Tour 2018: Groenewegen wint race tegen de tijdslimiet

Door , dinsdag 17 juli 2018 om 18:53
Tour 2018: Groenewegen wint race tegen de tijdslimiet

foto: Sirotti

De klassementsrenners hielden onderweg naar Le Grand-Bornand hun kruit grotendeels droog. Dit betekende echter niet dat de sprinters konden genieten van een rustig dagje door de Alpen. Zo eindigde Dylan Groenewegen in het allerlaatste groepje op 34:02 van winnaar Julian Alaphilippe. Dit was slechts 28(!) seconden voor het overschrijden van de tijdslimiet.

Groenewegen werd bijgestaan door zijn LottoNL-Jumbo-ploegmaten Amund Grøndahl Jansen en Timo Roosen. Naast Groenewegen was het ook voor Mark Cavendish, Marcel Kittel en Timothy Dupont aanpoten.

Gelukkig voor de snelheidsduivels kunnen ze morgen ‘gewoon’ van start gaan. Of Groenewegen dan ook op tijd binnen is, is maar de vraag. Op het programma staat namelijk een 108,5 kilometer lange bergrit naar de top van La Rosière, met eerder in de etappe ook nog de beklimmingen van de Montée de Bisanne en de Cormet de Roselend.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Hemelrijk 17 juli 2018 om 18:55

Klasse Dylan!!

Koel 17 juli 2018 om 18:59

Een grote “bus” vormen, dan volgt er meestal een generaal pardon.

TykkeThor 17 juli 2018 om 19:00

Z’n derde al!

Bulcke 17 juli 2018 om 19:01

Derde keer dat hij wint

Jean Dumas 17 juli 2018 om 19:02

Morgen krappe tijdslimiet, gelijk steile col. Gaat hem niet worden.

meneertour 17 juli 2018 om 19:02

Mooi zo, maar morgen en donderdag gaat ie vrees ik tekort komen…

koos1 17 juli 2018 om 19:06

Nog twee dagen afzien, maar zal moeilijk worden. Hoop niet dat ze bij TLJ Roosen en Janssen gaan opofferen om Groenewegen proberen op tijd binnen te krijgen, met de kans om met 3 renners buitentijd te komen.

josi 17 juli 2018 om 19:10

Knap, maar wel erg krap. En morgen zal hij er natuurlijk vrijwel meteen vanaf gaan, dus lijkt het me nog een stuk lastiger om de tijdslimiet te halen dan vandaag.

ikbenprocycling 17 juli 2018 om 19:12

Zeer knap, maar als hij Alpe dHuez al haalt zal daar elke corner a Dutch corner moeten zijn. Vele handjes tegen het zadel maken lichter stoempen.

Verweggistan 17 juli 2018 om 19:17

Minnaard gewoon op 18 minuten.

leegloper 17 juli 2018 om 19:32

Hoe lang is nu de arm van Grondahl Jansen? Hoe vaak heeft hij zijn bidon toch maar teruggepakt, nadat hij hem naar Greenpath had uitgestoken?

illu 17 juli 2018 om 19:40

Hopen dat het morgen vanaf het begin oorlog is… Dan ontstaat er hopelijk vroeg een grote bus (+kijkplezier :))

Romāns Vainšteins 17 juli 2018 om 19:43

Dit worden the Hummeldays voor de bowlingbal.

xistnc 17 juli 2018 om 19:44
Quote van meneertour:
morgen en donderdag gaat ie vrees ik tekort komen

Hoe zie je dat voor je?

nummer3 17 juli 2018 om 19:51

Morgen buiten tijd in een grote bus, generaal pardon, overmorgen weer buiten tijd. Zoiets denk ik…

TeamNL 17 juli 2018 om 19:52

Het zou natuurlijk dramatisch zijn voor de tour als Groenewegen, Kittel en Cavendish uitvallen.

HF2013 17 juli 2018 om 21:10

Kom Dylan. Vrijdag kom ik naar je etappeoverwinning kijken. Zou zonde zijn als jij daar zelf niet bij bent… of zoiets. :)

Ideefiks 17 juli 2018 om 21:22

Morgen maar geen knechten bij je houden.
Het zou wel erg zijn als de halve ploeg buiten tijd eindigt !

Jungle Man 18 juli 2018 om 07:07

Ik heb er totaal geen moeite mee als er een berg sprinters buiten de tijdslimiet binnen komen en de tour uit worden gezet. Dat verkleint de kans op sprint etappes later in de tour.
Oplossing voor de sprinters is gewoon harder rijden

Koel 18 juli 2018 om 07:17

TeamNL – 17 juli 2018 om 19:52
Twee c-sprinters als Kittel en Cavendish zullen ze toch niet missen…?

Headlines

Materiaalzone

Populair