Tour 2023: Jasper Philipsen wint eerste sprintconfrontatie in Bayonne
foto: Cor Vos
maandag 3 juli 2023 om 17:58

Tour 2023: Jasper Philipsen wint eerste sprintconfrontatie in Bayonne

De eerste sprintersetappe in de Tour de France is 2023 is gewonnen door Jasper Philipsen. De Belg wist in finishplaats Bayonne een zeer sterke lead-out van zijn ploeggenoot en laatste man Mathieu van der Poel af te ronden, al was het na de finish nog wel even nagelbijten. Phil Bauhaus werd tweede, Caleb Ewan derde.

De eerste maandag in de maand juli was geen rustdag. De renners staken vandaag, in een etappe over 193,5 kilometer, wel de grens naar Frankrijk over. In een sprintersvriendelijke rit van Amorebieta naar Bayonne bleven de coureurs overigens wel de hele dag op Baskisch grondgebied koersen. De sprinters hadden deze rit met rood omcirkeld in hun agenda, nadat ze er in het openingsweekend niet aan te pas kwamen. Konden we ons vandaag gaan opmaken voor een eerste sprintersbal met mannen als Jasper Philipsen, Dylan Groenewegen, Fabio Jakobsen en Caleb Ewan?

Bollenman Powless op jacht naar extra bergpunten
Net als de voorbije dagen was er weinig animo voor de vroege vlucht, en was het bij de eerste de beste poging al raak. Met de Côte de Trabakua (4,2 km à 5,7%) van derde categorie in het vooruitzicht, ging Neilson Powless nog maar eens in de aanval. De Amerikaanse drager van de bergtrui wilde in de openingsfase van de rit nog enkele bergpunten sprokkelen en koos dan ook het ruime sop. De 26-jarige renner van EF Education-EasyPost kreeg het gezelschap van de Fransman Laurent Pichon (Arkéa-Samsic). In het peloton ging het blok er dan weer op. De vlucht van de dag was vertrokken.

De twee vroege vluchters in beeld – foto: Cor Vos

Powless en Pichon kwamen vervolgens al vrij snel aan de voet van de Côte de Trabakua. Op de top van deze beklimming deed Powless goede zaken in de strijd om de bergtrui. De Amerikaan kwam als eerste boven en dus kon hij nog eens twee bergpunten op zijn conto bijschrijven. De eerste buit was daarmee binnen, maar er lagen nog eens vijf bergpunten voor het oprapen. Powless en Pichon reden dan ook onverstoorbaar verder, ook al waren ze een vogel voor de spreekwoordelijke kat. In het peloton, aangevoerd door sprintersteams Alpecin-Deceuninck, Jayco AlUla en Soudal Quick-Step, werden de teugels strak aangetrokken.

Groene man Lafay rijdt even voor peloton uit
De twee koplopers werden zo in het gareel gehouden: het verschil schommelde lang tussen de twee en drie minuten. In deze verder geschiedenisloze etappe was er dus vooral aandacht voor Powless, die ook op de Côte de Milloi (2,6 kilometer à 4,5%) en Côte d’Itziar (5 kilometer à 4,2%) de volle buit aan bergpunten wist te pakken. En bij de tussensprint van de dag in Deba was het vooral uitkijken naar de sprinters in het peloton. Daar was het Mads Pedersen die Jordi Meeus en Biniam Girmay voor bleef. De Deen pakte daardoor 13 welkome punten in de strijd om de groene trui.

Quinten Hermans offerde zich vandaag op voor Jasper Philipsen – foto: Cor Vos

Pedersen liep echter niet in op de huidige drager van de puntentrui. Victor Lafay besloot voor de tussensprint namelijk weg te springen uit het peloton, om extra punten te pakken voor het puntenklassement. De Franse Tourrevelatie van Cofidis slaagde in zijn missie, pakte op een economische manier vijftien punten en liet zich daarna weer inrekenen door het peloton. Met nog ruim negentig kilometer te gaan, stond met de Côte de Benta (5,4 kilometer à 6,1%) de zwaarste klim op het programma. In de kop van de koers zagen we een inmiddels vertrouwd beeld, met Powless die als eerste bovenkwam. Het peloton kwam twee minuten later boven.

Powless neemt met box afscheid van medevluchter Pichon
Na de afdaling van de Côte de Benta zat de vlucht van Powless erop, in de wetenschap dat er geen punten meer te verdienen waren voor het bergklassement. Met een box nam de Amerikaan afscheid van zijn medevluchter Pichon, die er in de laatste tachtig kilometer zo alleen voorstond. De dappere Fransman reed nog een tijdje voor het peloton uit, maar werd met nog goed 37 kilometer te gaan in de kraag gevat. De hergroepering was hiermee een feit, de sprintersteams konden zich langzaam gaan opmaken voor de sprint. De nervositeit nam, met het verstrijken van de kilometers, zienderogen toe.

De dappere Pichon bleek ook een vogel voor de kat – foto: Cor Vos

Met nog vijftien kilometer te gaan ging het tempo echt de hoogte in, en was het een gedrum van jewelste om in de juiste positie te komen en te blijven. Soudal Quick-Step, Alpecin-Deceuninck, Jayco AlUla en zelfs Jumbo-Visma: ze probeerden hun sprinttrein zo goed mogelijk op de rails te zetten. Soudal Quick-Step wist het voortouw te nemen bij het ingaan van de laatste drie kilometer, maar Alpecin-Deceuninck nam op het juiste moment de kop. Sinkeldam en Van der Poel waren verantwoordelijk voor de lead-out voor Philipsen. Van der Poel wist als laatste man, met een enorme kopbeurt, zijn Belgische ploeggenoot uitstekend te piloteren.

Spanning in en na de finale
Philipsen ging vervolgens aan, met Van Aert in zijn wiel. Die laatste probeerde Philipsen nog te remonteren, maar had geen ruimte om te passeren en moest zich uiteindelijk tevreden stellen met een ereplaats. En Philipsen? Die hield zijn inspanning vol tot de streep en rekende zo af met Phil Bauhaus en Caleb Ewan. Na de finish was het overigens nog wel even nagelbijten voor Philipsen, aangezien de jury zich na de finish nog boog over de sprint. De Belg zou Van Aert hebben afgesneden in de laatste flauwe lijn, maar de jury kwam na het bestuderen van de beelden met een verlossende uitspraak: Philipsen werd toch gewoon uitgeroepen tot winnaar.

foto: Cor Vos

RIDE Magazine
122 Reacties
03-07-2023 18:04
Tjah, moest Philipsen geen Belg zijn, waren José en Renaat nu aan het roepen voor een declassering denk ik. (Zeg ik als Belg zijnde)

Vind het zelf ook wel nipt maar waarom niet gewoon een laatste rechte lijn van 500 meter..
    03-07-2023 18:07
    nee, hij bleef op zijn lijn, het waren de hekken die naar binnen afbogen, sorry
    03-07-2023 18:10
    Ja moeilijk hè een recht stukkie weg vinden…
    03-07-2023 18:13
    Het zijn de hekken die de lijn bepalen. Niet de lijn die bepaalt waar de hekken hadden moeten staan. Flauwe bocht, hij zoekt de hekken op. Moeilijke keuze jury. Valt niets over te zeggen dit.

    edit: ah terechte beslissing denk ik. Randje maar terecht. Vriendin Melanie zal de doorslag hebben gegeven.
    03-07-2023 18:22
    Hij bleef helemaal niet op zijn lijn... gaat van links naast de witte streep naar rechts en duwt daarmee iemand richting de hekken.
    03-07-2023 18:28
    Scheelde niet veel want direct van op de finish ging het commentaar die kant op, de knik, of Phillipsen dan toch...
    Even later werden ze wakker en konden het alleen nog op de knik steken.
    03-07-2023 18:32
    Wat krom is recht praten, klootje en nickdt.
    Hij hoeft niet parallel op 2 mtr vd naders te blijven wanneer de weg buigt en de naders een knik hebben.
    Elke renner kon weten dat hij daar of er al naast moet zitten of links vh wiel moet sprinten om voorganger voorbij te steken.
    03-07-2023 18:37
    Bepalen de hekken of de strepen op de weg de wijze van het te nemen parcours?
    03-07-2023 18:47
    Op volle snelheid sprinten mag in een min of meer rechte lijn.
    Namelijk bij een chicane wat soms voorkomt in zelfs laatste 3 km blijft ook geen enkele renner 4 meter vd nader wanneer chicane eerste links en dan rechts draait.
    Dan zou de voorste een soort S moeten rijden, uiteindelijk kijkt de jury daar ook naar omdat hier verlangen dat men parallel blijft belachelijk is en de rennners weten allemaal dat juist daar binnendoor steken vragen om jodium is.
    03-07-2023 18:49
    We hebben het nu over de aankomstlijn, niet een chicane. Wel een terecht punt.

    Ik denk dat de er voor eens en altijd goede regels op papier moeten komen bij wat nu nog een beetje natte vingerwerk is.
03-07-2023 18:08
Boarding staat niet recht. Zou niet mogen in de Tour. Dit kun je Philipsen niet verwijten.
    03-07-2023 18:16
    klopt inderdaad
    03-07-2023 18:50
    Exact, zo simpel is het.
    Het feit dat je hier eea aan sommige klagers uit moet zeggen zegt voldoende over hun (ontbrekende) koers ervaring en inzicht in voluit sprinten en lijn houden.
03-07-2023 18:03
Philipsen doet niks verkeerd. Rare bocht in de laatste 100m...
    03-07-2023 18:14
    Philipsen kwam een beetje naar binnen, en de hekken kwamen een beetje naar buiten. Zonder 1 van de 2 , hoeft WVA niet in de houden. Desalniettemin lijkt me dit inderdaad te weinig voor diskwalificatie. Dan moet je als organisatie zijnde eerst je eigen zaakjes in orde hebben.
    03-07-2023 18:30
    Denk dat Philipsen wel iets meer naar binnen komt dan strikt noodzakelijk, maar vanwege die bocht kan je er als jury sowieso niks mee. Domme finish.
    03-07-2023 18:40
    Elke sprinter bestudeert de finish.
    En weet dat wanneer je van achter komt dat niet kan aan de binnenkant en net voor zo'n knik.
    Op volle snelheid hoeft de eerste niet van zijn lijn te wijken om een gaatje open te houden terwijl de ander zoals bij motor of autorace
    probeert onderdoor, ofwel in gaatje te duiken wat er niet is.
    De ideale lijn van Phillipsen lag zoals hij hem reed.
03-07-2023 18:25
Heren parcoursbouwers, hoge heren van de UCI, leren jullie het dan werkelijk nooit?
    03-07-2023 18:59
    Precies.. De official van de UCI die dit heeft goedgekeurd, die zou nou wel eens voor de camera tekst en uitleg mogen geven..
    03-07-2023 19:31
    De vraag stellen is hem beantwoorden.
03-07-2023 18:33
Knap werk van MvdP.

Volgend jaar Kooij maar opstellen, kan Van Aert mooi een leadout duel doen met MvdP.
03-07-2023 18:22
Ploegen en renners falen eigenlijk ook. Hoe lang is dit parcours bekend? Dit kan je toch vooraf aankaarten.
    03-07-2023 18:34
    Ik hoorde op Sporza dat ze het parcours mede op verzoek van ploegen nog ietwat aangepast hadden, weet even niet wat de aanpassing betrof.

    Gaar parcours dat in dalende lijn naar rotonde gaat die je maar op 1 manier kan nemen. Daarna nog een driekwart draai ergens op fikse snelheid en als klap op de vuurpijl het geslinger in de laatste km met een knik de laatste 100 meter
    03-07-2023 18:51
    De beste en belangrijkste opmerking alhier.
    En tevens aantoont wat nag altijd niet functioneert binnen de sport.
    03-07-2023 21:09
    De aanpassing was 1 of andere rotonde die er uit ging, zal wel zo’n driekwarter zijn geweest. Parcours werd er 6 k langer door.
03-07-2023 18:06
Wout is hier de grote meneer door in de remmen te gaan anders was het Groenewegen/Jakobsen all over.
    03-07-2023 18:29
    Philipsen had geluk dat het Van Aert is en geen Sagan
    03-07-2023 18:42
    Hij moest wel. Vanwege de knik, bocht zat hij gewoon op de verkeerde kant van het wiel.
    De voorste renner hoeft namelijk niet zijn bicht groter te maken om parallel aan de naders te blijven terwijl er een knik zit.
    04-07-2023 07:44
    Vooral de slimme meneer, want hij was de Jakobsen van het verhaal geworden.
03-07-2023 18:58
Fanboys , dit was echt niet recht. De weg ook niet, maar hij ook niet. Hij wist dondersgoed dat Wout daar zat. Als dit Dylan was geweest was het te klein geweest hier.
03-07-2023 18:06
Straight spint van Phillipsen. Wout had moeten weten anders positioneren of voor het knikje al geheel langs Phillipsen zijn.
Nooit gemakkelijk zulke sprints. Danny gemist met zijn kopman.
Belgische commentatoren focussen weer met klaagzang mbt de bocht op WvA terwijl andere Belg wint.
    03-07-2023 18:09
    Belgen vinden dat Van Aert niet moet zeuren, omdat Philipsen gewonnen heeft. Als Groenewegen dit gedaan had was de reactie heel anders geweest
    03-07-2023 18:13
    Straight was het zeker niet, maar dat kon ook niet. Als je een kromme trekt evenwijdig aan de hekken, dan overschrijdt Philipsen die. Maar hij heeft zichzelf in een positie gebracht waarin hij de kortste route naar de streep mag nemen. Tegenovergesteld daaraan heeft Van Aert zich in een positie gebracht waarin de kans bestaat dat hij in de remmen moet, zoals dan ook gebeurt.
    03-07-2023 18:15
    Straight in het Engels betekent fair, niet recht in deze context.
    03-07-2023 23:05
    Dus niet heteroseksueel?
03-07-2023 18:09
Sterke top-10. Wel een wonder dat dit goed ging. Asgreen door het peloton, Morkov, Cofidis man nog een keer en Philipsen zelf in de laatste meters.

En dan die finale met een flauwe bocht. Remt van Aert niet, heb je een grote valpartij. Philipsen zeker niet heel fair, maar komt vooral door die hekken en bocht.

UCI en ASO -1.
03-07-2023 18:12
Hoe sprint je eigenlijk op correcte wijze rechtdoor in een bocht? Dan moet je perfect evenwijdig met de curve blijven sprinten?
    03-07-2023 18:14
    Gentlemen correct wellicht, maar sportief mesjokke. Neem dan helemaal de toeristische route.
    03-07-2023 18:25
    Zou natuurlijk geen bocht moeten zijn in de laatste 300 meter ofzo
03-07-2023 18:19
En wat stoor ik mezelf aan al die vrouwen/ vriendinnen van die renners. Direct vol in beeld. Daar heb je een woord voor wat ik hier niet ga gebruiken.
    03-07-2023 18:21
    Ben niet de enige dus, gelukkig. En die kindjes idem. Kan George niet meer zien.
    03-07-2023 18:23
    Stel je voor dat ze hun geluk/leed willen delen met familie of geliefden. Dat is wel iets om boos over te worden.
    03-07-2023 18:25
    Tis niet de avondvierdaagse.
    03-07-2023 19:03
    Boos? Nee hoor. Vind het alleen wat storend.
    03-07-2023 19:37
    Vroeger jonge, vroeger.
    Toen de schepen nog van hout waren en de mannen van staal, mochten de vrouwen niet eens in de Tour komen.
    2 uitersten.
    03-07-2023 21:07
    Laat degenen die daar kracht uit halen lekker joh. Het is een sport waarbij het gevoel dat je het voor iemand doet erg helpen kan.

    Wel jammer dat we Jezus nooit een renner na de finish om de nek zien vliegen.
03-07-2023 18:55
Toch eens een keer kijken bij het baansprinten. Daar is de baan ook niet recht (in tegendeel zelfs), maar daar werken ze wel met lijnen waar je binnen moet blijven. Erover is eruit, einde discussie.

Uiteraard begint het met een fatsoenlijke aankomst. Maar bij sprints als deze zouden lijnen uitkomst bieden. beginnen op 200 meter, en dan moet je in je vak blijven als er iemand in het vak naast je zit die je daarmee zou kunnen hinderen. Dan had je in ieder geval uitsluitsel kunnen geven of de hekken naar Philipsen kwamen, of Philipsen naar de hekken ging.

In dit geval geef ik het voordeel van de twijfel aan Philipsen, aangezien die soort van de kortste weg naar de finish pakte, en zeker niet een rare lijn volgde in zijn sprint.
03-07-2023 18:04
Zo'n bochtige aankomst is vragen om problemen, maar het ging gelukkig net goed. Daar moest Van Aert wel voor inhouden, want die werd richting de hekken gemanoeuvreerd door Philipsen. Op het randje, maar als de weg die kant op buigt kan het haast niet anders. Een eerdere manoeuvre van een ploeggenoot van Philipsen zorgde al voor 'nuttige' uitdunning aan het front.

Al die rotondes vond ik niet eens zo'n punt, die halen de snelheid er een klein beetje uit en zorgen voor oprekking. Maar waarom de 3km-regel perse ook altijd letterlijk op 3km moet worden toegepast snap ik nog steeds niet. Gemiste kans om daar zinvoller gebruik van te maken.
03-07-2023 18:18
José sprak zijn verbaasde respect uit dat vd Poel, als winnaar van Roubaix en San Remo dit wilde doen voor Philipsen. De chauvilogische redeneringen lopen echt een beetje uit de hand.

Vingegaard die tegen de beste renner ter wereld moet strijden om te proberen deze tour te winnen moet (!) op kop rijden voor van Aert en MvdP, die zelf nog maar moet zien hoe hij zijn stempel op deze tour kan drukken, gaat de verwachting te boven als hij kopwerk doet.

Ik heb José hoog zitten, maar de Belgen laten zichzelf de laatste dagen ontzettend kennen met hun 'objectieve' analyses.
    03-07-2023 18:30
    Ik zou dan toch wat vaker sport kijken, dan komt er een bepaald patroon naar boven:
    sportverslaggevers besteden het meeste aandacht aan landgenoten, en supporteren er ook actief voor (voetbal, hockey, tennis, wielrennen, atletiek etc.). Geldt voor alle landen.
    03-07-2023 19:20
    He poeske,
    Vind je het zelf niet een beetje aanmatigend om iemand te vertellen wat hij moet doen. En voor jouw informatie ik heb de laatste 15 jaar het grootste deel van de wielerkoersen die op tv waren (vooral op sporza) gezien.

    Mijn kritiek is gewoon terecht. José is een geweldige commentator/analist en hij kan zijn chauvinisme meestal binnen de perken houden (het niveau van chauvinisme waar jij mij op wijst. Een beetje chauvinisme hoort bij sportcommentaar, helemaal mee eens).

    Maar dit keer is het er echt over. En de Belgische commentatoren hebben er een handje van de laatste jaren om er over te gaan (en nogmaals ik heb de meeste koersen de laatste 15 jaar op sporza gevolgd).

    Ik denk dat het komt doordat de aandacht zich tot een aantal jaar geleden zich vrijwel volledig op Quickstep en Lotto richtte en vooral op de klassiekers en dag overwinningen. Nu in één keer richt het zich vooral op Van Aert (Jumbo, een buitenlandse ploeg) en Evenepoel (klassementen). En dat maakt het voor mij zichtbaar hoe over de top het chauvinisme is.

    Enfin, ik kan het verder analyseren, maar ik heb er geen zin in. Ik wil gewoon koers kijken, een beetje analyseren, een beetje supporteren voor Nederlanders, Belgen en renners en ploegen waar ik iets mee heb. Maar deze felheid doet voor mij af aan het plezier.
    03-07-2023 19:36
    het chauvinisme bij sporza is even hevig als bij de gemiddelde voetbalcommentator, zal wel geen toeval zijn dat wielrennen in vlaanderen dan ook even populair is als voetbal

    fanatisme bij commentators lijkt recht evenredig te lopen met het aantal kijkers
    03-07-2023 19:51
    @Guushovd,
    Ik vind het een net commentaar van je.
    Buiten dat ben ik bang dat de beleving (naar mijn ervaring in elk geval) van Vlamingen voor de koers een beetje vergelijkbaar is met die van Argentijnen voor het voetbal. Denk maar aan alle tweestrijden in het veldrijden, kasseiklassiekers en vroeger in de grote rondes, gewoon extreme beleving die alle kranten in Vlaanderen bezig houdt, en hier nauwelijks aandacht krijgen. Als van Aert een monument had gewonnen dit jaar, was er misschien veel meer mildheid geweest voor wat hij in de Tour doet (superknecht zijn en rit proberen te winnen). Kennelijk wordt er verwacht dat hij "iets" moet kunnen goedmaken.
    03-07-2023 20:03
    Hé Poeske,

    Helemaal met je eens. En ik kan het goed begrijpen omdat ik ook Van Aert fan ben.

    Maar, ik wil heel graag met plezier naar het wielrennen kijken. En het Belgische commentaar is dan meestal het beste vind ik.

    Daarom vind ik het zo vervelend als ze het winnen van één renner (of toch vooral een belgische renner) te belangrijk maken. Het was gister in essentie een mooie overwinning van Lafay, waarbij Jumbo mogelijk een foutje heeft gemaakt, maar eigenlijk gewoon heel mooi werk levert.

    Vandaag was een mooie overwinning van Philipsen, waarbij MvdP goed werk levert. Maar vandaag is niet alles mooi omdat een belg wint en gister was niet alles lelijk omdat een belg verliest. Zo wil ik niet naar wielrennen kijken en ik ken José en sporza ook niet zo. Maar de laatste tijd lijkt sporza net te vaak zo naar de koers te kijken.
    03-07-2023 20:39
    Kijk dan op een andere zender of zet je geluid uit! José mag als analist of co-commentator toch zo chauvinistische zijn als hij zelf wilt op de Belgische TV.
03-07-2023 18:19
Hoe zouden Renaet en José hebben gereageerd als Cavendish op deze manier het record gepakt had door wout het hek in te rijden!
    03-07-2023 18:23
    Er bestaan geen objectieve beoordelingen als het om meningen gaat. Sommigen komen er dichtbij maar nemen altijd zichzelf daarin mee.
03-07-2023 18:19
Kijk eens goed naar die onderbroken witte streep. Die houd Philipsen m.i keurig naast zich. Dat die hekken naar binnen komen kan hij ook niks aan doen.
    03-07-2023 18:25
    Daarvoor gaat Philipsen ook al naar rechts met Van Aert. Philipsen begint in het midden te sprinten.
    03-07-2023 18:25
    Jasper gaat op 't laatst duidelijk rechts naast die streep richting de boarding rijden.
03-07-2023 18:04
Faire sprint, snelste heeft gewonnen. Voor de mensen die zeggen dat Philipsen hem afkneep, denken we even aan Van Aert vorig jaar met Sagan waarbij Sagan de boeman geweest zou zijn?
    03-07-2023 18:07
    In het verleden telt niet en iedereen ziet dat Philipsen niet recht sprint
03-07-2023 18:07
Gelukkig weer iets om de hele avond over na te praten want de etappe zullen we snel vergeten.
    03-07-2023 18:19
    Aan Powless en Pichon heeft het niet gelegen, die hebben er samen nog iets moois van gemaakt.
03-07-2023 18:11
Ik wil wel eens weten wat de regels hier dan over zeggen?

Ik zie niet hoe je rechtdoor sprinten in een sprint met een bocht definieert.
    03-07-2023 18:19
    Gewoon op dezelfde afstand van de boarding blijven. Zo ingewikkeld is dat toch niet.
    03-07-2023 18:25
    Naar de witte lijnen op de weg kijken (Als die er zijn). Nu ging Philipsen duidelijk van zijn lijn af van links naar rechts.
    03-07-2023 18:41
    De witte lijnen lopen niet met de boarding mee, dus de boarding is leidend lijkt me. Volgens mij is de lijn in zo'n geval ook simpelweg de snelste weg naar de streep vanaf jouw plek.
03-07-2023 18:49
Leuk dat Lafay de groene trui nog een dagje extra heeft.
03-07-2023 19:02
Waar is Wuyts als je hem nodig hebt, heerlijk die Tour de France
    03-07-2023 19:09
    Die heeft nog even voordat hij zijn column moet inspreken. Dus hij heeft nog wat tijd om verschillende populistische invalshoeken tegen elkaar af te wegen.
03-07-2023 18:07
1, 2, 3, de volgende Belgische klaagzang binnenkort.
Waarom heeft Wout geen knecht die Milaan San Remo won en Parijs Roubaix die zich voor hem op kop zet.

PS. Ik woon in België, ginne Ollander.
03-07-2023 18:01
Lekker geknepen.
    03-07-2023 18:03
    Hekken vandaag de schuld hoor. Niet Belg Philipsen.
    03-07-2023 18:08
    De hekken hebben geen stuur de belg wel
    03-07-2023 18:55
    Inderdaad, als dit al mag... Al kun je de schuld ook weer bij de parcours bouwer leggen. En dan heeft iedereen het de laatste tijd weer over "nu gaan we echt wat aan veiligheid doen" ...pff
03-07-2023 18:02
Geen ruimte voor WVA gelaten. Op zich goed gedaan. Er was geen ruimte om in te duiken dus Van Aert moest wel inhouden. Goed afgemaakt door Philipsen

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine