wielerflits.nl/nieuws/uci-over-fusieplannen-mogelijk-worldteam-minder-in-2024/
    05-10-2023 23:26
    Bedankt voor je uitleg.
    PatLef is ook bestuurder bij RSC Anderlecht, ik weet dat dat vaker voorkomt, maar volgens UCI regels kan het niet. De zaak CCC was ook heel anders: niet-WT speler koopt bedrijf over dat houder is van WT licentie. Iets anders dan houder van WT licentie koopt houder van andere WT licentie over en geeft het leeg terug.
    Lees net een artikel in Knack waarin Jonas Creteur gelijkaardige bespiegelingen maakt.
    https://www.knack.be/sport/wielrennen/quick-step-bevestigt-wij-willen-hoofdsponsor-blijven-maar-van-welke-ploeg/
    05-10-2023 23:41
    Maillot, wanneer DecoLef in aandelen wordt leeggekocht maar de licentie blijft achter en Blanco doen de BV DecoLef over aan PL, kan allemaal in 1dag bij de notaris, dan behoudt PL de licentie en kan verkopen per 1 Jan 2025. Omdat de nu geen licentie binnen 2 jaar wordt verkocht maar in Decolef blijft. Per 1-1-2023 en 2 jaar verkoop verbod is 1-1-2025. Mbt UCI regels en commissariaten ken ik die niet. Als jij dat hebt opgezocht of gelezen neem ik dat van je aan. Zoals gezegd mvdrwacht dat ook niet nu de zaak anders is dan eerst bedoeld. Schreef ik erbij.
    05-10-2023 23:47
    Ik snap er geen reet meer van mannen
    05-10-2023 23:49
    Jouw specialiteit Raul is dan ook die korte sxherpe dingen, zoals de kleine die wel de punten bij elkaar reed voor de ploeg.
    05-10-2023 23:55
    Zoals de kleine die wel de punten bij elkaar reed voor de ploeg..............de kleine, de ploeg..............apptmovoornogeenblokjehasj
05-10-2023 19:17
Afgeslankt betekent in dit geval toch het hele team minus Evenepoel en zijn coterie? Dat zou nog steeds een prima ploeg zijn: Asgreen, Alaphilippe, Merlier, Van Wilder.....
05-10-2023 19:44
Ik had een zwak voor QuickStep omdat ze de klassiekers belangrijker vonden dan de grote rondes. Ik zou het prachtig vinden als deze doorstart zo'n QuickStep ploeg terugbrengt.
05-10-2023 20:48
Dus: soudal naar visma en is van patlef af; evenepoel naar ineos en is van zn matige ondersteuning af; klassiekerkern(tje) naar patlef en die is van evenepoel af. Iedereen blij!
    05-10-2023 23:51
    Komt het wellicht wel op neer. En Bakala van Evenpo pelmen PL af en ook blij. De vraag resteert, is Wuyts blij?
05-10-2023 22:23
Off topic: Roglic schijnt definitief naar Bora te gaan:
https://www.ad.nl/wielrennen/kogel-door-de-kerk-primoz-roglic-tekent-bij-nieuwe-ploeg-na-vertrek-bij-jumbo~a34636fc/
    05-10-2023 23:24
    GCN meldt het ook: https://www.globalcyclingnetwork.com/racing/news/primoz-roglic-signs-two-year-deal-with-bora-hansgrohe
    05-10-2023 23:28
    Alleen zegt AD drie jaar, GCN/Daniel Benson twee jaar
05-10-2023 23:52
Ach, kijk naar de geschiedenis: er is n jaar geweest dat de ploeg maar 15 zeges had en ook daar zijn ze uit opgestaan. Om de ploeg van de 70 overwinningen per jaar te worden. Niet zo defaitistisch dus allemaal. Als ze hun doorstart hebben is alles mogelijk en als plugge idd van wilder niet hoeft en die voor zichzelf kan rijden én Landa blijft dan hebben ze zelfs een leuke rondeploeg
05-10-2023 19:19
Laten we hopen dat het lukt om uit de restanten een nieuwe ploeg te maken. Een huzarenstukje als het lukt, want er is helaas al veel kapotgemaakt...
    05-10-2023 19:29
    Laten we vooral hopen dat het niet lukt. Of toch minstens niet met patje, man man man, wat een vervelende, leugenachtige kerel zo door de jaren. Wel gezellig met een drankje op, zoals vroeger mijn ome Cor.
    05-10-2023 19:46
    De vraag, wie heeft veel kapot gemaakt. Anderzijds PL moest een keer van zijn aaandelen af met vooruitzicht op voortgang werk voor "zijn" mensen. Dat zou gebeuren zodra voor meerdere jaren de ploeg gegarandeerd was met sponsorcontracten en hij een koper had voor zijn 20%. Slechtere resultaten hoewel zo slecht was het toch ook weer niet, alleen niet meer absolute top. In ieder geval slechtere resultaten gaven Bakala zorgen, die elk jaar ongeveer 10 miljoen moets bijstorten en daar kwam een stukadoor met veel noten opmzij nzang die geen geduld had bovenop terwijl juist Bakala had doorgeïnvesteerd om in een paar jaar een sterke kern rond REV op te bouwen. Chinezen zeggen; "Geduld is een schone zaak"
    05-10-2023 20:16
    Het is volgens Patlev voor 1 jaar. Nu denkt iedereen dat QSt gewoon doorgaat als ploeg. Wordt wakker, over jaar wordt licentie verkocht en gaat Patlev zijn centjes tellen
    05-10-2023 22:41
    Biermans, klopt, al eerder in ander bericht aangeven: Gaat het PL lukken wanneer er een doorstart is om voor deze kleinere goedkopere ploeg voor een 3 jaar de zaak rond te krijgen want dan stapt hij er zeker uit. Liefst met een partij die de ploeg en licentie dus de nieuwe paying agent , BV, wil kopen. En tja is hij het echt beu over een jaar doet hij er dan al of nog eerder afstand van voor wat de gek ervoor geeft, dat kan ook 0,0 zijn. De kans dat dit nunwel een succes wordt en lang leven beschoren is zal moeilijk zijn, tenzij rijke oliestaat of Sheikh die nog geen ploeg heeft in wil stappen. Of iets voor Elon Musk? Die smijt zo even 40 miljard in een chat/berichten platform. : )
06-10-2023 07:39
Als de kok wakker is, kan ie nog even uitleggen hoe het precies zit, met die fusie?
    06-10-2023 09:07
    Volgens mij komt het erop neer dat de licentie van Bakala niet voor 2025 verkocht kan worden, maar dat het bedrijf dat de licentie houdt wél verkocht/weggegeven kan worden.
05-10-2023 19:10
Als goede renner die niet meegaat in de fusie denk aan een Van Wilder of Asgreen dan ga je toch liever naar een sterkere ploeg dan de 'leftovers'
    05-10-2023 19:17
    In een dergelijke zwakke ploeg is er geen druk natuurlijk, en kan ne wilder bijvoorbeeld de rol van rem innemen, zelfde gebaartjes. Goed voor je carrière? Mwoah. Populariteit? Ja, bij sporza en kornuiten.
    05-10-2023 19:47
    Als Van Wilder daadwerkelijk iets wil bereiken gaat hij naar een ploeg met klassementervaring gaat hij het leren van een winnaar daar of al gelijk voor eigen kans gaan. Ik dacht aan Ineos, Ef of Trek
05-10-2023 18:31
Afgeslankte ploeg? Hoe slank kun je worden? Wolfjes zullen toch iets moeten eten. Wie gaat een koers winnen daar, als jumbo het kipke heeft kaalgeplukt? Pijnlijkste zou zijn, als ne rem de tour zou winnen volgend jaar, in het geel zwart. Wel mooi voor dikke vrouw, wat minder voor de pastoor. Ik juich volgend jaar voor Bora, jawohl!
    05-10-2023 18:39
    Hoe een wolf een killerbee werd.
    05-10-2023 18:41
    Ik snap nog steeds niet dat onze Belgische fans niet inzien dat deze ploeg zijn kaarten heeft overspeelt door de wolf in schaapskleren binnen te halen. Die kleine uit Schepdaal heeft gewoon te weinig geduld gehad. Eerst een contract tekenen voor 5 jaar, daarna erachter komen dat andere 3 keer zoveel verdienen en dan via papa lopen zeuren en klagen. En vervolgens Jumbo de schuld geven. Wees blij dat je van hem af bent. De komende jaren gaat hij hopelijk in andere kleuren nog genoeg laten zien en anders kan je nog altijd lachen om die domme Hollanders die dachten dat ze het wel beter konden. Geval TD is al snel vergeten daar.
    05-10-2023 18:42
    Het wolfje mag eerst een paar jaar in de trein, in de stilte coupé. Belangrijker, de killerbee wordt een duitse wesp, kom op ro, jaartje knallen nog!
    05-10-2023 18:47
    @bier ja dat zeuren en klagen zal in de genen zitten, afkomst, opvoeding, speelt allemaal een rol. Maar ne rem komt er wel, zo gauw als die vlaamse ophemeling wat naar de achtergrond verdwijnt, als ie in een professionele niet vlaamse ploeg zit.
    05-10-2023 19:36
    @bierbrouwer: dat zijn ambities niet 100% stroken met waar de ploeg voor staat/stond geef ik je gelijk in. Aan de andere kant: hij zit 5 jaar bij de ploeg, van in het begin waren zijn ambities duidelijk, en toch kon je moeilijk gaan zeggen dat ze na 5 jaar een ploeg konden uitbouwen die bepalend kan zijn in een grote ronde. Neem nu een Almeida: een renner die ondertussen podium heeft gereden in de giro zat bij de ploeg, en toch laat je hem gaan. Geld speelt daar natuurlijk een grote rol in, maar volgens mij hebben ze echt te lang proberen inzetten in een combinatie sprint/klassiekers/rondes. De budgetten hebben het gewoon niet toegelaten en nu is de situatie een soort van ontploft in hun gezicht
    05-10-2023 19:53
    LOL Alcala, mooi gevonden.
    Bierbrouwer, De ploeg heeft kaarten niet overspoeld. Patrick Evenpoel heeft de zaak opgeblazen op het moment dat ene Bakala elk jaar flink moest bijstorten en daarvan af wilde en PL met pensioen wilde. De spreekwoordelijke druppel voor Bakala en terecht. Jumbo (Blanco) doen gewoon wat ze moeten doen strategisch voor de langere termijn.
    Verder redelijk onzinnige opmerking Biermans.
    05-10-2023 19:58
    All she wanted was a quickie

    https://youtu.be/aiNaqx21X_Q?si=jlgqwE00gIfn6B2_
    05-10-2023 20:12
    Is het dan niet zo dat Patlev te lang is blijven hangen in zijn oude manier van ploegleidertje spelen. Redelijk goedkoop renners halen , op tijd afscheid nemen. 2 jaar contract en vooral niet meer om er druk op te houden. Op deze manier heeft ie het lang vol kunnen houden , hij had mooie suikeroom die de gaten en premies betaalde. Maar uiteindelijk bouwde hij een luchtkasteel welke niet levensvatbaar was. En met komst van het woestijngeld is het speelveld anders geworden, dat heeft ie volgens mij te laat in rechtten gekregen. Toen die kleine van Schepdaal in opstand kwam was het eigenlijk al te laat.
    05-10-2023 22:13
    Scherp Biermans, hetgeen jij nu schrijft valt niet zomaar te weerleggen. Toen de kleine zijn zaakwaarnemer rumoer maakte was de zin over bij de belangrijkste man zijn suikeroom. Stel die twee hadden beetje geduld gehad. Immers er ontstond nu een sterke GT selectie v Wilder groeit, Landa erbij en de rest liet dit jaar zien haar taak te kunnen doen. Stel volgend jaar wordt REV tweede in decTdF, bam,... dan ineens is de ploeg weer veel meer waard dan nu. Verkopen, PL blij, Bakala uiteindelijk blij. Nu is de kruik gebarsten. Jij kent het verhaal wellicht ook dat Bakala al een jaar of 8 zo'n 10 miljoen per jaar bijstort. Dat blijft niet plezant zunne.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine