Jan-Willem van Schip verbijsterd en gaat in protest tegen uitsluiting in NIBC Tour of Holland
foto: fotopersburo Cor Vos
Youri IJnsen
donderdag 16 oktober 2025 om 07:13

Jan-Willem van Schip verbijsterd en gaat in protest tegen uitsluiting in NIBC Tour of Holland

Parkhotel Valkenburg is verbijsterd door het besluit van de wedstrijdjury in de NIBC Tour of Holland 2025. Hun renner Jan-Willem van Schip is uit koers gezet, omdat hij niet zou rijden op een door de UCI goedgekeurde fiets. “Zijn zadelpen zou niet conform de UCI-eisen zijn, maar hij rijdt daar al een aantal jaar mee én heeft documentatie dat het wél is toegestaan”, zegt ploegbaas Paul Tabak in een eerste reactie bij WielerFlits. Van Schip en Parkhotel Valkenburg gaan ‘uiteraard’ in protest tegen het jurybesluit.

“Het is heel simpel: alles staat geregistreerd bij de UCI. De wielen, je fiets, je stuur, alles. Dus als Jan-Willem met deze zadelpen rijdt – en daar koerst hij al een aantal jaren mee – dan heeft hij daar documentatie van”, reageert Tabak kalm op het besluit. “Alles staat geregistreerd. Maar het is een lastige situatie. Vorig jaar is hij een dag na de Heistse Pijl ook uit een uitslag gehaald, nadat hij het Toot Engineering Ashaa RR Aero-stuur had gebruikt.”

De bewuste zadelpen – foto: Julian Dubbeld/WielerFlits

Daarvan werden ploeg en renner pas later op de hoogte gebracht door de UCI. “Tot op de dag van vandaag zijn we daar nog steeds over in protest, omdat we er nog altijd geen antwoord van de UCI op hebben gehad. Het ligt er dus maar net aan hoe een UCI-commissaris de regels interpreteert. Dat is in dit geval ook zo, denk ik. Maar het is vrij eenvoudig: als de belasting denkt dat jij een schuld hebt, moet je laten zien dat dit niet zo is. Dat is hier ook het geval en dat gaan we proberen te doen.”

Mochten Tabak en zijn ploeg daar niet in slagen, dan blijft de diskwalificatie staan. De ploeg heeft daar nog tot donderdagmiddag 13.15 uur voor. Dan gaat de individuele tijdrit in Etten-Leur van start. “Er is iedere keer gedonder over het stuur van Jan-Willem”, zucht Tabak. “Iedere keer laten we dan de goedgekeurde documentatie zien. Samen met Jan-Willem en een jurylid hebben we er al eens een epistel over geschreven, om te laten zien wat het is. Hopelijk helpt dat nu ook om de diskwalificatie terug te draaien.”

UCI overrulet wedstrijdjury
Tabak heeft contact gehad met zijn renner en de wedstrijdjury. Daaruit blijkt dat de beslissing van een hogere hand is genomen. “De UCI-commissarissen in de NIBC Tour of Holland hebben Jan-Willem niet gediskwalificeerd. Ze zijn overruled door Zwitserland (waar het hoofdkantoor van de UCI zich bevindt, red.). De UCI heeft gezegd dat ze Van Schip moeten diskwalificeren omdat hij met een ongeoorloofde zadelpen rijdt.”

Paul Tabak op archieffoto in 2014 – foto: Cor Vos

Tabak heeft de registratie van Van Schips materiaal erbij gepakt en geconstateerd dat de UCI daarin ‘helemaal nergens’ iets over de zadelpen vermeldt. “Laat de UCI maar zien dat er ergens in het reglement staat dat deze zadelpen niet mag. De wedstrijdjury zei me dat zij Jan-Willem niet gediskwalificeerd hadden, omdat hij er al een aantal jaren zo mee rijdt. Het is de UCI die deze beslissing heeft genomen. Ik heb het nummer van de verantwoordelijke gekregen en gebeld. Hij neemt vooralsnog niet op.”

“Ik heb hem ook een bericht gestuurd om te vragen of hij me wil terugbellen”, gaat Tabak verder. “Ik wil die discussie wel met hem aangaan. Ik kan nérgens in het reglement terugvinden dat er iets in staat over een zadelpen. Het argument dat de UCI geeft is dat alle Tavelo’s waarop wij rijden, rechte zadelpennen hebben. En deze staat omgekeerd, wat volgens de bond niet geoorloofd is.”

Volgens de UCI Regulations behoudt de internationale wielerbond via een heel klein regeltje het recht om een beslissing terug te draaien. “Uiteindelijk denk ik daarom dat we het niet winnen en dat Jan-Willem gewoon uit koers is. We zullen zien.”

Van Schip in de Heistse Pijl 2024, een dag later werd hij daar uit de uitslag geschrapt – foto: Cor Vos

Van Schip strijdbaar
Tabak heeft zijn renner inmiddels ook gesproken, die gemengde gevoelens heeft. “Jan-Willem is nog wel strijdbaar, maar vraagt zich af waarom. Hij zei dat hij in koers heel de dag werd uitgescholden, terwijl hij naar eigen zeggen f•cking zijn best doet. Dat weet ik ook. Jan-Willem komt uit een diep dal, nadat hij uit de baanselectie is gezet. We hebben een traject met hem afgesproken, samen met zijn begeleider Leo Adegeest.”

“Jan-Willem heeft het weer goed op de rit”, vervolgt Tabak. “Hij heeft er weer plezier in en hij wil laten zien hoe hard hij kan fietsen. Dat deed hij zelfs nog in de finale van de eerste rit in lijn tijdens de Ronde van Nederland dinsdagmiddag. Maar ook tijdens de afgelopen wedstrijden heeft hij aangetoond dat hij er weer is. Maar dan krijg je nu dit gezeik weer… Ik kan me voorstellen dat hij zichzelf aan het afvragen is waarvoor hij het allemaal doet. Laat die jongen gewoon fietsen! En als het niet geoorloofd is, laat dan zien in de regels waar dat staat. Dan kun je er iets mee. Maar nu niet.”


NIBC Tour of Holland: speel GRATIS mee met WielerFlits Ploegleider!

Speciaal voor de terugkeer van de NIBC Tour of Holland 2025 organiseert WielerFlits Ploegleider in samenwerking met NIBC Bank een nieuw managementspel. Meespelen is gratis! Voor de winnaars van het spel is een rijkgevulde prijzenpot samengesteld, bestaande uit een racefiets, cadeaubonnen, gesigneerde leiderstrui en een abonnement op RIDE Magazine.


RIDE Magazine
65 Reacties
15-10-2025 19:08
Wat een besluit, en dat in een NL koers. Iets te fanatieke jury. Mss een geschiedenis met JW?
    15-10-2025 23:27
    De UCI heeft vanuit Zwitserland ingegrepen, staat in het artikel. De jury had er géén problemen mee.
    16-10-2025 07:57
    Jan Willem is een beetje de B100 van de koers. “Ze moeten altijd mij hebben”
15-10-2025 19:15
De clownshow draait weer op volle toeren.... kunnen ze bij die UCI niet eens gewoon mensen als jurylid aanstellen die WEL weten wat ze aan het doen zijn?
15-10-2025 19:30
Gewoon een keer normaal aan de regels houden i.p.v. elke keer net over de randjes gaan.
    15-10-2025 19:32
    De uitersten van een regel opzoeken staat niet gelijk aan de regel overtreden platte kassei
    15-10-2025 19:46
    Al jaren ergens mee rondrijden is natuurlijk iets totaal anders dan elke keer wat anders gebruiken. Absurd hoe uci dit behandeld. Geef gewoon aan vooraf dat je het gaat verbieden, dan kan hij kiezen dat risicote nemen. Of maak nieuwe regels waarin het verboden is. Maar 3 jaar toe
    15-10-2025 19:46
    Toestaan en dan vanuit het niets zonder bericht beleid veranderen is absurd en tegen alle regels van goed en behoorlijk bestuur
15-10-2025 19:30
De UCI is een Edit: dit is niet nodig. Ze willen geen commentaar van andere organisaties. Als het om sturen, veiligheid, verzetten gaat het maakt geen reet uit. Ze vinden iets en het gaat hoe zij het willen. Als je dan toch gelijk hebt behouden ze het recht om zelf te interpreteren hoe de regels zijn.

Het is 1 groot zooitje daar. Snel eens met de zweep der door. Een jongen uit koers zetten waarvan ineens na 3 jaar de zadelpen niet goed is. Maar 80 bochten en straat meubilair in de laatste 3km is geen probleem. Die mensen kunnen zichzelf niet in de ogen kijken in de spiegel
    15-10-2025 20:57
    Ik heb ze een keer een open sollicitatie gestuurd om iets te doen met de veiligheid in de koers. En een reminder. En nog een reminder. En nog eentje.

    Geen enkel antwoord. En natuurlijk MOETEN ze niet antwoorden, maar het zegt denk ik wel wat voor een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende organisatie het is, als je niet eens de moeite kunt nemen om een fatsoenlijk antwoord te sturen op iemand die een fatsoenlijk bericht stuurt.
    16-10-2025 10:47
    Ja Michel. Ik begrijp ook niet dat ze bij de UCI niet doodserieus zijn ingegaan op jouw vraag om de gouden helm en gouden fiets van ene R. Evenepoel te verbieden wegens een gevaar bij overmatige weerkaatsing van zonnestralen.
15-10-2025 19:43
Er zitten dus in Zwitserland een paar treurwilgen achter een bureau die zich drukmaken over de zadelpen van Jan-Willem van Schip.
    15-10-2025 20:30
    inderdaad zeg dit is echt het toppunt van ouwe treurwilgen die niks te doen hebben
    16-10-2025 08:01
    In zwitserland zitten ze niet op zadel-pijnlijkdossier te wachten. staande het onderzoek maar niet gaan zitten.
    16-10-2025 14:44
    Want de beste stuurlui STAAN natuurlijk aan wal, zeker als het van 't Schip betreft.
15-10-2025 19:58
Cervelo of Tavelo ;-)
15-10-2025 20:03
Laat de UCI ervoor zorgen dat de renners netjes de centen krijgen en beetje gezond bezig zijn . En geen tijd in dit soort van onzin steken
15-10-2025 20:09
Gegokt en verloren, kan gebeuren. Alleen dat geklaag achteraf moet hij dan wel achterwege laten: if you can’t stand the heat, stay out of the kitchen.
    15-10-2025 20:11
    Gegokt op wat? Gokken op het volgen van de regels?
    15-10-2025 20:15
    Ik heb het laatste uur gezien. Was goed van voor te zien en in de aanval. Toen ik dat zag dacht ik even dat hij tijdrit stuur had. Toen hij terug gepakt werd zag het er ook niet zo veilig uit met dat stuur. Wat mij betreft onveilig om in peloton te fietsen.
    15-10-2025 20:16
    Oké dat kun je vinden, maar bepaalt u wat veilig is en wat niet en of je dan gediskwalificeerd moet worden
    15-10-2025 20:40
    @ vissertje. Nee dat doet de UCI. Er zijn in het verleden al genoeg klachten geweest over dat smalle stuurtje. Ook vanuit het peloton, of mogen die daar ook niks van vinden?
    15-10-2025 20:56
    Je mag er wat van vinden. Maar als je aan de regels houdt mag je niet uit de wedstrijd gezet worden omdat er mensen zijn die vinden dat het gevaarlijk is. Dan moeten de regels anders zijn
    15-10-2025 21:09
    Vissertje. Het raakt je nogal merk ik.
    Als het over die zadelpen gaat die zo naar voren buigt snap ik wel waarom hij zo naar voren lag. Dan wordt het een tijdrit houding. Dat maakt het voor mijn gevoel niet stabiel op de fiets.
    15-10-2025 21:15
    Het rechtvaardigt de schorsing nog steeds niet
    15-10-2025 21:35
    @vissertje. Ik kan me er wel in vinden...
    15-10-2025 22:23
    @Federstrong: jullie praten mooi langs elkaar heen. Jij kan je er wel in vinden, maar de vraag die vissertje terecht stelt is welke regel overtreden is. Zonder regel die overtreden is, is niet zo interessant of jij je in de beslissing kan vinden.
    16-10-2025 07:54
    @Ander. Kijk gewoon simpelweg naar de beelden
    16-10-2025 09:38
    De hoek tussen het hoogste en laagste punt van het zadel mag maar 9 graden tov horizontaal zijn. Dus het kan prima zo zijn dat de zadelpen wel is toegestaan, maar misschien dat het zadel te schuin staat, alleen kunnen we dat niet weten zonder het zelf op te meten.
15-10-2025 20:15
Gewoon is ook maar gewoon bij van het schip
15-10-2025 20:23
Je kan het ook omdraaien. Waarom moet hij altijd met een raar stuur, zadelpen, helm of weet ik wat rijden? Los van dat het er nooit uit ziet. Je weet dat de UCI over alles kan vallen. Ga gewoon op een fiets zitten die je ploeggenoten en de rest van het peloton ook gebruiken. Of ga, als je weet dat je weer eens met een of ander zogenaamde innovatie rijdt, vóór een wedstrijd bij de wedstrijdjury langs en laat ze op papier zetten dat je fiets helemaal is goedgekeurd. Ja, de UCI doet vaak gekke dingen. Maar iedereen weet dit. Hou daar dan rekening mee en handel daar naar.
    15-10-2025 20:26
    Hij rijdt er nogmaals al 3 jaar mee. In die tijd 30+ UCI koersen gereden. Als het echt niet mocht was het echt wel eerder gezegd. Het is gewoon willekeur
    15-10-2025 20:41
    Willekeur dan nog. Je moet al straf uit de hoek komen om een renner te vinden die op een fiets rijdt die er half zo gevaarlijk uit ziet.
    15-10-2025 20:56
    Dus omdat 99% van de renners anders op z’n fiets zit mag hij niet zo op z’n fiets zitten. Bijzonder verhaal
    15-10-2025 21:09
    Ik vind het vooral een bijzonder verhaal dat je, ondanks dat je alleen staat met je overtuiging, je als een malle elke andere mening binnen de minuut countert. Jan-Willem, is that you?
    15-10-2025 21:19
    Hahah ja wat jij wilt. Maar goed het is geen overtuiging. Het zijn de regels die ik overduidelijk beter ken dan jullie. Maar stay mad op iemand die anders is dan de rest. Elke persoon die een verandering doorgebracht heeft werd in het begin apart gevonden. Jullie conservatievelingen zien liever alleen de normale met hun witte schoentjes en sokken
    15-10-2025 21:35
    @ Melkzuur
    Ik vind anders de Trek Madone en de Colnago Y1RS er ook niet echt stevig uit zien, en die zijn toch ook toegestaan.
    15-10-2025 21:42
    @melkzuur hij staat niet alleen hoor. Ben het honderd procent eens met Vissertje. Dit is gewoon bullshit, maak duidelijke regels ipv gewoon zomaar zeggen nee dit ziet er toch te gevaarlijk uit. Oké, dat je dat zegt is primal maar geef dan eerst een waarschuwing.
    15-10-2025 23:09
    Dit vind ik echt een vreemd argument. Typisch doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Ik vind het juist mooi dat hij op zo'n onderzoekende manier met zijn materiaal bezig is. Zonder kleurrijke figuren als deze vogel innoveert er nooit wat.
    15-10-2025 23:16
    Kelly, jij bent duidelijk uit een andere tijdperk, van voor de marginal gains. Visma rijdt met een achterlijke tijdrithelm, maar dat mag wel, want zij zijn Visma. V Schip is een rare snuiter en hij mag niet. Pure klassenjustitie van een bobo die nog nooit een fiets heeft aangeraakt. Geen begrip en respect voor dit soort lui.
    16-10-2025 07:48
    Lekker Hollands, Sean Kelly. Iets met hoofd boven het maaiveld uitsteken. Prima al jij een saaie normalo wil zijn, maar niet iedereen wil dat en dat hoeft gelukkig ook niet ;)
15-10-2025 20:39
Never go full retard, Jan-Willem.
15-10-2025 20:48
Beste Wielerflitsers,

Ik denk dat jullie even na moeten gaan wie de eigenaar is van deze foto.... De exacte locatie en tijdstip kan ik je geven. Groet vanuit de finish straat van de Arno Wallaard Memorial
15-10-2025 20:58
Ik vind 'm een gouden gast, maar het gaat bij hem wel errug vaak over zijn rariteiten en niet over zijn kwaliteiten.
    15-10-2025 21:41
    Als je door prestaties niet in de publiciteit scoort dan zoek je een andere manier
    15-10-2025 21:48
    Ach ieder zijn ding. Hij zoekt graag bewust de grenzen op, dan kan je verwachten dat daar af en toe iemand over valt. Dat vindt hij ook alleen maar leuk volgens mij en uiteraard legt ie zich er niet bij neer.
    15-10-2025 22:24
    @xistnc: ik zou me inderdaad wel kunnen voorstellen dat een ploegleiding tegen hem zegt "neem nou 5% extra marge" want we zitten niet te wachten op drama.
    16-10-2025 00:56
    Daarom wel interessant het verhaal van die werkgever. Die wordt nu benadeeld. Meestal zal een werkgever je dringend verzoeken te voegen. Wordt vervolgd.
15-10-2025 21:18
Lesje vorige keer niet geleerd dus? Nu weer een lesje... bij de volgende fratsen langer schorsen. Gewoon normaal doen dus.
15-10-2025 21:21
denk dat er meer een limiet op die voorbouw moet komen, maximaal 300 mm, deze is 500mm lijkt wel.
15-10-2025 21:42
UCI, kan je alles over schrijven, weinig positief idd
15-10-2025 21:56
De UCI moet het natuurlijk wel uitleggen, dus alleen daarom is het al een raar verhaal. Al kun je wel een invulling geven aan die zadelpen.

Die voorwaartse zadelpen roept dus wel de vraag op of hij minimaal 5 cm achter de bracket zit. Bijna stand triatleet, maar die rijden dan ook allemaal UCI illegaal. Ze zullen vast die check hebben gedaan. Ook moet alles commercieel beschikbaar zijn. Dat kan natuurlijk al wat listiger worden, zeker als die zadelpen frame specifiek is. Op de Tavelo website kennen ze wel twee (rechte) zadelpennen maar dat is puur een met reguliere 20mm setback of geen setback en zeker niet deze met die knik. Want als ik die foto zie is dit niet een simpele omgekeerde rechte zadelpen. Vaak zijn die niet eens om te keren vanwege de vorm. Dus die van van Schip lijkt custom en niet commercieel verkrijgbaar. Daar krijg je vaak maar een bepaalde tijd een uitzondering op, zoals bij die TJV TT helm.
15-10-2025 22:01
Wel echt een lelijke fiets …
15-10-2025 22:19
Iemand zich wel eens verdiept in die regels? Kan 1 document online vinden. Wat me daarin opvalt is dat het niet heel specifiek is (ja wel qua mm's etc). Ik heb het idee dat hij een kleinere fiets neemt dan hij nodig heeft zodat hij extra ruimte heeft voor dingen als dat rare stuur. Opgeteld komt hij dan in de max van zijn categorie. Hij is 1.94 (categorie 3). De zadelpen lijkt ook niets te zeggen over krom of recht (lijkt mijn vrouw wel). Maar ik ben echt totaal niet bekend met deze materie. Wie het weet mag het zeggen. Hier vond ik wat via de UCI site: https://assets.ctfassets.net/761l7gh5x5an/74TumBPCXzkd4ZFqSmdHAK/71b9bb99b913b69c971bab4453ee772a/2023_Technical_Regulations_Mass_Individual_Team_Events_TRACK_ROAD_CYCLO-CROSS_-_Infographic.pdf
15-10-2025 22:21
Ik vind de fiets er raar uitzien, maar dat is vast een kwestie van het niet gewend zijn. Dat neemt niet weg dat er of (i) een duidelijke regel moet zijn waarop de fiets wordt afgekeurd of (ii) als je een algemene regel (bijv. geen gevaarlijk materiaal) gebruikt om een fiets af te keuren terwijl dat materiaal al langere tijd in gebruik is zonder dat duidelijk is gemaakt dat wat de UCI betreft een regel wordt overtreden, dan kan dat wat mij betreft niet zonder voorafgaande waarschuwing.

Verder voorkom je willekeur door jurybeslissingen als deze te motiveren. Dat de UCI kennelijk nog niet heeft uitgelegd welke regel Van t Schip waarom heeft overtreden, zou ik ronduit slecht vinden.
15-10-2025 22:52
Hij krijgt van mij wel de eerste prijs, die van de lelijkste fiets ooit. Man man man wat een gedrocht.

Maar ja, dat is natuurlijk geen reden om hem te diskwalificeren.

Alhoewel, van mij mag de UCI best een stijlpolitie invoeren ;)
15-10-2025 23:43
Het lijkt mij wel verstandig dat Jan Willem nu naar bed gaat, want wie weet wordt zijn diskwalificatie teruggedraaid.
16-10-2025 02:14
Geen oordeel, ben wel een fan van Jan-Willem. Maar heeft iemand een link of iets naar een gratis versie van ISO 4210? Ik heb een vermoeden dat het namelijk daar mis gaat. De zadel pen zal vast getest en goed gekeurd zijn volgens ISO 4210, maar dan wil dat niet zeggen dat deze "omgekeerd" dan ook voldoet.
(100% aanname van mijn kant, en ik kan die ISO norm niet gratis online vinden, maar het boeit me ook te weinig om er voor te gaan betalen bij ISO a 46 euro).
Edit: Ik kom daarop omdat in UCI regulations het volgende staat:
"It is essential that the equipment used in competition meets the prevailing quality and safety
standards for bicycles. Mechanics and riders should also be aware of the ISO 4210 Standard
on safety that applies to cycling equipment. They should refer to this Standard before
modifying or adjusting any bicycle component. From 2019, all the framesets submitted to
the UCI for approval will have to join a certification confirming the compliance with the ISO
4210 security norm. The certification template is available in the section « equipment » of
the UCI website.
Modifying equipment used in competition in relation to products supplied by the
manufacturer is prohibited for obvious safety reasons. Whether it is a matter of modifying
the length of the saddle, adapting approved wheels, filing off fork drop-out safety lugs or
meeting the 1 cm rule by adding tape. No modification of equipment that is not conducted
by the manufacturer is authorized by the UCI without prior approval."
Daarnaast gedraagt carbon zich niet isotropisch, waardoor mijn vermoeden nog iets versterkt werd.
    16-10-2025 07:18
    De algemene eisen voor o.a. racing bikes staan in deel 2 van die norm en die heb ik niet gratis gevonden. De veiligheidstests die uitgevoerd moeten worden op zadel/pennen staan echter in deel 9 en die vond ik wel: https://www.scribd.com/document/918643635/ISO-4210-9-2023-Ed-2-Id-78084-Publication-PDF-en

    Het lijkt inderdaad logisch dat je een zadelpen niet zomaar kan omdraaien en ervan uitgaan dat het nog steeds aan die heel specifieke tests voldoet. Dat de UCI hier blijkbaar pas na 3 jaar op stoot is natuurlijk laakbaar, maar puur technisch gezien kan dit dus een reden zijn om de fietsopstelling af te keuren.
    16-10-2025 11:12
    Die had ik inderdaad ook gevonden, wel bedankt voor het zoeken. Daarnaast volledig met je eens.
    Ik heb geen idee hoe zo'n controle van de wedstrijd jury loopt en wat de kennis en kunde is van deze mensen, maar ik kan me zo maar voorstellen dat zoals gesteld in het artikel men wat certificaten en documentatie onder ogen krijgt men alles braaf afvinkt. Frame gecertificeerd: akkoord, zadel pen gecertificeerd: akkoord, etc.
16-10-2025 07:11
Off-topic van de zadelkwestie, maar volgende passage uit het artikel vind ik wel opmerkelijk: "Jan-Willem is nog wel strijdbaar, maar vraagt zich af waarom. Hij zei dat hij in koers heel de dag werd uitgescholden, terwijl hij naar eigen zeggen f•cking zijn best doet."

Uitgescholden door wie? Door het publiek kan ik mlij niet voorstellen, dus door zijn concullega's dan? Hij zal het vast zo ervaren hebben, maar dit komt mij een beetje over alsof Jan-Willem wat te hard doordenkt (op zich niets mis mee) om in een peloton rond te rijden waarin iedereen hypergefocused is om niet ten val te komen.
    16-10-2025 07:50
    Zijn strapatsen rond de fiets en het gedrag op de baan helpen je nu niet direct om
    16-10-2025 07:51
    Ik kan me ook voorstellen dat ie niet bij iedereen lekker ligt, maar echt uitgescholden worden in het peloton? Dat zou wel echt fucked zijn ja.
16-10-2025 08:37
Het is vrij bizar dat de uci de jury overruled maar als je protest in wil dienen ze geen gehoor geven. Typisch uci, maar het is wel echt bizar.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.