Tour 2020: Movistar maakt voorselectie bekend

maandag 17 augustus 2020 om 14:03
Tour 2020: Movistar maakt voorselectie bekend

foto: Cor Vos

Movistar heeft bekendgemaakt welke renners in aanmerking komen voor een plek in de selectie voor de Tour de France. Onder de namen zijn ook Enric Mas, Marc Soler en Alejandro Valverde.

Zeven van de tien renners kwamen afgelopen week ook in actie in het Critérium du Dauphiné. Alejandro Valverde was in de Franse ronde, op de twaalfde plaats, de beste renner van de ploeg, die verder bestond uit Enric Mas, Nelson Oliveira, Antonio Pedrero, José Joaquín Rojas, Marc Soler en Carlos Verona. De andere drie renners in de voorselectie zijn Dario Cataldo, Imanol Erviti en Jurgen Roelandts. Uiteindelijk moet de Tourselectie uit acht renners bestaan.

Movistar verblijft deze week in de Alpen, waar enkele Touretappes worden verkend. Enkele dagen voor het begin van de Ronde van Frankrijk trekt dan de ploeg naar Nice, waar op 29 augustus de Grand Départ wordt gehouden.

Voorselectie Movistar voor flag-fr Tour de France 2020
flag-it Dario Cataldo
flag-es Imanol Erviti
flag-es Enric Mas
flag-pt Nelson Oliveira
flag-es Antonio Pedrero
flag-be Jurgen Roelandts
flag-es José Joaquín Rojas
flag-es Marc Soler
flag-es Alejandro Valverde
flag-es Carlos Verona

Dit artikel delen:

15 Reacties

Murcia 17 augustus 2020 om 14:07

Het zullen de volgende acht wel worden: Opa, Soler,Mas,Rojas,Oliveira,Cataldo, Pedrero en Erviti.

Turtlehead 17 augustus 2020 om 14:19

Haha, en ik nog terugzoeken wie ‘Opa’ is. Dank!
Overigens eens met je selectie. Hopelijk kunnen Mas en Soler zich losmaken van hun ketenen, maar ik denk het niet.

hartstikkebedankt 17 augustus 2020 om 14:10

Ik zou Soler en Roelandts/Rojas af laten vallen. Soler alle ballen op de Giro.

Vinyakke 17 augustus 2020 om 14:22

Soler gaat mee hoor. Die kan er nog wel door komen in een derde week. Verder zou ik ook Verona en Roelandts thuislaten.

Panache 17 augustus 2020 om 14:24

Soler wil top-5 rijden in de Giro, dan kan je niet vlak van te voren een altijd zware Tour uitrijden.

Panache 17 augustus 2020 om 14:18

Prades geblesseerd, toptalent Rubio niet geselecteerd. Natuurlijk wel twee grote namen, maar de vorm lijkt er niet. Cataldo zie ik nog de beste uitslag rijden.

Vinyakke 17 augustus 2020 om 14:21

Niet meer wat het geweest is in ieder geval. Meer dan een top-10 met vooral Mas zit er niet in vrees ik. Heel aanvallend verwacht ik ze wel maar of dat wat gaat opleveren is nog maar de vraag..

Wheely 17 augustus 2020 om 14:34

Ik verwacht deze Tour vanaf een gegeven moment weer vaak een strijd op twee fronten. Koplopers die voor de zege mogen gaan en daarna een strijd tussen de klassementsmannen. Voor ritzeges gaan lijkt me voor de Movistars dus best een reëel doel tenzij ze echt vol voor Mas z'n klassement gaan.

Vinyakke 17 augustus 2020 om 15:03

Zou wel eens goed kunnen maar wie gaat het dan afwerken? Valverde zie ik niet meer winnen. Mas is ook niet meteen een veelwinnaar. Het zou voor soler wat moeten meezitten dan.

DrJ 17 augustus 2020 om 17:11

Ze zeiden dat ze niet voor het klassement zouden gaan, dus ben benieuwd.

jappe666 17 augustus 2020 om 14:33

Dauphiné-ploeg + Erviti, met Roelandts en Cataldo als reserves verwacht ik.
Denk dat het een anonieme Tour zal worden voor Movistar, met hier en daar een top-5 plek vanuit de ontsnapping misschien.
In het AK betwijfel ik zelfs of ze iemand in de top-20 zullen hebben.

hartstikkebedankt 17 augustus 2020 om 14:52

Lijkt mij wel lachen als Valverde in het begin tijd verliest en daarna vol gaat aanvallen. Dan is het een mooi parcours voor hem lijkt me. Beetje hoe Simon Yates vorig jaar 2 etappes won.

Niels22 17 augustus 2020 om 14:45

Ploegenklassement gaan ze niet pakken dit jaar

Verweggistan 17 augustus 2020 om 17:23

Elke bergrit met meerdere coureurs in de kopgroep en dan 4e, 7e en 8e worden. Dan kan het wellicht.

Chasse_patate 17 augustus 2020 om 15:52

Mas was slecht in de dauphine.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair