Tour 2018: Landa hoopt op hulp Dumoulin en Roglič in slotweek

maandag 23 juli 2018 om 14:29

foto: Sirotti

In een interview met het Spaanse EsCiclismo heeft Movistar-renner Mikel Landa zijn ambities uitgesproken in de slotweek van de Tour. De Bask – die zichzelf momenteel op een zesde plaats in het algemeen klassement terugziet – hoopt in Parijs op het podium te staan met een ritzege op zak. Daarvoor heeft Landa echter wel hulp nodig, zo zegt hij: “Wij zullen het blijven proberen, maar ik denk dat we met Primož Roglič en Tom Dumoulin samen zouden moeten werken om elkaar te helpen.”


Landa denkt dat met de hulp van Sunweb en LottoNL-Jumbo de Sky-trein – die na het uitvallen van Gianni Moscon nog maar zeven renners telt – ontregeld kan worden. Over het uitvallen van Moscon zegt hij het volgende: “Ik vond Moscon in mijn tijd bij Sky altijd een goede jongen; ik heb nooit problemen met hem gehad.  Hij is echter wel een belangrijke pion die goed werk verricht op de beklimmingen en op het vlakke, dus het team is iets zwakker geworden.”

Als Landa Sky verder analyseert, begint hij over het duo Thomas-Froome, dat hij voor zich moet dulden in het klassement. “Het lijkt erop dat er binnen de ploeg vrede is. Ze hebben allebei veel ambitie. De één wil voor de eerste keer de Tour winnen, de ander voor de vijfde keer. Op een gegeven moment zal bij beide renners hun ego tevoorschijn komen”, eindigt de Movistar-renner.

40 Reacties

Rhohan 23 juli 2018 om 14:30

Lol… Spanjaarden en samenwerken.

GekkeHenkie 23 juli 2018 om 14:35

Ik denk dat hij met hulp bedoeld dat zij even tijd moeten verliezen, want dan staat Landa voor hen. Dan zou hij enkel nog ‘hulp’ van Bardet of één van de mannen van sky moeten krijgen en staat hij op het podium. Maar zonder gekheid, ik zie hem niet op podium eindigen. Ik denk dat hij beter kan opletten op wat er van achter hem komt. Al hoop ik natuurlijk niet dat hij gaat rijden om zn plekje vast te houden.

Niklas 23 juli 2018 om 14:36

Een rustdag is een kortstondige komkommertijd.

mooiman 23 juli 2018 om 14:37

Samenwerken zodat Landa op podium komt. Sunweb en TJL zullen het een fabelachtig plan vinden

Skele 23 juli 2018 om 14:37

Ik hoop al jaren op hulp van Movistar, maar puntje bij paaltje rijden ze elk jaar Froome weer in een zetel met hun anti-winnaars koersgedrag.

Jeromb 23 juli 2018 om 14:40

Eigenlijk denk ik dat Landa tot nu toe gwn voor extra plekken in het klassement moet strijden. Hij is eigenlijk elke bergetappe minder gebleken dan veel concurrenten. Ik zie het gewoon niet gebeuren dat hij én sky verslaat én ook nog Tom Dumoulin en Roglic en Kruiswijk en Daniel Martin voorblijft. Zeker met de tijdrit in het achterhoofd. Nee als ik hem was zou ik juist tegen Roglic en TD rijden. Als froome of thomas kraakt zullen ze natuurlijk wel samenwerken, maar dat is wel een grote als.

Covadonga 23 juli 2018 om 14:41

Landa kan beter Dumoulin helpen.

VerstandOpNul 23 juli 2018 om 14:44

Met een team als Movistar hebben ze bij Sky geen vrienden meer nodig.. ze hebben werkelijk overal Froome en Thomas in de kaart gespeeld.. Onbegrijpelijk eigenlijk..

fustviking 23 juli 2018 om 14:46

maak een zin met de woorden: laatste, daad, spanjaard, mes, je, rug

RGESINKNR1 23 juli 2018 om 14:47

Landa het podium, Dumoulin de eindwinst. Waar kunnen we tekenen?

Retro Lex 23 juli 2018 om 14:50

Misschien dat Landa eens moet polsen bij Quintana en Valverde voor wat steun ?

Rhohan 23 juli 2018 om 14:50

Mochten ze bij Sky geen knechten meer over hebben en er rijdt iemand weg… kunnen ze nog altijd rekenen op het achterwiel van Dan Martin die volle bak alle gaten dichtrijdt. Met afstand de domste coureur van deze editie.

Koekiemonster 23 juli 2018 om 15:02

Landa wil naar Sunweb.

Bergje over 23 juli 2018 om 15:04

Prachtige reacties hierboven, heb niets meer toe te voegen. Ik hoop voor Landa dat hij in het wiel van Tom mag/ kan blijven hangen. Ik heb niet het idee dat hij ervoor kan/ wil rijden.

Akiria 23 juli 2018 om 15:16

Misschien eens stoppen om voor Sky op kop te gaan rijden achter Kruijswijk aan…. Had die maar een knecht mee gehad dan zag het er nu heel anders uit..:(

josi 23 juli 2018 om 15:17

Voor de koers zou het leuk zijn als Landa en Quintana de komende dagen vol in de aanval gaan en niet wachten tot ze hulp van andere ploegen krijgen – die komt vanzelf wel als Sky zou beginnen te kraken. Tot nu toe valt het optreden van het dreamteam van Movistar behoorlijk tegen, maar in zo’n derde week kan het altijd nog omslaan.

SprintMaster 23 juli 2018 om 15:23

Ga lekker Sky in de wielen rijden als zij een aanval doen.

Bettinwel 23 juli 2018 om 15:24

Ook in dit artikel druppelt het incident rond Moscon door. Froome lacht zich ondertussen een slag in de rondte want hij staat nu derde in de spanningsboog van journalisten. Aangaan die combine!

leegloper 23 juli 2018 om 15:25

Maar eigenlijk reed Landa in de Alpen toch steeds beter? Zijn we zijn val vergeten in de kasseienetappe? Als die verbetering doorzet, zijn er helemaal niet zo veel betere klimmers. Hulp van TLJ kan hij natuurlijk wat mij betreft vergeten na anti-kruijswijk rijden.

Veloburto 23 juli 2018 om 15:32

Waarom de fok zou Tom met Landa moeten samenwerken? Als Dumo in het wiel blijft bij Froome en Thomas een keer lost, hoeft ie alleen nog maar de tijdrit te knallen. Misschien een idee voor Landa om samen te gaan werken met Quintana en Valverde? Zijn van dezelfde ploeg

michielbrands 23 juli 2018 om 15:34

Is dit Landa’s sollicitatie naar het kopmanschap volgend jaar bij Sunweb? :P

Guushovd 23 juli 2018 om 15:35

Een beetje zoals Izaggire samenwerkte met Tom Jelle Slagter?

Magikdatzeggen 23 juli 2018 om 15:42

Een beetje zoals Cort samenwerkte met Mollema?

Guushovd 23 juli 2018 om 15:47

@magikdatzeggen
Ook een goeie optie :~

rahimns 23 juli 2018 om 15:51

Waarom ging Movistar (samen met AG2R) dan SKY helpen toen Kruijswijk aanviel… waarom hebben ze toen niet het werk op laten knappen door SKY. Nu gaan bedelen om hulp is triest.

  • 1
  • 2