Van Avermaet voor start Dwars door Vlaanderen: “Ga gewoon mijn eigen koers rijden”

woensdag 31 maart 2021 om 12:18
Van Avermaet voor start Dwars door Vlaanderen: “Ga gewoon mijn eigen koers rijden”

foto: Cor Vos

De klassiekers hebben Greg Van Avermaet nog geen overwinning opgeleverd. Voor Dwars door Vlaanderen blijft hij mogelijkheden zien, al is bij hem het vizier toch ook vooral gericht op de Ronde van Vlaanderen. “Deze koers is zeker wel belangrijk, maar een zege in de Ronde geeft mijn carrière nog iets meer cachet.”

“Het deelnemersveld voor Dwars door Vlaanderen is dit jaar heel sterk, in vergelijking met andere jaren staan er meer toppers aan de start dus het wordt er zeker niet gemakkelijker op. Deze koers is zeker wel belangrijk, maar een zege in de Ronde geeft mijn carrière nog iets meer cachet”, zeg Van Avermaet voor de start van de doordeweekse WorldTour-koers.

Van Abermaet en ploeggenoot Oliver Naesen krijgen de laatste tijd soms het verwijt plakkers of profiteurs te zijn. “Ik trek me er niet zoveel van aan”, zegt Van Avermaet als dit hem wordt voorgelegd. “Als ik beter zou kunnen, zou ik direct beginnen meerijden. Het is heel simpel: de benen zeggen ja of nee. Als je mindere benen hebt, moet je een beetje meer de koers ondergaan. Als je niet de sterkste bent, moet het allemaal goed vallen om de koers te winnen. Ik ga vandaag en zondag gewoon mijn eigen koers rijden.”

“Ik denk dat we in de E3 een heel goede koers rijden”, kijkt de kopman van AG2R Citroën terug op het voorbije weekend. “We zaten waar we moesten zitten. Gent-Wevelgem was een teleurstelling, daar hebben we de hele koers achter de feiten aangereden en hebben we veel krachten verspild om nog dichter te komen. Het is zoals het is, we proberen gewoon ons best te doen. Het zijn zeker geen slechte intenties bij een van ons beiden.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

koga miyata 31 maart 2021 om 12:37

“Ik ga vandaag en zondag gewonnen min eigen koers rijden”..Dan kan hij niet winnen, moet al rijden waar de anderen ook zijn

Ward 31 maart 2021 om 12:44

Hij en Naesen hadden het ook over de keyboardwarriors die zich zonodig neerbuigend over hun prestaties moeten uitlaten. Daar ben jij er duidelijk ook één van, en dan nog één van de ergste soort die er niet in slaagt om een zin zonder fouten te typen. Get a life.

Romāns Vainšteins 31 maart 2021 om 12:41

Ik geef hem nog het meest kans in Roubaix (what’s up with that btw?) waar het nog wel eens uitdraait op het niet terug weten te halen vd kopgroep, waar hij dan in moet zitten uiteraard. I

Westland95 31 maart 2021 om 12:42

Dus mee zitten, niet overnemen en ergens tussen plek 5 en 10 eindigen.

ThorHushovd 31 maart 2021 om 12:43

Het is altijd erg makkelijk om Greg af te kraken, maar feitelijk zegt hij nu enkel wijze dingen:
– JA, ik wil voor de winst gaan in de RvV (zonder die ambitie zou hij niet moeten starten, al klinkt het niet reëel dat het gaat gebeuren – ik steun de uitspraak)
– JA, als ik niet de beste ben (wat zijn benen hem vertellen) dan is het anticiperen en dus mogelijk wat 'plakken' om toch nog iets van de koers te maken.

Zijn niet de meest populaire uitspraken, maar het klopt wel. Dus JA, ik neem het een keertje voor onze zuiderbuur op.

koga miyata 31 maart 2021 om 13:27

@Ward:Jij bent blijkbaar ook zo iemand die een grap alleen begrijpt als er een grijns achter zit.

Emergo 31 maart 2021 om 13:46

@Koga Ik denk dat Ward zeker niet de enige is dus trek je tenen maar iets in.

Ward 31 maart 2021 om 21:15

@Koga
Ik heb jouw zin nog eens drie keer gelezen en ik denk dat ik nu snap wat je bedoelt. Ik begrijp nu ook dat het een grap is, en dan was mijn opmerking voor jou niet correct. Ik had net de reactie van Naesen over de idiote opmerkingen op sociale media gelezen en kon zijn frustratie alleen maar beamen. Maar daarvan was jouw post bij nader inzien geen goed voorbeeld, ook al was het niet simpel om de inhoud daarvan te ontcijferen ;). Waarvoor mijn excuses.

theking 31 maart 2021 om 13:42

Heb het idee dat hij over zijn top is. De keuze van afwachtend koersen rendeert niet meer omdat zijn sprint niet meer dezelfde is van jaren terug. Hij was eerder altijd juist een aanvallende rennen en zou nu ook moeten anticiperen. Het lijkt er op dat hij zelf geen vertrouwen heeft om vroeg in de aanval te gaan…
Op zicht niet erg heeft jaren tot de top behoord en dat eindigt. Hij mag me verrassen.

DJ63 31 maart 2021 om 13:48

Eerlijke uitleg van Van Avermaet maar iedereen die ooit zelf heeft gekoerst of nog koerst had dat allang begrepen. Overduidelijk dat het om ‘niet kunnen’ gaat. Termen als ‘laf’ , wieltjesplakker’ en wat al niet meer kunnen hopelijk achterwege blijven want dat verdient hij niet. Geldt ook voor Naesen.

KnightBiker 31 maart 2021 om 14:35

Ze rijden rijden niet met overschot en dan komt de ‘beloofde’ synergy van de twee heren er ook niet uit.
Dat wij toetsenbord helden nu ontevreden zijn kunnen ze vervelend vinden, maar deze situatie kon men al van verre zien aankomen en ze hebben geen antwoord weten te vinden op het probleem. Het blijkt dan ook maar weer te zijn dat 2 renners met nagenoeg hetzelfde profiel elkaar niet vooruit helpen, hoe graag ze ook willen: dit was hun opdracht & belofte en ze falen hierin. (Neemt niet weg dat ze er niet alles aan deden, maar ze blijken de hype niet waard)

Rombout 31 maart 2021 om 14:06

Individueel vind ik dat je moet koersen zoals de benen zijn, zoals hij hetzelf formuleert. Echter als ze met meer zijn mogen ze wel wat duidelijker een plan hebben. Daar was in de E3 geen sprake van, leken Naessen en hij als eenlingen rond te rijden.

Maillot à Pois 31 maart 2021 om 14:48

Ik denk dat dat plan er wel was. Mathieu en Wout zichzelf laten oproken in de achtervolging op Asgreen en dan zelf proberen mee te zijn met de frisse blauwe mannen als die gingen demarreren. Dat ze a bloc gingen zitten toen Asgreen ging, was niet deel van het plan uiteraard, maar dat geeft alleen maar aan dat die gewoon de sterkste man in koers was.

koga miyata 1 april 2021 om 07:24

@Ward Aanvaard en bedankt. Mijn Nederlands is echt slecht – maar Duits wil ik hier echt niet schrijven…

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair