Van Avermaet: “Je kunt niet om Van der Poel heen”

vrijdag 27 september 2019 om 10:58

Greg Van Avermaet kende een goede generale repetitie voor het WK wielrennen van aankomende zondag, aangezien de Belg naar de zege wist te sprinten in de GP de Montréal. “We hebben misschien niet de grote topfavoriet”, zo doelt hij op de Belgische formatie. “Maar we hebben in de breedte wel een hele sterke ploeg”, zo vertelt hij voor de camera van WielerFlits.


Van Avermaet ziet enkele grote favorieten voor de wereldtitel. “Matteo Trentin rijdt heel goed en ik vond Alaphilippe toch ook al heel sterk koersen in Québec. Je kunt ook niet om Mathieu Van der Poel heen en daarnaast heb je nog Peter Sagan. Dat zijn toch wel de vier mannen die misschien wel topfavoriet zijn”, zo vertelt de Olympisch kampioen.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

36 Reacties

Jan Blokland 27 september 2019 om 11:43

Dat zijn toch wel de vier topfavorieten volgens Van Avetmaet.
Volgens mij vergeet jij zich zelf te noemen.

Beekman 27 september 2019 om 12:03

Van Avermaat is geen topfavoriet, hij komt op de tweede rij

girardengo 27 september 2019 om 11:50

Het is nu vooral zaak de favorietenrol aan de anderen toe te wijzen. Ik wil er Van Avermaet en Gilbert wel aan toevoegen.

Jappert 27 september 2019 om 12:03

En Trentin, geweldige renner, is toch wel van een niveautje lager lijkt me!

Pauls30303 27 september 2019 om 12:06

Als Greg niet om van der Poel heen kan zal hij voor hem moet starten..

Jean Dumas 27 september 2019 om 14:14

Maar VDP kan overal omheen, hebben we in april gezien.

EddyB1958 27 september 2019 om 22:21

En die bloembak dan in de Ronde van Vlaanderen?

Witte Trui 27 september 2019 om 12:09

Zeer opzichtig bezig om zichzelf en de Belgische ploeg naar de underdog- positie te praten. Grootste favoriet is een winnaar uit de Belgische formatie, daarna een rijtje met Alaphilipe, VDP, Sagan, daarachter pas Trentin, Matthews en anderen.

Melkzuur 27 september 2019 om 12:16

Dag kans is groot dat zondag 4 of zelfs 5 van de 10 beste renners, Belg zijn, maar dat er toch geen enkele Belg op het podium zal staan.

Dumoulinke 27 september 2019 om 12:24

Ik trap er niet in, die zoveelste Belgen-tactiek door zichzelf in de underdog-positie te manoeuvreren. Hun selectie is waanzinnig goed. En ze hebben best wat rappe mannen.

Van de Poel is de sterkste, maar of dit gegeven toereikend is, moet zondag blijken.

limburgia 27 september 2019 om 13:59

Mathieu zal zondag TE geviseerd worden , maar hopelijk rijdt de Nederlandse ploeg ECHT voor hem anders wordt het zeer moeilijk wereldkampioen te worden met 90% van het deelnemersveld op het vinkentouw om hem een oor aan te naaien .

Panache 27 september 2019 om 15:55

Sagan werd 3x kampioen zonder ploeg. Sowieso zal hij (buiten NL) als grotere favoriet gezien worden, daar boven op durft Sagan een sprint aan met MvdP.

Peter Lippens 27 september 2019 om 15:59

onzin toch, België kan wel in de breedte de beste ploeg zijn met enkele kanshebbers als Greg en Philippe maar de topfavorieten zitten toch elders zoals Sagan, Alaphilippe en natuurlijk Matje, zeg maar Mat

Domestique 27 september 2019 om 12:26

Greg is toch wel een echte goedweercoureur, dus favoriet zou ik hem niet meteen noemen op dit parcours… Maar hij mag me verrassen!

tendam 27 september 2019 om 12:28

Deze finale is ideaal voor Gilbert. Dat is voor mij de topfavoriet. Die is taaier dan Van der Poel, dat gaat een rol spelen. Om bv. Trentin boven Gilbert in te schalen is belachelijk.

Man met de hamer 27 september 2019 om 12:56

Denk ik ook. Hij maakte in de Vuelta erg veel indruk op me. Hij is taai en in topvorm, en gewiekst genoeg om Greg af te troeven. Greg en Gilbert samen met VDP de laatste kilometers in en Gilbert die de winnende demarrage plaatst. Van Avermaet knarsetandend in het wiel van de opgesoupeerde VDP, wint de sprint voor de tweede plek. Heel België blij, maar Greg niet.

Tripodboom 27 september 2019 om 12:29

Evenepoel wint met twee vingers in zijn neus.

Melkzuur 27 september 2019 om 12:31

De fase om dat bij elke voorbeschouwing te zeggen, zijn we inmiddels al een halfjaar voorbij.

Jean Dumas 27 september 2019 om 14:17

‘Vingers in de neus’ is de uitdrukking, anders rijdt Remco de hekken in.

Olly 27 september 2019 om 12:41

Hahaha het is elke keer hetzelfde. Als er maar niemand naar ons gaat kijken, slim hoor!

Melkzuur 27 september 2019 om 12:54

Je mag zeggen wat je wil, maar als je de recentste kampioenschappen hebt gevolgd, dan heb je gemerkt dat de Belgen vaak het meest initiatief hebben genomen omdat ze dachten de favoriet in huis te hebben (het WK vorig jaar was een van de weinige uitzonderingen). Dit jaar hebben ze die favoriet duidelijk niet, dus zou ik hen als bondscoach verbieden om op kop te rijden. De enige manier dat ze kunnen winnen, is om vanaf 100 km voor het einde, steeds 1 (of liefst 2) renner(s) in de aanval te sturen.

Jean Dumas 27 september 2019 om 14:19

En Olly Naesen rijdt voor Greg en Gilbert zorgt dat ie weg is voordat een andere Belg aanvalt. Lekker ploegje zo.

Barry Batsbak 27 september 2019 om 12:53

Dat vieze gekruip en gekonkel, verschrikkelijk. Wees toch eens een vent en zeg dat de Belgische ploeg geen genoegen neemt met minder dan de winst. Dat laffe indekken komt me zó de strot uit van een nationale ploeg die met afstand het sterkste collectief heeft. Je zou er bijna door gaan anti-supporteren.

Melkzuur 27 september 2019 om 12:58

Chill, Barry, chill. Ze zullen wel aanvallen, wees gerust.

Jappert 27 september 2019 om 13:10

Waar woon je Barry? Regel ik voor zondag een bak zand, palmboompje, paar cocktails, Hawaïmuziekje en een massage voor je. Dit wordt het meest chille WK ooit!

RRobson 27 september 2019 om 14:10

Dag Barry, ik stel vast dat je over het nochtans vetgedrukte eerste gedeelte van de tekst gelezen hebt. Ik kopieer alvast even een zinnetje eruit zodat je het enerzijds niet meer zelf moet gaan zoeken en je anderzijds weer rustig kan gaan ademhalen.

“We hebben misschien niet de grote topfavoriet”, zo doelt hij op de Belgische formatie. “Maar we hebben in de breedte wel een hele sterke ploeg”

Zo, opgelost.

Graag gedaan!

Peter Lippens 27 september 2019 om 16:01

eerst lezen vooraleer je zoveel onzin uitkraamt

Kosmonaut 27 september 2019 om 16:23

Ben het eigenlijk wel met Barry eens.

Barry Batsbak 27 september 2019 om 19:40

Jappert, die massage zie ik wel zitten (vanwege morgen cross duathlon). Als je Pauline Ferrand-Prevot daarvoor zou kunnen charteren ben ik je zeer erkentelijk.

kielabokki 27 september 2019 om 13:43

Zouden de Belgen elkaar weer in de wielen rijden?

Samlambeej 27 september 2019 om 14:34

Jawel hoor, Greg weer de gebeten hond.

Ben je anders ‘niet bescheiden’ dan ben je nu een laffe …

Samlambeej 27 september 2019 om 14:39

Denk terug aan de Brabantse Pijl waar Van der Poel in de finale 3 van de 10 beste heuvelrenners van het moment in zijn machthield.

Daarnaast de reeks flitsen van bergopversnellingen waarmee hij zijn tegenstand deklasseerde.
Over de afstand dient ook niet getwijfeld te worden. Mathieu is een jongen die makkelijk 6 uur kan wegblijven als hij zich amuseert op zijn fietsie.

Barry Batsbak 27 september 2019 om 15:44

Van wie moet hij bescheiden zijn? Van mij niet hoor. Van mij mag hij wel wat bravoure tonen. Liever dat en falen, dan dat gedraai en bij winst met zo’n gemaakte “wie had dat gedacht-kop” op het podium. Als we een mooie koers krijgen mag de regenboogtrui absoluut naar een Belg gaan, maar die opzichtige poppenkast met dat verstoppertje spelen daar mogen ze echt eens mee kappen.

sooike 27 september 2019 om 15:22

Greg weet wel hoe hij de Belgen in de underdog-positie moet praten. Ik zou zeker ook het gemak, waarmee half Nederland Van der Opel ziet winnen, willen aanstippen. Dat grenst aan de hypocrisie en de volmaakte waarheid van de dag ! Eerst maar eens 285 kilometer koersen.

sooike 27 september 2019 om 15:23

Van der Poel dus en die rijdt trouwens ook niet in een Opel !

lauran 27 september 2019 om 22:32

Leuke ploeg in de breedte maar hebben geen echte man voor de sprint. Tot een solo zie ik alleen Gilbert in staat. Zoals Greg terecht zegt hebben ze geen echte topfavoriet enkel wat sterke outsiders. Valverde die strakker lijkt te staan dan ooit en een uitmuntende Vuelta heeft gereden wordt gek genoeg nergens genoemd als favoriet.