Tour 2024: Mathieu van der Poel kan Philipsen na twee(!) lekke banden niet ondersteunen
foto: Cor Vos
maandag 1 juli 2024 om 17:05

Tour 2024: Mathieu van der Poel kan Philipsen na twee(!) lekke banden niet ondersteunen

Mathieu van der Poel kende in de absolute slotfase van de derde Tour-etappe naar Turijn pech. De wereldkampioen reed lek op zo’n zes kilometer van de streep. In de slotkilometers probeerde de Nederlander terug te keren, maar tevergeefs.

Van der Poel – die kreeg af te rekenen met liefst twee lekke banden – kreeg snel een nieuwe fiets en probeerde terug te keren, maar het bleek een onmogelijke opgave. Jasper Philipsen kon bij de eerste sprintkans dus niet rekenen op zijn droom lead-out.

De Vlaamse sprinter van Alpecin-Deceuninck kwam vanwege een valpartij in de voorlaatste kilometer zelf niet eens aan sprinten toe, en doet daarmee ook slechte zaken in de strijd om de groene puntentrui. Biniam Girmay wist de rit te winnen, voor Fernando Gaviria en Arnaud De Lie.

RIDE Magazine
11 Reacties
01-07-2024 17:33
Ik had het knapper gevonden als hij 3 lekke banden had gehad.
01-07-2024 17:35
TWEE!?

Klap na klap…
01-07-2024 17:51
Was wel wat meer aan de hand. Kwam met pijnlijke schouder en grimas over de finish.
    01-07-2024 18:19
    Wie? vd Poel, of Philipsen?
    01-07-2024 18:50
    vd Poel
01-07-2024 18:27
Jasper disaster kan er niet veel van zonder de Messias
01-07-2024 17:42
Of twee tegelijk
01-07-2024 19:14
Nou ja niet erg. MvdP is hier toch maar om een beetje te trainen. Morgen lekker in de bus, ijsje eten onderweg.
    01-07-2024 19:36
    Morgen een wheely op kop van de 2e bus bovenop de galibier, op de foto met een ukkiefan, escargots met, haha, slagroom eten.

    Gewoon chillen, wat gamen en zo, je weet toch?

    Ik verwacht een ziedende koers van hem in Troyes.
    01-07-2024 20:00
    Het zou wat zijn. In de tweede bus naar boven, beetje de clown uithangen en dan buiten tijd binnenkomen.
    01-07-2024 22:11
    Buiten tijd aankomen is bijna onmogelijk in deze Tour…

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine