Tom Pidcock sprint nu wél naar de winst in Amstel Gold Race, bijrol voor Van der Poel
foto: Cor Vos
zondag 14 april 2024 om 16:44

Tom Pidcock sprint nu wél naar de winst in Amstel Gold Race, bijrol voor Van der Poel

De 58ste editie van de Amstel Gold Race is gewonnen door Tom Pidcock. De Brit van INEOS Grenadiers rekende na een spannende finale – in een sprint – af met zijn medevluchters Marc Hirschi en Tiesj Benoot en nam zo sportieve revanche. Topfavoriet Mathieu van der Poel kon geen hoofdrol vertolken.

De Amstel Gold Race, de grootste wedstrijd op Nederlandse bodem, kende de afgelopen jaren een geweldige erelijst met renners als Tadej Pogacar, Wout van Aert en Mathieu van der Poel. Laatstgenoemde was ook vandaag van de partij en de wereldkampioene was meteen de torenhoge favoriet voor de overwinning, al was de concurrentie zeker niet te onderschatten met kleppers als Tom Pidcock, Ben Healy, Benoît Cosnefroy, Mattias Skjelmose en Matteo Jorgenson.

Na de start in Maastricht koerste het peloton via een lus langs het Noordelijker gelegen Sittard richting de bekende Zuid-Limburgse beklimmingen. De opvolging van beklimmingen van de Eyserberg, Keutenberg, Cauberg (uiteraard), Geulhemmerberg en Bemelerberg vormden de absolute finale en zorgden ook dit jaar weer voor het nodige draai-en-keer-werk en – bovenal – koersspektakel. Goed voor een wedstrijd van 253,6 kilometer en meer dan dertig(!) hellingen.

De vlucht van de dag – foto: Cor Vos

TDT-Unibet in de vlucht van de dag, wijziging door ongeval 
Er bleek van bij de start veel animo voor de vroege vlucht, maar de eerste aanvallers van de dag kregen nog geen vrijgeleide van het peloton. Na de eerste in de kiem gesmoorde demarrages wisten vier renners wel een mooie voorsprong bijeen te fietsen, en daarmee was de vlucht van de dag vertrokken. De namen? Tosh Van der Sande (Visma | Lease a Bike), Enzo Leijnse (dsm-firmenich PostNL), Alexander Hajek (BORA-Hansgrohe) en Zeb Kyffin (Tour de Tietema-Unibet).

Met deze vier koplopers leken we op weg naar de derde helling van de dag, de Bergseweg. Door een ernstig ongeval met een politieagent in de kantlijn van de vrouwenkoers zag de organisatie van de Amstel Gold Race zich echter genoodzaakt om het parcours van de mannen licht aan te passen. De Bergseweg werd geschrapt uit de route. Via een omweg reden de renners nu richting de Korenweg. Van der Sande, Leijnse, Hajek en Kyffin kregen er ongetwijfeld weinig van mee en wisten hun voorsprong te vergroten tot een vijftal minuten.

De meeste ogen waren gericht op de wereldkampioen – foto: Cor Vos

Dit was ook meteen de maximale voorsprong van de vier vluchters, die net na de Geulhemmerberg – op ruim zeventig kilometer van de finish – weer in de kraag werden gevat. Dit gebeurde op een moment waarop er al flink gekoerst in het peloton. Zo zagen we al enkele versnellingen op de eerste passage van de Cauberg, maar dit zette nog geen zoden aan de dijk. Op de daaropvolgende hellingen – de Keerderberg en Bemelerberg – was vooral Louis Vervaeke zeer bedrijvig.

Anticiperen is het toverwoord
De Belg van Soudal Quick-Step probeerde meerdere keren te anticiperen en wist bij zijn derde poging weg te rijden met de eveneens zeer actieve Mikkel Honoré (EF Education-EasyPost) en seizoensrevelatie Paul Lapeira (Decathlon AG2R). Deze drie renners kregen ook maar weinig ruimte, maar wisten met bloed, zweet en tranen toch een halve minuut uit te lopen in aanloop naar de Gulperberg. Op deze korte maar wel pittige klim besloot wereldkampioen Van der Poel een eerste keer zijn benen te testen, maar liet er nog niet het achterste van zijn tong zien.

Lapeira, Honoré en Vervaeke besloten te anticiperen – foto: Cor Vos

Na een eerste speldenprik van de topfavoriet stokte het tempo weer in de achtervolging, waardoor de drie koplopers toch weer wat seconden konden uitlopen. Vervaeke, Honoré en Lapeira leken echter wel een vogel voor de spreekwoordelijke kat, al helemaal met de Kruisberg, Eyserbosweg en Fromberg nog in het verschiet. Was dit dan de zone van de waarheid en het moment voor de grote namen om hun duivels te ontbinden? Alpecin-Deceuninck was zich bewust van het gevaar en nam dan ook resoluut de leiding in het peloton.

Op de Kruisberg was het nog vergeefs wachten op een explosie en ook de Eyserbosweg leek een muis te baren, maar met de top in zicht besloot Richard Carapaz aan de boom te schudden. De versnelling van de Olympisch kampioen werd al snel weer geneutraliseerd, maar het bleek wel andere renners te inspireren om in de aanval te gaan. Marc Hirschi maakte dankbaar gebruik van een moment van windstilte in het peloton en kreeg het gezelschap van Roger Adrià, Valentin Madouas en Bauke Mollema.

Beslissing voor de Keutenberg? Van der Poel in de verdrukking
De verschillen bleven echter zeer klein na de Fromberg en in aanloop naar de cruciale Keutenberg. Honoré en Lapeira – Vervaeke was inmiddels gelost – reden met nog dertig kilometer te gaan nog altijd voor de meute uit. In de kilometers voor de Keutenberg leek alles weer samen te vloeien, maar Benoot en Pidcock wisten met een slimme move nog de sprong te maken naar de groep achtervolgers met onder meer Mollema, Mauri Vansevenant, Madouas en Hirschi. En Van der Poel. Die was nergens te bekennen.

Dit was een gevaarlijke situatie voor de wereldkampioen, in de wetenschap dat medefavorieten als Pidcock en Benoot plots met een voorsprong van een halve minuut mochten beginnen aan de Keutenberg. Benoot trok op de klim zelf door, maar op de steevast winderige uitloper van de Keutenberg kwam de boel weer bijeen. Op de plateau boven de Keutenberg zagen we – op een halve minuut van de koplopers – een geïsoleerde Van der Poel zitten. De topfavoriet moest zo hopen op steun van andere ploegen, maar dit ging niet van harte.

Benoot was een van de hoofdrolspelers – foto: Cor Vos

Tegenreactie op de Cauberg
De twaalf koplopers waren zich dan weer bewust van de unieke situatie en draaiden al snel voorbeeldig rond. Benoot, Pidcock, Hirschi, Honoré, Vansevenant, Adrià, Mollema, Lapeira, Vauquelin, Madouas, Quentin Pacher en Pello Bilbao wisten zo hun voorsprong alsmaar verder uit te diepen. Het verschil bedroeg – met nog twintig kilometer te gaan – al bijna een minuut. Boeken toe voor de achtervolgers? Nee, want in het peloton besloten Jayco-AlUla en Alpecin-Deceuninck – twee ploegen die de slag hadden gemist – alle zeilen bij te zetten.

Hierdoor bleef het verschil in aanloop naar de laatste keer Cauberg binnen de perken. Dit was voor Skjelmose het signaal om op de klim zijn duivels te ontbinden, maar de Deense kampioen bleek niet bij de machte om de sprong te maken. Een verwachte counter van Van der Poel bleef uit – de man in de regenboogtrui hield toch opvallend afzijdig – waardoor het tempo er weer uitging in de achtervolgende groep. Dit speelde de kopgroep weer in de kaart, waar Honoré inmiddels uit was gelost.

Kopgroep spat uiteen
Door het afhaken van de Deen was EF Education-EasyPost plots ook niet meer vertegenwoordigd in de voorste groep, en dus was het aan de Amerikaanse ploeg om de handschoen op te pakken in de groep-Van der Poel. Van voren was er inmiddels allang geen sprake meer van een goede samenwerking. Benoot, Pidcock, Hirschi en Vansevenant bleken over de sterkste benen te beschikken en wisten zich na de Geulhemmerberg af te scheiden van de rest. Dit viertal leek het te gaan uitmaken voor de overwinning.

Het verschil tussen de vier koplopers en de eerste achtervolgers werd zienderogen groter, terwijl de groep-Van der Poel – nog altijd aangevoerd door EF Education-EasyPost – bleef steken op een dikke halve minuut. Op de laatste helling van de dag – de Bemelerberg – zagen we nog een alles-of-niks aanval van de sterke Lapeira. De Fransman probeerde zo de scheve situatie nog recht te zetten en leek zelfs naar de vier koplopers te rijden, maar net op dat moment gooide Pidcock de knuppel in het hoenderhok.

Benoot, Pidcock en Hirschi sprinten om de zege – foto: Cor Vos

Pidcock neemt sportieve revanche
Op de uitloper bovenop de Bemelerberg versnelde de Brit en dit leek even de winnende move. Benoot en Hirschi stonden op piepen en kraken, maar wisten op karakter weer aan te sluiten. Ook de geloste Vansevenant zag nog een moment om terug te keren en zo reden we met vier kandidaat-winnaars naar de vod van de laatste kilometer. Benoot kon zich niet bedwingen en liet zich als eerste uit de tent lokken, maar zijn versnelling draaide op niks uit. En dus was het sprinten geblazen na ruim 250 kilometer koers.

Pidcock leek op papier de snelste renner in de kopgroep en wist zijn favorietenstatus in de sprint waar te maken, door af te rekenen met Hirschi en Benoot. Drie jaar geleden moest hij in een zeer nipte en controversiële sprint nog zijn meerdere erkennen in Wout van Aert, nu was het wél raak voor de renner van INEOS Grenadiers. Hirschi werd dus tweede, Benoot derde. Mollema was op plek zeven de eerste Nederlander. Van der Poel eindigde buiten de top-10.


Heb jij RIDE Magazine al besteld?

Mathieu van der Poel siert de cover van de RIDE Magazine Najaarsgids 2025! Het najaar is de ideale periode om te gaan gravelen, dus als wereldkampioen gravel van Leuven is hij de ideale persoon om uit te lichten. In de Najaarsgids lees je verhalen over het WK Gravel in Zuid-Limburg, maar ook interviews met Pauline Ferrand-Prévot, Jonathan Milan, Quinn Simmons en Pascal Eenkhoorn en veel meer!
RIDE Magazine
96 Reacties
14-04-2024 16:47
Zelden zo'n slecht in beeld gebrachte koers gezien. Wat een abominabele regie zeg.
    14-04-2024 16:54
    Ja sprint v/h peloton deed er niet meer toe blijkbaar
    14-04-2024 16:56
    Leo deed dit jaar zelf de regie vanaf zijn mobiel.
    14-04-2024 17:09
    het was zeker matig, maar de doorsnee spaanse koers is echt nog wel een stukje slechter hoor.
    14-04-2024 17:20
    Die Spaanse koersen zijn de laatste jaren juist een stuk beter geworden. Ik kan mij nog wel rondes van Catalonië herinneren waar de camera bij de finish te hoog stond afgesteld, zodat je wel het finishdoek zag maar niet de streep. Maar bij de Amstel lijken ze juist achteruit te boeren.
    14-04-2024 17:29
    Eens…, en ook de presentatie bij de NOS…, voordat ze eens in de gaten hadden dat EF voor de Nederlander van de Berg aan het rijden waren…; daar hadden ze toch ook wel wat meer van kunnen maken..
    14-04-2024 20:44
    Vanaf de volgende editie is de AGR in handen van Flanders Classics. Wellicht komt dit e.e.a. ten goede, gezien de vaak prachtige regie van de Vlaamse koersen.
14-04-2024 16:46
Vansevenant gaat Benoot halen... man man man die is niet in een pot met koersinzicht gevallen toen ie klein was.
    14-04-2024 18:37
    Precies mijn gedachte
    14-04-2024 20:42
    Ergens ook wel logisch. Op die manier wel 4e geworden. Als ze waren ingerekend had ie wellicht de top 10 niet eens gehaald. Voor 'the Wolfpack' anno 2024 zo'n beetje het hoogst haalbare als Evenepoel geblesseerd is.
14-04-2024 17:42
Elk jaar opnieuw blijkt de AGR een amateuristische B-koers te zijn. Auto's die half op het parcours staan geparkeerd, slechte TV registratie, waardeloze tijdsmetingen, etcetera. Godzijdank is het tijdperk Van Vliet voorbij.
    14-04-2024 18:58
    Benieuwd op welke termijn Flanders classics dit recht getrokken krijgt
    14-04-2024 20:59
    Flanders Classic wordt wel erg omhoog geschreven. Ook zat incidenten geweest natuurlijk.
14-04-2024 16:57
Haha lekker Tom het ook gewoon zeggen dat het zijn tweede Amstel is
    14-04-2024 16:59
    Heerlijke reactie.
    En hij heeft gewoon gelijk ook.
    14-04-2024 17:14
    Wat een onzin van hem. Zelfde geneuzel als met bollingseffect van de bal. Triest ook dat hij en jij daarin blijven hangen.

    Kleine tip reageer eens wat minder als de ultieme fanboy. Je maakt hier voor de tweede keer de opmerking over de 2e overwinning. Dat een Pidcock dat dwarszit, kan, maar de fanboy zou dat toch al lang los hebben moeten laten.
    14-04-2024 17:28
    Je hoeft toch geen fanboy te zijn om te kunnen lachen om deze reactie? Beetje Britse humor kan ik wel waarderen. En geen idee wat de referentie aan de bowlingbal is. Was dat een poging tot humor?
    14-04-2024 17:43
    En dan nog zou het 1 x De Amstel en 1 x ‘Rundum die Bemelerberg’, gedeeld, zijn. Ze hadden die dag altijd 2 winnaars moeten uitroepen, soms finish je echt gelijk. Zowel Pidcock’s gedrag (die gewoon echt dacht eerder te zijn geweest) als dat van zijn fanboys zijn een gevolg van die beslissing.
14-04-2024 16:52
Belachelijke regie en schandalige motorpacing as usual. Wat een verschrikkelijk gedrocht is deze koers toch ook. Het is te hopen dat het onder Flanders Classics beter gaat, want dit is nu al een aantal jaren op rij WT-onwaardig.
    14-04-2024 16:55
    Je overdrijft, zoals altijd, weer. Het viel vandaag echt reuze mee, peloton heeft weinig kunnen doen. Lapiera hing er even alleen tussen, maar dat was het dan ook wel.
    14-04-2024 16:59
    Heb je wel goed gekeken? De motoren hebben letterlijk de uitslag van de koers bepaald. Zonder die kilometers- en kilometerslange motorpacing van de kopgroep waren ze nooit vooruit gebleven en hadden we een hele andere winnaar gehad..
    14-04-2024 16:59
    @MaGarin ik niet anders dan je gelijk geven. Ergens ook wel weer begrijpelijk, als je weken aan een stuk laveert op je motor in het peloton ben je nou eenmaal ervarener dan die vrijwilligers hier in NL.. komt daar ook nog het wielerhart bij dan wordt dat verschil alleen maar groter..
    14-04-2024 17:03
    Letterlijk de uitslag bepaald? Wie had er anders wel even gewonnen dan?

    De 4 slimste en sterkste zaten voorin. Lapiera was sterk, maar ging te laat en alleen.

    Peloton heeft ze laten rijden. EF kreeg het met 3 man niet eens dicht.

    Net of de hele koers gemotorpaced is. Daarnaast zit een motor op smalle er enigszins voor.
    14-04-2024 17:07
    @MaGarin ik hoor het nu ook dat Flanders Classics de organisatie overneemt, zal een heel verschil maken, blij mee
    14-04-2024 17:09
    Als die motoren er verder voor gaan rijden zien ze de renners de helft van de tijd niet door al dat draaien en keren. Quasi de enige oplossing is dan geen motoren wat ook nogal eentonig wordt.
    14-04-2024 17:12
    @jooprioolpijp

    Je kan er ook naast of achter gaan rijden.
    14-04-2024 17:14
    Ernaast is wel lastig op dit soort wegen. Elke Vlaamse koers is dit ook schering en inslag trouwens.
    14-04-2024 17:15
    Wat betreft de motoren geef ik je groot gelijk. Bij elk helishot zag je ze er veel te kort opzitten. Waarom dit een gedrocht van een koers is ontgaat me daarentegen. In de Cauberg jaren was dit wel het geval, maar sinds de aanpassing aan het parkoers krijg je elk jaar een leuke laatste 40/50 km. Dit jaar was de AGR de leukste grote klassieker van het hele stel.
    14-04-2024 18:03
    @Magarin jij bent echt een levensgenieter.
    14-04-2024 18:47
    Wie had die hele andere winnaar moeten zijn dan?
    14-04-2024 19:09
    @Gebruikersnaam

    Ernaast is geen optie op deze wegen en in feite is ernaast ook koersvervalsing, als de wind van de kant komt waar de motor rijdt, worden ze uit de wind gehouden.

    Als we toch met het argument wind bezig zijn, is erachter ook geen optie als er wind mee is, want dan wordt de motor sneller vooruit gedreven dan de renners.
    14-04-2024 19:35
    Magarin heeft gewoon gelijk. Toen die 4 vooruit waren, zag je de motor daar constant kort voor hangen. Waardoor het tweede deel van de kopgroep niet terug kon komen.

    Resultaat was dat beide groepen vol gas bleven rijden, ipv het spelen van een tactisch spel. En dan had ik het nog moeten zien met EF die er vol achter reed.

    Dus ik ben het inderdaad volledig eens met zijn uitspraken over amateurisme en koersvervalsing. En dan hebben we het niet gehad over de sprint van het pelotonnetje, dat volledig door de regie werd gemist.
    14-04-2024 19:53
    Je overdrijft weer in je ontembare honger naar reacties op je posts. Nu zelf zo erg dat je dingen ziet die er niet zijn.
    14-04-2024 21:03
    Uiteraard vindt Wijsgeer dat MaGarin gelijk heeft. Uiteraard gaat Magarin verder niet in op inhoudelijke zaken.
14-04-2024 16:47
Motoren hadden zoals elk jaar in de AGR weer een mooi aandeel in het koersverloop.
    14-04-2024 16:48
    Waar dan?
    14-04-2024 16:50
    Het is toch al beter als in 2019 en vorig jaar. Maar idd waar het in de vlaamse koersen veel foutloopt wordt het in de amstel met de overtreffende trap overvleugeld
    14-04-2024 16:52
    cameramotor zat vaak heel dicht bij het leidende kwartet, kan zeker voor lapeira net genoeg verschil gemaakt hebben tussen aansluiten en kraken
14-04-2024 16:50
Een ding staat vast, er is maar 1 topfavoriet volgende week in LBL en dat is niet Mathieu.
    14-04-2024 16:56
    Die staat er volgende week gewoon, hij hóéfde hier niet te winnen… volgende week is veel belangrijker
    14-04-2024 17:03
    Blijven dromen! Hij heeft tegen Pogacar in LBL geen kans!
    14-04-2024 17:03
    Maar zijn ploeg gaat volgende week niet beter zijn, die kwamen zwaar te kort en LBL is net die ene koers die hij niet in zijn eentje kan winnen omdat hij zoveel beter is dan de rest.
    14-04-2024 17:11
    @gebruikersnaam, en daarom liet hij het vandaag waarschijnlijk lopen of vond het niet nodig om zich helemaal uit de naat te trekken. Nu kijkt de rest in ieder geval niet alleen maar naar hem en zijn ploeg volgende week. Dus schrijf hem idd maar gewoon op hij zal er staan.
    14-04-2024 17:18
    @De Tank dank u
    14-04-2024 17:37
    @De Tank, denk je echt dat andere ploegen alleen maar naar v.d. Poel kijken wanneer Pogacar aan de start staat in LBL:-) Zijn ploeg had vandaag al snel niets meer te vertellen, hij heeft dan ook niets laten lopen, er zat vandaag gewoon niet meer in. Een en ander had je trouwens ook na afloop in het interview met v.d Poel uit zijn eigen mond kunnen horen.
    14-04-2024 17:49
    Van der Poel is op loeisteile en/of wat langere klimmen ‘gewoon’ geen wereldtopper. Puur op dat onderdeel heeft hij nog nooit echt de rest geklopt of meegedaan, misschien de Strade die hij won was dan zijn beste koers maar daar ligt veel meer accent op de afdalingen en het onverhard terrein.
    14-04-2024 17:51
    @antoin. Mja, alsof hij daar ff gaat vertellen dat dit allemaal met oog op volgende week was. Kom op man.
    14-04-2024 18:12
    @highlander Lees mijn reactie nog een keer en kijk meteen ff waar ik op reageer
    14-04-2024 18:16
    @antoin. Heb ik gedaan en ik ben het eens met De Tank. Als VDP ook maar enigszins kans wil hebben volgende week moet hij (en zijn ploeg) wel een spelletje spelen. Je bent te goed gelovig ;)
    14-04-2024 19:06
    Halleluja.....eindelijk iemand die erin geslaagd is om Mathieu's achilleshiel
    gevonden te hebben, namelijk op de loeisteile en/of langere klimmen die hij
    niet aankan, maakt dat hij daar geen wereldtopper is.
    Dat zijn huidige zegereeks voor iemand blijkbaar onverteerbaar is kan ik
    goed begrijpen, maar het bashen begint zielige proporties aan te nemen.
    14-04-2024 19:45
    @highlander te goedgelovig denk je: :-) tegen de beste wielrenner ter wereld (pogacar) hoef je dit soort spelletjes niet op deze manier te spelen.
    Uae zal volgende week Gewoon de koers in handen nemen en dan komt het moment dat vd poel hem niet meer kan volgen.
    De beklimmingen in Lbl zijn gewoon net wat teveel van het goede voor een vd poel.
    Maar wellicht kun je volgende week na afloop in de reacties laten weten dat je er ver naast zat. Een top 5 voor vd poel gaat volgende week al lastig worden
    14-04-2024 22:28
    @antoin Ik zeg niet dat hij wint. Ik zeg dat als hij enige kan wil maken daar, hij elke optie moet benutten, inclusief wellicht een beetje zand strooien. Dit jaar is een unieke kans voor hem. Dat het lastig wordt zal zeker zijn en de kans nog steeds zeer groot dat het idd niks wordt.
14-04-2024 18:41
Ik lees hier met verbazing de reacties. Heb de hele middag zitten kijken, maar niet één keer het idee gehad dat een motor of auto de koers dusdanig beïnvloedde dat iemand er voordeel van had. Gevaarlijke situatie houdt je. Die idioot die onderaan de Kruisberg is niet gekker dan de idioten die we de afgelopen weken bij koersen van Flanders Classic en ASO hebben gezien.

Ik heb gewoon genoten van twee prachtige koersen en heb het gevoel dat hier enkele lieden wat er in de Amstel ook gebeurt, er op willen bashen. Het is haast zielig.
    14-04-2024 18:45
    Helemaal eens. Gewoon leuke koersen, spanning en verschillende uitkomsten mogelijk. Daarnaast geen nare incidenten met het publiek (paar steken dom over, helaas zie je dat vaker) en geen nare valpartijen.

    Net of het in Vlaanderen of bij de Aso allemaal zo hosanna is.
14-04-2024 16:51
Meest spannende klassieker tot nu toe. Knap gereden. Benoot misschien bergop wel de sterkste, maar Pidcock en Hirschi duidelijk sneller.

Vansevenant knap. Van den Berg zag er ook zeer sterk uit!
    14-04-2024 17:57
    Serieus dit vond je spannend....
    Agr is nooit spannend. Het is een mickey mouse parcours en een leuk tussendoortje.
    14-04-2024 21:04
    De renners en erelijst van de afgelopen 10-15 laat laten anders zien en horen.
14-04-2024 17:03
VDP in Luik, dat wordt een heel moeilijk verhaal.
14-04-2024 17:04
De Keutenberg loog niet, de vier sterksten daar reden later nog eens weg. Dramatische regie helaas. Pidcock goed gespeeld, mooie winnaar. Vansevenant komt terug boven water, als opgeroepen reserve nota bene (!).
14-04-2024 19:49
Sommige reaguurders hier lijken echt nooit van koers te kunnen genieten. De ene keer zijn het motoren, dan weer het parcours, dan ligt het aan slechte tactiek, verkeerde uitzending etc etc. Nooit eens gewoon kunnen zeggen dat het mooie koers is. Ga dan wat anders doen zou ik zeggen.




Ik ben blij dat ik op een zondagmiddag wél kan genieten van mooie sport.
14-04-2024 16:49
Leukste koers van het voorjaar gezien vandaag. Mooie winnaar ook.
14-04-2024 16:53
Leuke race van Mollema, voor de rest moeilijk te pijlen koers. Wel perfect gereden door Pidcock.
    14-04-2024 18:05
    @Wheely Daarentegen was het gisteren tijdens de toertocht prima gepijld!
14-04-2024 16:59
Van den Berg nog 11e. Heeft dus de inhoud
    14-04-2024 17:01
    Was misschien wel de sterkste Nederlander in koers. Overmacht met rijden en durfde mannen als Carapaz op te offeren. Jammer dat hij niet bij dit groepje zat.
    14-04-2024 17:04
    Heeft prima stap gemaakt dit jaar.
14-04-2024 17:07
Het peloton bestaat dus toch uit meerdere renners. Leuke finale gezien.
14-04-2024 17:54
Dit was een uitstekende uitgave van de AGR. Best een leuke, lange finale en het veld was aan elkaar gewaagd. Zo zie ik koersen graag.

Lapeira zat het niet echt mee vandaag, die lijkt wel wat in huis te hebben om een toekomstige (hoofd)rol in de Ardennen te gaan innemen.
14-04-2024 16:46
Natuurlijk alle hulde voor die eerste vier maar god wat was die Lapeira ongelooflijk sterk
14-04-2024 16:51
Sterke Mollema. Voor zijn laatste ? jaar alleszins een prima uitslag als beste Nederlander op het thuisfront.
    14-04-2024 17:09
    Heeft nog een contract tot eind 2026
    14-04-2024 18:22
    Wie Mollema als 36 jarige een contract voor 4 jaar heeft aangeboden, moet toch eens aan kritische zelfreflectie doen.
    Niettegenstaande: goede wedstrijd vandaag, met een leuke uitslag.
14-04-2024 17:15
Remco had hier vlot gewonnen
    14-04-2024 17:17
    Oke, zinvol dit.
    14-04-2024 17:28
    In ieder geval erg jammer dat van de aangekondigde clash tussen Van der Poel, Van Aert, Evenepoel en Pidcock weinig in huis is gekomen… Al was het vandaag toch tenminste een onderhoudende finale.
    14-04-2024 17:52
    Geeuw.....
14-04-2024 16:47
Mooie winnaar en zo gegund.
14-04-2024 16:47
Jaaa Lekker! Tweede Amstel voor Pidcock en deze zal nu nog lekkerder zijn. 3 keer Ineos eerste in de Amstel in 4 jaar is ook wel knap. Hirschi was ook heel sterk vandaag maar geweldig dit
14-04-2024 17:39
Voor LBL zou het eigenlijk al mooi zijn als Mathieu top tien haalt. Als je kleine mannetjes zoals Bilbao over de steilere hellingen ziet vliegen dan gaat hij met zijn stevige kasseienbody ze uiteindelijk niet kunnen volgen. Natuurwetten die hij wel zal proberen te tarten.
14-04-2024 18:17
Die aanval van pidcock op 6km van de finish bewees maar hoe sterk hij was verdiend gewonnen dus. maar die lapeira blijft me maar verbazen hij kan ook een etappe in de giro winnen als die Zou starten en Willen. Kortom mooie koers en zin in de giro.
14-04-2024 18:26
Hoezo, ‘sprint nu wel naar de zege’? Dat deed hij toen ook al, alleen werd het niet erkend….. bizar.

Reacties zijn gesloten.