‘Transfer Cavendish naar Bahrain Merida slechts kwestie van tijd’

maandag 7 oktober 2019 om 12:50
‘Transfer Cavendish naar Bahrain Merida slechts kwestie van tijd’

foto: Cor Vos

Bahrain Merida maakt binnen enkele dagen, of mogelijk zelfs uren, de komst bekend van Mark Cavendish. Dat meldt VeloNews vandaag. Daarmee zou de Britse sprinter herenigd worden met Rod Ellingworth, de grote baas bij de Bahreinse ploeg, met wie hij eerder al samenwerkte.


Van interesse van Bahrain Merida in Mark Cavendish is al langer sprake. Vorig jaar al hengelde de WorldTour-ploeg naar zijn diensten en ook dit jaar kwam de Bahreinse ploeg in beeld, toen de Britse sprinter door zijn huidige ploeg Dimension Data werd thuisgelaten voor de Tour de France. Bij Bahrain Merida zou hij herenigd worden met Rod Ellingworth, de voormalige performance manager van Team Sky, die de ploeg sinds 1 oktober versterkt als ploegmanager.

Cavendish is aan zijn vierde seizoen bezig bij Dimension Data. In zijn eerste jaar bij de ploeg won hij onder meer vier Touretappes, waarmee hij zijn totaal opkrikte tot liefst dertig etappezeges in La Grande Boucle, maar de laatste jaren gaat het winnen hem steeds moeilijker af – onder meer als gevolg van het Epstein-Barr virus. Zijn laatste overwinning dateert van februari 2018, toen hij de derde etappe won in de Dubai Tour.

Dit artikel delen:

25 Reacties

castroviejo 7 oktober 2019 om 12:54

Zouden ze hem willen halen als uithangbord of geloven ze nog echt in een comeback van hem?

Ijzeren Briek 7 oktober 2019 om 12:55

Mark nog even centen scheppen in het laatste hoofdstuk van zijn carrière. De winstpremies mogen hoog zijn, want dat zal hij niet meer doen (in de grote wedstrijden toch niet).

hartstikkebedankt 7 oktober 2019 om 12:55

Wat zou zo’n Cavendish nog verdienen? En denk Bahrain-Merida echt dat ze hem nog op niveau zouden kunnen krijgen en zouden ze hem meenemen naar de Tour? Nemen ze Eisel dan ook erbij? Zomaar een paar vragen die in me opkomen. Kan me voorstellen dat Landa niet zit te wachten op Cavendish met een aantal knechten in de Tourselectie.

Scott Sunderland 7 oktober 2019 om 14:25

Ja ik heb al eerder gelezen dat het de bedoeling is dat Eisel meekomt naar Bahrein met Cavendish.

En ja, Cavendish heeft zelf aangegeven ervan overtuigd te zijn dat hij weer op niveau kan koersen. Hij zegt zelf precies te weten waarom hij zo weinig heeft gewonnen de laatste jaren en dat dat nu anders wordt. Dat gelooft men ook bij Bahrein.

aardappeljager 7 oktober 2019 om 14:46

Gewoon een prestatiecontract afsluiten als hij zelf zo overtuigd is

Rawolf 7 oktober 2019 om 15:57

Cavendish is zijn geld nog meer dan waard, een van de beste sprinters ooit en hij word altijd besproken: publiciteit. Bij zijn dichtste uitslagen dit seizoen werd er meer over hem gepraat en geschreven dan de winnaar.

Jonasty 7 oktober 2019 om 16:48

@ scott sunderland: “Hij zegt zelf precies te weten waarom hij zo weinig heeft gewonnen de laatste jaren en dat dat nu anders wordt.”

Dimension Data?

SprintMaster 7 oktober 2019 om 13:00

Cavendish, is die nog niet gestopt? Beste klasseringen dit jaar 3e en 6e.

Attack 7 oktober 2019 om 13:16

1 van de beste sprinters ooit maar wat heb je aan een sprinter die al 2 jaar niet wint?

Cyclinglife 7 oktober 2019 om 13:20

Zal hij gaan knechten? Lijkt me dat hij bedongen heeft naar de tour te gaan, hoe zien ze dat renderen bij Bahrein? Gaan ze een deel van de ploeg opofferen voor hem?

Navardauskas 7 oktober 2019 om 13:25

Markie moet met pensioen.
Ik voorspel nog een half seizoen en dan wegens tegenvallende resultaten eruit, of iets in de staf gaan doen (ik mag aannemen dat ze die optie al opnemen in het contract, anders zie ik de meerwaarde niet)
Goed dat hij in de tour geen records meer breekt.

Sinds die akkefietjes op de OS (vuile actie) en met Sagan in de tour heeft ie geen krediet meer.

Domestique 7 oktober 2019 om 13:27

Sagan die hem de hekken inreed?

Ajvenema 7 oktober 2019 om 13:33

Ik vond dat een onterechte jurybeslissing, maar Cavendish kon er niet zoveel aan doen:)

josi 7 oktober 2019 om 13:40

Cavendish presteert al een tijd bijzonder weinig en lijkt ook niet erg gemotiveerd meer. Wat dat betreft moeilijk te begrijpen dat hij zelf nog wil doorgaan en dat er een WT-ploeg is die hem graag wil hebben. Of zouden beide partijen echt nog geloven in een miraculeuze comeback aan de top?

west 7 oktober 2019 om 13:40

Einde carrière is ook een kwestie van tijd.

ebl 7 oktober 2019 om 13:46

dit is gewoon een rare opmerking, kan alleen maar in het licht gezien worden van even trappen… Ook bij Matthieu van der Poel is einde carrière slechts een kwestie van tijd….

Zeg dan niks…

west 7 oktober 2019 om 14:56

Het is dit anders dan de andere post waarin gerefereerd wordt aan tijd voor pensioen, dat hij waarschijnlijk nooit meer op niveau komt en dat Bahrein het laatste hoofdstuk is voor Cav?

WernerFranke 7 oktober 2019 om 13:52

Mikt ie nog op de OS op de baan?

Scott Sunderland 7 oktober 2019 om 15:29

Cavendish heeft al jaren nauwelijks gepresteerd, maar is juist WEL nog gemotiveerd. Dat is de hoofdreden dat hij doorgaat. Veel minder het financiële dan men wellicht aanneemt. Hij wil bewijzen dat hij nog kan winnen. Motivatie is wat hem op de fiets houdt. Of het gaat lukken weet niemand.

En Bloc 7 oktober 2019 om 18:29

Met Cavendish weet je nooit… hij is uiteindelijk nog ‘maar’ 34. Hij heeft zijn karakter alleszins mee om zijn willetje te krijgen. Nog eens éénmaal met een podiumplek trachten een vinger op te steken naar dat virus… het zou mooi zijn.

VerstandOpNul 7 oktober 2019 om 19:30

Als ie zo gemotiveerd is, laat hij het dan in een pro-continentaal team proberen in plaats van telkens zulke felbegeerde plekken in wt-teams bezet te houden met lamlendige houding van ‘m..

tendam 7 oktober 2019 om 20:41

Wat weet jij nou over de houding van Cavendish? Hij is niet meer de renner van weleer, dat is duidelijk. Maar volgens mij komt dat meer omdat hij (net als bv. Kittel) iets teveel is gaan nadenken over hoe idioot dat sprinten eigenlijk is.

KnightBiker 7 oktober 2019 om 20:42

Het probleem was: van dat virus wordt je lamlendig. Verder wel een erg goedkope reactie, hij werkt er waarschijnlijk hard genoeg voor we zijn er in iedergeval niet bij om zijn lamlendigheid te kunnen vaststellen. (Dat het verder niet altijd een lieve Jongen is maakt daarbij niet , hij is eerder moeilijk dan lamlendig.)

VerstandOpNul 7 oktober 2019 om 22:19

Een houding is iets duidelijk waarneembaars.
Jij daarentegen meent zelfs te weten waar Cavendish over nadenkt.. :-D

T-Rex 8 oktober 2019 om 09:24

De Greipel's en Cavendish's verlaten zo langzamerhand hun strijdtoneel De nieuwe generatie sprinters zijn behoorlijk actief aan de meet.