UCI wilde Milaan-San Remo niet na de zomer op kalender

maandag 20 juli 2020 om 19:02
UCI wilde Milaan-San Remo niet na de zomer op kalender

foto: Cor Vos (archief)

Het was de UCI die besloot om Milaan-San Remo op 8 augustus te plaatsen op de vernieuwde kalender. Gemeenteraadslid Alessandro Sindoni van San Remo vertelt tegen Tuttobiciweb dat de burgemeester van de kustplaats bij organisator RCS nog wel had aangedrongen op een datum na de zomer.

“Tegen degenen die vragen waarom Milaan-San Remo niet verplaatst is naar november, zeg ik dat burgemeester Alberto Biancheri aan RCS gevraagd heeft om een datum na de zomer”, aldus Sindoni. “Maar we kregen te horen dat het een wereldwijd evenement is van de UCI, dus werd iets anders besloten. De nieuwe datum is dus niet bepaald door de RCS of de gemeente.”

‘Moeilijke en stressvolle periode’
Ondertussen hebben de mensen bij RCS, onder aanvoering van Mauro Vegni, hun handen vol aan de voorbereidingen op Strade Bianche van 1 augustus. “We proberen alles op tijd klaar te hebben”, geeft Vegni aan.

“Het doel is dichtbij en we willen er heel goed uitkomen, maar het is duidelijk dat we alles moeten doen volgens de maatregelen die opgelegd zijn door het decreet van de minister. Ook moeten we rekening houden met de verordeningen per regio. Het is momenteel heel moeilijk en stressvol, maar dat wisten we van tevoren”, aldus de president van de RCS.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Wheely 20 juli 2020 om 19:05

Altijd weer die UCI!

Fred Postma 20 juli 2020 om 19:16

Ach, meneer het gemeenteraadslid mag er ook nog wat van vinden.
Is er niet genoeg werk aan de plannen voor de groenvoorziening en de klachten over de stoeptegels bij de bibliotheek?

Ik geloof alleen nog in de Franse kalender langzamerhand. Hun mentaliteit kennende.En sterk centraal gezag wat nodig is om het wielrennen te ondersteunen.

De rest kan het volgens mij geen kl….
schelen als het wielrennen kapot gaat.

Groningen 20 juli 2020 om 21:04

Fred, hou toch met dat gezeur

guyremgabdel 20 juli 2020 om 19:53

Ik weet niet of iedereen op de hoogte is van hoe wedstrijden organiseren in elkaar steekt maar weet dat de UCI de baas is van de wedstrijdkalenders (WT, ProSeries, ea categorieën). Zij bepalen uiteindelijk de datum.
Voor elke start, doortocht en aankomst heb je de toestemming nodig van elke burgemeester (gesteund door zijn schepencollege). Met negatief advies moet elke organisator op zoek naar alternatieven. En dat geldt ook voor WT-koersen als MSR, RVV, PR, enz).
@Fred: ik vertrek einde week naar Italië. Ik zal u na volgende week kunnen zeggen of oa de stoeptegels nog goed liggen in San Remo.

Romāns Vainšteins 20 juli 2020 om 20:00

Moest jij niet je kot in?

Fred Postma 20 juli 2020 om 20:05

Dank u

ProfrondeZevenbergen 20 juli 2020 om 22:55

Huh, Guy naar Italië??
Ik snap er helemaal niets meer van.

xistnc 20 juli 2020 om 20:48

Als de burgemeester erop aangedrongen heeft, dan heeft hij toch zijn zin gekregen? Of lees ik de inleiding verkeerd…

Groningen 20 juli 2020 om 21:05

Die inleiding klopt niet helemaal

Polleke 20 juli 2020 om 21:33

Op zijn Italiaans…beetje chaotisch…heeft ook zijn charme…

Jacco van Stierop 20 juli 2020 om 22:35

“Maar we kregen te horen dat het een wereldwijd evenement is van de UCI”;
“Het doel is dichtbij en we willen er heel goed uitkomen…”

Google-vertalingen, zucht.

guyremgabdel 20 juli 2020 om 23:53

@ Jacco : ik zal je even helpen met vertalen van het artikel. Het meeste staat hier al in het artikel van WF maar wat er verder nog in staat is volgende.
De aankomst in San Remo zal rond 18u30 zijn zodat mensen naar het strand en de plaatselijken kunnen werken in de namiddag. Verder staat er ook nog in het artikel van tuttobici dat slechts een beperkt quota zal toegelaten worden op de tribunes.
Mogelijks verandert nog het uurschema en wordt er vertrokken om 9u in Milaan om aan te komen ts 15u en 15u30. Daarmee wordt de meeste hitte ontlopen in de finale en liggen de toeristen nog op het strand. Eerstdaags volgt de beslissing.

Romāns Vainšteins 21 juli 2020 om 07:38

En wanneer is het weer eerstdag?

Fred Postma 21 juli 2020 om 00:34

Weten ze daar nu al wat voor weer het is op 8 augustus?

Polleke 21 juli 2020 om 03:45

Kans op sneeuw zo goed als uitgesloten….

DeHof 21 juli 2020 om 08:24

Daarom staat Ciolek waarschijnlijk ook niet aan de start.

Headlines

Materiaalzone

Populair