Tour 2019: Nibali zegeviert in Val Thorens, Kruijswijk op podium
foto: Cor Vos
zaterdag 27 juli 2019 om 16:30

Tour 2019: Nibali zegeviert in Val Thorens, Kruijswijk op podium

Vincenzo Nibali heeft de ingekorte etappe naar Val Thorens gewonnen. In de beginfase sloop de Italiaan mee in de kopgroep om uiteindelijk solo naar de ritzege te rijden. Egan Bernal verdedigde met succes zijn gele trui, terwijl Steven Kruijswijk doorstootte naar het podium ten koste van Julian Alaphilippe.

Nauwelijks bekomen van alle ontwikkelingen in de negentiende etappe, werd ook de rit naar Val Thorens flink ingekort door de gevolgen van extreme weersomstandigheden. De beklimming van de Cormet de Roselend was niet begaanbaar, waardoor het peloton vanuit Albertville de route nationale N90 richting Moûtiers en de klim naar skioord Val Thorens nam. Even werd gevreesd voor het doorgaan van de etappe, maar om half drie werd dan toch het startsein gegeven.

Al in de neutralisatie reden de ploegmaats van gele trui Egan Bernal en Geraint Thomas (derde) en ook Julian Alaphilippe (tweede) vooraan. Niemand wilde zich laten verrassen in deze ultrakorte rit over slechts 59 kilometer. Dylan Teuns, Magnus Cort, Rui Costa, Ronde van Vlaanderen-winnaar Alberto Bettiol, Kevin Van Melsen en Lilian Calmejane vormden de eerste groep die wegreed en zij zagen ruim twintig renners de oversteek maken.

Samenstelling ontsnapping

flag-it Elia Viviani, flag-fr Tony Gallopin, flag-it Vincenzo Nibali, flag-be Dylan Teuns, flag-ch Sébastien Reichenbach, flag-pt Nelson Oliveira, flag-es Omar Fraile, flag-dk Magnus Cort, flag-es Gorka Izagirre, flag-it Alberto Bettiol, flag-ca Michael Woods, flag-za Daryl Impey, flag-us Joey Rosskopf, flag-pt Rui Costa, flag-no Vegard Stake Laengen, flag-be Jasper Stuyven, flag-ie Nicolas Roche, flag-fr Pierre-Luc Périchon, flag-be Jens Keukeleire, flag-fr Lilian Calmejane, flag-it Niccolo Bonifazio, flag-fr Anthony Turgis, flag-ru Ilnur Zakarin, flag-de Nils Politt, flag-be Frederik Backaert, flag-be Kevin Van Melsen, flag-gb Stephen Cummings, flag-us Ben King en flag-fr Maxime Bouet

De Zwitserse kampioen Reichenbach was de best geklasseerde renner bij de vluchters, maar na drie weken koers was zijn achterstand al opgelopen tot ruim veertig minuten. Na 23 kilometer al bereikten zij de voet van de ellenlange klim naar Val Thorens. Voor de Fransen Périchon en Turgis was dit het sein om aan te vallen. Turgis moest zijn landgenoot laten gaan, terwijl Zakarin en Nibali juist aansloten. Even later haakten ook Gallopin en Woods hun karretje aan.

Jumbo-Visma neemt het heft in handen
In het peloton nam Jumbo-Visma de controle over van Ineos. Amund Grøndahl Jansen en Mike winnaar van de openingsetappe Teunissen, normaal gesproken de wegbereiders van hun sprinter Dylan Groenewegen, staken een handje toe in dienst van Steven Kruijswijk. Daarna namen betere klimmers George Bennett en Laurens De Plus het heft in handen. De rappe mannen gingen overboord, maar het was nog wachten tot het echte vuurwerk zou losbarsten.

Mike Teunissen voert de trein van Jumbo-Visma aan – foto: Cor Vos

Bij het ingaan van de laatste 25 kilometer hadden de vijf koplopers nog altijd twee minuten op het peloton, terwijl het restant van de vroege vlucht nog tussen de twee groepen bungelde. Het waren niet de eerste de beste renners die vooraan reden. Zakarin, Nibali en Gallopin wonnen al etappes in de Tour de France, terwijl Woods in de Vuelta a España al eens het zegegebaar maakte. Tot slot liet Périchon zich deze Tour al eens zien in de ontsnapping, zoals onlangs in de rit naar Gap.

Ook Ineos ging zich weer bemoeien met de controle in het peloton. Dylan van Baarle reed naar de kop om de vaart in het peloton weer op gang te trekken. Op achttien kilometer onder de top was de tank van Bennett, die eerder deze week nog twee keer viel, leeg en schoof De Plus op met Kruijswijk in het wiel – omringd door de mannen van Bernal. Op het moment dat de Belg doortrok, stond de achterdeur wagenwijd open: het pak dunde steeds verder uit tot een groep favorieten.

Alaphilippe kan niet langer volgen
De inspanningen van De Plus kostten de kop van onder anderen Dan Martin en Richie Porte, die daarmee als eerste renner uit de top-10 niet langer kon volgen. De Belg bleek goud waard, want op dertien kilometer onder de top haakte ook Julian Alaphilippe af. De nummer twee van het klassement moest steeds meer terrein toegeven, waarmee Kruijswijk virtueel doorschoof naar de podiumplaatsen.

Julian Alaphilippe moest afhaken op de klim naar Val Thorens – foto: Cor Vos

Vooraan reed Nibali twaalf kilometer voor de aankomst weg bij zijn medevluchters. De Italiaan wilde zichtbaar een gooi doen naar zijn zesde etappezege ooit in de Tour, waarin hij in 2014 al eens het eindklassement op zijn naam schreef. Hij sneed de laatste tien kilometer aan met een minuutje voorsprong op het groepje favorieten. De runner-up van de vorige Giro d’Italia vormde geen bedreiging meer voor het geel: zijn achterstand bedroeg al ruim anderhalf uur.

De Plus bleef intussen maar kopwerk verrichten voor Kruijswijk. Zeven kilometer onder de top buffelde de onvermoeibare Belg nog altijd aan kop van de groep, waarop Alaphilippe toen al ruim een minuut moest toegeven. De klim naar Val Thorens betekende de definitieve zwanenzang van de Fransman in deze Tour, want een podiumplek zat er niet langer in. Pas op 5,6 kilometer onder de top stuurde De Plus af, waarna Kruijswijk er alleen voorstond in de groep favorieten.

Favorieten houden kruit droog
Dan ging Gregor Mühlberger op kop rijden voor Emanuel Buchmann, waarbij Kruijswijk zich in het wiel zette van Egan Bernal. Met Buchmann had de Nederlander immers nog een gevaarlijke klant voor het podium in de buurt. De Duitser lag in het klassement slechts 0:27 achter op de kopman van Jumbo-Visma. In de laatste twee kilometer draaide Mühlberger af, waarna Ineos weer de controle nam met Wout Poels.

Vincenzo Nibali rondt zijn solo prachtig af – foto: Cor Vos

Vooraan in de koers hield Nibali nog altijd stand. Veertig seconden was het verschil met de groep favorieten. In de laatste kilometer had hij het nog erg lastig toen de wegen naar Val Thorens nog stevig opliepen, maar de ritzege gaf hij niet meer weg. Daarachter lag de strijd om het klassement in een definitieve plooi. In de laatste kilometer reden Alejandro Valverde en Mikel Landa naar de overige plekken in de top-3, maar Bernal, Thomas en Kruijswijk bezegelden hun podiumplekken.

RIDE Magazine
253 Reacties
27-07-2019 16:52
Fantastisch Steven! Als team TJV het maximaal haalbare eruit gesleept.

Gewoon een podiumplek, 4 etappeoverwinningen en morgen nog een 5e :-)
27-07-2019 16:52
Prima gereden door Kruijswijk, verdiende podiumplaats. Echter, het is wel een van de minst aantrekkelijke renners hoor. Een beetje wieltjesplakker zoals Evans en Quintana altijd waren.
    27-07-2019 16:54
    Ik neem aan dat dit de eerste keer is dat je een grote ronde waar Kruijswijk in rijdt hebt gevolgd?
    27-07-2019 17:01
    Zoals hij nu gereden heeft klopt dat toch wel?
    27-07-2019 17:04
    Ja. Dus? Wordt een wielrenner alleen beoordeeld op zijn meest recente prestatie?
27-07-2019 16:53
Mooi om alle zure berichten te zien van subjectieve wielervolgers die er niet tegen kunnen dat Kruijswijk (en Jumbo-Visma) derde worden in het klassement. Niet opvallend in de meeste gevallen van dezelfde mensen die de afgelopen weken hebben gezegd dat Kruijswijk het podium niet zou halen.
    27-07-2019 16:58
    Ik ben een objectieve wielerliefhebber. Kruijswijk is een oervervelende coureur waarvan ik binnen enkele jaren enkel nog z'n valpartij tegen de sneeuwmuur zal herinneren. Hoeveel koersen won hij?
    27-07-2019 17:02
    Als je objectief bent Merxc, dan had je geweten zelden iets wint is zijn carriere en daar ook zelden voor strijd. Zelfs met wonder benen zal hij zeer wss nooit iets winnen. Dus met watvoor verwachtingen heb jij in godsnaam naar deze etappe gekeken voor Kruijswijk?
    27-07-2019 17:02
    Tja, dat je alleen zijn valpartij kan herinneren toont al aan dat je niet objectief bent. Wat maakt het uit dat hij nauwelijks wint? Hij is een klassementsrenner die te kort komt om klassementen te winnen en niet explosief genoeg is om etappes te winnen. Het is dus logisch dat hij nauwelijks wint maar hij haalt toch het maximale uit zijn loopbaan (behalve dat hij de Giro had moeten winnen).
    27-07-2019 17:03
    Eerlijk gezegd zal ik zijn raid vorig jaar naar de Alpe eerder onthouden dan dit.
27-07-2019 16:54
Prachtige tour voor Jumbo Visma, 4 etappes, met oog op 5 morgen en podium. Belachelijk knap, in decennia niet gezien. Maar hier zeuren mensen. Doei
27-07-2019 16:54
Nibali als etappewinnaar is ook een anticlimax. Drie weken achter de feiten aan rijden en dan nog een etappe winnen.

Quintana hetzelfde. Drie weken niks en dan toch die etappe pakken.

Bardet wint de bolletjestrui en reed voornamelijk alleen slecht.

Thomas en Kruijswijk reden goed maar weinig spectaculair.

De etappes in de Alpen die letterlijk in het water vielen.
    27-07-2019 16:55
    Wat een azijn...
    27-07-2019 16:55
    Ik vind het net knap dat Nibali en Quintana toch die etappes pakken.
27-07-2019 16:54
Helaas weer Sky.
    27-07-2019 17:03
    Kom op, dat ben je nu toch al gewend? En het blijft de komende jaren ook gwn Sky/Ineos. En elk jaar zullen mensen weer hopen en dingen zeggen als ‘het is nog niet voorbij’, ‘er kan nog van alles gebeuren’, ‘Parijs is nog ver’, etc etc. De mensen die elk jaar hopen dat het dit jaar anders is en vanuit dat gevoel dat soort dingen roepen. Maar, zoals we elk jaar kunnen zien: zonder pech of valpartij is er niks aan Ineos te doen. Zelfs niet als ze zoals dit jaar zwakker oogden als voorheen.
27-07-2019 16:55
Bij deze gefeliciteerd met je 3e plek Steven. Prima prestatie en het maximaal haalbare.

Volgend jaar met Dumoulin voor de winst strijden.

Verder een aanfluiting de Alpen in de Tour. Geen plan B en dan krijg je twee juniorenkoersen voorgeschoteld. Daar moeten ze in de toekomst toch eens wat werk van maken. het zal vaker regenen in de alpen.
27-07-2019 16:56
Stel dat niet Pinot maar Kruiswijk zijn knie had gestoten.. Hoeveel mensen zouden hem echt gemist hebben?
Ik denk werkelijk niemand (buiten wat Nederlanders)..
    27-07-2019 16:58
    Niemand.

    Buchmann en Kruijswijk beetje zelfde type renners.

    Dit is gewoon het maximaal haalbare voor Kruijswijk. Volgend jaar mag hij proberen de beurt die de Plus vandaag deed te doen voor Tom Dumoulin.
    27-07-2019 16:58
    Is klote he dat je in Belgie geen klassementsmannen hebt die iets kunnen. Dan maar zeuren op een prachtprestatie van een Nederlander. Jammer
    27-07-2019 17:01
    Ik ben gewoon Nederlander, maar wellicht wat objectiever dan jij..
    27-07-2019 17:03
    [i]Edit redactie: Niet doen, hou het inhoudelijk graag[/i]
    27-07-2019 17:03
    Ik ben geen Nederlander en ik had Kruijswijk zeker gemist.
    27-07-2019 17:04
    Je had Kruiswijk meer gemist dan Pinot? Bijzonder...
    27-07-2019 17:06
    Dus Kruijswijk had gewoon even de benen van Pinot en de bijbehorende explosiviteit moeten onderschreven. Echt laf dat hij dat zelf niet had bedacht.
    27-07-2019 17:08
    Weet je wat bijzonder is verstand0.0? Jouw verwachtingen van Steven. Je moet een behoorlijke dikke schedel hebben als je nu nog niet snapt watvoor type renner Steven is.
    27-07-2019 17:14
    Ja een saaie renner. Geeft verder niks..
    27-07-2019 17:23
    Kruijswijk is geen Pinot, dat klopt. Maar Ben je vorig jaar vergeten? Dit jaar kon Het voor Kruijswijk niet anders.
    27-07-2019 17:28
    Ik ben vorig jaar zeker niet vergeten.
    En het mag allemaal wat hij doet.. en hij mag hier ook tevreden mee zijn.. Ik word er alleen niet warm of koud van.. en dat mag ook..
    27-07-2019 19:09
    Mag zeker maar klinkt niet heel geloofwaardig als je continu Posts plaatst metgezel strekking. Dan doet het blijkbaar toch wat met je
    27-07-2019 19:23
    Het zou eerder ongeloofwaardig zijn als elke post een andere strekking had, niet?
27-07-2019 16:59
Wat vonden we deze Tour van Aru?
    27-07-2019 17:03
    Ik zie hem wel leuke dingen doen in de Vuelta. Een top 10 rijden en etappe winnen
    27-07-2019 17:05
    De vraag is of hij zich niet heeft opgebrand deze tour.
    27-07-2019 17:06
    Er viel niet al teveel te verwachten van Aru. Hopelijk volgend jaar weer een topjaar.
    27-07-2019 17:25
    Is in iedergeval weer renner geworden. Nu hopen dat hij etappes gaat jagen Inplaats van klassementen.
27-07-2019 17:00
Mooi voor Kruijswijk, maar niemand heeft het over DePlus?????
    27-07-2019 17:05
    Niemand? Heb je alle reacties wel gelezen? De Plus is een geweldenaar en zie ik over een jaar of drie podium rijden in een GT.
    27-07-2019 17:10
    Podium? Nooit. Tenzij een compleet onthoofde Vuelta ofzo.
    27-07-2019 17:15
    Podium is idd wel ambitieus. Maar waarom niet eigenlijk? Een Mollema heeft ook podium gereden. De Plus gaat zich zeker nog ontwikkelen. Tenminste, als het geen renner wordt die straks aansluit in de Ineos trein. Die moet uiteindelijk gwn voor Lotto Soudal gaan rijden en daar als klassementsman voor zichzelf gaan rijden
    27-07-2019 17:30
    DePlus en Bennet verdienen inderdaad kansen voor henzelf, deze 2 waren ongeveer even goed als Kruijswijk zelf, afgezien van de consistentie die Kruijswijk heeft. Maar Met Dumoulin, Roglic en Kruijswijk In De ploeg is Het De vraag wanneer dat dan zou gebeuren... Vooralsnog zitten ze bij De goede ploeg maar wellicht moeten ze In De toekomst verhuizen om voor zichzelf te rijden.
27-07-2019 17:02
Beste resultaat in het klassement van de tour van jumbo visma/rabo/belkin/blanco ooit (mensjov 2e, maar geschrapt) en iedereen huilen hier. Wat een grap.

Edit:
En dan ook nog de meerdere ritoverwinningen, gele trui gedragen, ik heb Steven wel zien demarreren, de ploeg nam zowel op het vlakke als bergop meermaals het initiatief (ik denk dat er geen ploeg is die langer op kop van t peleton heeft gereden). En morgen weer kans met Dylan.
    27-07-2019 17:08
    Koers mede gemaak in de bergen, ondanks dat ze ook nog een spinttrein mee hebben genomen. Gele trui. TTT gewonnen. Drie andere etappes gewonnen.
    27-07-2019 17:12
    Dat dus! (Ik was nog met mn edit bezig). En los van jumbo visma heb ik ook genoeg andere mooie dingen gezien deze tour.
    27-07-2019 17:18
    Dat mag je toch nooit demarreren noemen zeg..
    Ik denk dat werkelijk niemand in paniek raakte toen Kruiswijk eens aanzette..
    27-07-2019 17:22
    @verstandopnul, ik denk dat ik dat wel mag.
    Dat hij niet echt een punch heeft, oke, maar dat hij t niet probeert is gewoon niet waar. En als de nummer 2(die wel een punch heeft) meteen op zn wiel springt, zegt voor mij dat men wel onder de indruk van hem was.
    27-07-2019 17:26
    Speldenprikje lijkt me passender..
    27-07-2019 17:27
    Ieder zijn belevingswereld. Ik ben blij met de mijne.
    27-07-2019 17:29
    Ik ben blij dat je zo blij bent.. :-)
    27-07-2019 17:31
    Voor sommigen is het gewoon nooit genoeg. Misschien wel de beste Tour ooit voor die ploeg, zowel op het vlak als in de bergen het initiatief genomen en met resultaat.
    27-07-2019 18:05
    Het zogenoemde speldenprikje van kruiswijk was toch wel de reden dat alaphilippe er gisteren afgereden werd, dus niet zomaar een speldenprikje.
    Wat een vreselijke negatieve mensen hier bah.
    27-07-2019 19:13
    Dat is niet noodzakelijk negativiteit he..
    Sommige mensen zijn wat kritischer en veeleisender.. Snappen wat een koers interessant maakt en wat niet.. Staan minder bevooroordeeld tegenover renners en ploegen..
    En andere mensen staan te juichen als ze ergens een Nederlands vlaggetje zien staan.. prima verder, geniet ervan.. dat gun ik je oprecht..
    27-07-2019 19:35
    Andere mensen staan te zeuren als ze een Nederlands vlaggetje zien staan. Net zo onnozel, en een stuk minder sympathiek. Als je een voorkeur voor renners van de eigen nationaliteit niet trekt raad ik je aan om geen sport te volgen. Je zult je mateloos ergeren.
    27-07-2019 19:36
    Overigens beweert volgens mij niemand dat Kruijswijk enorm aanvallend gereden heeft. Wel dat hij een geweldig sterke prestatie individueel en met de ploeg geleverd heeft.
27-07-2019 17:08
Prima prestatie van Kruijswijk en TJV. Jammer dat er hier zoveel gelegenheidswielerliefhebbers zijn die het allemaal weer niks vinden...
27-07-2019 17:08
Dit was het alles of niets van Kruijswijk. Nou ja, hij heeft zijn podiumplek binnen.
Volgend seizoen de Plus kopman maken;).
Op naar de Vuelta met hopelijk geen negatieve invloeden van de weergoden op het parkoers.
27-07-2019 17:10
Steven Kruijswijk = de nieuwe Jurgen Van Den Broeck

Derde wel mooi, maar in topsport draait het enkel om de eerste plaats en als je daar zelfs geen risico’s voor durft te nemen, dan ben je gewoon geen echt top(s)p(ort)er
    27-07-2019 17:12
    Lol! Dan rijden er in jouw wereld maar iets van 30 'echte' sporters in het peleton rond?!
    27-07-2019 17:33
    Dat is niet wat er staat, een topsporter doet er alles aan om te winnen en is niet tevreden met een derde plaats. Als je niets onderneemt kan je ook niet winnen...
    27-07-2019 19:12
    Kruijswijk heeft precies op de manier gereden die de kans op winst (en podium) het grootst mogelijk maakte. Meer aanvallen had zijn kansen om te winnen waarschijnlijk alleen maar kleiner gemaakt. Schets eens een scenario waarin zijn kansen om te winnen groter waren geweest?
    27-07-2019 19:15
    Weinig topsporters dus. Zelfs Alaphilippe niet want die is tevreden met zijnTour en slechts een vijfde plek
27-07-2019 17:11
Niemand in deze Tour OTL.
Al voorgevallen ?
27-07-2019 17:11
Knappe prestatie van Kruijswijk. Podium Tour de France is niet niks.

Maar voor degene die nu zeggen dat Kruijswijk fantastisch heeft gereden, het maximale eruit heeft gehaald e.d., zijn toch wel een beetje hypocriet en schijnheilig. Ik kan mij namelijk meerdere discussie herinneren in het verleden over wieltjesplakker Evans (in zijn beginjaren) en nog talloze andere renners die hiervan werden beschuldigd. Maar nu Kruijswijk het ineens is, is het allemaal fantastisch? En deze mensen zouden waarschijnlijk anders hebben gereageerd als Kruijswijk net 4e was geworden.

Kruijswijk heeft gewoon kleurloos gereden en wieltjesgeplakt. Niets mis mee, maar deze mensen wil dan nooit meer horen zeuren over andere renners..
27-07-2019 17:12
Fantastische tour. Beaucoup de chapeau Kruijswijk. Gelukt! Mooie woorden van De Plus. Fantastisch teamwerk!
27-07-2019 17:14
Zelfs Jurgen Vandebroek viel meer aan dan Kruiswijk... En gisteren maar zagen dat hij niet de kans had om te kunnen aanvallen! Geeuw!!
    27-07-2019 17:20
    Inderdaad, daar moest ik gister al schamper om lachen..
    27-07-2019 17:23
    Je bent zeker een gefrustreerde Belg die loopt te trollen. Nederlanders zijn Jurgen Van den Broeck allang vergeten.
    27-07-2019 17:31
    Net zoals ze kruijswijk over 10 jaar vergeten zullen zijn...
    27-07-2019 17:31
    Ik woon in Maastricht zeurpiet. Deze prestatie zullen we net zo snel vergeten zijn als het podium van Vdb.
27-07-2019 17:16
De Gendt en Theuns “mogen” een etappe winnen van de Jongens met de echte grote motor (Thomas, Kruiswijk, Buchman, Bernal etc. ... hoe knap en mooi ook (geniet ik ook van). Echter zijn de grote jongens bezig de taart te verdelen waar het om gaat namelijk het podium halen in Parijs...
Dat is een heel ander en veeeel moeilijker spelletje dan waar de Gendt mee bezig is! Met alle credits voor de Gendt uiteraard
    27-07-2019 17:30
    Ja man, Degendt kreeg zijn zege echt cadeau met een rode strik errond. Jij bent een echte kenner!
27-07-2019 17:20
TJV 4 ritten en podium voor Kruijswijk. Dan kan je onmogelijk ontevreden zijn. Daarnaast zou ik als leiding erg content zijn over de 2e lijn; m.n. de Belgische inbreng zoals de Plus vandaag. Ik weet niet wie verantwoordelijk is voor de aanwervingen binnen de ploeg, maar die heeft er duidelijk kijk op.
Vorig jaar heb je meer aanvallen kunnen zien. Verschil is podium... maar dat is naar mijn idee ook gewoon het gevolg van de manier waarop Ineos de koers verlamd. Als je het dan over laf hebt, die hadden er 2 die beter waren dan de rest...
Blijkbaar verwachten sommigen dat Kruijswijk zich dan als de eerste de beste de vernieling in laat rijden door die twee, door als een kip zonder kop aan te vallen.
27-07-2019 17:26
@Ultras100
Dat zal vast. Maar hoeveel etappes e.d. heeft De Gendt gewonnen, en Kruijswijk? En De Gendt is ook 3e geweest in de Giro. Ik zou toch liever het palmares hebben van De Gendt dan Kruijswijk, hoor. Dus om nou Kruijswijk en Buchmann grote jongens te noemen en De Gendt (en zijn overwinningen) neer te zetten als soort van "gekregen", vind ik onterecht en ronduit gezever.

Dat zeg ik overigens als Nederlander. En ik vind Kruijswijk een erg sympathiek persoon, die veel succes verdient. Gun hem altijd het allerbeste. En ik hoop dat hij nog wat overwinningen zal pakken.
27-07-2019 17:27
Voor heel veel reageerders is het nooit goed. Had Kruijswijk meerdere keren aangevallen, maar dan daardoor veel tijd verloren, dan was hij een domme renner geweest. Nu heeft hij heel verstandig gekoerst, misschien wat saai, maar wel het maximale er uit gehaald en daardoor het podium gehaald en daar gaat het uiteindelijk om, het maximale presteren. Winnen was gewoon niet mogelijk geweest. met renners als Bernal en Thomas voor zich.
27-07-2019 17:34
Ontzettend veel bewondering voor Kruijswijk. Met zoveel toewijding uiteindelijk zo’n resultaat behalen doet mij al typend een hele diepe buiging maken.
27-07-2019 17:35
De meesten die hier zeiken over Kruijswijk, weten niet eens wat een fiets is, laat staan dat ze er op kunnen rijden. Voor de rest zielige zeurders eat een losers zijn jullie toch. Voortaan maar lekker weer bij mama aan de borst.
27-07-2019 17:37
Nogal wat mensen misgunnen kennelijk Kruijswijk zijn mooie derde plaats (veel overbodige negatieve opmerkingen hier). Kijk naar wie voor hem staan en besef dan dat dit een goede prestatie is.
    27-07-2019 17:42
    Ik gun hem zijn 3e plek zonder meer..
    Ben alleen een beetje bang dat het gaat afleiden van zijn échte roeping, knechten voor TD of Roglic..

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine