Tony Martin tekent bij Katusha

maandag 15 augustus 2016 om 16:02
Tony Martin tekent bij Katusha

foto: Sirotti

Tony Martin geeft zijn carrière een vervolg bij Katusha. De Russische ploeg maakt dat zojuist bekend.

“Ik ben opgetogen om naar dit sterke team te komen”, laat Martin optekenen in het persbericht. “Katusha heeft de laatste jaren laten zien dat het een winnende ploeg is, en eerlijk gezegd, ik vind het Katusha-shirt bijzonder mooi.”

De drievoudig wereldkampioen tijdrijden en regerend Duits kampioen tegen te klok tekent een contract voor twee seizoenen. Voor Martin betekent de overstap van Etixx-Quick-Step naar Katusha ook een overstap naar een andere fietsconstructeur.

Na jaren Specialized wacht hem een nieuw avontuur op Canyon-fietsen. “Ik geloof in de Canyon-fietsen en dat is belangrijk voor mij als tijdrijder. Wat mij ook heeft overtuigd om deze stap te zetten is het vertrouwen van de ploegleiding. Ik ben straks in staat om betere resultaten te behalen dan ik de afgelopen jaren heb behaald.”

Dit artikel delen:

44 Reacties

OscarV 15 augustus 2016 om 16:04

OK, onverwacht, na alle hardnekkige geruchten over Bora.

chavanelfan 15 augustus 2016 om 16:04

Oef, Etixx is er vanaf. Wint niks meer.

Poeksel 15 augustus 2016 om 16:05

Iemand die dit had zien aankomen? (ik niet)

Arema Pro Cycling Team 15 augustus 2016 om 16:07

@chavanelfan:

Hij mag dan niet veel meer winnen dit seizoen, maar nog wel van veel waarde lijkt mij?

Wheelerfan 15 augustus 2016 om 16:08

Er gaan toch grote namen weg bij Etixx.. Wie zouden ze nog binnenhalen? Iemand enig idee?

Gelegevaar 15 augustus 2016 om 16:08

Bijzondere move..

Brakkel 15 augustus 2016 om 16:12

Alpecin zal toch om een bekende Duitser gevraagd hebben. De vraag was alleen wie ging het worden. Nadat Degenkolb naar Trek ging bleef er natuurlijk weinig keus over.

Tiim 15 augustus 2016 om 16:14

Die gaat nog even zijn bankrekening vullen om uiteindelijk in de anonimiteit afscheid te nemen. Zonde.

vlek 15 augustus 2016 om 16:14

Katusha werd met een grotere rol voor de fietssponsor en Alpicin als co-sponsor een half Duits project toch? Buiten Degenkolb was er verder geen grote naam te halen, dus heel vreemd is deze overstap niet. Ik verwacht dat dit een verdere verwijdering van de tijdrit discipline gaat betekenen. Tony Martin de vrijbuiter is ook een veel leukere renner wat mij betreft.

Scotty 15 augustus 2016 om 16:15

Zal hem hopelijk goed doen. Heeft toch een wat minder jaar. Blijft natuurlijk een klasbak die misschien toch eens een keuze moet maken: tijdrijden of eendagskoersen.

Koel 15 augustus 2016 om 16:16

Benieuwd wat “Lidl” gaat doen. Martin weg en Kittel niet indrukwekkend….

OscarV 15 augustus 2016 om 16:22

En met: “Wat mij ook heeft overtuigd om deze stap te zetten is het vertrouwen van de ploegleiding. Ik ben straks in staat om betere resultaten te behalen dan ik de afgelopen jaren heb behaald.” een enorme snauw naar Lefevere… En nu maar wachten op een reactie…

R_Starzz 15 augustus 2016 om 16:22

Toch wel vreemde transfer… Tony wou Kittel bij Etixx en vertrekt nu zelf?! Denk dat dit stilaan het einde is voor Tony Martin

koos1 15 augustus 2016 om 16:31

Het gerucht ging natuurlijk al, maar toch een opvallende overstap. Net zo opvallend als vorigjaar de overstap van Vandenbroeck.
Benieuwd welke rol Martin volgendjaar krijgt. De voorjaarsklassiekers met Kristoff en verder alles op het tijdrijden?

Jungle Man 15 augustus 2016 om 16:35

Hoe Duits kan giant alpecin nu nog worden?

pirazzi 15 augustus 2016 om 16:35

Tegen te klok moet zijn tegen de klok.

HoofdIsVrij 15 augustus 2016 om 17:04

@Jungle Man

Rijden toch in ieder geval 6 Duitsers volgend jaar bij Giant – Sunweb. Evenveel dus als Nederlanders.

Bertvd 15 augustus 2016 om 17:06

Zag ik niet aankomen. Past dit bij d Panzerwagen? Geen idee. Denk wel dat hij zich hier weer meer op het tijdrijden alleen mag richten.

Komi 15 augustus 2016 om 17:10

Ik hoop dat die zich gaat richten op het Vlaamse voorjaar,ala cancellara. Moet die alleen wat beter gaan sturen

klootje kriekeljon 15 augustus 2016 om 17:11

Logisch: Panzerwagen + Katusha, daar win je de oorlog mee.

Tony vindt het tenue van Katusha heel mooi. :) Prachtig altijd.

achtpuntzes 15 augustus 2016 om 17:14

hij vindt Katusha-shirt bijzonder mooi, nou ja zeg!

Ivanoviclover 15 augustus 2016 om 17:17

nee toch. Tony? Wat doe je nou.

schipperaar 15 augustus 2016 om 17:21

Mooi shirt, vertrouwen van de ploeg plus een nieuwe fiets, Tony straalt maar ziet niet in dat zijn verval vorig jaar op wk al in trad, zie hem geen tijdrit meer winnen.

chavanelfan 15 augustus 2016 om 17:21

@ Arema
Goede knechten heeft Etixx genoeg. En ook renners om zinloze aanvallen te plaatsen in de Tour. Als Martin niet meer de grote tijdritten kan winnen, is zijn rol bij Etixx uitgespeeld. Bij deze dus.

josi 15 augustus 2016 om 17:26

Die had ik niet helemaal zien aankomen. Maar ja, het mooie Katusha-shirt zal hem dus over de streep hebben getrokken.

Headlines

Materiaalzone

Populair