Tour 2024: Pogacar verslaat veerkrachtige Vingegaard in laatste bergrit, Evenepoel loopt op counter
foto: Cor Vos
zaterdag 20 juli 2024 om 18:11

Tour 2024: Pogacar verslaat veerkrachtige Vingegaard in laatste bergrit, Evenepoel loopt op counter

Tadej Pogacar heeft zijn vijfde ritzege geboekt in deze Tour de France. In de laatste bergrit van ronde klopte hij Jonas Vingegaard in een sprint met twee op de Col de la Couillole. Eerder op die beklimming had Remco Evenepoel een aanval geplaatst om Vingegaard te lossen, maar de Belg liep vervolgens op een counter.

Alsof de renners deze Tour de France nog niet genoeg hadden geklommen, kregen ze op voorlaatste dag nog maar eens een loodzware bergrit voor de kiezen. De Col de Braus (10,2 km aan 6,2%), Col de Turini (20,7 km à 5,7%) en Col de La Colmiane (7,5 km à 7,1%) vormden het voorspel in aanloop naar de slotklim: de Col de la Couillole (15,7 km aan 7,1%). Terwijl de strijd om de gele trui al beslist was, mocht nog wel een groot gevecht om de dagzege verwacht worden.

Kelderman in de aanval
Richting de eerste beklimming van de dag was een korte, vlakke aanloop. Enkele grote motoren probeerden hier van te profiteren. Uno-X Mobility had bijvoorbeeld duidelijk plannen, want we zagen achtereenvolgens Jonas Abrahamsen, Søren Wærenskjold en Magnus Cort ten strijde trekken. Die laatste leidde even een veelbelovend groepje, maar aan de voet van de Col de Braus was alles weer bij elkaar. Dat zou echter niet lang duren.

Toen de weg bergop begon te lopen, spatte het peloton uiteen. Het was Neilson Powless (EF Education-EasyPost) die in dienst van bergtruidrager Richard Carapaz het tempo opvoerde. Er bleef een klein groepje over met onder meer Wilco Kelderman, die duidelijk weer goede benen had. De renner van Visma | Lease a Bike demarreerde en kreeg na een tijdje het gezelschap van Bruno Armirail. Later stak ook Enric Mas over. De Spanjaard trok vervolgens zo hard door, dat Kelderman twee kilometer van de top overboord ging. Hij zou in de afdaling echter weer aan kunnen sluiten.

Kopgroep groeit
Het al sterk uitgedunde peloton, waar UAE Emirates inmiddels de leiding had genomen, kwam een kleine minuut na Mas, Armirail en Kelderman – in die volgorde – boven. Carlos Rodríguez had al een grotere achterstand. De nummer zes van het klassement moest op de Col de Braus de andere klassementsrenners laten gaan en had de afdaling nodig om terug te keren bij de groep gele trui. Daar waren Jan Tratnik (Visma | Lease a Bike), Marc Soler (UAE Emirates), Clement Champoussin (Arkéa-B&B Hotels), Romain Bardet (dsm-firmenich PostNL) en Richard Carapaz (EF Education-EasyPost) inmiddels uit ontsnapt.

Armirail en Kelderman op de Col de Braus – foto: Cor Vos

De vijf begonnen met veertig seconden achterstand op Kelderman en co aan de Col de Turini, maar overbrugden de bres op de beklimming. Champoussin was toen al afgehaakt overigens. De Fransman werd ingehaald en achtergelaten door nog een groepje achtervolgers. Daarbij ook een beresterke Jasper Stuyven, die uiteindelijk overbleef samen met Tobias Halland Johannessen en Kevin Geniets. Dit drietal kon hun karretje net voor de top aanhaken. Zo hadden we tien man voorop, met een voorgift van ruim vier minuten. In de groep der favorieten waren ze relatief rustig omhoog gefietst.

Carapaz wint bergklassement
Richting de top nam Soudal Quick-Step wel het commando over van UAE Emirates. De ploegmakkers van Remco Evenepoel bleven vervolgens kilometers lang het uitgedunde peloton aanvoeren. Toch kwamen ze niet echt dichterbij. Aan de voet van de Col de La Colmiane (7,5 km à 7,1%) hadden de vluchters nog altijd vier minuten. Op deze klim zagen we uitvalspogingen van achtereenvolgens Mas, Tratnik en Soler, maar niemand wist weg te komen. Carapaz kwam als eerste over de top en verzekerde zich zo van de eindzege in het bergklassement.

Soudal Quick-Step had het verschil met de koplopers inmiddels teruggebracht tot minder dan drie minuten. Aan die situatie was weinig veranderd, toen de kopgroep begon aan de Col de la Couillole (15,7 km aan 7,1%), de slotklim van de dag. Tratnik trok op de eerste stroken door voor Kelderman. De eerste renners moesten lossen, maar Stuyven hield sterk stand, net als Bardet, Carapaz, Johannessen, Kelderman, Soler en Mas. Die laatste gaf er na vijf kilometer klimmen nog maar eens een klap op. De Spanjaard reed daardoor weg samen met Carapaz.

Landa geeft gas, Evenepoel loopt op counter
Bardet bleef aanvankelijk nog het dichtst in de buurt, Kelderman en Johannessen volgden iets verder. De Nederlander en Noor voelden al snel de hete adem van de groep der favorieten, want ook daar was een flinke tempoversnelling geweest. Mikel Landa had overgenomen van Jan Hirt en ging verschrikkelijk tekeer. Enkel Evenepoel, Vingegaard, Pogacar, Almeida en Jorgenson zaten op acht kilometer van de top nog in het wiel van de sierlijke klimmer.

Het was wachten op de aanval van Evenepoel. En die kwam er, op een kleine acht kilometer van de streep. De Belg kreeg meteen Vingegaard en Pogacar in zijn wiel, waarna hij zijn benen stilhield. Zo konden Almeida en Jorgenson terugkeren. De Portugees nam over en voerde nu de forcing. Hij zette zo zijn directe concurrent Landa op achterstand en loste vervolgens ook Jorgenson. Met nog vijf kilometer te gaan, kwam er dan een nieuwe demarrage van Evenepoel. De wittetruidrager kreeg Vingegaard er niet af en liep vervolgens op een counter van de Deen. Enkel Pogacar kon Vingegaard nu volgen.

Vingegaard versus Pogacar
Vingegaard en Pogacar reden in één ruk naar Carapaz en Mas, die elkaar bestookt hadden met aanvallen. Zo begonnen we met vier man aan de laatste twee kilometer. Hier brak Mas onder het gebeuk van Vingegaard, maar Carapaz kon nog volgen. Tot op 900 meter van de streep. Op dat punt moest hij de nummers één en twee van het klassement laten gaan. Zo kregen we aan het einde van de Tour nog een duel om een ritzege tussen Vingegaard en Pogacar.

Al zou het geen echt duel worden. In de sprint was Pogacar heer en meester. Bij de eerste aanzet van de Sloveen gaf Vingegaard zich al gewonnen. Zo boekte Pogacar zijn vijfde ritzege in deze Ronde van Frankrijk. Voor Vingegaard restte de tweede plaats. Carapaz werd derde, Evenepoel vierde. Laatstgenoemde gaf op de top 53 seconden toe op Pogacar.

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een uitgebreid interview met wereldkampioen Tadej Pogačar. De Sloveen kwam spontaan naar de Alpecin Barbershop voor een knipbeurt en dat draaide uit op een interessant interview. Pogačar praat over het pakken van KOM's en het nastreven van nieuwe doelen. Bestel jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
133 Reacties
20-07-2024 18:13
Pogacar heeft er alles aan gedaan om hem niet te winnen, maar wordt er door het koersverloop toch toe gedwongen. Hij had hem moeilijk aan Vingegaard kunnen geven.
    20-07-2024 18:14
    Is mij niet opgevallen, hij zat rustig in de wachtkamer tot het laatste stuk: zo voorspelbaar als wat.
    20-07-2024 18:19
    Hij heeft er daadwerkelijk wel veel aan gedaan om de etappe te winnen. In het begin van de etappe half pacen met z’n ploeg omdat ie weet dat ploeg evenepoel toch hard zou gaan rijden, en vervolgens het laatste gaat zelf te dichten almeida
    20-07-2024 18:24
    Hij gaf het initiatief aan Evenepoel, maar Almeida had hij niet zo hard hoeven te laten rijden toch? Daarnaast vond ik toch dat hij teveel in het wiel van Vingegaard zat de laatste kilometers. Normaal gesproken noemen we dat slim koersen, maar ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee.
    20-07-2024 18:27
    Haha, we zitten nu in een periode waarin er analyses zijn via welke tactiek hij de koers beter had kunnen verliezen.
    20-07-2024 18:29
    Lekker in het wiel van Vingegaard, hem mentaal helemaal breken ... goed gedaan. Dat komt het tengere mannetje niet snel teboven. Mentaal al niet de sterkste en dat heeft Pogacar perfect weten uitbuiten.

    Sorry Vingegaard: er is maar plaats voor 1 GOAT !
    20-07-2024 18:35
    @silent Hill. Je zag ze overleggen.Vinegaard gaf aan dat er geen twijfel moest zijn, hij zag dat pogi makkelijk kon winnen. Geen bullshit gewoon zoals het deze tour is. Dat was wederzijds respect. Deze mannen moeten elkaar en de sport versterken op een professionele manier, dat doen ze nu. Mooie sport zo. Zo hoort het.
    20-07-2024 18:51
    S Hill en objectief zijn…..
    20-07-2024 18:52
    Waar blijkt uit dat Vingegaard mentaal niet de sterkste is Silent Hill? Na de klap gisteren, vandaag alsnog aanvallen is mentaal best sterk toch?
    20-07-2024 18:57
    Silent hill valt helaas vooral op door anti supporteren. Wat mij betreft liever op de silent modus.
    20-07-2024 18:59
    Pogacar nam niet over omdat hij lange beklimmingen niet zo goed aankan, moeilijker recupereert, speller uitgeput raakt van de Tour, niet zo goed omkan met een hard koersverloop,...
    20-07-2024 19:07
    Het is al lang bekend dat silent een junkie is
    20-07-2024 22:16
    Hoe ik de koers heb geïnterpreteerd:

    UAE wou graag Carapaz de bergtrui gunnen, vandaar dat Soler hem bijna over de streep duwde op die eerste col (tot Jorgenson snel de puntjes kwam wegpikken, wat tactisch slim was van hem, want zo dwong hij eigenlijk Pogacar van zich koest te houden. Hij zou Carapaz immers moeten voorlaten om hem die bergtrui te gunnen, waardoor hij op die manier langer de vlucht van Kelderman en Tratnik beschermde).

    SQS reed tempo met het oog op tijdwinst, en niet op etappewinst. Ze hoopten gewoon op een lastig moment van Vingegaard, maar dat kwam er niet.

    Pogacar gaf helemaal geen instructie aan Almeida, die zag gewoon een prima opportuniteit voor zichzelf om zijn 4de plek te verstevigen, omdat Landa zich net had moeten herzetten na zijn leadout voor aanval van Evenepoel. Door strak tempo te rijden kon hij zijn voorsprong uitdiepen en beletten dat Landa zou terugkomen. Ze hadden sowieso al vooraf uitgesproken dat een groot doel was om de plekken van Almeida en Yates te beschermen en indien mogelijk te verbeteren, vandaar dat die laatste oorspronkelijk ook eerst meeschoof in de vlucht van de dag.

    Toen Pogacar zo onbedoeld toch voorin aansloot, leek hij graag de zege aan Carapaz te willen gunnen, na al diens inspanningen in de vlucht. Zat voortdurend om te kijken in het wiel van Vingegaard en teken te doen met zijn hoofd naar Carapaz dat hij moest aanvallen als hij kon. Toen hij omkeek en vaststelde dat Carapaz losgereden was door Vingegaard en dus kansloos werd voor ritwinst, begon hij plots wel mee rond te draaien en pakte hij maar zelf de rit.
    20-07-2024 22:52
    Ah Midi weer. En weer niet gelukt om leuk te zijn. Silent Hill net zo'n triest mannetje!
20-07-2024 18:16
Zo Jonas countert Evenepoel toch flink. Deze voelt hij. Dacht in de buurt van de Deen te zitten, maar die maakt toch wel ff duidelijk dat hij toch op een andere level dan Evenepoel zit. Mooie finale. En Pogacar gaf nu wel ruimte, Soudal verpest het voor de vluchters.
    20-07-2024 18:19
    Hoezo verpesten? Het is toch niet verboden achter de vlucht aan te rijden als je denkt dat de concurrent voor de 2e plek minder aan het worden is?
    20-07-2024 18:23
    Mooi toch dat Evenepoel het probeerde? Gegokt en verloren, maar wel strijdend ten onder gegaan.
    20-07-2024 22:57
    Nou wa t een strijd. Een plichtmatig aanvalletje omdat het moest naar zijn ploeg toe. Zat weinig achter!
    21-07-2024 07:56
    @ Vevie..net zoals Pogacar op een heel ander level dan Vingegaard zit dan ? Evenepoel had ook niks kunnen proberen en er in de tijdrit misschien nog wat seconden afpitsen om dan op pakweg anderhalve minuut van Vingegaard te finishen en OOK 3de te eindigen, nu speelt ie en verliest ie en eindigt ie op een 3-tal minuten. Wat is het verschil? Hij heeft gisteren geleerd waar hij nog werk heeft en misschien hoe hij het (niet) aan boord moet leggen. Los daarvan , hij gaat podium rijden in zijn eerste Tour daar waar het gros hier riep dat hij wel weer zijn traditionele off-day zou kennen , dat ie zich beter met ééndagskoersen en rondjes van 'n week zou bezighouden, dat zijn zege in de Vuelta niks voorstelde enz enz....Die mensen geeft hij allemaal lik op stuk....En Evenepoel kan nog leren en verbeteren, als Pogacar tov de vorige jaren zo is verbeterd dan moet dit voor hem ook kunnen, jammer dat Vingegaard een hele manke voorbereiding had, maar Evenepoel had die ook (al wordt dan steeds gezegd dat Vingegaard er toch erger aan toe was), is misschien wel zo maar Vingegaard kent de Tour voor Evenepoel is dit hele circus nieuw, dat is dan weer een voordeel voor Jonas. Straks de tijdrit nog, die trekt Pogacar ook nog ff naar zich toe om de kroon op dit Tourwerk te zetten.
20-07-2024 18:13
Zeer zwakke rit van Pogi. Niet overnemen en op het laatst er op en erover. Jammer.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe je het gehele jaar zonder 1 inzinking op dergelijk niveau kan presteren. Dat laatste vraag ik voor een vriend.
    20-07-2024 18:16
    Die etappe die Vingy won, daar was hij wat minder
    20-07-2024 18:16
    Als je zegt de rit aan de vluchters te gunnen kun je niet overnemen op die vluchters bij te halen hè.
    20-07-2024 18:18
    Waarom zou hij overnemen? Geef 1 goede reden... Straffer vind ik de comeback van Vinnie!
    20-07-2024 18:18
    @Mister Nice Guy
    Je maakt je nickname helemaal waar.
    20-07-2024 18:22
    Is jouw onnozele vriend supporter van een Nederlands ploegje die vorig jaar nog straffer te keer gingen ?
    20-07-2024 18:30
    SVenepoel schijnbaar bij de REV en Pogi fanboys moet Vingegaard wel altijd overnemen. Is dat eenrichtingsverkeer?
    20-07-2024 19:21
    "niet overnemen en op het laatst erover" ja inderdaad. Ik ken een andere Sloveen die 95 % van zijn carrière zo gereden heeft...
20-07-2024 18:18
Leuke etappe!

Dappere Remco die steeds meer geloof in zichzelf krijgt maar dan nu toch even tegen een lekker goed herstelde Vingegaard die meteen overbiedt aangelopen. Mooi van beide kanten, echt koers, hou ik van.

En qua gunnen: hoe enorm belachelijk had het eruit gezien mocht Pogi hier een nepsspurt afleveren of helemaal niks gedaan? Dat kan gewoon niet. Vingegaard forceert dit natuurlijk ook mede door zo hard door te rijden dat Mas en Carapaz er ook nog af moeten, een sprint met 4 was voor hem kansvoller geweest denk ik, dan had Pogi het hen toch laten uitvechten wellicht.

Zo’n jaar als dit gaan we denk ik niet snel meer meemaken. Vingegaard kan ook volgend jaar gewoon Pogacar verslaan wanneer ze allebei, gaan we weerrr, 100% aan de start staan. Zeker weten. Hoe het met Evenepoel verder gaat is afwachten maar ik denk nog steeds dat die er op termijn vast bijkomen gaat.
    20-07-2024 18:21
    Waarom is zo'n sprintje winnen grootser dan iets weggeven?
    20-07-2024 18:21
    Johannes Kulset gaat er op termijn ook bijkomen. En nog vele anderen.
    20-07-2024 18:38
    Was dit nu werkelijk “dapper”? De lijn tussen dom en dapper is een dunne. Niet bij machte maar wel je hele ploeg oproken; ik zou als Landa cs not amused zijn.
    20-07-2024 18:50
    Ja dit was dapper.

    Het niet doen en wellicht geen tijd kwijtgeraakt zijn was superboring geweest, en weinig doorslaggevend.

    En waar moeten Landa etc exact een issue mee hebben dan?
    20-07-2024 18:52
    Vingegaard gaf aan dat hij gehoopt had dat hij de ritzege zou krijgen van Pogacar. Dan had Pantani toch heel wat meer ballen....
    20-07-2024 19:37
    Had het wel van klasse gevonden mocht Pogi Vingegaard hebben laten winnen. Nu lijkt het er nogal op dat hij fiks aan het afrekenen. Zoals elders ook al iemand opmerkte (geloof Romerike), had mij niet verbaasd als Pogi in een soortgelijke situatie Remco wel had laten winnen.
20-07-2024 18:28
Remco’s “aanval” was een natte scheet. Duurde letterlijk drie seconden, en dat is royaal geschat. Brand je daarvoor je hele team op, man man.

Pogi mag QS danken. Morele overwinning Vinnie.
    20-07-2024 18:33
    Leek bijna een Ineos-actie. Alleen rijden die een hele dag op kop en lossen die dan allemaal gezamenlijk, Evenepoel deed op zijn minst nog een aanvalletje, dat moet eruit als hij ooit naar Ineos gaat.
    20-07-2024 18:35
    is één van de weinigen die geen knecht wil zijn van de grote 2, één van de weinige die een beetje weerstand kan bieden in het klassement en als ie dan iets doet is het weer 'een natte scheet'.

    M.a.w. hij zal nooit, nooit, nooit iets goed kunnen doen!

    Waarom laten we niet gewoon volgend jaar een TdF doorgaan met alleen Visma en UAE? De rest komt er toch niet aan te pas. Of oh ja, misschien toch nog een sprinter toelaten.
    20-07-2024 18:47
    Plattenband, wat een onzin. Omdat hij niet voor vlab of uae knecht mag hij niet bekritiseerd worden? Dit was gewoon een flutaanval; het wás geeneens een aanval. Remco had zijn ploeg wel mogen laten weten dat er niet veel op zat. Landa had nog wel voor de etappe kunnen gaan godbetert. QS rijdt Pogi in zetel naar de overwinning hier.
    20-07-2024 19:14
    Jij bent echt gewoon een antisupporter Txizurikhatminlevenhardza.
    Er is plots een renner bijgekomen die een beetje aanleunt bij de grote 2. Die zelfs initiatief neemt en mee de show verzorgt voor ons bankzitters en dan doe jij zo negatief. Krijg de zon in je hart en voel eens een beetje liefde man. Geprobeerd en gefaald maar dat neemt Soudal en die kleine ook weer mee naar een volgende Tour. Schokkend dat jij dit wegzet als flutaanval.
    We moeten dit koesteren want van Carlitos en Ineos gaat het niet komen.
    Mas en Movistar is ook voorbij. Carapaz en Hindley doen het ook niet. De Oude Roglic zie ik het ook niet meer doen. Wat blijft erover?
    20-07-2024 20:22
    @Tao Geoghean Hart en, indien hij van ploeg verandert, Juan Ayuso.
    20-07-2024 22:58
    Misschien wil REV geen knecht zijn van Pogi, maar dan toch zeker zijn schandknaap. Die onderonsjes achter het podium en soms ook in het peloton zijn gewoon té triest.
    20-07-2024 23:07
    Ze lijken bijna wel veel betere vriendjes dan met MvdP, inderdaad. En dat was al erg.
    20-07-2024 23:13
    @xistnc
    Intriest inderdaad, ze maken zelfs opmerkingen over elkaars kont! Schan-da-lig!
    https://www.eurosport.nl/wielrennen/tour-de-france/2024/tour-de-france-ik-kijk-graag-naar-je-kont-pogacar-en-evenepoel-voeren-bijzonder-gesprek_sto20017763/story.shtml

    Alle gekheid op een stokje, het was daar bij de truidragers gewoon in het algemeen telkens zeer gezellig en respectvol. Zowel met Girmay, Carapaz, Evenepoel en Pogacar.
20-07-2024 18:12
Mooie rit. Helaas net niet voor de vluchters. Jonas mentaal zeer sterk teruggekomen.

Op wie moet Pogi volgens de WF analyse nu eigenlijk letten volgend jaar?
20-07-2024 18:19
Al dat kleffe gedoe van Pogi richting REV blijkt dus he-le-maal niks waard. Die laat hem als het uitkomt gewoon achter alsof hij niet bestaat.
    20-07-2024 18:23
    Wat had je dan verwacht? Dat hij vingegaard ging laten rijden en Evenepoel zou opwachten?
    Ik vond net dat hij opvallend weinig kopbeurten deed.
    20-07-2024 18:25
    Wat moet hij dan doen?
    20-07-2024 18:31
    Inderdaad, alsof die Vingegaard laat gaan om tempo te gaan rijden voor Evenepoel.

    Als Vingegaard wel kraakt en Evenepoel/Pogacar samen naar de aankomst gaan, dan ben ik er 90% zeker van dat hij Evenepoel wel laat winnen.
    20-07-2024 18:37
    Als dit serieus is heb je gewoon niet gekeken.

    Voor de helderheid, Vingy demarreerde, niet Pogi (voor een keer)
    20-07-2024 19:00
    Je hebt betere dagen gekend...
    20-07-2024 21:25
    Mooie etappe. Evenepoel en zijn ploeg moeten nog groeien maar top dat ze het probeerden.
    Als je naar de uitslagen kijkt is het wellicht een saaie Tour maar het koersverloop is spectaculair. Bijna elke dag strijd op meerdere fronten.
    Volgend jaar hopelijk een fitte Pogacar, Vingegaard én Evenepoel aan de start. Nu al zin in
20-07-2024 18:21
"Cadeautjes mag je geven, maar niet aan een groot renner als Vingegaard".
In de woorden van de NOS kan ik me helemaal vinden.
    20-07-2024 18:28
    Ze hebben bij de NOS (deze keer) gelijk, maarrr... Vingegaard zegt net in het post-race interview dat hij toch een beetje hoopte dat hij hem zou krijgen van Pogacar. Zou je ook als een vorm van respect kunnen zien, maar ook als genadebrood, hautain, whatever. Helemaal goed kan Pogacar het nooit doen.
    20-07-2024 18:31
    Pfoeh, de wijze woorden van de hautaine NOS commentatoren. Maar toegegeven, het (Nederlandstalig) commentaar is overal een ramp, of het nou bij de NOS, Sporza of Eurosport (waar ik morgen afscheid van neem) is.
    20-07-2024 18:53
    Dat komt natuurlijk omdat afgelopen jaar, daags na gone dead, Vingegaard de laatste eatppe zelf echt wel weggaf aan Pogacar, min of meer.

    Ik ergerde me daar behoorlijk aan en vond het doodjammer dat hij vergat de puntjes op de i te zetten daar. Een aankomende keer zal hij dat zeker niet nalaten.

    Het zegt wel wat over zijn karakter, denkt aan anderen. Maar dat kan je omgekeerd niet eisen natuurlijk. Hij zal ze wel een egoïstisch volkje vinden, die Slovenen.
    20-07-2024 23:05
    Aan de ene kant zeg ik ja. Je gaat geen cadeau geven aan een kampioen als Vingegaard. Die zou dat normaal gesproken ook niet willen. Maar kijkend naar waar Vingegaard vandaan komt dacht ik toch dan was het wel klasse geweest.

    Ik denk namelijk wel dat hij hem een ander wel gegeven had zoals Evenepoel!
20-07-2024 18:15
Dat het beeld bij de NOS direct even op zwart ging na de finish was heerlijk symbolisch voor deze Tour en de staat van de sport.
    20-07-2024 18:17
    En tevens voor de staat van de NOS…
    20-07-2024 18:17
    Ook op de Belg, Eurosport en de Franse TV. Heb vier keer zwart gezien.
    20-07-2024 18:17
    Zo, en nu nog ff lekker een uurtje in het trapgat hangen, dat maakt jouw dag af
    20-07-2024 18:17
    Was op Sporza ook. Finale knock-out, de tegenstand tegen het canvas.
    20-07-2024 18:17
    Echt totale onzin. Vorig jaar wel genoten?
    20-07-2024 18:17
    @Alfred Te simpel. Lag niet aan de NOS, maar aan de Franse TV>
20-07-2024 18:20
Uppercut voor Evenepoel. Genadeslag voor Evenepoel. De redactie is mild vandaag.
20-07-2024 18:32
Dit was wel weer een beetje overmoedig van Evenepoel. Jammere is dat hij daarna weer wat maniertjes kreeg; gebaren richting de motor en richting het publiek. Moet hij gewoon niet doen.
    20-07-2024 19:43
    Mag juist dat dan wel weer. Gewoon ff laten zien dat hij not amused is en iedereen die in de weg rijdt oplazeren. Niets mis mee toch? Anders wordt het weer zo’n ideale schoonzonenwedstrijd.
20-07-2024 18:37
Sinds dat cyclingflashgedoe duurt het wel langer voor je hier uitslagen en standen vindt. Ik zoek ze tegenwoordig elders.
    20-07-2024 18:56
    Dat is erg fijn voor je, net als je reactie erg waardevol
    20-07-2024 19:21
    Fijn dat u de moeite neemt om uw onbeleefdheid te etaleren.
20-07-2024 18:13
Zo regel je een sprintje.
Makkie !
20-07-2024 18:17
Heerlijke rit. Mooi van vingegaard, mooi geprobeerd van Remco en mooi optreden van de beste renner ooit, Pogacar!
20-07-2024 18:39
pluim voor de motard die een meeloper bijna het ravijn in beukte
    20-07-2024 18:43
    Was dat die meeloper Evenepoel die de euvele moed had daar wat van te vinden?
20-07-2024 18:13
Prachtig, de sport is springlevend!
20-07-2024 18:12
Pogi mag Quickstep wel bedanken, hele vreemde tactiek van PatLef. Dit zag iedereen van mijlenver aankomen toch?!

EDIT: dat Pogi wint zag iedereen wel aankomen, bedoel ik. Zelfs als Remco en Pogi bij elkaar blijven en Jonas lost dan is het vrij evident wie er wint.
    20-07-2024 18:14
    Achteraf, jazeker. Gewoon geprobeerd en niet goed genoeg. Geen probleem toch? En niks verloren daarbij.
    20-07-2024 18:14
    Je kan het toch maar proberen? Heeft niets te verliezen en je weet nooit dat vingegaard zijn vorm dalende is.
    20-07-2024 18:15
    Bij quickstep weer even terug op aarde. Waren gewoon twee slechte dagen van Vingegaard. Nog altijd een veel betere klimmer en dichter bij Pogacar dan Evenepoel bij hem. Wel leuk dat ze het proberen.
    20-07-2024 18:16
    Op basis van de vorige ritten is het niet gek te denken dat Evenepoel weg zou kunnen rijden bergop. En niets verloren qua klassement.
    20-07-2024 18:20
    Gewoon dappere poging niet heel veel anders dan Vingy op de Beille. Hij had de ruimte om het eens te proberen en leert zo meer dan met eigen tempo rijden / niks doen. Juist mooi hoe snel hij stappen verder zet.
    20-07-2024 18:22
    Zeker een dappere poging, maar Remco gaat natuurlijk nooit bij Pogi wegrijden, en ik weet ook wel wie een sprint-a-deux tussen die twee wint..
    20-07-2024 18:24
    Doel is dan ook om vingegaard los te rijden en tijd terug te pakken ifv de tweede plaats.
    20-07-2024 18:25
    Sorry hoor maar so what?

    Misschien zat Vingegaard er volledig doorheen en parkeert die ineens. Leuke poging, goede les.
    20-07-2024 18:26
    @RV

    Zeker, maar dan rij je natuurlijk nog steeds Pogi naar de streep. Als het puur voor tijdswinst was oke, maar ik vond het gewoon een bijzondere tactiek van QS. Mag ik vinden toch? ;)
    20-07-2024 18:30
    Ik denk juist dat Pogacar hem wel had weggegeven aan Evenepoel mocht Vingegaard gelost zijn.
    20-07-2024 18:30
    Ja, dat mag. Duh. Maar het is echt niet ‘apart’

    Maar ik vimd hem juist super verdedigbaar, los van het resultaat moest dit sowieso. Wie weet komt plek 2 in zicht waar je 3 onmogelijk kwijtraakt. Wie weet ben je wel de rapste in de a trois als dat gebeurt was. De ploeg leert nu alvast hoe je dit aanvliegt, of beter nalaat, en in welke volgorde, met welke renners en wattages.

    Doodzonde als ze dit niet gedaan hadden.
    20-07-2024 18:37
    Ook een goed punt RV, kan ik zeker begrijpen. Ik denk overigens dat Pogi 'm nooit zou hebben weggegeven.
    20-07-2024 18:47
    Ik ook niet.

    Met dank aan iedereen die van alles begint te roepen en tieren hoe hij iets ‘moet gunnen’, misschien ooit wel ja. Maar als ze zo gaan zeiken doe je dat natuurlijk niet.
20-07-2024 18:14
Visma deed veel werk om de kopgroep vooruit te houden, maar QS hield de kopgroep binnen schot, zodat Vignegaard toch nog een kans had om te dromen van een renaissance zege. En Pogacar maakte iedereen weer wakker.
20-07-2024 18:15
Spanning weg voor de komende 10 jaar
    20-07-2024 18:18
    Dat dachten we ook toen Bernal won. Zou best kunnen natuurlijk, maar zien we volgend jaar wel weer.
    20-07-2024 18:19
    Dat zeiden we ook 2 jaar geleden, na 2 tourwinsten Pogi. En afgelopen zomer ook, na 2 tourwinsten Vingy
    20-07-2024 18:35
    10 jaar dan nog wel!
    Pogacar koerst geeneens meer binnen 10 jaar. Rond 2030 houdt die het volgens mij voor gezien.
    20-07-2024 18:47
    Tot over 11 jaar!
    20-07-2024 18:52
    Ik voorspel dat er ten laatste in 2028 iemand de Tour wint die niet Pogacar of Vingegaard heet.

    Geen idee wie en waarom, maar er komt echt wel eens een jaar dat er een ander tussen zit.
    20-07-2024 19:23
    Hmmmm Widar is dan pas 22...Mja het kan natuurlijk wel...
20-07-2024 18:19
Pogi MOET naar de Vuelta om de trilogie af te maken.
    20-07-2024 18:53
    Dat vind ik eigenlijk ook wel
20-07-2024 18:17
Toch geen grote meneer, jammer...
20-07-2024 18:20
Respect voor de veerkracht van Vingegaard, beantwoordde de aanval van Evenepoel met veel elan. Jammer voor Carapaz en Mas, was een mooi gevecht. Pogacar op een hoogpolig rode loper naar zijn 5e.
20-07-2024 18:25
Mooie koers gezien. Klein mentaal tikje voor Remco maar anderzijds een opsteker dat z'n ploeg tot in het laatste weekend on point was.
Verder gewoon erg mooi dat zowel Vingegaard als Remco op een bepaald moment in deze Tour wilden gokken en all-in gaan met het risico op een counter te lopen.
    20-07-2024 20:15
    Klein mentaal tikje? Of mokerslag?
    20-07-2024 22:56
    Wel iets meer dan een klein tikje. Maar mokerslag is overdreven.
    20-07-2024 23:25
    @wijsgeer: zeg jij het maar, jij kent hem het best van allemaal hier!
20-07-2024 18:46
Groeten aan Lance en Jack,

Tadej

Ps: was niet het plan, sorry
20-07-2024 18:50
Morgen nummer zes

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine