Uitspraak beroep Nuyens-Van Aert pas in juni 2021

dinsdag 5 mei 2020 om 09:09
Uitspraak beroep Nuyens-Van Aert pas in juni 2021

© Cor Vos

Vijf maanden nadat Nick Nuyens beroep aantekende op de vrijspraak voor Wout van Aert (Jumbo-Visma) bij de arbeidsrechtbank van Mechelen, hebben de advocaten van beide partijen een overeenkomst gesloten over de conclusietermijnen. 

Nuyens sleepte Van Aert voor in 2018 voor de arbeidsrechtbank, nadat Van Aert zijn lopende contract bij het Veranda’s-Willems van Nuyens opzegde wegens dringende redenen en een vertrouwensbreuk. Nuyens eiste een schadevergoeding van 1,1 miljoen euro, maar in eerste aanleg werd Van Aert volledig vrijgesproken.

Daarop tekende Nick Nuyens dus beroep aan. Dat werd maandag ingeleid aan het Arbeidshof van Antwerpen, maar het zal nog meer dan een jaar duren eer die wordt afgehandeld. Dat weet Het Nieuwsblad. De pleitdatum in het Arbeidshof van Antwerpen is pas voorzien in mei 2021, waarna in juni 2021 een uitspraak kan verwacht worden.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Glorious 5 mei 2020 om 09:59

Eng mannetje die Nuyens.

Beekman 5 mei 2020 om 12:06

@Glorious, hoezo? ik zou hetzelfde reageren, contract is contract, dat een rechter daar een andere draai aangeeft vind ik dan “ergens” jammer, al weet ik net als zovele anderen hier niet precies hoe het in elkaar steekt. Uit populariteit kiezen ze dan maar de kant van van Aert.

S. Morgenstern 5 mei 2020 om 12:48

Dat contract is toch ook gewoon het uitgangspunt geweest van de rechter? Welke jammerlijke draai heeft hij daar aan geven?

Panache 5 mei 2020 om 16:47

Laat dit nu net bij uitstek een interpretatiegevoelige zaak zijn. Aanzetten tot valsheid in geschrifte, of aanzetten tot het documenteren van de waarheid. Het is een kwestie waarin een goede advocaat aan beide kanten het verschil kan maken (ook ten koste van de absolute waarheid).

Rendo 5 mei 2020 om 11:04

Hij maakt zich enkel minder populair bij de wielerfans, als hij er nog heeft…

Cyclinglife 5 mei 2020 om 14:13

Alle informatie/documentatie etc. was toch al bekend bij de vorige uitspraak.
Waarom duurd het dan zolang voor er weer een uitspraak gedaan kan worden?

A.M.M. Jonkers 5 mei 2020 om 15:39

De declaraties van betreffende advocaten zullen flink stijgen, maar dat is hun opzet. Denken alleen maar aan €€€€€€€€€€€€€€€€.

Benedikt Schlegel 5 mei 2020 om 18:35

@ A.M.M. Jonkers

Dat is dan eigen aan Nuyens en zijn raadsman. Voor Walter Van Steenbrugge is dit puur tijdverlies.

freirefreire 5 mei 2020 om 20:24

Ik zie niet waarom dit anderhalf jaar moet duren. Dat is toch niet gebruikelijk in het arbeidsrecht?

Derierre de la course 5 mei 2020 om 20:35

Ik denk dat de rechtbank momenteel andere prioriteiten heeft. In Nederland draait de rechtspraak momenteel maar halve bak.

Deze zaak heeft voor geen van beide partijen spoed. Ze kunnen beide d’r vak uitoefenen en er is brood op de plank.

Headlines

Materiaalzone

Populair