Trek-Segafredo mikt op eerste plek World Ranking

Trek-Segafredo mikt op eerste plek World Ranking

foto: Sirotti

donderdag 17 november 2016 om 17:13

De WorldTour Ranking verdwijnt in 2017, waardoor de UCI na 1 januari werkt met de World Ranking. Dit klassement is opgemaakt door de resultaten van alle UCI-koersen bij elkaar op te tellen. Trek-Segafredo wil de World Ranking in 2017 afsluiten als nummer één, vertelt Luca Guercilena aan La Gazzetta dello Sport.

Prestige
Guercilena hoopt met renners als Alberto Contador, Bauke Mollema, John Degenkolb en Giacomo Nizzolo te scoren in het volgende kalenderjaar. “We moeten goed zijn als een team en we hebben verschillende renners die mee kunnen doen in de finales van wedstrijden. We hebben veel werk te doen om het team te smeden. Het is dan ook geen gemakkelijke opgave, maar het is wel een erg motiverende uitdaging”, legt de Italiaan uit. “Ons belangrijkste doel is om de World Ranking voor teams te winnen. Het is een sportieve prestigeprijs. En in sommige gevallen opent het deuren bij nieuwe en bestaande sponsoren.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

TykkeThor 17 november 2016 om 17:32

Ambitieus, maar als Der John zijn prestaties van 2015 evenaart en Mollema en Contador podium rijden in de Giro en Tour heb je al een hele sloot punten binnen. Met Nizzolo nog in de vlakke koersen en vrijbuiters Felline en Pantano die ook nog wat puntjes sprokkelen ben je al een heel eind. Moet wel alles op z’n plek vallen natuurlijk.

HoofdIsVrij 17 november 2016 om 17:43

Sportieve prestige prijs? Iemand hier een idee welke ploegen de laatste 5 jaar de WT-ranking hebben gewonnen? (Je mag niet googelen).

Mathieu Moller 17 november 2016 om 17:47

@HoofdIsVrij
Ik gok op Movistar een aantal keer en misschien Sky of BMC.

assen 17 november 2016 om 18:27

Lijkt me bijkans onmogelijk, maar ik laat me graag verrassen.

Noud89 17 november 2016 om 18:50

Tsja, als Felline nog een stapje kan zetten, wat ik eigenlijk wel verwacht en jongens als Stuyven en Theuns ook een erg goed jaar hebben dan kan het net genoeg zijn om samen met Contador, Mollema, Degenkolb en Nizzolo voor de winst te gaan.

Maar dan moet wel echt alles goed vallen.

vinnievidefietsen 17 november 2016 om 19:01

Mikken mag altijd…

Sephiroth 17 november 2016 om 19:03

movistar 3 keer, sky 1 keer en de laatste weet ik niet :D

kittelkolb 17 november 2016 om 19:06

Om dat te bereiken moet Steven er nog hard aan trekken

Akse 17 november 2016 om 19:13

@Sephiroth
Tinkov is denk ik de laatste.

Fast Freddy 17 november 2016 om 19:33

Vorig jaar Katusha??

jan jansen 17 november 2016 om 20:57

Kittelkolb;
Samen met zijn collega’s bedoel je, niet alleen?

zacht 17 november 2016 om 21:28

Leuke ploeg, hopelijk kan Steven de Jongh ze naar een hoogtepunt leiden.

Johnny7 17 november 2016 om 22:17

De heer Guercilena noemt een paar namen maar niet Felline. Ik was al fan van hem voor de afgelopen Vuelta maar voor volgend seizoen verwacht ik helemaal veel van hem. Die kan zeer leuke dingen gaan laten zien.
Verder is het best mogelijk, ze hebben op allerlei vlakken grote namen dus wie weet.

Titaantje 17 november 2016 om 22:17

5x Movistar gok ik

Coldeportes 17 november 2016 om 22:32

Wat een uitdagend doel… kuch*proest*kuch :)

samuello 18 november 2016 om 11:32

@HoofdIsVrij: na eerst gegokt te hebben(3x movistar 2x sky) heb ik het toch even opgezocht, sky heeft in 2012 gewonnen en sindsdien heeft movistar ieder jaar de prijs gepakt. In 2015 was het overigens heel nipt, met 13 punten verschil met katusha. Wat mij vooral verbaast is dat astana het zo matig doet in de wt ranking, terwijl die de afgelopen jaren de giro en ook vaak de vuelta gedomineerd hebben.

Ik denk dat het vooral voor teams onderling een prestigieuze prijs is. De meeste supporters zijn meer geïnteresseerd in de renners of welke teams het goed hebben gedaan in de grote rondes, klassiekers of sprints. Mensen zoals ik die statistiekjes leuk vinden, hechten hier nog een beetje waarde aan.

Maenhout 18 november 2016 om 17:17

@samuello – 18 november 2016 om 11:32 Wellicht dat sponsoren de ranking ook erg belangrijk vinden, zeker als de CEO’s ver van het wielrennen af staan. Tinkoff was een uitzondering, die zat er zelf bovenop.

Headlines

Materiaalzone

Populair