Verliezer Thibaut Pinot: “Ik ben nog altijd woedend”

dinsdag 16 juli 2019 om 18:02
Verliezer Thibaut Pinot: “Ik ben nog altijd woedend”

foto: Cor Vos

Thibaut Pinot maakte indruk in de eerste Tourweek, maar de Fransman liet zich verrassen in de waaieretappe naar Albi. De kopman van Groupama-FDJ verloor op die manier bijna twee minuten. “Ik ben nog altijd gefrustreerd, want dit verdienden we niet”, zo kijkt Pinot terug op een bewogen etappe.

Pinot had aanvankelijk de beste papieren in de strijd om de eindzege, maar nu zal de Fransman in de aanval moeten. “We hadden echt nul fouten gemaakt tot de etappe naar Albi. Ik heb al vaker tijd verloren in een waaieretappe, maar ik kan het dit keer niet aanvaarden”, zo vertelt de 29-jarige ronderenner.

“De concurrentie heeft geen tijd gewonnen, we hebben ze tijd gegeven”, is Pinot van mening. “In een waaier gaat het niet om het individu, maar om de ploeg. Het is te vergelijken met een ploegentijdrit. Het brak slechts twee renners voor mij. Daarom is het ook zo frustrerend. Ik kolk nog altijd van woede.”

“Het podium is nog altijd realistisch”
Pinot zal echter de knop moeten omzetten, aangezien het hooggebergte lonkt. “Ik ben ongeduldig, want ik wil nu al beginnen aan de rit van zaterdag (met aankomst op de Tourmalet, red.). Ik wil nog altijd het podium halen, wat ook realistisch is. Daar twijfel ik niet over. Ik heb namelijk de benen.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

Jean Dumas 16 juli 2019 om 18:07

Gaat voor hem niet beslissend zijn; wel frustrerend als je zo goed rijdt en weinig toegeeft.

Franco Ballerini 16 juli 2019 om 18:18

Gaat wellicht wel beslissend zijn. Ik hoop dat Pinot bij een andere sterkere ploeg terecht komt. Juweel van een renner.

Johnny7 16 juli 2019 om 18:28

Sterkere? Veel sterker gaat het niet worden als je kijkt wat zijn ondersteuning is… Extreem sterke ploeg heeft FDJ meegestuurd op alle vlakken.

pirazzi 16 juli 2019 om 18:14

Kan altijd nog een doel maken van de bollentrui.

adelaarvanantwerpen 16 juli 2019 om 18:28

Hij staat op 1.20 van Thomas en dus kan hij nog altijd meedoen voor het podium.

Geit in mijn Kelderman 16 juli 2019 om 18:32

Nu al gaan voor de bollentrui? Staat gewoon nog goed in het klassement en het lijkt erop alsof hij een van de beste bergop in koers is.

martini151 16 juli 2019 om 18:35

Pinot blijft voor mij de grootste uitdager van INEOS. Hij is geweldig in vorm lijkt het

Polleke 16 juli 2019 om 18:55

Tof naar zijn ploegmaats toe…

limburgia 16 juli 2019 om 19:53

Maar zit zelf wel van achteren .

Titaantje 16 juli 2019 om 18:58

Op wie is hij nu precies kwaad? Op de ploeg? Het probleem is dat iedereen in deze situatie voorin wil zitten, mar slechts een paar kunnen er zitten. En dan heb je slachtoffers, zoals FDJ en Trek. De enige oplossing was geweest dat je zelf die waaiers trekt, maar dat kunnen echt maar 4 of 5 world tour ploegen goed uitvoeren in deze Tour, en FDJ is er daar niet 1 van. Pinot had zelf natuurlijk wel attenter voorin kunnen zitten, of Madiot had hem moeten attenderen op de risicos. Vooral Kung zou toch in staat moeten zijn iemand op deze wegen voorin te houden.

Mischa 16 juli 2019 om 19:00

Beter met de benen te praten dan met de mond te fietsen. Laat maar zien!

Verweggistan 16 juli 2019 om 19:04

Iig goed dat hij boos is, meestal is Pinot veel te gelaten.

Olly 16 juli 2019 om 21:01

Ik ben benieuwd naar de letterlijke vertaling van zijn verhaal. Hij is woedend maar geeft niet aan op wie. En we verdienden dit niet is wel erg kort door de bocht. Je verdiend dit juist wel als ploeg als je niet op zit beletten en niet sterk genoeg bent om een gat dicht te trappen. Verder alleen maar lof voor TP, want hij valt gelukkig aan met zijn hart en impulsief. En dat vindt ik heerlijk om te zien.

Titaantje 16 juli 2019 om 22:12

Precies dit. De enige die zijn tijdsverlies niet verdiende was Landa, die de berm in werd gereden.

Mwielerfan 16 juli 2019 om 21:16

Echte kampioenen rijden als het voor ze breekt nog even snel naar de eerste waaier

sjoerdtjen 16 juli 2019 om 22:38

Een winnaar heeft een plan, een verliezer heeft excuses. 2 renners achter de breuk betekent dat hij 3 posities te slecht gepositioneerd zat. Alle andere renners die wel van voren zaten hebben dus een sterkere ploeg dan Pinot?

Het is zeker jammer van de koers, deze Pinot lijkt fantastisch in vorm, maar waar is hij nu precies woedend over en op wie?

Petros 16 juli 2019 om 22:51

Hij staat op 1.20 van Thomas en 1.16 van Bernal. In theorie kan hij dus zelfs nog winnen. Er zijn grotere verschillen gemaakt in het hooggebergte.

Lijkt mij overigens niet het meest waarschijnlijke scenario. Bernal was natuurlijk beregoed ik Zwitserland en staat er nog steeds goed voor. De manier waarop Thomas de Planche des Belles Filles opreed is daarnaast ook een teken aan de wand.

Sunrider 17 juli 2019 om 00:12

Pinot heeft wel veel krachten aangesproken en moeten aanspreken. Meestal breekt dit een renner op in de derde week. De enige die eigenlijk geen inspanning te veel heeft gedaan is Bernal. Bernal laat ook een uitmuntend koersinzicht zien uiteraard gesteund door de sterkte van zijn team.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair