Tom Pidcock heeft voorlopig 14 veldritten op de agenda staan

Tom Pidcock heeft voorlopig 14 veldritten op de agenda staan

© Cor Vos

dinsdag 10 november 2020 om 10:38

Op de definitieve kalenders van Mathieu van der Poel is het nog even wachten, maar we slaagden er ondertussen wel in die van Tom Pidcock te bemachtigen. Het Britse talent hervat de competitie op zondag 22 november in Merksplas (Superprestige) en heeft in totaal veertien wedstrijden op de kalender staan. Hij sluit af met het WK in Oostende.

Pidcock zal zijn winterprogramma nog afwerken in het shirt van zijn Trinity-team, vooraleer hij op 1 maart 2021 de overstap maakt naar INEOS Grenadiers. Na een succesvol weg- en MTB-seizoen hervatte hij op 1 november de trainingen richting winter. Volgende week zondag komt Pidcock opnieuw in competitie in Merksplas ter gelegenheid van de vierde manche van de Telenet Superprestige.

Ook de vijf overgebleven wereldbekerproeven en het WK staan op het programma van de talentvolle Brit, die in een eerder interview aan WielerFlits al aangaf in het veldrijden deze winter graag de kloof met Van Aert en Van der Poel te willen overbruggen. Het WK in Oostende wordt zijn laatste veldrit van het seizoen.

Voorlopig CX-programma Tom Pidcock:
flag-be 22 november 2020: Superprestige Merksplas
flag-cz 29 november 2020: Wereldbeker Tabor
flag-be 6 december 2020: Superprestige Boom
flag-be 12 december 2020: X2O Trofee Antwerpen
flag-be 13 december 2020: Superprestige Gavere
flag-be 20 december 2020: Wereldbeker Namen
flag-be 26 december 2020: Superprestige Heusden-Zolder
flag-be 27 december 2020: Wereldbeker Dendermonde
flag-be 30 december 2020: Ethias Cross Bredene

flag-be 1 januari 2021: X2O Trofee Baal
flag-nl 3 januari 2021: Wereldbeker Hulst
flag-gb 10 januari 2021: Brits kampioenschap in Crawely (uitgesteld naar latere, nog onbekende datum)
flag-be 24 januari 2021: Wereldbeker Overijse
flag-be 31 januari 2021: WK Oostende

Tom Pidcock pakte begin dit jaar al zilver op het WK veldrijden in Dubendorf – foto: Cor Vos © 2020

Dit artikel delen:

15 Reacties

Natte spons 10 november 2020 om 10:44

Dat betekent dus dat Eli nu al niet veel meer gaat winnen. Pidcock moet misschien nog twee wedstrijden erin komen, maar ik denk dat hij dan al beter is dan de rest. Als hij in het veld dezelfde progressie laat zien al op de weg dit jaar.

Pizzi 10 november 2020 om 11:57

En als Wout eind november in het veld komt, wint Wout alles.

En als Mathieu in december in het veld komt, wint hij alles.

Mooi, ga alvast wat geld inzetten.

Staf V 19 november 2020 om 01:33

Een pronostiek ga ik niet maken maar dat Pidcock een grote stap gezet heeft is een feit, na een rustperiode heeft hij geweldig op de weg gereden.

bloemist 10 november 2020 om 11:45

Tom Pidcock behaalde zilver tijdens het WK veldrijden, het brons was voor Toon Aerts.

Edit: Yes!

HoofdIsVrij 10 november 2020 om 12:24

Altijd mooi om Iserbyt en Pidcock met elkaar te zien bikkelen.

Zet daar Van der Haar bij en we hebben helemaal drie terriërs.

Kannibaal van Schepdaal 10 november 2020 om 12:51

Off-topic, maar ik ben nu al benieuwd naar welk wegprogramma hij gaat rijden volgend seizoen.

Toch eentje in de categorie Bernal-Pogacar-Evenepoel, dus hij kan best wel eens knallen van in zijn eerste seizoen bij de profs.

Into 10 november 2020 om 19:22

Bernal en Pogacar hebben allebei de Tour gewonnen.. uiteraard is Evenepoel een extreem talent maar op basis van zijn overwinningen hoort hij (nog) niet in dat rijtje thuis.

Kannibaal van Schepdaal 10 november 2020 om 20:19

Ja, en Pogacar mocht vorig jaar nog niet in hetzelfde rijtje als Bernal gezet worden.

Ik zette Pogacar vorig jaar al in hetzelfde rijtje als Bernal, jij zet hem er wellicht nu pas naast op omdat hij de Tour gewonnen heeft.

Ik zette Evenepoel vorig jaar al in hetzelfde rijtje als Bernal, jij wellicht pas als hij ooit (2021? 2022?) de Tour heeft gewonnen.

Scorebordjournalistiek noem ik dat, ik doe aan ‘het potentieel van iemand bepalen op basis van de informatie die ik heb’.

Sorry, maar ik zet Evenepoel dus nu al in hetzelfde rijtje als Bernal en Pogacar, en je zal volgend jaar of het jaar daarna wel zien of ik gelijk heb of niet.

Bernal en Pogacar zijn monstertalenten die extreem vroeg rijp zijn, en ik plaats Evenepoel zeker in die categorie.

Ik dicht Pidcock ook heel veel talent toe, maar of hij in het rijtje Bernal-Pogacar-Evenepoel thuishoort, of eerder van het niveau Hirschi is, daar ben ik nog niet uit.

Bazzz 10 november 2020 om 20:24

Evenpool mag momenteel hooguit de schoenen poetsen van Bernal en Pogacar

Beekman 10 november 2020 om 21:38

@Kannibaal, zet je Belgisch brilletje eens af, ik word er niet goed van die reacties hoe die Evenepoel de hoogte in getild word, laat hem maar eerst eens een ronde rijden, en vooral recht blijven op de fiets.

Kannibaal van Schepdaal 11 november 2020 om 08:58

Sommigen hebben blijkbaar nog altijd niet door dat een 20-jarige elke – en ik bedoel élke – rittenkoers wint waar hij dit jaar aan de start stond, zelfs als Fuglsang, Simon Yates, Nibali, Thomas, Kelderman, Hindley, Majka, Valverde, Carapaz, Chaves, Schachmann, Dan Martin, Almeida, Landa, George Bennett, De La Cruz, Lopez, Mollema Ion Izagirre, Konrad en Kämna aan de start staan.

Het potentieel van Evenepoel is nu eenmaal gigantisch, en ik begrijp dat ik klink als een fanboy als ik probeer om dat zo objectief mogelijk probeer weer te geven. Maar het potentieel van die jongen is gewoon gigantisch, of je dat nu wilt of niet. Wil dat zeggen dat het er zeker gaat uitkomen? Nee, maar het is belachelijk om nu nog altijd sceptisch te zijn. Euforisch hoeft ook niet. Maar eerlijk wel.

Dit hele gedoe doet mij denken aan een discussie voorafgaand in juli en begin augustus van dit jaar waarin ik een nonbeliever probeerde te laten inzien dat Pogacar een monstertalent was en hele hoge ogen zou gooien in de Tour. Ik ben nochtans geen Sloveen.

Voor alle duidelijkheid, ik zeg dus niét dat Evenepoel hetzelfde palmares heeft dan Bernal en Pogacar. Wél hetzelfde ongelooflijke potentieel, gebaseerd op zijn extreem jonge leeftijd en zijn prestaties tot nu toe.

Maar goed, ik hoef jullie niet te overtuigen, we gaan het volgend seizoen wel zien.

Rensje Nieuwegein 10 november 2020 om 18:54

Pidcock heeft inderdaad meer talent dan Iserbyt. Daarenboven zal hij in de periode december tot begin februari frisser zijn dan Iserbyt en Aerts. Toch zal het geen walk-over worden, en zal hij allicht door beide heren wel eens verslagen worden. Verder zal hij VdPoel en Van Aert, als die iets later ook in de competitie treden, dicht benaderen. Ze af en toe het vuur aan de schenen leggen. Wie weet wel een enkele keer verslaan.

SnellePelle 10 november 2020 om 21:37

Pidcock heeft talent, maar loopt er niet mee te koop. Daarom heeft hij voor mij een grotere gunfactor dan Eli. Nu wordt Eli ook flink gevoed door de geldingsdrang van Vettepenningen,
edit wf: laat verbasteringen svp achterwege

maar het is af en toe tegen het blaaskakerige aan. Vorig jaar verkondigde hij dat er stappen gemaakt waren en hij MvdP het lastig kon maken. Heeft precies 1 wedstrijd, en het 1e half uur geduurd voordat hij met zijn tong op zijn schijfrem lag.

Arry1337 17 november 2020 om 10:30

Precies dat maakt dat ik van de 10 beste renners in het veld, Eli het minst graag zie winnen. Voordat hij goed en wel heeft bewezen de beste te zijn loopt hij al te verkondigen dat hij dat zal zijn. Vervolgens zit er totaal geen nuance in zijn uitspraken en komt hij er zelden op nooit voor uit wanneer hij een fout heeft gemaakt. Het lijkt altijd aan omstandigheden te liggen wanneer het niet lukt, en alleen aan zijn kracht en talent wanneer het wel lukt. Bah..

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair