Vooruitblik Amstel Gold Race: wie stopt Mathieu van der Poel?

zondag 10 april 2022 om 08:20
Vooruitblik Amstel Gold Race: wie stopt Mathieu van der Poel?

foto: Cor Vos

Podcast

In een nieuwe aflevering van de WielerFlits Podcast is het hoog tijd om eens vooruit te blikken op de enige klassieker die Nederland rijk is. De 56e editie van de Amstel Gold Race wordt aanstaande zondag verreden in het Limburgse heuvelland.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Maxim en Youri zijn vlak na De Ronde amper bijgekomen van al het wielergeweld in Vlaanderen en toch is het alweer tijd om vooruit te kijken naar de volgende koers: de Amstel Gold Race. Dit jaar eenmalig verwisseld met Parijs-Roubaix op de wielerkalender, maar dat doet niets af aan de schoonheid van deze wedstrijd.

In deze aflevering bespreken de mannen dan ook uitgebreid hun favorieten (lees: favoriet) voor aankomende zondag en wordt er nog kort aandacht besteed aan het duel tussen Tadej Pogačar en Mathieu van der Poel in de Ronde van Vlaanderen. Benieuwd geworden?

Luister hierboven naar de podcast en abonneer je via je favoriete podcastapp.
iTunes
Spotify
RSS-feed

Dit artikel delen:

18 Reacties

uitdewaaier 8 april 2022 om 08:39

Pech of door een valpartij.

0
Koers 8 april 2022 om 09:45

Coronaatje of een andere ziekte ligt deze dagen ook op de loer. Daarnaast mocht een groepje weg raken, dan gaan die natuurlijk goed samenwerken. Vraag me af of er ook ploegen zijn die al even met elkaar hebben gesproken. Met een paar man vdp insluiten en de toppers fietsen snel weg.

0
Groetjesaandevoetjes 8 april 2022 om 12:00

Ineos zijn best sterk in de breedte (durf zelfs te zeggen sterker dan Alpecin). JV heeft ook een best prima ploeg in de breedte, maar voornamelijk voor de plekken net buiten het podium. En Bahrein en Quick Step ook gewoon dikke prima. Alpecin heeft de absolute topfavoriet, dus ze moeten er voorzorgen dat alle controle ligt bij Alpecin en dat VD Poel moeite heeft met voedsel krijgen, want dan is ie te kraken.

0
Geit in mijn Kelderman 8 april 2022 om 13:24

Durf je dat te stellen ja? Niet zo’n hele hete take hoor voor een team met een budget dat drie keer zo hoog is.

0
Groetjesaandevoetjes 8 april 2022 om 14:12

Voor een ploeg die 10 jaar lang de focus op grote rondes hebben gehad, vind ik het een super sterke ploeg voor AGR ja. Voor Nederlanders is de AGR belangrijk, maar voor een britse ploeg niet super belangrijk en toch staan ze met een hele goeie ploeg aan de start.

0
Groetjesaandevoetjes 8 april 2022 om 14:12

Voor een ploeg die 10 jaar lang de focus op grote rondes hebben gehad, vind ik het een super sterke ploeg voor AGR ja. Voor Nederlanders is de AGR belangrijk, maar voor een britse ploeg niet super belangrijk en toch staan ze met een hele goeie ploeg aan de start.

0
SpeedyLegs 8 april 2022 om 10:50

Wie? De pechduivel als ie buitenaardse krachten gebruikt.

0
josemanuelfuente 8 april 2022 om 12:01

Hoop dat hij zich toch een beetje kan sparen voor Roubaix, met een waarschijnlijk verzwakte van Aert moet hij nu zijn kans grijpen.

0
Kartouche 8 april 2022 om 13:48

Ik hoop juist dat er een sterke Van Aert in PR meedoet. Een mooier strijd krijg je niet!

0
Thijmen.cycling 9 april 2022 om 08:12

Sluit mij bij Kartouche aan. Het liefst een heerlijke battle tussen die 2.

0
TheBigShow 10 april 2022 om 12:22

Van der Poel hoeft niet te hopen op een verzwakte van Aert hoor

0
Hensie 8 april 2022 om 12:21

Hoezo ‘de dubbel is niet mogelijk’? Als je nou de bedoelde koersen allebei wint, ongeacht op welke datum ze worden verreden, heb je toch gewoon ‘de dubbel’? :/

0
jooprioolpijp 8 april 2022 om 13:08

MvdP kraken? Kop over kop aanvallen van groepjes/eenlingen die te sterk zijn om te laten lopen én geen andere ploegen die er achteraan gaan rijden omdat ze de slag gemist hebben. Dat laatste lijkt me niet waarschijnlijk. vdP zal moeten durven pokeren en verliezen.

Edit: hoezo moet mijn schrijfseltje worden goedgekeurd? Heb ik iets verkeerd gezegd?

0
Alucard 8 april 2022 om 17:32

Waarschijnlijk activeerde de lettersequentie ‘poker’ het automatsiche filtersysteem. Term komt veel voor in bot spam en staat daardoor op een zwarte lijst. Bij posts met krachttermen maak ik hetzelfde mee.

0
Romāns Vainšteins 9 april 2022 om 08:25

Exact dit. Met de toevoeging dat je het helemaal zitten hebt wanneer er groepjes met 2 of meer van dat type lui wegrijden. Alpecin heeft geen sterk genoeg team om de hele koers in kanonvaart uptempo te houden.

0
Kartouche 9 april 2022 om 09:51

Een goede MvdP gaat al in de pre-finale hard aan de boom schudden, zodat alleen de allersterkste overblijven. En als er dan twee uit dezelfde team overblijven, dan hoeft dat voor hem niet zo een heel groot probleem te zijn getuige de winst in Dwars door Vlaanderen.

0
KennyKlimmen 8 april 2022 om 13:48

Torenhoog favoriet zijn in een ééndaagskoers is niet persé supervoordelig. Dit wordt er eentje voor de dark horses.

0
Jean Dumas 9 april 2022 om 10:42

Het is een moeilijke koers. Hij zal vroeg moeten openbreken, anders rijden subtoppers weg die het kunnen halen. Hij blijft dan natuurlijk wel de aangewezen persoon om mee te springen met types als Trentin en Madouas.

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone