Vincenzo Nibali legt veelbelovende fitheidstest af

woensdag 10 juni 2020 om 16:33
Vincenzo Nibali legt veelbelovende fitheidstest af

foto: Cor Vos

Vincenzo Nibali ligt op schema voor het tweede deel van het wielerseizoen. Deze week legde de beoogde Giro-kopman van Trek-Segafredo een fitheidstest af en volgens de ploeg zijn de eerste resultaten veelbelovend.

Nibali onderging samen met Elisa Longo Borghini uit de vrouwenploeg van Trek-Segafredo de fitheidstest in het onderzoekscentrum van Mapei Sport in Olgiate Olana, in de Italiaanse regio Lombardije. De eerste resultaten van de fysiologische tests zijn veelbelovend, laat ploegleider Paolo Slongo weten op de ploegwebsite. “In relatie tot de doelen die we de komende maanden willen bereiken, is dit goed.”

De tests tonen aan dat de trainingen van Nibali en Longo Borghini tijdens de lockdown-maanden, hebben gezorgd voor een uitstekende fitnessbasis. Slongo: “Vincenzo heeft waarden die erg lijken op die van maart tijdens Parijs-Nice, alsof de tijd heeft stilgestaan. Hij heeft uitstekend werk verricht om in vorm te blijven. Hij is waar hij moet zijn om zijn topvorm te bereiken. De test van Elisa was ook erg goed. Haar conditie is al vergevorderd.”

“Met de juiste voorbereiding, vooral in juli, zijn we optimistisch dat we vanaf de allereerste koers competitief kunnen zijn”, voegt Head of Performance Josu Larrazabal eraan toe. Het is de bedoeling dat in de komende weken alle Italiaanse renners van Trek-Segafredo worden getest.

Giro d’Italia
In het tweede deel van het seizoen richt Nibali zich op een goed klassement in de Giro d’Italia, die op 3 oktober van start gaat. In die ronde heeft hij landgenoot Giulio Ciccone aan zijn zijde. “Ons wacht een schema vol met koersen in slechts drie maanden. We moeten alles doen om klaar te zijn. Ik focus mij op een voornamelijk Italiaans programma waarin de Giro centraal staat. Ik wacht ook nieuws af over het WK”, liet Nibali eerder weten.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Franco Ballerini 10 juni 2020 om 17:49

Aparte kerel, die Nibali. Ik zou het wel mooi vinden als hij iedereen verbaast met een topprestatie dit seizoen.

Panache 10 juni 2020 om 18:59

Was vorig jaar matig dan met 2e Giro en etappezege Tour? Of 2018 (monument), 2017 (monument)… Nibali was en is nog niet versleten.

Franco Ballerini 10 juni 2020 om 19:20

Nee, zeker niet versleten maar hij wordt hier door sommigen vaak afgeschreven en zwaar onderschat.

Jungle Man 10 juni 2020 om 20:05

O.b.v. zijn attractieve en vaak aanvallende stijl is het niet moeilijk om fan van Nibali te zijn. Ik gun hem wel nog een giro zege.

Michelangelo 10 juni 2020 om 20:32

@Franco,
dat valt mij ook op. Terwijl hij denk ik van het huidige peloton de meest complete erelijst heeft, met alle 3 de grote rondes, klassieke zeges en ook diverse overwinningen in kleinere wedstrijden.

Van mij mag hij ook nog wel een keer “verrassen” in de Giro of andere wedstrijden.

VerstandOpNul 10 juni 2020 om 22:38

Nibali is in zijn prestaties vooral afhankelijk van het falen van anderen, het lijkt zelfs alsof hij daar de grootste boost van krijgt.. Met alle onderzekerheden en onvolkomenheden agv Corona zie ik alleszins kansen voor weer wat geflatteerde overwinningen op zijn erelijst..

RodyTur10 11 juni 2020 om 01:14

Je zegt het op een onsympathieke manier, maar de erelijst van Nibali is imposanter dan de coureur. Natuurlijk chapeau voor hem, maar Nibali hoort niet bij de allerbeste renners aller tijden. Hij is nooit in de discussie geweest voor beste renner van het moment. Er is nooit een grote koers geweest waarbij iedereen met ‘poep in de broek’ ging kijken naar hoe ze in vredesnaam Nibali gingen verslaan.

Van deze eeuw sla ik Valverde, Cancellara, Contador, Boonen, Bettini, Sagan, Froome en Gilbert allen hoger aan dan Nibali.

Nibali is een steengoed renner, maar hij is in mijn ogen een soort Van Avermaet (veelzijdig en constant) alleen heeft hij juist wel vaak het geluk aan zijn zijde.

Javier 11 juni 2020 om 07:46

@Rody

Mooi lijstje. Ik vind zelf dat Cavendish daar ook nog in thuishoort. Ongekende prestaties in de Tour.

En ik begrijp wat je zegt over Nibali. Bizar goede coureur, maar ik kan me vinden in je argumentatie.

LaurentJalabert 11 juni 2020 om 09:25

@rody Sagan!?

Romāns Vainšteins 11 juni 2020 om 09:44

Ik kan op geen enkele manier bedenken hoe je Nibali uit rijtjes superrenners weet te plaatsen, voor zover dat uberhaupt enig belang heeft.

Nibali is wat mij betreft een van de allergrootste coureurs juist vooral ook omdat hij regelmatig met slimheid en forceren weet te zegevieren. Het aantal maal dat hij solo over de meet komt in de allergrootste koersen is niet op 2 handen te tellen en hij heeft lang niet altijd het 'geluk' aan zijn zijde getuige ook een LBL en Vuelta die hij aan heerlijk obscure tegenstanders verliest. En nog los van de koers is het iemand die ongezouten zinnige teksten klaar heeft voor wie het wil weten op een sportieve manier zonder gezoetslijm of ingepakte belangen erom heen gewenteld.

hartstikkebedankt 11 juni 2020 om 10:29

Als je hem er niet in plaatst, hoe plaats je hem er dan buiten.

Wat mij betreft op zeker één van de allerbeste renners van het decennium ’10, overigens net als de namen die al genoemd zijn.

– 11 grote ronde podia in 10 jaar, waarvan 4 winsten en in alle ronden
– 12 etappewinsten in 8 grote ronden en in alle ronden
– 3 monumenten, 2 keer Lombardije en een heel speciale Milaan-San Remo als AK-renner

Krul 11 juni 2020 om 11:23

In de tour van 2014 had Nibali ‘geluk’ dat Froome en Contador uit de race stapten, maar dan is het nog steeds chapeau dat hij 1e wordt in de tour. In elke koers vallen er mensen uit. Bovendien reed hij Contador al op 2,5 minuut in de 5e rit en won overigens 4 ritten in die tour van 2014. Tussen 2010 – 2014 won hij alle 3 de grote ronde’s en stond hij 8 keer op het podium in de grote ronde’s. Plus ritwinst in Lombardije en Milaan – San Remo.

Sinds 2016 is het inderdaad wat mageriger geworden voor Nibali qua winsten, maar ik zie hem nog steeds als één van de betere renners in het peleton en van deze eeuw.

zipp404 10 juni 2020 om 23:01

En een renner met een schoon verleden. Zie hem graag de Giro winnen!

NLfiets 12 juni 2020 om 13:06

Topfavoriet voor Giro winst. Op papier dan

wielerman 12 juni 2020 om 14:44

Prachtig erelijst.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair